Контрольные работы по английскому языку (начальная школа) в соответствии с требованиями ФГОС
учебно-методический материал по английскому языку

Васильева Нина Сергеевна

Приложение к рабочей программе  начальная школа ФГОС (контрольные работы)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prilozhenie_k_rp_kontr.raboty_nach.shk_.docx135.03 КБ

Предварительный просмотр:

Приложение №1

Материалы для итогового контроля

Контрольная работа №1 (по требованиям ФГОС)

Раздел «Коммуникативные умения. Говорение»

Диалогическая речь

Планируемый результат: участвовать в элементарных диалогах: этикетном, диалоге-расспросе, диалоге-побуждении.

Задание базового уровня

В ваш класс пришёл новый ученик. Познакомься с ним/ней. Узнай его/её имя, возраст, что он/она любит делать. Разыграйте диалог с одноклассником по ролям.

Задание повышенного уровня

В ваш класс пришёл новый ученик. Познакомься с ним/ней. Узнай его/её имя, сколько ему/ей лет и когда у него/неё день рождения, что он/она любит делать, какие учебные предметы

любит и почему. Разыграйте диалог с одноклассником по ролям.

Монологическая речь

Планируемый результат: составлять небольшое описание предмета, картинки, персонажа.

Задание базового уровня

Расскажи о любимом сказочном герое (внешность, где живёт, что умеет делать).

Задание повышенного уровня

Расскажи о любимом сказочном герое (внешность, характер, что любит делать), не называя его. Пусть твои одноклассники догадаются и назовут героя сказки.

Раздел «Коммуникативные умения. Аудирование»

Планируемый результат: воспринимать на слух в аудиозаписи основную информацию из сообщений, рассказов, сказок, построенных на знакомом языковом материале.

Задание базового уровня

Майкл и Джил гостят у своего друга. Прослушай телефонный разговор Майкла с мамой, посмотри на рисунки 3, 4 и скажи, в какой комнате остановился Майкл.

Рис. 3

Задание повышенного уровня

Майкл и Джил гостят у своего друга. Прослушай телефонный разговор Майкла с мамой и выбери правильный ответ на вопрос. Отметь ответ ✔.

What will Mike do in an hour?

He will play computer games.

He will read books.

He will have a picnic.

Текст для аудирования

Mike: Hello!

Mother: Hello, Mike! How are you? How is Jill?

Mike: Oh, Mum, we’re fine, thanks. I’ve got a room of my own. And Jill does, too.

Mother: Do you like your room?

Mike: Yes, it’s big and nice. Oh, Mum, there is a new computer and I like to play computer games in the afternoon. There are also a lot of books on the shelves.

Mother: Very good! Is it warm in the room?

Mike: Yes, there is a big fireplace in the corner. I like to read books by the fireplace in the evening.

Mother: What’s the weather like today?

Mike: It’s warm and sunny. We’ll have a picnic in an hour with Jill, Simon and his Granny. 

Mother: Have a good time, dear!

Mike: Thank you, Mum. I’ll call you in the evening. Bye!

Mother: Bye!

Рис. 4

Раздел «Коммуникативные умения. Чтение»

Планируемый результат: читать про себя и понимать содержание небольшого текста, построенного на изученном языковом материале.

Задание базового уровня

Прочитай текст. Выбери правильный ответ на вопрос. Отметь ответ ✔.

Who made the apple pie?

Jane. Jane’s mother. Jane and her mother.

Задание повышенного уровня

Прочитай текст. Закончи предложение, выбрав из предложенных вариантов тот, который соответствует содержанию текста. Отметь ответ ✔.

Jane didn’t help her mother to make the apple pie because she …

didn’t like to go shopping.

didn’t like apple pies.

didn’t like to help her mum.

Текст для чтения

Jane and her mother lived in a small house. The girl’s mother was very busy. Every day she cleaned the rooms, washed the dishes, cooked, fed the pets, and watered the trees and the flowers in the garden. But Jane didn’t help her mother. She didn’t like to work. One morning the girl’s mother said, “Today is Sunday. I want to make an apple pie.” Jane said, “That sounds good.” Then the girl’s mother said, “Do you want to help me? Go to the garden and bring back some apples for our apple pie, please.”Jane said, “Not I. I don’t want to.”

The mother went to the green garden and brought some apples for the apple pie. Then she said, “Jane, do you want to help me? Go to the shop and buy some sugar for the apple pie. Please.”

But the girl said, “Not I. I don’t want to.” So the mother went to the shop and brought some sugar for the apple pie. When the apple pie was ready, the mother said, “The apple pie is very good! Do you want to help me, Jane?” Jane said, “ … !”

Раздел «Коммуникативные умения. Письмо»

Планируемый результат: писать по образцу краткое письмо зарубежному другу.

Задание базового уровня

Прочти письмо, полученное от друга по переписке, и напиши ответ, дополнив незаконченные предложения.

Dear____________

Thank you for your letter.

My name is_____________ I am from______________ I am__________________

My birthday is_____________ I live with________________ I like to___________________

My favourite subject is________________

Best wishes,___________________

Задание повышенного уровня

Прочти письмо, полученное от друга по переписке. Напиши ему письмо. Расскажи о себе и ответь на три его вопроса (Have you got any pets? What do you like to do? What is your favourite subject?).

Письмо, полученное от друга по переписке

Dear friend,

My name is Andrew. I am from Great Britain. I live in London. I am ten. My birthday is on the 6th of October. I live with my mother, father and little brother Sam. I have got two funny parrots. Their names are Jimmy and Polly. Have you got any pets?

I like to swim and play computer games. What do you like to do? My favourite subjects are Math and Art. What is your favourite subject?

I hope to get a letter from you soon!

Yours, Andrew

Раздел «Языковые средства и навыки оперирования ими. Лексическая сторона речи»

Планируемый результат: оперировать в процессе общения активной лексикой в соответствии с коммуникативной задачей.

Задание базового уровня

Прочти текст, постарайся понять, какие слова в нем пропущены. Впиши в каждый пропуск нужное слово, выбрав его из рамочки. Первое слово уже вставлено.

animals, liked, morning, jumped, children, buy

Текст для чтения

A rich woman came to London one day. She had three children—two boys and a girl. They ran, jumped and shouted all the day. When they were in London, the said to their mother:

“Take us to the Zoo! Take us to the Zoo!” The mother took them to the Zoo. They looked at the___ ,  and they had a nice time. They__ the Zoo. In the evening they said to their mother: “You are rich. Buy the Zoo for us.” “All right,” the woman said. In the___ they all went to the Zoo again and the mother asked the Zoo people: “How much does the Zoo cost? My children like it. I want to buy the Zoo for them.” Тhe Zoo people didn’t like the woman and her children. And they said: “We can’t sell the Zoo. We can’t sell the animals. But we can__ your children for the Zoo!”

Задание повышенного уровня

Прочти текст, постарайся понять, какие слова в нём пропущены. Впиши в каждый пропуск нужное слово, выбрав его из рамочки. Первое слово уже вставлено.

evening, can’t, were, jumped, much, nice, her, children, again

Текст для чтения

A rich woman came to London one day. She had three children— two boys and a girl. They ran, jumped and shouted all the day. When they___ in London, the children said to their mother: “Take us to the Zoo! Take us to the Zoo!” The mother took them to the Zoo. They looked at the animals, and they had a time. They liked the Zoo. In the___ they said to their mother: “You are rich. Buy the Zoo for us.” “All right,” the woman said. In the morning they all went to the Zoo and the mother asked the Zoo people: “How___ does the Zoo cost? My children like it. I want to buy the Zoo for them.” The Zoo people didn’t like the woman and children. And they said: “We can’t sell the Zoo. We___ sell the animals. But we can buy your___ for the Zoo!”

Раздел «Языковые средства и навыки оперирования ими. Грамматическая сторона речи»

Планируемый результат: распознавать и употреблять в речи глаголы в Present, Past, Future Simple.

Задание базового уровня

Восстанови рассказ о Санта-Клаусе. Раскрой скобки и поставь глаголы в Past Simple. Первое слово уже вставлено.

Santa Claus was very busy in December. He (get up) got up early.

He (wash) his face and hands with snow. At 7 a.m. Santa (have) an ice cream and a cup of cold coffee for breakfast. Then he (take) some snow and cold weather and (sit) in his sleigh (сани). He (fly) to different countries. He (visit) forests and fields, rivers and mountains.

At 2 p.m. Santa Claus (come) back home. He (read) children’s letters and (write) a list of Christmas presents. In the evening Santa (make) Christmas presents for his friends.

Задание повышенного уровня

Восстанови рассказ о Санта-Клаусе. Раскрой скобки и поставь глаголы в Past Simple. Первое слово уже вставлено.

Santa Claus was very busy in December. He (get up) got up early.

Santa (have) an ice cream and a cup of cold coffee for breakfast. Then he (take) some snow and cold weather and (sit) in his sleigh (сани). Where did he (fly) ? He (visit) different countries, forests and fields, rivers and mountains. At 8 p.m. Santa Claus (come) back home. But he not

(not go) to bed. He (read) children’s letters and (write) a list of Christmas presents. In the evening Santa (make) Christmas presents for his friends.

Контрольная работа № 2 (по требованиям УМК)

Раздел «Коммуникативные умения. Аудирование»

Планируемый результат: воспринимать на слух в аудиозаписи основную информацию из сообщений, рассказов, сказок, построенных на знакомом языковом материале.

Текст для аудирования

Tim Wants to Go Home

Last Saturday my father, mother, my brother and me (I) went to visit our Granny. She lives in the country not far from our town. She has got a little but very comfortable house. There is a living room, a bedroom, a kitchen, a pantry and a toilet in it. There are a lot of trees and flowers behind the house. And my Granny has got a cat. His name is Tim. On Saturday Granny told us an interesting story about her favourite cat.

One day Granny went to visit her friends. She took Tim in her car. When they came to her friends' house, Tim didn't like it. And he ran away. Granny didn't catch him. And she was very sad.

Tim didn't know the road. He tried to ask people. But his questions were: "mew-mew". People didn't know what to answer him. The cat was hungry and tired and people gave him some milk and water.

The friends' village was next to Granny's. But the road was very long for a little cat. Tim ran on day and night. His feet became very tired. Tim felt worse

and worse. But suddenly he saw Granny's house. He sat next to the door and said: "Mew-mew, I am here". Granny opened the door. She was happy to have such a smart cat.

Words    and    expressions    to    the    text

comfortable — комфортабельный, удобный

away — прочь

to be tired — быть усталым

such — такой

Задание базового уровня

Task A

What is this text about? (О чём этот текст?)

1) about a comfortable house

2) about Granny

3) about a smart cat

4) about a village

Task B

Answer the questions.  (Ответь на вопросы.)

Who (what) in the story... (Кто (что) в рассказе...)

  1. ...  lives in the country?

_____________________________________

  1. ...  is Tim?

       _____________________________________

  1. ... went to visit friends?

       _____________________________________

  1. ... gave the cat some milk and water?

____________________________________

  1. ... was next to Granny's village?

      _____________________________________

Задание повышенного уровня

Task A

What is this text about? (О чём этот текст?)

1) about a comfortable house

2) about Granny

3) about a smart cat

4) about a village

Task B        

Answer the questions.  (Ответь на вопросы.)

Who (what) in the story... (Кто (что) в рассказе...)

  1. ...  lives in the country?

_____________________________________

  1. ...  is Tim?

       _____________________________________

  1. ... went to visit friends?

       _____________________________________

  1. ... gave the cat some milk and water?

____________________________________

  1. ... was next to Granny's village?

      _____________________________________

Task C

Answer the questions. (Ответь на вопросы.)

  1. What rooms are there in the Granny’s house?

________________________________________

  1. Where are there a lot of trees and flowers?

_____________________________________

  1. What did Granny take in her car?

______________________________________

  1. Why was Granny happy?

_________________________________

Раздел «Коммуникативные умения. Чтение»

Планируемый результат: читать про себя и понимать содержание небольшого текста, построенного на изученном языковом материале.

Текст для чтения

A Winter Dream

It was a winter day. It was 9.30 p.m. A little boy went to his bed. He was sleeping and seeing a strange dream.

He would like to play in his winter garden. He put on his warm coat and mittens. Then he took his new sleigh and went to the garden. The weather was cold, windy and snowy. The trees were white with snow. There were no people in the street.

The boy walked and thought: "Why don't I see my friends? Yesterday we wanted to toboggan together".

Suddenly a lot of snowflakes began to dance over his head. It was a big white cloud! They flew and flew. They danced and sang:

    It is the frostiest day today

                                                              Don't go out, go away.

                                                              It's our kingdom,
                                                             It's our town.

                                                              Don't you see it?
                                                          Well, look around!

They continued to fall and fall. They fell on his head and hands, his face and feet, his nose and shoulders. His warm coat and mittens didn't help him. And the snowflakes continued:

Now we'll live together

                Under the coldest winter weather.

Oh, children! Who was it? Was it the boy? No, it was a white snowman!

It became colder and colder. And suddenly the boy woke up. Something was wrong. What did he
see? Oh, his blanket was on the floor!        

Words    to    the    text

strange — странный, необычный

dream — сон

mittens — варежки

go out   —   выходить

go away — уходить

look around — оглянуться вокруг

become — становиться

blanket — шерстяное одеяло

Задание базового уровня

Task A

Choose the right answer.  (Выбери правильный ответ.)

What (whom) did the boy see in his dream?

1) people in the street

2) a lot of snowflakes

3)  his friends

4) a white cloud

5) sleigh

6) a snow girl

Task B

Complete  the  sentences.  Choose  the  correct  word or word combination. (Закончи предложения. Выбери верное слово или словосочетание.)
1. The boy slept...        
a.  in  his garden                                                                

b.  in  his bed
c.  in the street  

                   

2. The boy took...

a.  his mittens

b.  his strange dream

c.  his sleigh

3. Yesterday the friends wanted...        

a.  to dance and sing

b.  to play together

c.  to toboggan together

4. The boy was like...

a.  big white cloud

b. a white snowman

c. a white boy

5. The day was...

a. cloudy and snowy        :
b. warm and snowy ,
c. cold and snowy

Задание повышенного уровня

Task A

Choose the right answer.  (Выбери правильный ответ.)

What (whom) did the boy see in his dream?

1) people in the street

2) a lot of snowflakes

3)  his friends

4) a white cloud

5) sleigh

6) a snow girl

Task B

Complete  the  sentences.  Choose  the  correct  word or word combination. (Закончи предложения. Выбери верное слово или словосочетание.)
1. The boy slept...        
a.  in  his garden                                                                

b.  in  his bed
c.  in the street  

                     

2. The boy took...

a.  his mittens

b.  his strange dream

c.  his sleigh

3. Yesterday the friends wanted...        

a.  to dance and sing

b.  to play together

c.  to toboggan together

4. The boy was like...

a.  big white cloud

b. a white snowman

c. a white boy

5. The day was...

a. cloudy and snowy        :
b. warm and snowy ,
c. cold and snowy

Task C        

Answer the questions.  (Ответь на вопросы.)

  1. What was white with snow?

___________________________

    2. Who thought about the friends?

      _____________________________

  1. Did the boy dance and sing?

      ____________________________

  1. Was the boy in the winter kingdom?

      ____________________________

  1. Why did the boy see this dream?

_____________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пояснительная записка к программе по английскому языку-начальная школа в соответствии с ФГОС

Данная работа содержит пояснительную записку к программе по английскому языку в начальной школе к учебнику Биболетовой...

Использование здоровьесберегающих технологий на уроках английского языка в начальной и средней школе в соответствии с требованиями ФГОС

Современный динамично изменяющийся мир оказывает непосредственное влияние на образовательный процесс, который постоянно усложняется и, как следствие, требует от детей все большего нервно-психического ...

Конструирование технологической карты урока английского языка в 7 классе по теме: « Деятельность на разных предметах в британской школе» в соответствии с требованиями ФГОС

Конструирование технологической карты урока английского языка в 7 классе по теме: « Деятельность на разных предметах в британской школе» в соответствии с требованиями ФГОС...

Обобщение опыта по теме «Инновационные формы работы на уроках русского языка и литературы в соответствии с требованиями ФГОС» (групповая форма работы на уроках).

Обобщение опыта по теме «Инновационные формы работы на уроках русского языка и литературы в соответствии с требованиями ФГОС» (групповая форма работы на уроках). Введение ФГОС ООО предполагает ис...

о применении современных образовательных технологий на уроках английского языка в начальной школе в соответствии с требованиями ФГОС.

ОТЧЕТ учителя английского языка Хертек Ульяны Домур-ооловны о применении современных образовательных технологий на уроках английского языка в начальной школе в соответствии с требованиями ФГОС....

Разработка контрольной работы по английскому языку для 5-х классов в соответствии с требованиями ФГОС.

Разработка контрольной работы по английскому языку для 5-х классов в соответствии с требованиями ФГОС.Complete the sentences with am, is, are.There ____________ a book on the table.Mary ____________ g...

Работа учителя по формированию регулятивных учебных действий на уроках русского языка и литературы в соответствии с требованиями ФГОС основной школы

Каким образом нужно выстроить свою деятельность молодым педагогам, чтобы выполнять требования системно-деятельностного подхода, определённые в ФГОС? Становлению человека самостоятельного, способного п...