My native city
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Якунина Снежанна Сергеевна

Тема: My native city Blagoveshchensk.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 19_yanvarya_angl_yaz.docx28.42 КБ

Предварительный просмотр:

План для УМК Enjoy English Биболетова для 5 класса общеобразовательной школы №14

Тема: «My native town»

Дата:  The 19th of January.

Тип урока: совершенствование грамматических навыков.

Цель:  контроль орфографических навыков; введение нового грамматического материала по теме “The present Continuous tense”; совершенствование письменной речи по теме «Мой город».

Задачи:

  • Практическая: повторение времен The Present Simple and the Present Continuous tenses и изучение правила исключения. 
  • Образовательная: расширение кругозора учащихся по теме «Мой город».
  • Развивающая: развитие памяти, мышления, языковой догадки.
  • Воспитательная: развитие толерантного отношения к иноязычной культуре, к своей малой родине.

Языковой материал: лексика по теме «Мой город».

Оборудование: учебник, раздаточный материал, доска, мультимедиа, интерактивная доска.

Этапы урока

Деятельность учителя

Примечания

1.

2 мин

Организационный момент

Good morning, good morning.

The best to you this morning.

How are you, how are you?

I hope you’re feeling fine

And happy all the time.

Sit down please.

I’m glad to see you, guys. Let me introduce myself. My name is Snezhanna Sergeevna. I’ll be teaching you English this term.

Who is missing today?  Why is she/he absent?  How are you today? (What had happened?)

Включить видео

2.

5 мин

Фонетическая зарядка.

I’ll read the poem. You’ll say what this poem is about.

We live in a small town

With beautiful streets and buildings.

It's famous for churches,
It's famous for people,
It's famous for birds
And even for eagles.


What this poem is about? Right! This poem is about native town.

Find English equivalent “улицы, здания, церкви, быть известным”. All together “buildings/churches/to be famous for/eagles”. Dasha, how can we translate “eagles”.

Read after me.

Who wants to read?
Nikita, begin.

Good boy.

раздаточный материал

3.

5 мин

Речевая зарядка.

In our town I like going to the theatre. Guys, do you know any theatres in Blagoveshchensk? This is a theatre? All together “theatre”. This is The Amur Regional Drama Theatre

    What’s this? It is a museum. All together “museum”.  How many museums are in Blagoveshchensk? Who knows? (3 museums) Look! This is our local museum. What can we see in the museum? Can we see photos, books, medals, scarecrows [ˈskɛːkrəʊs]? Yes, we can.

     What’ this? Is this a monument? All together “monument”.  There are many monuments in Blagoveshchensk, for example, The monument to Peter and Fevronia, The Lenin monument. Where is it situated? It is situated in Lenin square. The monument to the dog named Druzhok. Have you ever seen it? Do you like it?

     It is not a library. Is it a cathedral? All together “cathedral”. How many cathedrals are in Blagoveshchensk? (one cathedral)The Cathedral of the Annunciation [ənʌnsɪˈeɪʃ(ə)n].

     So, there three museums, 1 cathedral, some theatres and many different monuments in our town. Many tourists from Europe and Asia visit our native town. What is our topic about?  That’s right!

slide 2-10

2 мин

At homework

Look at the list. At home the task will be to make a story about your own native town.

Choose the words and make the text about your town.

I’d like to tell you about …

…is a small town/city in the south of the Amur region.

It was founded in 1856/1917/2004

Now it is 160/145/191 years old.

My town is famous for galleries/museums/cathedrals.

You can see different/beautiful/many sights there.

There are many/few churches/monuments in our town.

Many tourists visit Blagoveshchensk because it is full of ancient sights.

I like my town because I was born in it/because there are my mother and father, friends.

4.

8 мин

Совершенствование навыков письма.

Now we’ll write a dictation about our town. Open your text book and write down the date. First of all, I’ll read the whole text. Don’t take your pens. Then I’ll read a sentence by a sentence and you’ll write it.

 “My native town”

I live in a small town. There are many different museums, cathedrals, streets in it. We have some galleries and beautiful churches. The main square is Lenin square. Many tourists visit our town every year. I am proud of my lovely town.

        Put your pen and listen to me. And now let’s write down the date. Today is the 19th of January. Now, listen to me and write down in your copybooks. Do you understand the task?  

slide 11 “Dictation”

5.

3мин

Физкультминутка

Ребята, мишка будет вам давать указания, а вы будете выполнять. Stand up! We are sleeping now.

                 We are sleeping our hands.

                 We are raising our hands.

                 We are brushing our teeth.

                 We are eating now.

                 We are smiling like a bear.

                 We are sitting now.

Ребята, когда мы комментировали наши действия, какую мы использовали форму? (доска – правила написать). Делают ошибку – Look at the blackboard!!!

В русском языке лишь одна временная форма, когда мы хотим описать действие, которое происходит в данный момент и каждый день. Если я скажу, он играет в волейбол, будет непонятно, он играет сейчас или каждый день, то есть нам нужно добавлять слова. А в английском языке достаточно подобрать форму глагола to be и к основному глаголу добавить –ing окончание.

Какие слова помогают нам определить The Present Simple tense/

The Present Continuous tense.

6.

13 мин

Совершенствование грамматических навыков.

We use the Present Simple for actions that happen usually, always and every day.

For example, I go to school every day. She gets up at seven o’clock every morning

We use the Present Continuous for actions that started but not finished.  

For ex. Listen! He is playing the guitar at that moment.

He is singing a song now.

Look at the slide. What is the tiger doing now/What does he do every day?

(monkey, bear, )

Итак, ребята, сейчас мы вспомнили две временные формы: The Present Simple tense/ The Present Continuous tense. The Present Continuous tense используется для обозначения действий, которые происходят в данный момент речи, The Present Simple tense обозначают действия, которые происходят каждый день. Глаголы могут употребляться либо в одной форме, либо в другой в зависимости от ситуации.

Some words such as “love, like, want, see, have, hate, need” are not used in the Present Continuous tense.

For example, People love freedom. All together “love”.

I like these lovely dogs. All together “like”.

She wants to be good student. Do you want to be a good student? All together “want”.

I see a river through the window. Do you see a river through the window? All together “see”.

I have a house in our town. Do you have a house? All together “have”.

I hate spiders. Do you hate spiders? All together “hate”.

I need some my help. Look, he needs some food. Do you need some food? All together “need”.

Do you love your mother? Do you like dogs?

Translate!!!! Как скажем, что мне нужно? Вы хотите кушать? Он хочет пить?

Итак, мы сейчас повторили глаголы, которые употребляются в  форме The Present Simple tense, они обозначают действия, которые происходят каждый день. И глаголы, которые употребляются в форме The Present Continuous tense, обозначающие действия, происходящие в данный момент. Найдете их на слайде!

ex/ Choose the verbs which are used only in the Present Simple tense.

На слайде остались глаголы, которые употребляются только в форме the Present Simple tense.

Read after me these words: “love, like, want, see, have, hate, need” (вредные глаголы). Итак, что мы узнали про эти глаголы?

Now let’s work with our text book! Open your text books at the page 92, ex.21. Dasha, read the task. Задание понятно? Make up sentences describing the pictures. Почему такая временная форма?

Look at the ex. 22. I’ll read the text, you should open brackets. Put the verbs in the Present Simple or the Present Continuous tense. (Ребята, вам нужно поставить правильную форму глагола). Кто прав? Почему?

slide 27 дополнительное задание

7.

2 мин

Завершающий этап.

Что вы узнали? С какими вредными глаголами сегодня познакомились? Какие глаголы не могут дружить вместе с the Present Continuous tense.

Your home task is ex.31, 30, p.96. Your marks for today…I’ve give you five/four.( Обоснование: на фонозарядке ты сегодня работал хорошо-тебе 5/ Сегодня ты работал плохо, но я тебе не ставлю 2, но себе делаю пометку)

Slide 28


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Our native land

Интегрированный урок по истории Кубани и английский язык. Виртуальное путешествие по краю....

урок "What happens in your native town?"

урок к теме "Окружающая среда"...

My native city Rostov-on-Don

Сочинение про родной город Ростов-на-Дону....

Animals in my native region

Тип урока:комплексное применение знаний и умений.Цель урока: Создать условия для формирования знаний, умений и применения их в практических целях по теме «Animals» (Животные)Задачи урока:Формиров...

My native city

Презентация разработана к уроку в 5 классе: "My native Land"...

Образец сайта City Tracks-результат, полученный во время работы учеников над проектом City Tracks

Образец сайтаСоздание информационного ресурса в сети Интернет на русском и английском языках, позволяющего выбрать и посетить места в Новокузнецке и его окрестностях согласно интересам приезжего...

My native city. Spotlight 4. 8 урок

Презентация к уроку в 4-м классе по теме "Мой родной город" к учебнику Spotlight 4....