Методическая разработка заданий по английскому языку для проведения станции Лирическая на Дне смотра знаний (День Гимназиста, игра по станциям) для 7-9 классов
методическая разработка по английскому языку (7, 8 класс)
Данная разработка включает в себя весь пакет для проведения станции на Дне смотра знаний (задания, тексты стихов, критерии оценки)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
разработка станции Лирическая (английский язык) | 20 КБ |
Предварительный просмотр:
Станция – Лирическая (английский язык)
Для учащихся 7-9 классов
На станции команда из 10 человек работает 30 минут.
Задание:
Команда должна:
1. Выразительно прочитать выбранное командой стихотворение (каждый участник команды должен принять участие в чтении).
2. Сделать литературный перевод стихотворения в любой форме.
3. Представить стихотворение в любом виде (проект, сценка, компьютерная презентация, философское высказывание и т.п.) – время до 4 минут.
Критерии оценивания:
1.Чтение – максимально 20 баллов.
Учитывается: 1) правильность произношения (фонетика)
2)интонация.
2.Перевод - максимально 20 баллов.
Учитывается: 1)выдержанность литературного стиля (поэтический перевод приветствуется), 2)Красота образов, 3)Благозвучность.
3.Представление - максимально 20 баллов.
Учитывается:
- Оригинальность,
- Эмоциональность,
- Логика выступления
Предлагаемые стихи для работы (5 вариантов). Two Little Kittens; What is a Mother; Twinkle, Twinkle, Little Star; I’m a Brave, Brave mouse; I’m what I am.
- Two Little Kittens
(by Jane Taylor)
Two little kittens,
One stormy night,
Began to quarrel,
And then to fight.
One had a mouse
And the other had none;
And that was the way
The quarrel begun.
“I'll have that mouse,”
Said the bigger cat.
“You'll have that mouse?
We'll see about that!”
“I will have that mouse,”
Said the tortoise-shell;
And, spitting and scratching,
On her sister she fell.
I've told you before
It was a stormy night,
When these two kittens
Began to fight.
The old woman took
The sweeping broom,
And swept them both
Right out of the room.
The ground was covered
With frost and snow,
They had lost the mouse,
And had nowhere to go.
So they lay and shivered
Beside the door,
Till the old woman finished
Sweeping the floor.
And then they crept in
As quiet as mice,
All wet with snow
And as cold as ice.
They found it much better
That stormy night,
To lie by the fire,
Than to quarrel and fight.
- What Is a Mother?
(Katherine Nelson Davis)
A mother is someone to shelter and guide us,
To love us, whatever we do,
With a warm understanding and infinite patience,
And wonderful gentleness, too.
How often a mother means swift reassurance
In soothing our small, childish fears,
How tenderly mothers watch over their children
And treasure them all through the years!
The heart of a mother is full of forgiveness
For any mistake, big or small,
And generous always in helping her family
Whose needs she has placed above all.
A mother can utter a word of compassion
And make all our cares fall away,
She can brighten a home with the sound of her laughter
And make life delightful and gay.
A mother possesses incredible wisdom
And wonderful insight and skill -
In each human heart is that one special corner
Which only a mother can fill!
- Twinkle, twinkle, little star
Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are!
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky!
When the blazing sun is gone,
When he nothing shines upon,
Then you show your little light,
Twinkle, twinkle, all the night.
Then the traveller in the dark,
Thanks you for your tiny spark,
He could not see which way to go,
If you did not twinkle so.
In the dark blue sky you keep,
And often through my curtains peep,
For you never shut your eye,
Till the sun is in the sky.
As your bright and tiny spark,
Lights the traveller in the dark,—
Though I know not what you are,
Twinkle, twinkle, little star.
- I’m a brave, brave mouse.
I’m a brave, brave mouse.
I go marching through the house.
And I’m not afraid of anything.
For danger I’m prepared,
And I’m never, never scared.
No, I’m not afraid of anything.
What about a cat?
What – a cat?
Yes a cat!
Big and fat.
Well, except for a cat –
I’m not afraid of anything.
I’m a brave, brave mouse.
I go marching through the house.
And I’m not afraid of anything.
For danger I’m prepared,
And I’m never, never scared.
No, I’m not afraid of anything.
What about a trap?
What – a trap?
Yes a trap!
That goes snap.
Well, except for a trap –
I’m not afraid of anything.
I’m a brave, brave mouse.
I go marching through the house.
And I’m not afraid of anything.
For danger I’m prepared,
And I’m never, never scared.
No, I’m not afraid of anything.
What about an owl?
What – an owl?
Yes an owl –
On the prowl.
Well, except for an owl –
I’m not afraid of anything.
I Am What I Am
(Gloria Gaynor)
I am what I am
I am my own special creation
So come take a look
Give me the hook or the ovation
It's my world that I want to have a little pride in
My world and it's not a place I have to hide in
Life's not worth a dam
Till you can say I am what I am
I am what I am
I don't want praise, I don't want pity
I bang my own drum
Some think it's noise, I think it's pretty
And so what if I love each sparkle and each bangle
Why not try to see things from a different angle
Your life is a sham
Till you can shout out, I am what I am
I am what I am
And what I am needs no excuses
I deal my own deck
Sometimes the ace, sometimes the deuces
It's one life and there's no return and no deposit
One life. So it's time to open up your closet
Life's not worth a dam
Till you can shout out, I am what I am
I am what I am
And what I am needs no excuses
I deal my own deck
Sometimes the ace, sometimes the deuces
It's one life and there's no return and no deposit
One life. So it's time to open up your closet
Life's not worth a dam
Till you can shout out, I am what I am.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по английскому языку по теме "День школьника"
Составлен по умк Кузовлев В.П....
Методическая разработка урока по английскому языку «Образование и использование времен в английском языке» 10 класс
Урок по теме: «Образование и использование времен в английском языке» по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. «Счастливый английский. ру/ Happy English.ru» для 10 класса общеобразовательных учреждений. Обни...
Методическая разработка урока по английскому языку в 3 классе по теме "Happy English!" к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс
Методическая разработка урока по английскому языку "Happy English!" разработана к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс. Целью урока являет...
Методическая разработка "Инфинитив в английском языке" с интерактивными играми на сервере LearningApps.
Методическая разработка "Инфинитив в английском языке" с ...
Методическая разработка "Числительные в английском языке" с интерактивными играми на сервере LearningApps
Методическая разработка "Числительные в английском языке" с интерактивными играми на сервере LearningApps Числительные в английском языке: количественные и порядковые. Количествен...
Методическая разработка урока по английскому языку в 10 классе по УМК “Spotlight 10” «Приемы смыслового чтения при работе с текстовыми заданиями к ЕГЭ по английскому языку».
Смысловое чтение - умение воспринимать текст как единое смысловое целое (точно и полно понять содержание текста и практически осмыслить извлеченную информацию) Смысловое чтение – это такое ...
Методическая разработка "Местоимения в английском языке" с интерактивными играми на сервере
Личные местоимения в английском языке.https://www.youtube.com/watch?v=SH5X0s7a_YgПритяжательные местоимения и прилагательные || Puzzle Englishhttps://www.youtube.com/watch?v=QjJkO0-NtE4Местоимен...