Конспект урока "Деньги" 8 класс
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Гордиенко Светлана Ринатовна

Конспект урока "Деньги" 8 класс, УМК Комаровой  Ю.А.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_dengi_8_klass.doc34.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект  урока английского языка в 8 классе УМК Коморовой Ю.А.

Тема урока: Обобщение и систематизация знаний по теме «Деньги»

Тип урока: урок обобщения систематизации и контроля

Основные задачи урока: обобщить теоретический и практический материал по теме, проконтролировать уровень владения названным материалом

Ход урока

  1. Организационный  момент

- Good morning girls and boys! (- Good morning teacher!)

II. Мотивирование к учебной деятельности

  1. Фонетическая зарядка
  • Look at the screen, please! I will read the words and ,you, repeat, please!
  • buy-bought
    spend-spent
    borrow-borrowed
    advertise-advertised
    earn-earned
    swap-swapped
    sell-sold
  • …, read regular verbs.
  • …, read irregular verbs.

2. Вводная беседа

- Lets practice our speech.

- Hello! It’s the electronic assistant of the secondary school. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out how students spend their pocket money. Please answer six questions. The survey anonymous – you don’t have to give your name. So, let’s get.

- How old are you?

- How many times a week your parents give you pocket money?

- How much money do you usually spend every week?

- How often do you think it is important to have pocket money? And why?

- What would you recommend you classmates to have a bank account? And why?

III. Постановка темы и цели урока, прогнозирование деятельности.

- How do you think, what is the topic of the lesson? (The topic of the lesson is revision of lexic and grammar on the topic of the lesson “Money”.

- What is the aim of the lesson? (revision of lexic and grammar on the topic of the lesson “Money”)

- How do you think, what will we do for realization our aim?

IV. Проверка домашнего задания

-Let’s check hometask!

- What was hometask! (to learn a thank-you letter)

- Who  wants to answer a thank-you letter?

V. Актуализация знаний

1. -  Lets practice lexic.

A) -Lets open Student Books! Page 44, ex. 1.

B) Page 44, ex. 2.

2. -  Lets practice grammar.

A) - When do we use comparatives? (to compare two things)

- When do we use superlatives? (to compare three or more things)

- Match correct word. (использование раздаточного материала)

a) My new trainers were more/most expensive than yours.

b) This is the best/better team in the world!

c) I’m happier/more happier than my brother.

d) That was the baddest/worst day of my life!

e) Russia is much bigger that/than Wales.

f) This CD is more chear/ cheaper than that one.

g) I think Maths is the most bad/worst subject.

h) I’m taller/more taller than my brother.

-Lets open Student Books!

B) - Complete the sentences with these expressions. Page 44, ex. 5.

C) - Mach the correct words. . Page 44, ex. 6.

D) Write the words correctly.

Work in group.

(использование раздаточного материала из рабочей тетради к учебнику Ю.А. Комарова «Английский язык» 8 класс стр. 34, упр. 1)

Hi Mum,

I hope you and Dad are OK. I’m well, but I need to borrow some money because I … (spend) the money you gave me on the … (one) day. I asked Tom to lend … (I) but he said “no”. Everything here is … (expensive) than at home. Everything is too expensive, actually! I haven’t got any money to spend at the zoo tomorrow. And I want to buy some presents for you and Dad.

Thanks,

Simon

E) Listen to Stephen talking about car-boot sales and circle the correct answers.

(использование раздаточного материала из рабочей тетради к учебнику Ю.А. Комарова «Английский язык» 8 класс стр. 35, упр. 3)

VI. Рефлексия деятельности.

- Have we realized the aim of the lesson?

-Was this lesson useful for you?

-What do you want revision again?

VII. Объяснение домашнего задания.

Page 44, ex. 2, 3, 7.

VIII. Итог урока

- Who has got a mark five? Why?

- Who has got a mark four? Why?

  • Stand up! Our lesson is over. Good bay.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект мастер -класса по математике в 5 классе " Управление мыслительной деятельностью при решении математических заданий""

В любой области деятельности нужны инициативные люди, способные предлагать  нестандартные решения. Сейчас основная задача школы состои...

конспект мастер класса и открытого урока по предмету "Народно-сценический танец" в 5-м классе хореографической школы-студии

Надеюсь, что данный материал  поможет педагогам -хореографам  расширить тематику уроков по народно-сценическому танцу...

Конспект мастер-класса по специальности гитара с учащейся IV класса

Методическая разработка мастер-класса по подготовке к конкурсому выступлению на основе личностно-ориентированной педагогической технологии с анализом работы над произведениями А.Иванова-Крамского "Ах ...

План -конспект мастер -класса "Работа над полифонией в младших классах"

Мастер класс " Работа над полифонией в младших классах "  на произведенияхГ. Пёрселл «Ария»И.С. Бах «Менуэт G-dur” из сборника «Нотная тетрадь Анны Магдалены Бах»И.С. Бах «Прелюдия e-moll” из сбо...

Конспект урока: Класс Насекомые (7 класс)

Урок является пропедевтическим в изучении огромного разнообразия насекомых, их численности, систематической классификации. Главный подход – деятельностный – мотивирован особенностями класса и мес...