Урок английского языка в 6 классе.ПОКУПКИ.
план-конспект занятия по английскому языку (6 класс)

Кадеркаева Гулия Равилевна

Урок по английскому языку в 6 классе на тему "Покупки" по учебнику В.П. Кузовлева

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_po_angliyskomu_yazyku_v_6_kl.pokupki.doc77.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа с. Верхняя Елюзань

                                      Тема урока:

   « Do you like shopping»

                   

                   

                                                 Учитель английского языка

                                                 Кадеркаева Гулия Равилевна

                                                  

                                     

                                                         2019 г.


 

   

                                      Конспект урока:

Цели:

Познавательный аспект –

  1. Организовать деятельность учащихся по изучению и первичному закреплению фраз: « Can I help you?», «Here you are»,  « I'd like»,

« Just look around»;

  1.  Организовать деятельность учащихся по изучению  культуры изучаемого языка на основе уже имеющихся знаний,  реалий Британии ориентируясь на современную жизнь;
  2. Организовать деятельность учащихся по формированию лексико-грамматических навыков чтения и говорения, совершенствованию произносительных навыков, развитию навыков диалогической речи по теме  «Shopping»;

Развивающий аспект –

  1. Ориентировать учащегося на развитие личностно-смыслового отношения к изучаемому предмету;
  2. Ориентировать учащегося на развитие внимания, памяти, наблюдательности, коммуникативной культуры.

Воспитательный аспект –

  1. Создать условия для формирования культуры общения, положительного отношения к британской культуре;
  2. Создать условия для приобщения  учащегося к изучению традиций страны, изучаемого языка.

                                         

Ход урока:

  1. Организационный момент:                                                            (ознакомление с темой урока, целями), (слайд 1).
  1. Good afternoon, сhildren!  Sit down, please. What day is it today? Let’s start our lesson.

Teacher

Children

Good afternoon!

Good afternoon!

How are you?

Are you fine?

We are fine. And what about you?

I’m fine, thank you. I’m OK, thank you.

I’m fine too. I’m glad to see you.

 

Teacher (goes to and fro): I know that someone has gone shopping today. Is it so, …..? Show it to us, please

( ученик встаёт и показывает пакет с продуктами питания)

T.: (обращаясь к классу)let’s name these products. Where bought you   these products?(I went to the grocers shop.)

T.: What will we speak about? Will we speak about shopping?              T.: Today we’ll speak about the shopping   and  learn how to buy products. This is the aim of our lesson.

II. 1. Фонетическая разминка (Коррекция фонетики. Активизация лексики)

          Before we will continue, let’s train some sounds.(чтение)

          а) revising phonetics for the lesson: (слайд 2)

         [t] – meat, tomatoes, tin, tins, potato, hate;

         [d] – do, do shopping, dish, food, dairy, don’t;

         [r] – grocer’s, greengrocer’s, gram, interesting, free;

        [w] – sweets, water, want, twice a week, would, would not.

         

III. Основная часть урока.

  1. Задание 1:Some of you have riddles on your desks. Now,raise your hand and read. Who knows? (слайд 3)(Приложение 1)

1.In this shop we can see salt, sugar and other products (grocer’s)
2. In this shop we can see bread, cakes (baker’s)
3. In this shop we can buy apples (greengrocer’s)
4. In this shop we can see meat (butcher’s)
5. In this shop we can see many books (bookshop)
6. In this shop we can see milk and butter (dairy).

 

Задание 3 And now, I’ll give you the names of the shops and the names of the products.   match the names of the shops with the products can buy there, and make up a sentence with these words. For example:  ( слайд 5 )(приложение 3) ( найти пару)

0  butter                             0  the dairy

I can buy some butter at the dairy.

1 fish                                 a  the dairy

2 meat                        b  a supermarket

3 bread                        c  fishmonger’s

4 milk                                d  the greengrocer’s

5 fruit                                e  the grocer’s

6 matches                        f  the butcher’s

7 lots of things                g  the baker’s

I can buy (some) ….at the (a)…..

T.: I also have a card. Let’s start.

(ПРОЕКТЫ)

Present your project. «My favourite shop».

  1. How often do you go to the shop?

Whom can you see there? Can you see a counsel or shop assistant  there?

Look at the blackboard. Here you see a proverb. Let’s read and translate.

         

(чтение, перевод)

  1. Do you agree with this?
  2. How  to be a good counsel?  You have to be polite.

      T: What does a shop assistant say when people come into the shop? What do you think?

(Учитель спрашивает учащихся, что обычно говорит продавец покупателю.)

  • T: Listen to the dialogue and say what  the shop assistant usually tells customers when they come into the shop?

 ( слушают еще раз, если не понимают, то

What is your name?, How old are you?, where are you from? На доску фразы)

T: To show your politeness, you have to use such phrases as  «Can I help you?», «Here you are».  (учащиеся повторяют за учителем). What phrases can be used besides these one? When  customers buy something they never forget polite phrases. Listen once again and say if  it is so. (аудирование, находят фразы вежливости).

St.: “I’d like”, “Just look around”.

T.: Let’s listen this dialogue once again and read it. (учащиеся читают диалог по ролям)

    3.Pair-work.  Everyone has a dialogue on his desk. You have two minutes. Fill in the gaps. And then dramatize your dialogue.  (Приложение 4)

    Customer: ...

    Assistant: Hello. …

    Customer: Just look around.(two minutes later)

    Customer: I’d like cheese

    Assistant: …

    Customer:

(Учащиеся выполняют это задание самостоятельно, работая в паре. Они должны заполнить пропуски в диалоге, инсценировать диалог).

   7. Песня про магазины. (стр 61+раб тетр)

We continue speaking about shops and shopping.

And now we`ll work with the song.

AB p.51. ex.1.

  1. повторить названия
  2. вставить слова (1 минута)
  3. ответить на мои вопросы (Where can we buy meat?)
  4. слушаем песню, чтобы проверить

\

We wach the film.

  4.  Homework: Make your own dialogue in a written form and learn by heart.

IV. Завершающий этап.

        -Let’s play a game “ Tick and Tack”  Look at the blackboard, here you see a       with the word. You task is to make up a sentence with these words. Don’t forget to be polite.  You are to divide into two groups.

 I’d like to thank you for good work at the lesson. I give excellent marks to …, good – to …, etc. the lesson is over. Good luck, children! See you!

                                                                                                       Приложение 1

  

1.In this shop we can see salt, sugar and other products (grocer’s)
2. In this shop we can see bread, cakes (baker’s)
3. In this shop we can buy apples (greengrocer’s)
4. In this shop we can see meat (butcher’s)
5. In this shop we can see many books (bookshop)
6. In this shop we can see milk and butter (dairy).

   

 

                                                                                                   Приложение 3

1 fish                                 a  the dairy

2 meat                        b  a supermarket

3 bread                        c  fishmonger’s

4 milk                                d  the greengrocer’s

5 fruit                                e  the grocer’s

6 matches                        f  the butcher’s

7 lots of things                g  the baker’s

I can buy (some) ….at the (a)…..

                                                                                           Приложение 4

    Customer: ...

    Assistant: Hello. …

    Customer: Just look around.(two minutes later)

    Customer: I’d like cheese

    Assistant: …

    Customer:

                                                               

 



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

Урок английского языка в 4 классе "Покупки".

Данный  конспект урока создан к Unit 6 учебной ситуации Shopping for everything УМК «Enjoy English», 4-й класс М. З. Биболетовой, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубаневой. Предлагаемый урок - заключител...

презентация к уроку английского языка в 5 классе Покупка сувенира в Великобритании

Презентация к уроку английского языка в 5 классе Покупка сувенира в Великобритании...

Разработка урока английского языка 6 класса «Покупки»

Разработка урока английского языка6 класса«Покупки»...

Технологическая карта урока английского языка 7 класс "Покупки. Могу я вам помочь?" ( "Shopping time. Can I help you?" ), Spotlight 7 Module 9b

Описание деятельности учителя и учащихся на каждом этапе урока с указанием формируемых универсальных учебных действий....

Урок английского языка в 5-м классе «С днем рождения!». Кейс-технологии на уроках английского языка Фарафонова А.П., учитель английского языка

Цель: Развитие коммуникативных компетенций связанных с речевой деятельностью учащихся. Задачи: Научить составлять пожелания с днем рожденья в рамках иноязычной культуры письменной речи.Познакомить с ж...