Главные вкладки

    План- конспект урока по теме « Extensive Reading. Oscar Wilde»
    план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

    Разработка урока по английскому языку. Учебник "Spotlight" 7 класс, авторы В.Эванс, Дж.Джули, Ю.Ваулина

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Урок по теме « Extensive Reading. Oscar Wilde»

    Учебник «Spotlight» 7 класс

    Авторы В.Эванс, Дж.Дули, Ю.Ваулина

    Задачи:
    - мотивация на работу с текстом об О. Уайльде.
    - развитие умений поискового и изучающего чтения; развитие языковой догадки
    - развитие умения прогнозировать содержание текста с опорой на заголовок и звуковые образы; развитие умений поискового чтения.
    - развитие умений диалогической речи — инсценирование диалога на основе прочитанного текста.

    - развитие умения работать в группе; развитие умения прогнозировать продолжение рассказа.

    Цели:

    1.Образовательная:обобщение и систематизация знаний, умений и навыков обучающихся по теме, закрепление и активизация употребления в речи лексических единиц по теме.

    2.Развивающая: формирование у обучающихся учебно-познавательных компетенций, умений находить нужную информацию в предложенном тексте, развитие навыков монологической и диалогической речи.

    3.Воспитательная: воспитание уверенности в себе, ответственного отношения к учебному труду, внимательного восприятия материала, воспитание умения работать в парах.

    Тип урока: систематизация и обобщение знаний

    Используемые технологии

    -Технология проблемного обучения

    -Групповые технологии

    -Технология сотрудничества

    -Энергосберегающие технологии


    Ход урока:

    1. Приветствие. Организационный момент. Беседа с дежурным.

    T: Good morning, my dear pupils!
    I’m glad to see you again.
    I hope everybody is fine.
    How are you?
    Now, it’s time to start.

    Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? What is the weather like today? Well done. Thank you. 

    2. Речевая зарядка:

    T: Who of you likes reading? What kind of books do you like? Who is your favorite writer?

    3.Введение нового материала и формулировка темы урока.

    Children, look at this picture on the blackboard, please, and try to guess what the topic of our lesson is.

    Ответ учащихся:

    S1: I think, that the topic is about Oscar Wilde.

    T: Yes, you are right. We will discuss the biography of Oscar Wilde and his story “The Canterville Ghost.” What do you know about him?

    Ответы учащихся:

    S2: Oscar Wilde was a famous Irish writer.

    S3: He wrote poems, plays, novels and short stories.

    T: Today we are going to discuss the biography of Oscar Wilde and his story The Canterville Ghost, to watch a fragment from the cartoon. But the purpose of our lesson is to find out the main ideas of the work.

    4. Знакомство с творчеством О. Уайльда. Выполнение упр. 1  стр. 23

    Let’s start! Open your books,  page number 23 ex. 1. Read and translate.

    What else do you want to know about Oscar Wilde? Make your own questions please!

    Ответы учащихся:

    S1: When was O.Wilde born?

    S2: When did he die?

    S3: What books did he write?

    T: Let’s follow the presentation about Oscar Wilde. You must be ready to answer some questions and retell his biography.  Be attentive! P1 come out to the blackboard and tell us some facts about Oscar Wilde.

    Показ презентации с использованием компьютерной технологии по биографии Оскара Уайльда, о жизни и творчестве писателя:

    T: (задает вопросы о презентации)

    - Where and when was born O. Wilde born?

    - What books did he write?

    - When did he die?

    -When did  O.Wilde write  The Canterville Ghost?

    T: Well done. Thank you.

    5. Рубрика  Reading & Listening
    Выполнение упр. 2 стр. 23

    T: Read the title of the story and listen to the sounds. What do you think happens in this extract?

    Ответы учащихся:

    S1: I think it is a ghost story. Maybe somebody was sleeping and they heard a ghost.

    T: The story is about a man who bought a house. One night, he heard strange noises and got out of  bed to check. Then, he saw the ghost of an old man in chains.

    6. Работа с лексикой
    6.1. Выполнение упр. 3 с. 23

    T: Complete the sentences. Now let’s read and compare.

     Ответы учащихся:

    1. American ambassador 2. a house 3. was haunted  4. he heard a noise 5. the ghost of an old man in chains  6. Some oil 

    T: Try to explain the words in bold

     Ответы учащихся:

    clank (n): sound of metal banging (звон, лязг) 

    strike a match (exp): light a match (чиркнуть спичкой)

    dressing case (n): a type of travel box (несессер, футляр для мелочей)        

    handcuffs (n): pieces of metal used to tie, prisoners' hands together (наручники)

    rusty chains (exp): old chains turned brown from being wet (ржавые цепи)

    oil (v): to put oil on something (смазывать) 

    T: Well done. Thank you.

     6.2. Выполнение  упр. 4 стр. 23

    Take your pencils, please, and the papers. Draw what Mr Otis met. Then describe

    T: Well done. Thank you.

    7. Этап говорения Speaking

    Выполнение упр. 5 стр. 23

    T: Act out a short dialogue between Mr. Otis and the Canterville Ghost.

    Ответы учащихся:

    Mr Otis: Who are you?

    Ghost: I'm a ghost.

    Mr Otis: Do you know you are making a lot of noise?

    Ghost: Oh! I am sorry.

    Mr Otis: Well, I think your chains need oiling. Ghost: Oh, okay!

    Mr Otis: Here take this bottle of lubricant.

    Ghost: Thank you very much, sir.

    T: Well done. Thank you.

    8. Проект. Project

    Выполнение упр. 6 стр. 23

    T: What do you think happened afterwords? In groups continue the story. Then listen and check.

    Ответы учащихся:

    S1: The ghost ran down the hall to another room feeling bad because he hadn't frightened the man.

    9. Работа с видеоматериалом.

    T: And now its high time to watch the passage from the cartoon “The Canterville Ghost”.

    You should watch it very attentively and give your opinions about the main ideas of this work.

    T: Good luck everybody!

    T: - Do you think there is any hidden meaning of the content?

    Ответы учащихся:

     S1: I think there is a contradiction between old England and new world – American, which are represented by lord Canterville and Mr. and Ms. Otis, who think that everything can be bought and sold.

    T: I agree with you. But I also consider that it isn’t the main idea.

    S2: May be Death and Life.

    T: Yes, it’s.

    S3: Kindness and Beauty.

    T: You are right. All these ideas are important in this story.

    10. Итог урока. Рефлексия.

    T: Let’s sum up the lesson.

     What new things did you learn?

    Ответы учащихся:

    S1: We  learnt a lot about Oscar Wilde

    S2: We learnt a lot about his work “The Canterville Ghost” and  watched a cartoon.

    T: How did you like our lesson today?

    S3: We  enjoyed our lesson very much.

    Оценки.

    11.Домашнее задание: Подготовить контрольное чтение текста стр. 23.  Read the text.

     T: The lesson is over. Thank you. Good buy.



    .


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект урока по теме: “Stories to Read, Stories to tell”. (Урок обобщающего повторения по теме “Stories”)

    План-конспектурокапотеме: “Stories to Read, Stories to tell”. (Урок обобщающего повторения по теме “Stories”)...

    План-конспект урока по теме"Повторение по теме "Деепричастие" в 7 классе

    Целью данного урока является обобщение и систематизация знаний учащихся по теме "Деепричастие", поэтапная подготовка к ЕГЭ по русскому языку, так как считаю, что подготовку к ЕГЭ нужно начинать с 5 кл...

    План-конспект урока по теме: "Рациональные числа". Урок на основе технологии модерации

    Уровень образования:  основное общее образованиеЦелевая аудитория:  Учитель (преподаватель)Класс(ы):  6 классПредмет(ы):  МатематикаЦель урока:...

    План-конспект урока по теме: "Пропорция. Основное свойство пропорции". Урок на основе технологии модерации

    Математика Тема: «Пропорции. Основное свойство пропорции» Цели урока: -     ввести понятие «пропорция», вывести основное свойство пропорции, закрепить новые понятия, н...

    План- конспект урока по теме "План и карта" для 6 класса

    План- конспект урока  обобщающего повторения по теме "План и карта" для 6 класса...

    План –конспект урока на тему «Гимнастика» в 5 классах. На уроке применен метод работы по станциям.

    План –конспект  урока на тему «Гимнастика» в 5 классах.  На уроке  применен метод работы по станциям....