Разработка открытого урока в 10 классе "Holidays and Complaints" по учебнику "Английский в фокусе" Афанасьевой О.В., Дули Дженни, Михеевой И.В. и др.
учебно-методический материал по английскому языку (10 класс)

Хажики Зарина Алдын-ооловна

Данный урок проведен в рамках конкурса "Учитель года 2020" для учащихся 10 класса.Урок Модуля 5b.

Скачать:


Предварительный просмотр:

МБОУ СОШ №1 с.Кызыл-Мажалык

Разработка

открытого урока по английскому языку в 10 «в» классе

по учебнику «Английский в фокусе» Афанасьевой О.В., Дули Дженни, Михеевой И.В. и др.

Кызыл-Мажалык-2020

План-конспект

открытого урока по английскому языку

Класс: 10 «в»

Тема:  “Holidays: problems &complaints”.

Цель урока: выработка УУД в области устной и письменной речи по теме

Задачи урока:    1) образовательные:

  • активизация употребления знакомой лексики
  • развитие навыков неподготовленной речи

        2) воспитывающие:

  • расширять кругозор
  • прививать любовь и интерес к иностранному языку
  • воспитывать умение работать в группах и самостоятельно
  • способствовать воспитанию у учащихся духовно-нравственных ценностей, уважение и интерес к культуре других стран

          3) развивающие:

  • продолжать развивать умение общаться на иностранном языке
  • развить умения учащихся анализировать и обобщать знания
  • способствовать развитию коммуникативных умений (аудирования, говорения, чтения, письма)

Тип урока: комбинированный

Форма обучения:  сочетание групповой и индивидуальной деятельности

Виды речевой деятельности: говорение, аудирование, чтение и письменная речь

Образовательные технологии: групповая, технология обучения навыкам аудирования, технология обучения навыкам диалогической  речи, технология фронтального обучения, технология коммуникативного обучения и компьютерная технология

Оснащение урока: УМК “Spotlight 10”(авторы: О.В.Афанасьева, Д.Дули и др.), распечатки заданий для контроля, карточки, картинки, диск с записью текстов, презентация, видеоотрывок по теме «Отдых»

Ход урока:

1.        Организационный момент: (1мин)

  • беседа учителя с учащимися на английском языке

Teacher: Good morning! Nice to meet you! Take your seats. I`m very happy to see you all.

  • Вопросы учителя учащимся о готовности к работе

Teacher: Are you ready for the lesson?

Students` answers.  Yes, we are.

  • установление контакта учителя с учащимися
  • обозначение цели и задач урока

Teacher: Do you want to know the topic of our lesson? Read the quotations and say what topic unites them. (3  мин)

  Чтение с охватом общего содержания, выделение главной мысли, умение определять и формулировать тему урока, формулировать собственное мнение и позицию, аргументировать свою точку зрения, умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и восприятия.

 Pupil 1: «No man needs a vаcation so much as the man who has just had one».  Elbert Hubbard

"Ни один человек не нуждается в отдыхе так сильно, как тот, кто только что его получил».  

  Pupil 2:  «If  some people didn’t tell you, you’d never know they’d been away on a holiday».  Kin Hubbard

«Если бы некоторые люди не сказали тебе, ты бы никогда не узнал, что они уехали на отдых».                                                                           

  Pupil 3:  «A holiday is a period of traveling and relaxation when you take twice clothes and half the money you need».  An unknown author

"Отдых (отпуск)- это период путешествий и отдыха, когда вы берете вдвое больше одежды и вдвое меньше денег, чем вам нужно».                                                                       

 Слайд 1

Учащиеся прочитывают высказывания и делают вывод: (предполагаемый ответ)

Students` answers.  Holidays. 

Teacher: Now, look at these pictures. What do they show? What do these people have?

Students` answers.  They all have holidays, problems, complaints.

Cлайд 2,3

Teacher: Today we`re going to talk about holidays: problems and complaints. Open your exercise-books & write down the topic of our lesson.

 We`re going to talk about:

  • types of holiday,
  • places to stay,
  • activities,
  • weather,
  • holiday problems & complaints

At the end of our lesson, as usual, home task is waiting for you.

2. Task 1 Активизация знакомой лексики (3 мин)

Teacher: Now, will you, please fill in these forms. You should work in groups of  3. You have 2 minutes. Write 2 more words. (за каждое правильно выполненное задание 1 очко)  8 очков. Now look at the pictures and name them. You’ll get points for your answers.  

Types of holiday (виды отдыха)

Cruise, beach, backpacking, skiing, etc. (Круиз, пляж, альпинизм, катание на лыжах и т.д).

Places to stay (Места для проживания)

Hotel, apartment, campsite, etc. (Отель, апартаменты, лагерь и т.д).

Activities (занятия)

Swimming, hiking, souvenir shopping, sightseeing, etc. (Плавание, пешие прогулки, покупка сувениров, экскурсии и т.д).

Weather (погода)

Sunny, freezing, cold, windy, calm, etc. (Солнечно, морозно, холодно, ветрено, спокойно и т.д).

Teacher: OK, let`s share ideas. Let’s check together.

2. Task 2. Актуализация знаний. Проверка домашней работы

 (5 мин)

Teacher: Will you, please, open your books on p.84. Ex.1b Your home task for today was to write a postcard to your friends or relatives. Use your ideas and your lists to discuss your last holiday.

Students’ answers: I went on a beach holiday to Greece last year. The weather was boiling hot! We went by plane and stayed…. Чтение открыток учащихся

(за правильно оформленное и прочитанное задание 3 балла)

3. Task 3.  Vocabulary   (4 мин)

Слайд 3

Teacher: But unfortunately, our holidays can be spoiled. Look at the cartoon in the book on page 84. What`s the problem? How do you think the people think?

Student 1: The problem is that the people did not expect bad weather at the beach; they expected sunny weather. I think the people feel disappointed and annoyed.

Student 2: The problem is that people go away on holiday to some hot country and in this places they face with bad weather, which spoils vacation. To my mind, people are disappointed, some of them apparently feel anger, others are sad and upset.

Teacher: Can you name other holiday problems? What problems have you ever had during your holidays? (опрос 3 учащихся, за правильные ответы по1 баллу.

Students` answers.  1. I had weather problems. It was boiling hot. 2. The weather was very bad. 3. It rained all day long. 4. I got lost my luggage 5. I left my passport at home 6. I got bitten by mosquitoes 7. I got ill

Teacher: In Ex.2b  you can read some problems & complaints. Will you read & translate them one by one.  

4. Task 4.  Reading  (3мин)

Teacher: Now we’ll do Ex. 3a, p.84.   Will you please read the task? Read the dialogue, please. What do think happened to John?

Student 1: John had a terrible holiday. I think he lost his luggage and the weather was terrible.

Student 2: John maybe has had bad holidays. The weather was probably miserable, also he could fall out with somebody, lose the luggage, forget something important. (1 балл за правильный ответ)

5. Task 5 Making up dialogues (5 мин)

Teacher: Will you please close your books and remember the dialogue? Let`s make a plan of it. What should we ask firstly?

Презентация со схемой диалога.

Teacher: Open your books, please. Ex.4, p.85.  Let`s read the phrases in the box and then make our own dialogues. (3 балла за диалоги)

A: How was your holiday?

B: It was the worst I’ve ever had.

A: What went wrong?

B: For a start, our flight was delayed by ten hours!

A: How terrible!

B: To make matters worse, I lost my passport.

A: What an absolute nightmare!

B: I tell you what … I’m staying at home next year!

6. Домашнее задание (1 мин)

Teacher:   SB p.85 ex.9 Think of a bad experience of your own.

Ex. 1-3, p 162

7. Подведение итогов урока. (1 мин)

Teacher: Our English lesson is finishing. Did you like it? Was our lesson interesting? What have we already discussed? The winners are the 1st group you get excellent marks. And the others get good marks.

Thank you for your work. Well done. The lesson is over.

Types of holiday

self-catering villa,…

Places to stay

hotel,…

Activities

go on a guided tour,…

Weather

boiling hot,…

Types of holiday

self-catering villa,…

Places to stay

hotel,…

Activities

go on a guided tour,…

Weather

boiling hot,…

A : How was your holiday?

B: It was the worst I’ve ever had.

A: What went wrong?

B: For a start, our flight was delayed by ten hours!

A: How terrible!

B: To make matters worse, I lost my passport.

A: What an absolute nightmare!

B: I tell you what … I’m staying at home next year!

A : How was your holiday?

B: You’ll never guess what happened to me.

A: What went wrong?

B: For a start, I’ve lost my luggage!

A: Oh, no!

B: I had an awful experience.

A: I’m sorry to hear that!

A : How was your holiday?

B: I went on holiday but things didn’t go well.

A: O dear! What went wrong?

B: I’ve lost my passport!

A: How awful!

B: To make matters worse, I lost my luggage.

A: What an absolute nightmare!

B: I tell you what … I’m staying at home next year!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

«No man needs a holiday` so much as the man who has just had one». Elbert Hubbard «If some people didn’t tell you, you’d never know they’d been away on a holiday». Kin Hubbard «A holiday is a period of travelling and relaxation when you take twice clothes and half the money you need». An unknown author

Слайд 2

The 20 th of January Topic: “Holidays – problems & complaints”

Слайд 3

Look at the cartoon. What’s the problem? How do you think the people feel?

Слайд 5

A a sk about holiday a sk what went wrong s ympathise s ympathise again B reply negatively say what problem (s) you had s ay what other problem (s) you had e nd the conversation Ex.5, p.85

Слайд 6

Home task: Ex.9, p.85 Describing a bad travel experience Ex. 1-3, p.162


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»

Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8»  Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges»  Тип  урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...

Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»

Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8»  Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges»  Тип  урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...

Методическая разработка. Открытый урок по английскому языку УМК «Spotlight 8» Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс В Module 6 «Culture Exchanges»

Открытый урок по английскому языкуУМК «Spotlight 8»  Ваулина ЮЕ, Дули Д, Подоляко ОЕ, Эванс ВModule 6 «Culture Exchanges»  Тип  урока: комбинированный, с использованием ИКТ;Тема ур...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку на тему: «Year after year» - «In all weathers» (УМК Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс).

Данная разработка поможет повторить пройденный материал по английскому языку в 5 классе за первое полугодие....