Оpen lesson "Сhoice of profession"
план-конспект урока по английскому языку

  • Ход урока

  1. Организационный момент. Целеполагание.

  • Учитель: Good morning, students. I'm glad   to see you. Today we have an unusual lesson. We’ll combine 2 lessons: English and the course of choosing profession.

  • One of the most difficult problem for you is to choose you future profession. You are in the 11th form and you should decide what to do after finishing the 11th form and continue education at high school. It is not an easy task to make a right choice.

  1. Фонетическая зарядка.

  • На доске – стихотворение “I want to be”. Учащиеся должны прослушать, прочитать и перевести стихотворение.

  • I Want to Ве
    Some people often say to mе:
    "Have уоu decided what уоu want to bе?"
    I usually answer, "I don't know,"
    But it isn't really so.
    I want to win аn Olympic race,
    I want to see the Earth from space,
    I want to travel to Katmandu
    I want to bе rich and famous, too.
    I want to bе оn Hollywood's screen,
    I want to invent а new machine,
    I want to bе very clever and wise,
    I want to win the Nobel prize,
    But most of all, I want to bе
    Healthy and strong, and nice.

  • 3. Речевая разминка.

  • УчительFirst of all, I would like to remind you of the difference between

  • words: profession, job and occupation.

  • Profession – a job that needs a special education and training.

  • Study the combination: by profession/choose smth as a profession.

  • Here are the examples: What is your mother by profession? Will you choose law as a profession?

  • Job – the regular paid work that you do for an employer.

  • Study the expressions: get/find, take/accept, Saturday/summer/holiday job

  • Study the examples: Did you work a holiday job this summer?

  • Occupation – a job or profession. Род занятий

  • What is your mother’s occupation?

  • Work – to do the job that you are paid for.

  • Here are the examples: work for the company/work as a secretary. What company does your father work for?

  • Учащиеся тренируются в употреблении данных словосочетаний, выполняя вопросно-ответное упражнение.

  • Учитель: Now answer the questions.

    1. What is your mother by profession?

    2. What is your father by profession?

    3. What company does your father work for?

    4. Is it an easy matter to get a job nowadays?

    5. What profession will you choose?

  1. Активизация использования лексики. Игра «Угадай профессию»

  • Учитель: Now it`s time for a guessing-game “What profession is it?” I`ll describe you a profession and you will give me the word.

  • Here are some professions: journalist, bricklayer, architect, fashion designer, conductor, manager, accountant, sports instructor, cashier, programmer, decorator, car mechanics, physicist, interpreter, pharmacist.

  • Учитель описывает профессии, используя слова на доске.

  • Учитель: Listen to the definition of professions, try to guess and name them.

  1. someone who can count well and keeps the money records of a business

  2. someone who makes walls with bricks

  3. someone who designs clothes

  4. someone who writes computer programs

  5. someone who gets cash or pays out money in a shop

  6. someone who repairs cars

  7. someone who works at the reception desk of a hotel

  8. someone whose job is to design buildings

  9. someone whose job is to manage a company

  10. someone who studies or works in physics

  • Затем учащиеся сами дают описание профессий.

  • 5. Развитие речи по теме "Собеседование о приеме на работу".

  • T: We've already learned that it's quite difficult to go through a job interview. Let's watch one and comment on the mistakes in it. Take the papers and study the list of possible mistakes. Fined the explanations of the mistakes on the board.

 

 

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

The world of professions

Задачи урока: формирование базовых компетенций:Речевая компетенция:- умение делать короткие сообщения о занятости членов семьи, о выбранной профессии,- дальнейшее развитие коммуникативных умений в осн...

Презентация для учащихся 2 класса по теме "Different professions"

Презентация для учащихся 2 класса  позволяет  быстро   ознакомить учащихся   с новым лексическим материалом, а также способствует  моментальному применению лексики  ...

Лексические единицы по теме: "Professions",

Лексика по теме  "Профессии" Лексические единицы сопровождаются картинкой, транскрипцией, переводом на русском и украинском языках....

Урок английского языка по теме: "In the world of professions"

Урок английского языка по теме «In the world of professions» для учащихся 5-ых классов создан Абрамовой Е.Б., учителем английского языка второй категории МОУ СОШ № 21 с УИОП г.Раменское МО. Данны...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

открытый урок Professions

актуализировать и совершенствовать произносительные и лексические знания по разговорной теме "Professions "; совершенствовать лексико-грамматические навыки диалогической речи....

открытый урок Professions

актуализировать и совершенствовать произносительные и лексические знания по разговорной теме "Professions "; совершенствовать лексико-грамматические навыки диалогической речи....