Нетрадиционный урок английского языка в 9 классе по теме "Молодежная музыка и мода"
методическая разработка по английскому языку (9 класс)

Дерюго Екатерина Викторовна

Урок разработан с целью изучения английского языка на основе песенного материала в рамках декады английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 9_klass_molodezhnaya_muzyka_i_moda.docx17.73 КБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

9 класс                                                                                                                                         Учитель: Дерюго Е.В.

Тип урока:  Нетрадиционный урок (изучение английского языка на основе песенного материала в рамках декады английского языка).

Тема урока:  Молодежная музыка и мода.

Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции по теме.

Задачи:

•  формировать лексические навыки; формировать навыки аудирования;

• приобщить к мировому культурному наследию (музыкальному);

•  развить внимание, память, мышление, способность к догадке, слухо-произносительные навыки; коммуникативное и социокультурное развитие;

• формировать умение работать индивидуально, в парах, коллективно.

Оснащение: MP3 проигрыватель, распечатки, доклад, доска.

ХОД УРОКА

1.        Организационный момент. Введение в атмосферу иноязычного общения.

Цели урока.

- Good morning ladies, boys and girls. Glad to see you today. So very soon we’ll have an unusual lesson: we are going to learn one of the most popular songs all over the world. But first of all, please, answer my questions:

1.        Did you watch 2009 Eurovision Song Contest on TV?

2.        Do you know who won this contest?

3.        What do you know about the winner?

4.        Where is he from? When was he born?

5.        What songs has he composed?

2. Дотекстовый этап. Some information about the singer.

- Now N. will present you his/her report about Alexander Rybak. Please listen very attentively and  add some more facts about the singer.

- So, what new facts about the winner can you name?

3. Прослушивание песни.   "Fairy-tale"

Years ago, when I was younger,

I kinda liked a girl I knew.

She was mine and we were sweethearts.

That was then, but then it’s true.

Chorus:

I’m in love with a fairy-tale, even though it hurts.

‘Cause I don’t care if I lose my mind.

I’m already cursed.

Every day  we started fighting,

Every night we fell in love.

No one else could make me sadder,

But no one else could lift me high above.

I don’t know what I was doing,

When suddenly, we fell apart.

Nowadays, I cannot find her.

But when I do, we’ll get a brand-new start.

Chorus:

I’m in love with a fairy-tale, even though it hurts.

‘Cause I don’t care if I lose my mind.

I’m already cursed.

She’s a fairytale, yeah.

Even though it hurts.

‘Cause I don’t care if I lose my mind.

I’m already cursed.

4.        Make-up definitions:        (work in pairs)

•        fairy-tale (a story about life with imaginary heroes, with happy end, usually written for children)

•        sweethearts ( people who love each other)

•        nowadays (at the present time, at the moment, now)

5.        Give the synonyms:                                           antonyms:

sweethearts-lovers                                                        years ago-nowadays

fight-struggle, battle                                              young-old

start-beginning                                                        like-dislike

                                                                              night-day

                                                                              sad-happy

6. Match the words in list A with the words in list В (and translate):

  A                                  В

to be                           one’s mind

to fall                           in love

to lift                           apart

to lose                 someone high above

7. Pay attention to the following:

a) Make the second form of the verbs: be, like, know, start, fall, can.

b) Form the degrees of comparison of the following adjectives: sad, young.

c) Explain the use of pronoun mine: She was mine. (She was my girl-friend).

d) Fill in the missing pronouns: (распечатки)

"Fairytale"

Years ago, when ... was younger.

... kinda liked a girl... knew.

... was ... and ... were sweethearts.

... was ..., but         true.

...’m in love with a fairytale, even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’m already cursed.

Every day - ... started fighting.

Every night -... fell in love.

No ... else could make ... sadder, but no ... else could lift ... high above.

... don’t know what... was doing. When suddenly,   ... fell apart. Nowadays,   ... cannot find ....

But when ... do, ... ’11 get a brand new start.

... ’m in love with a fairytale, even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’m already cursed.

... ’s a fairytale., yeah.

Even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’m already cursed.

"Fairytale"

Years ago, when ... was younger.

... kinda liked a girl... knew.

... was ... and ... were sweethearts.

... was ..., but         true.

...’m in love with a fairytale, even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’ m already cursed.

Every day - ... started fighting.

Every night -... fell in love.

No ... else could make ... sadder, but no ... else could lift ... high above.

... don’t know what... was doing. When suddenly,  ... fell apart. Nowadays,  ... cannot find ....

But when ... do, ... ’11 get a brand new start.

... ’m in love with a fairytale, even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’m already cursed.

... ’ s a fairytale.. yeah.

Even though ... hurts.

Cause ... don’t care if... lose ... mind. ... ’m already cursed.

8. Listen to the song “Fairytale” (try to sing the song) and answer the question: 

Is the main character happy or sad? Why is he sad? What had happened to them?

9. Find the suitable words in the song to speak about the problem of the main character (Work in groups).

10. Answer the questions:

1 .Have you ever experienced the same problems in your life?

2. Express your attitude to the song.

11. Sing the song again.

12. Подведение итогов урока.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

British famous people.Нетрадиционный урок английского языка в 9 классе.

Нетрадиционный урок английского языка в 9 классе(УМК Кузовлева В.П.). Урок проводится в форме игры "Поле чудес"....

Нетрадиционный урок английского языка "Одна планета на всех"

Сотрудничаяя с сверстниками в виртуальном пространствена сайте , наш класс выполнял интересные задания, изучал жизнь подростков в других странах, обсуждал проблемы, с которыми сталкивается наша планет...

Конспект нетрадиционного урока английского языка на тему "True friend"

Конспект нетрадиционного урока английского языка. Урок-конференция на тему "Лучший Друг" . Данная форма проведения урока подходит для этапа закрепления лексического материала, она позволяет более проч...

«Нетрадиционные уроки английского языка»

Эффективные формы проведения уроков дают возможность не только поднять интерес учащихся к изучаемому предмету ,но и развивать их творческую самостоятельность и мышление....

Нетрадиционный урок английского языка (peer teaching)

Нетрадиционный открытый урок английского языка в 8 классе по теме "Экология". Урок проходит как пикник на свежем воздухе,без учебников, но с двумя учителями. Из УМК используется только интерактивная д...

Нетрадиционные уроки английского языка в школе

Нетрадиционные уроки английского языка...

Нетрадиционный урок английского языка в форме "КВН".

Вопросы по пройденным темам. "Путешествие по Великобритании и США"....