Tasty treats
план-конспект урока по английскому языку

Волкова Мария Владимировна

Урок в 4 классе по программе Spotlight 4, тема Tasty Treats

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon etap_uroka.doc51 КБ

Предварительный просмотр:

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

  1. Оргмомент

-Good afternoon, children! I am glad to see you.

-How are you today?

-Hello, we are glad to see you too.

  1. Фонетическая зарядка

- Now it’s time to warm up and repeat sounds and words after me.

- Please, look at the whiteboard, let’s repeat the sentences. What is the letter? What is its name? Which two sounds can it make?

- Ok, very good. And now look at the cards on the board, let’s group them.

Sausages, mango, orange, egg, sugar, porridge, spaghetti, vegetables

(Учащиеся произносят звуки и слова за учителем).

(Учащиеся повторяют предложения)

  • Letter Gg
  • Sounds [g] [d   ]

(Учащиеся распределяют карточки со слова по разным группам  в зависимости от чтения буквы)

  1. Речевая разминка

Now it’s high time to speak. Answer some of my questions. (Управляемый диалог)

- Do you like bananas?

- Does she like bananas?

- Do you eat pineapples?

- Does he eat pineapples?

- Is he eating a banana now?

- Is she eating a coconut now?

(Учащиеся отвечают на вопросы учителя, дают краткие ответы на вопросы. Затем задают вопросы одноклассникам, перефразирую вопросы учителя)

  1. Повторение пройденного материала
  • Now let’s revise the material we have been studying for quite a while. You have got the envelopes on your tables, please open them. There are some letters, please, take them out of the envelopes and make words together with your classmates.
  • What words have you got?
  •  Look at the whiteboard. What is it?
  • What is your favourite food?

  • Now it’s time to watch a video and listen to the song. What is it about? What did you see?

  • Yes, it’s right. It’s about how much and how many. We use “how many” when we can count, when we can say one, two, three, we use “how much” when we can’t say one, two, three.

  • Let’s do some exercises. Fill in the missing words much or many

  • Very well, and now time to translate the sentences from Russian into English

(Учащиеся составляют слова из букв по теме урока)

(Учащиеся выводят тему урока «Еда», называют продукты, которые видят на слайде)

(Учащиеся слушают и смотрят видео и выводят правило)

- (Учащиеся вставляют пропущенные слова в презентации)

  1. Физкультминутка
  • Now we are tired a little bit and we need some rest. Let’s sing a song about food.

(Учащиеся поют песню и выполняют движения)

  1. Повторение пройденного материала
  • Look at the slides on the presentation and say how much/ how many products you can see in the picture?
  • Okay, and now time to answer the questions. The children watch a video and answer the question.
  • Okay, let’s repeat one more time when do we use much, many, a lot of in the sentences.

  1. Тест
  • I have a very interesting task for you. I want to check up your knowledge and for this let’s use a special programme. You know how to work in it, so I hope we won’t have any problems.

  • Now let’s go shopping and buy some products. But for this we need English money, What is it? What is its money?

Let’s imagine we are at the shop, I need a shop assistant and a customer.

(учащиеся разыгрывают диалог)

  1. Подведение итогов.
  • Okey, children. You were great. You’ve done all the tasks that I have prepared for you. Let’s revise the material, which we’ve learnt in Module 2.

(Работа по программе Response)

9.  Самооценка

-How do you feel today after our lesson?

(Показывают смайлики)

  1. Домашнее задание

Your homework is p 32 ex 2 (learn the song by heart).

(Запись домашнего задания в дневники)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по теме "Tasty treats"

Разработка урока  по теме " Tasty Treats" предназначена для учащихся 5 классов.  Данный урок может использоваться для активизации и освоения новых лексических единиц по теме "Еда" во вс...

План - конспект урока английского языка в 4 классе по теме: "Tasty Treats"

Тема урока "Tasty Treats".Цели урока:научить читать букву «g» активизировать лексику по теме едапознакомить с исчисляемыми и неисчисляемыми существительнымипознакомить с употреблением слов, обозначающ...

Презентация к уроку английского языка в 4 классе по теме: "Tasty Treats"

Презентация к уроку английского языка в 4 классе по теме: "Tasty Treats"...

Конспект урока с элементами техники drilling «Tasty Treats» УМК «Английский в фокусе». (Spotlight 4)

Вашему вниманию представлен конспект урока для 4 класса, УМК «Английский в фокусе» (авторы Н.И.Быкова, Д.Дули, М.Д.Поспелова, В.Эванс). Данный урок знакомит с новым материалом и лексикой п...

Открытый урок по английскому языку в 4 классе по теме «Tasty treats!»

Урок систематизации знаний по пройденной теме....

Урок английского языка "Tasty treats" в 4 классе.

Открытый урок в 4 классе "Tasty treats"...