Презентации для работы с грамматическими разделами на уроках английского языка
презентация к уроку по английскому языку (5, 6, 11 класс)

Мишкина Диана Денисовна

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Elephants can jump False. Elephants can’t jump

Слайд 2

Dolphins can’t draw False. Dolphins can draw pictures

Слайд 3

Penguins can jump 1.5 meters high True

Слайд 4

Zebras can’t see the orange colour True What is it? - I can’t see

Слайд 5

Kangaroos can go backwards False. They can’t go backwards

Слайд 6

Beavers can stay under water for 45 minutes True

Слайд 7

Bears can run 48 km/h True I am tired now!

Слайд 8

A hippopotamus can't stay under water False. It can stay under the water for 30 minutes

Слайд 9

Rats can live without water for 9 days True I would like a glass of mineral water, please

Слайд 10

Cats can sleep 20 hours a day False. They can sleep 16-18 hours a day


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

THE PRESENT SIMPLE TENSE ( Простое настоящее время) 5 класс

Слайд 2

THE PRESENT SIMPLE TENSE ( Простое настоящее время) Случаи употребления простого настоящего времени: 1. Обычные, регулярно повторяющиеся действия; I do morning exercises every day. Каждое утро я делаю зарядку. Указатели времени: every day – каждый день usually, normally – обычно often – часто always – всегда sometimes – иногда seldom - редко

Слайд 3

2. Общеизвестная истина; The sun rises in the East. Солнце восходит на востоке. 3. Последовательность событий, действий в настоящем времени. I get up at 7 o’clock, eat breakfast and go to school. Я встаю в 7 часов, завтракаю и иду в школу. Указатели времени: First- сначала Then- затем After - потом

Слайд 4

Спряжение глаголов в the Present Simple Tense : Утвердительная форма I You We They He She It work s work Вопросительная форма Отрицательная форма Do I you we they work? Does he she it work? I You We They He She It do not work (don’t) does not work (doesn’t) Правильно пишем и произносим:  Глаголы, оканчивающиеся на – ss, -sh, -ch, -x, -o -es , читается / iz/ I watch he watch es  Глаголы, оканчивающиеся на согласную + y y+ -ies , читается / z/ I study he stud ies

Слайд 5

Change the sentences according to the model. Model : They play football.- He play s football. Your friends speak English. – He … I read a book. – She… We write letters. – My sister… You go to school.- Sam… They get up at nine o’clock in the morning. – Our father… They have interesting books.- She… 2. Make questions from the sentences according to the model. Model : We read and write in Russian.- Do we read and write in Russian? She likes animals.- … They play football.-… His mother cooks dinner in the morning.-… He reads newspapers every evening.-… You have holidays in summer.-…

Слайд 6

3. Make negative sentences according to the model. Use do not (don’t) or does not (doesn’t) Model : I play chess. (cards).- I do not (don’t) play cards. Bill plays the piano very well. (guitar) – … You speak English. (French)– … The children play football on Mondays. (hockey) – … Barbara works in London. (live)- … My father writes novels. (poetry) – … I swim very well. (dive)- … 4. Choose the verb from the list and complete the text. watch leave catch do read meet return have get start be James 1)…. a student. He 2)……..up early every morning and 3) …..breakfast with his family. Then he 4) …………..for school. James 5)………….. the bus to school because his school is far from his home. He 6)….…….. his friends at school before he 7)……….. lessons. After school, he 8)………… home and 9)………his homework. In the evening, he usually 10) ………… TV or 11)……………...a book.

Слайд 7

Вопросы и краткие ответы: Вопросительная форма Краткие ответы Do I you we they work? Does he she it work? I you we they he she it do . does not (doesn’t). Yes, No, I you we they do not (don’t) . Yes, does. No, he she it Answer the questions: 1. Do you live in Moscow? 2. Do you get up at 8 o’clock in the morning? 3. Do you watch TV every day? 4. Does your friend play football? 5. Does your mother like tea? 6. Do you always do your homework? 7. Do you play the guitar?

Слайд 8

Вопросительные предложения: Общий вопрос Do you study English at school? or Don’t you study English at school? I study English at school. Специальные вопросы Where Why When do you study English? Вопрос к подлежащему Who studies English? CONTINUE...

Слайд 9

Make questions. Model : Where/she live.- Where does she live? What/you want?.... What time/the film start?.... Where/you buy this hat?.... When/the lesson start?... Who/play the piano? Make questions. Michael works on a farm. Where...? Luc likes tea with lemon. What...? We have six lessons on Monday. When...? Mr. Jones lives in the country. Who…? I work at a bookshop. Where…?

Слайд 10

Thank you for your work

Слайд 11

1. Учебник и рабочая тетрадь УМК « Happy English.ru » для 5 класса (4-го года обучения) К.И. Кауфман, М.Ю.Кауфман, изд. Титул 2009 г. ; 2. New Round Up 3, Verginia Evans, Jenny Dooly, Irina Kondrasheva, PEARSON LONGMAN, 2010; 3. Т.Б.Клементьева «Времена английского глагола в картинках и играх», Москва, изд. Просвещение, 1996; 4. Н.Г. Брюсова «Контрольные и проверочные работы по английскому языку для школьников» 5-6 классы, изд. Дрофа, 1997. Использованная литература:

Слайд 12

http://www.liveinternet.ru/users/antares534/post219860500/ http://ru.dreamstime.com/%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B5-%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%B8-rf-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D1%81-%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC%D0%B8-image28215638 http://www.cupofjoe.tv/2011/05/well-done.html http://www.bcjobs.ca/career-advice/the-one-question-that-improves-your-job-search-outcome/ http://carriekish.com/?p=723 http://carriekish.com/wp-content/uploads/2010/06/bigstockphoto_Questions_And_Answers_Signpost_4006719.jpg http://www.realizedworth.com/?attachment_id=2817 http://webdiana.ru/krasota/koja-i-volosy/235-vash-vopros-nash-otvet.html http://blog.positionprime.com/position/toropites-akciya-ask-me.html http://spain-france-fromgothictorenaissance.blogspot.ru/2011/01/great-job.html Интернет-ресурсы, использованные для оформления:


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

МОЙ ДОМ MY HOUSE

Слайд 2

A bedroom

Слайд 3

A kitchen

Слайд 4

A living room

Слайд 5

A bathroom

Слайд 6

A laundry room

Слайд 7

A house Ground floor First floor Second floor

Слайд 8

a flat

Слайд 9

Do you live in a house or flat? I live in a flat.

Слайд 10

There are 2 bedrooms in the flat. There is a living room.

Слайд 11

What rooms are there in your house or flat? There is a kitchen, a living room, a bedroom. There are 2 bedrooms.

Слайд 12

Singular ( ед. ч.) Plural ( мн. ч.) + There is a table in the room. There are 2 chairs near the table.

Слайд 13

This is my bedroom. It … not very big, but very light. The walls … blue. There ... 2 pictures … the wall . There is a small desk … the bed. Next to the desk there … a chair. The desk and chair … red. … the desk there is a lamp. It … blue.

Слайд 14

Singular ( ед. ч.) Plural ( мн. ч.) + There is a table in the room. There are 2 chairs near the table. ? - Is t here a table in the room. - Yes, there is . - No , there isn’t . Are there 2 chairs near the table. - Yes, there are. - No , there aren’t . - There isn’t a table in the room. There aren’t 2 chairs near the table.

Слайд 15

Is there a kitchen in your flat? Yes, there is.

Слайд 16

Furniture and equipment Мебель и оборудование

Слайд 17

A wardrobe

Слайд 18

A cupboard

Слайд 19

A fridge

Слайд 20

A cooker

Слайд 21

A sink


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Как назвать время по-английски?

Слайд 2

Задать вопрос «Который час?» можно по-разному: What’s the time? What time is it? Начинаем отвечать с выражения: It’s … Ответ на вопрос «Во сколько..?» начинается с предлога at ( At 6 o’clock – в 6 часов)

Слайд 3

Минутная стрелка длиннее часовой. Как вы думаете, почему? Ответ: В сутках 60 минут и 24 часа. (минут больше).

Слайд 4

Если мы называем ровный час (Например: Сейчас ровно 3 часа.), то предложение заканчивается словом o’clock It’s 2 o’clock.( Два часа ровно.) It’s 11 o’clock. (Одиннадцать часов ровно).

Слайд 5

What time is it? It’s 5 o’clock. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 6

What time is it? It’s 9 o’clock. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 7

What time is it? It’s 6 o’clock. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 8

Точное время в английском языке называть время начинают с МИНУТ! It’s 5 minutes past two.

Слайд 9

Сколько минут на часах? Образец: It’s five minutes… 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 10

Сколько минут на часах? It’s 10 minutes… 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 11

Сколько минут на часах? It’s 20 minutes… 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 12

Сколько минут на часах? It’s 25 minutes… 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 13

Если минутная стрелка находится в первой половине циферблата ( с 12 до 6), м ы считаем, сколько минут прошло после текущего часа и используем предлог past 12 11 1 It’s 5 minutes past ... Прошло 5 минут после… 10 2 9 3 8 4 7 5 6 … Past … прошло минут ПОСЛЕ… )

Слайд 14

What time is it? It’s 5(minutes) past 2. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 15

What time is it? It’s 10 (minutes) past 4 . 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 16

What time is it? It’s 2 5(minutes) past 9 . 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 17

What time is it? It’s 20 (minutes) past 7 . 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 18

Если минутная стрелка находится во второй половине циферблата ( с 6 до 12), м ы считаем, сколько минут осталось до следующего часа и используем предлог to 12 11 1 It’s 5 minutes to ... Осталось 5 минут до … 10 2 9 3 8 4 7 5 6 … to … ( осталось минут ДО… )

Слайд 19

What time is it? It’s 25(minutes) to 11. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 20

What time is it? It’s 5(minutes) past 2. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 21

What time is it? It’s 10(minutes) to 6. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 22

What time is it? It’s 20(minutes) to 5. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 23

What time is it? It’s 5(minutes) to 8. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6

Слайд 24

В английском языке не принято говорить «13 часов», «18 часов». Если речь идёт о первой половине дня (до полудня), то называют час от 1 до12 и добавляют a .m. Например: At 8.40 p.m.( в 8.40 утра) Если речь идёт о второй половине дня (после полудня ), то называют час от 1 до12 и добавляют p.m . Например: At 11.50 p.m . (в 11.50 вечера)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

CARDINAL NUMERALS КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ

Слайд 2

РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА

Слайд 3

КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ 1 – one 2 – two 3 – three 4 – four 5 – five 6 – six 7 – seven 8 – eight 9 – nine 10 – ten 11 – eleven 12 – twelve

Слайд 4

КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ 13 – thir teen 14 – four teen 15 – fif teen 16 – six teen 17 – seven teen 18 – eigh teen 19 – nine teen Основа + - teen

Слайд 5

КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ ОСНОВА + -TY 20 – twen ty 30 – thir ty 40 – for ty 50 – fif ty 60 – six ty 70 – seven ty 80 – eigh ty 90 - nine ty 100 – a (one) hundred 1000 – a (one) thousand 1000000 – a (one) million

Слайд 6

WHAT CAN YOU SEE THERE ?

Слайд 7

READ AND WRITE THE NUMBERS! Seventy - six-______ eighty - two______ ninety - eight______ Thirty - nine______ forty - five_______ fifty - one_____ Twenty - four______ sixty - three_______ seventy - seven_______

Слайд 8

TEN GREEN BOTTLES Ten green bottles Ten green bottles hanging on the wall, Ten green bottles hanging on the wall, If one green bottles should accidently fall There’d be nine green bottles hanging on the wall. ……………………………………………………………………………… Nine green bottles hanging on the wall If one green bottles should accidently fall There’d be eight green bottles hanging on the wall. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . One green bottle hanging on the wall, If that green bottlers should accidentally fall There’d be no green bottlers hanging on the wall.

Слайд 9

ТЕЛЕФОННЫЕ НОМЕРА Ноль по-английски называется ZERO . Но в телефонных номерах произносится В Великобритании а в Америке O , oh zero 306 04 09 - three oh six oh four oh nine Удвоенные цифры произносятся в английском языке со словом double 071 2207 – oh seven one double two oh seven. 15. Test. Our next task is to match the same telephone numbers. Соотнеси цифры и буквы номеров телефона. Test: -364 579 - three, five, four, eight, seven, six. -412 893 - three, six, two, nine, four, one. -674 957- six, seven, four, nine, five, seven. - 362 941 - four, one, two, eight, nine, three. -354 876 - three, six, four, five, seven, nine.

Слайд 10

DRAW LINES TO MATCH THE WORDS WITH THE NUMBERS. N I N e S I X I T F I V E N H X E F t E N R T I I T W E I V E G F Y E E H T S E V e n T y s i X t Y y Twelve 19 fifty 20 thirty 12 three 50 thirteen 11 forty 3 Eighteen 100 a hundred 18 eleven 30 twenty 13 nineteen 15 . 17. Find the figures. Найдите цифры . 3.5.6.9.10.12.16.50.60.70.80.90

Слайд 11

СОСТАВНЫЕ КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ. После составных числительных, оканчивающихся на ОДИН (ОДНА, ОДНО) , в английском языке следует существительное во множественном числе: Thirty one pages тридцать одна страница При цифровом изображении числительных каждые три разряда справа налево в английском языке отделяются запятой: 1,257,608 3,078 254,607,121 При написании словами и чтении в составных числительных в пределах каждых трех разрядов перед десятками, а если их нет, то перед единицами ставится союз and : 125- one hundred and twenty - five 2,603- two thousand six hundred and three 5, 203, 622- five million two hundred and three thousand six hundred and twenty-two 21. Read the next cardinal numerals: 102, 200, 205, 543 , 678, 5,000, 4,251, 5,328 6,742,294

Слайд 12

ХРОНОЛОГИЧЕСКИЕ ДАТЫ Годы, в отличие от русского языка, обозначаются количественными числительными следующим образом: 1900 - nineteen hundred 1904 - nineteen four (nineteen oh four) 1964 - nineteen sixty - four 23. Read the years : 1426 1593 1754 1937 2000 2010 2011 1993 1988.

Слайд 13

HI ! My name’s Pam. I’m from Nottingham. I’m happy to be pen pals with you. I’ll tell you about my family. There’s my mum, dad, my brother and me. And I also have got grandparents. My dad is 40 years old and my mum is 38.I’m 12. My birthday is on 26 April 1988. My grandmother was born in 1933 and my grandfather was born in 1928. And I have got a great grandmother ( прабабушка ). She will be 100 next year. Can you believe it? She is very old. She was born in 1902. My father’s brother lives in the USA. He has got a farm. He’s got a lot of cows and ducks. Three are 132 cows and 1560 ducks. Besides he has got 12 dogs. They work on the farm. I also love animals. I’ve got a cat and a fish. And what about you? 1. 40 a) four b) forty c) fourteen 2. in 1933 a) one thousand nine hundred and thirty-three. b) nineteen thirty- three c) nineteen hundreds thirty-three. 3. in 1902 a) in nineteen oh two b) in nineteenth two c) in one thousand nine hundred and two. 4. 1560 a) fifteen hundreds and sixty b) fifteen sixty c) one thousand five hundred and sixty. 5. 132 a) one hundred three and two b) one hundred and thirty-two c) one hundred and fifty-two


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Plurals of Countable and Uncountable Nouns (Множественное число имён существительных)

Слайд 2

Большинство существительных образуют множественное число прибавлением " S " в конце, например banana-bananas , chair - chairs, lake - lakes , rabbit - rabbit s, doctor - doctors, apple - apples, tiger-tigers A dog dogs + s

Слайд 3

Существительные, оканчивающиеся на S, SS, SH, CH, X, O образуют множественное число прибавлением " es " в конце, например bus - buses, dress-dresses , brush - brushes, watch-watches , fox - foxes, potato – potatoes Исключения: radio - radios, piano - pianos, photo – photos, video - videos A bus buses + es

Слайд 4

Если существительное заканчивается на согласную + y , то y заменяется на ies , например lady - ladies, city - cities, baby - babies Если существительное заканчивается на гласную (a, e, i, o, u) + y , то прибавляем к существительному S , например toy - t oys baby + ies babies

Слайд 5

Некоторые существительные, оканчивающиеся на f или fe образуют множественное число путем замены f или fe на ves , например thief - thieves, knife - knives, wolf – wolves , leaf-leaves Исключения: roof – roofs Написание слов надо запомнить. A leaf leaves

Слайд 6

Неправильные существительные – образуют множественное число не по правилу. Множественное число они образуют только так : tooth - teeth, fish - fish, foot - feet, mouse - mice, deer - deer, goose - geese, ox - oxen, sheep - sheep, man - men, child - children, woman - women A mouse mice

Слайд 7

Отдельная категория существительных вообще не изменяет своей формы и не образуют множественное число. lemonade, butter, wood, money, cheese, meat, tea, coffee, milk, water, jam, juice, paper , sugar, bread, Неопределенный артикль a/an нельзя использовать с неисчисляемыми существительными. Вместо можно сказать, например, some bread. cheese

Слайд 8

Но: есть способ сделать неисчисляемые существительные исчисляемыми, используя различные упаковки water - three glasses of water, milk - two bottles of milk, three cups of coffee Two bottles of milk Three cups of coffee

Слайд 9

Неисчисляемые существительные имеют только форму единственного числа и согласуются только с глаголами в единственном числе: The money is on the table. Деньги лежат на столе. His hair is blond. Волосы у него светлые . The information is interesting. Сведения интересные . Her knowledge is great. Её знания обширны . Their progress is great. Их успехи значительны.

Слайд 10

Существительные, которые употребляются только в форме множественного числа. trousers - брюки, jeans - джинсы braces - подтяжки, scissors - ножницы, glasses - очки, troops - войска, goods - товары, сlothes - одежда, police - полиция, people - люди. Fashionable clothes are expensive now. Модная одежда сейчас дорогая . These jeans are too small for me. Эти джинсы слишком малы мне.

Слайд 11

Часто встречающаяся ошибка: Не прибавляйте " S " к прилагательным! An old book old books

Слайд 12

Choose the correct form of the nouns 1) I have a lot of ……..in the box. a) toy b) toyes c) toys

Слайд 13

OOPS! Try again!

Слайд 14

That`s right!

Слайд 15

2)Our dog has three nice… a) puppy b) puppies c) puppys

Слайд 16

OOPS! Try again!

Слайд 17

That`s right!

Слайд 18

3) A lot of …..work at the factory. man men mens

Слайд 19

OOPS! Try again!

Слайд 20

That`s right!

Слайд 21

3)There are a lot of……..in the Russian forests. deers deeres deer

Слайд 22

OOPS! Try again!

Слайд 23

That`s right!

Слайд 24

Well done!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Притяжательные местоимения Possessive pronouns

Слайд 2

Possessive pronouns My - мой Your - твой His - его Her - её Its - его её- (для неодушевлённых) Our - наш Your - ваш Their - их

Слайд 3

Притяжательные местоимения стоят перед существительными her blue hair its pond my book their chairs his father

Слайд 4

Личные местоимения отвечают на вопрос Кто? Притяжательные местоимения отвечают на вопрос Чей? I -я My -мой You -ты Your -твой He -он His -его She -она Her -её It -оно its You -вы You -ваш We -мы Our -наш They -они Their -их

Слайд 5

Переведите на русский язык: My mother/ her father / his son/ its leg/ Our mum/ their dad/ your daughter/their Grandpa

Слайд 6

Переведите на английский язык: Моя книга / мои бананы / её карандаши/ его компьютер/ наш город/ ваша семья/ твоё день рождение/ ваши подарки/ их конфеты

Слайд 7

1)Nina is ( I ) ____ little sister. 2)( She ) _____ eyes are brown. 3)( We ) ______ room is large. 4)( It ) ______ windows are white and clean. 5) ( He ) ______ car is in the street. 6)Where are ( you ) _____ book, boys? 7)What is ( they ) ______ room? My her our their y our its З амените личные местоимения притяжательными : his

Слайд 8

1)Nick is ( I) my little brother. 2)(She ) Her eyes are blue. 3)(We ) Our room is large. 4)(It ) Its windows are white and clean. 5) (He ) His car is in the street. 6)Where are (you ) your pen, boys? 7)What is ( they) their flat? My her our their y our its Проверь себя his

Слайд 9

Переведите местоимения Where is ( моя )book ? I can see Tom and ( его )bike Ask Ann about ( её ) brother ( Н аш ) house is far from school What is ( твой ) phone number? ( И х ) presents are on the sofa

Слайд 10

Проверь себя Where is my book ? I can see Tom and his bike Ask Ann about her brother Our house is far from school What is your phone number? Their presents are on the sofa


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ШКОЛЬНЫЕ ПРИНАДЛЕЖНОСТИ

Слайд 2

Учу английские слова, запомню я навек : портфель мой школьный это bag и сумка тоже - bag

Слайд 3

По– английски каждый день называю ручку pen .

Слайд 4

Я в тетради чертеж начертил Карандашом по-английски pencil .

Слайд 5

Стащила пенал мой лисица – fox, пенал по-английски - pencil box .

Слайд 6

Книга твой надежный друг, по-английски книга – book.

Слайд 7

Списал упражнение в тетрадь я и вдруг Услышал тетрадь – это copy book.

Слайд 8

Сотру я в тетради морского краба, стереть мне поможет ластик – rubber.

Слайд 9

Я имею портфель. ( У меня есть портфель.)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Degrees of Comparison of Adjectives

Слайд 2

phonetic drill good -better - the best bad - worse - the worst little - less – the least many, much - more – the most REMEMBER!

Слайд 3

THE COMPARISON OF ADJECTIVES Есть 3 способа образования степеней сравнения английских прилагательных : 1. при помощи суффиксов –er , – est 2. при помощи слов more (более), the most (наиболее) 3. путем образования степеней сравнения от разных корней ( в исключениях )

Слайд 4

КОРОТКИЕ СЛОВА (1,2 СЛОГА) - ER - EST POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE SMALL SMALL ER THE SMALL EST COLD COLD ER THE COLD EST NARROW NARROW ER THE NARROW EST CLEVER CLEVER ER THE CLEVER EST SIMPLE SIMPLE R THE SIMPL EST

Слайд 5

POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE B I G BIG GER THE BIGG EST F A T FAT TER THE FAT TEST H O T HOT TER THE HOT TEST S A D SAD DER THE SAD DEST - ER - EST

Слайд 6

-y (y → i) - ER - EST POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE BU S Y BUS IER THE BUS IEST HAP P Y HAPP IER THE HAPP IEST CO S Y COS IER THE COS IEST ANG R Y ANGR IER THE ANGR IEST

Слайд 7

more most difficult more difficult the most difficult beautiful more beautiful the most beautiful POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE

Слайд 8

good - хороший better - лучше the best - самый лучший, наилучший bad - плохой worse - хуже the worst - самый плохой, наихудший little - маленький less – меньше the least - самый маленький, наименьший many, much - много more – больше the most - больше всего REMEMBER!

Слайд 9

compare Russian army German army Strong / weak

Слайд 10

compare ordinary uniform Parade uniform beautiful / comfortable

Слайд 11

Compare Tank № 1 Tank № 2 old / modern

Слайд 12

Complete the sentences with comparative degree The weather today is ……. than yesterday. Winter is….than summer. English is ….than Japanese. Summer is….than winter. Winter is …..season of the year. Dogs are …. than cats. My brother is….. than I. My sister speaks English …… than I do. The tiger is ….. than the cat He is…. student in our group

Слайд 13

Complete the sentences EXAMPLE : This cat is ...than that cat. (big) This cat is bigger than that cat. This monkey is … than that monkey. (funny) This cat is … than that cat. (lazy) This woman is … than that woman. (busy) This film is … (good) This book is … than that book. (bad) Peter is … boy in her class. (short) This pig is … than that pig. (fat) Ann is … girl in their class. (lazy) This tomato is … than that tomato. (small)

Слайд 14

HOT LONG SHORT SILLY WHITE INTERESTING DRY BEAUTIFUL GOOD FAR DEEP BAD POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Страдательный залог Passive Voice

Слайд 2

Tom broke the window . Том разбил окно. Active Voice

Слайд 3

The window was broken by Tom. Окно было разбито Томом. Passive Voice

Слайд 4

Active Tom broke the window . подлежащее сказуемое дополнение Passive The window was broken by Tom . подлежащее сказуемое дополнение

Слайд 5

В каких случаях мы используем страдательный залог?

Слайд 6

The food was cooked . (мы не знаем, кто приготовил)

Слайд 7

The shirt is being washed . (нам неважно, кто стирает)

Слайд 8

The criminal has been arrested . ( понятно, что полиция арестовала преступника)

Слайд 9

The two lost children have been found alive and well in a London park. (важно, что детей нашли живыми и не важно, кто их нашел)

Слайд 10

When unpacking the appliance , check that it is not damaged . ( важно убедиться, поврежден прибор или нет )

Слайд 11

You will be dressed to kill . (важно, что вы будете неотразимы в новом наряде)

Слайд 12

Hundreds of people were injured in the train crash. (не желаем называть виновного в данном событии)

Слайд 13

The flowers were sent by the Queen herself. (исполнитель действия особо важное лицо ‘the Queen’ )

Слайд 14

Passive My bag has been ruined . Мою сумку испортили . Active You have ruined my bag . Ты испортил мою сумку .

Слайд 15

Образование времен страдательного залога

Слайд 16

The window was broken by Tom. was – вспомогательный глагол to be в простом прошедшем времени broken – причастие прошедшего времени смыслового глагола break

Слайд 17

Passive Voice be V 3

Слайд 18

Образование времен страдательного залога Simple Progressive Perfect Perfect Progressive Present am is V 3 are am is being V 3 are have been V 3 has ___ Past was V 3 were was being V 3 were had been V 3 ___ Future will be V 3 ___ will have been V 3 ___

Слайд 19

Simple Present Passive am / is / are V 3 I am paid every two weeks. Мне платят каждые две недели.

Слайд 20

Simple Present Passive am / is / are V 3 A lot of paper is made from wood. Большое количество бумаги производится из древесины .

Слайд 21

Simple Present Passive am / is / are V 3 We are often sent to the Singapore office. Нас часто посылают в сингапурский офис.

Слайд 22

Simple Past Passive was / were V 3 He was born in 1954. Он родился в 1954 году.

Слайд 23

Simple Past Passive was / were V 3 These books were left in the classroom yesterday. Эти книги оставили в классе вчера.

Слайд 24

Simple Future Passive will be V 3 The football match will be played on Saturday. Футбольный матч будет сыгран в субботу .

Слайд 25

Simple Future Passive will be V 3 One day all the work will be done by machines. Когда - нибудь всю работу будут выполнять машины .

Слайд 26

Present Progressive Passive am / is / are being V 3 I am being sent to Hawaii for a week. Меня отправляют на Гавайи на неделю .

Слайд 27

Present Progressive Passive am / is / are being V 3 My watch is being repaired . Мои часы ремонтируются.

Слайд 28

Present Progressive Passive am / is / are being V 3 Passengers are being checked in. Пассажиров досматривают.

Слайд 29

Present Perfect Passive have / has been V3 We have been invited to Ann’s party . Нас пригласили на вечеринку к Анне .

Слайд 30

Present Perfect Passive have / has been V 3 An unknown actor has been chosen to star in the new film of ‘ Macbeth’. Никому неизвестный актер был приглашен на главную роль в новом фильме «Макбет».

Слайд 31

Переход действительного залога в страдательный

Слайд 32

Active Subject Verb (Past Simple) Object Liz painted a portrait . Passive Subject Verb (Past Simple ) Object The portrait was painted by Liz .

Слайд 33

Active He invited me to the concert . Он пригласил меня на концерт . Passive I was invited to the concert. Меня пригласили на концерт .

Слайд 34

Глаголы, которые не могут иметь при себе прямого дополнения, называются непереходными . I live in Moscow . Paul swims every day .

Слайд 35

Непереходные глаголы не употребляются в страдательном залоге!

Слайд 36

Но ! Некоторые переходные глаголы не могут иметь формы страдательного залога.

Слайд 37

have - иметь exist - существовать seem - казаться fit - годиться, соответствовать suit - подходить, идти (об одежде) resemble – походить на … lack - недоставать и т.д.

Слайд 38

This colour suits you . Этот цвет тебе идет . Возможна только активная конструкция!

Слайд 39

Использование глагола to get вместо вспомогательного глагола to be

Слайд 40

He got hit by a truck. Его сбил грузовик. He was hit by a truck.

Слайд 41

Использование предлогов by и with в страдательном залоге

Слайд 42

Мы используем предлог by , когда называем, кем или чем совершено действие.

Слайд 43

Ann was stopped by the police . Анна была остановлена полицией .

Слайд 44

My window was broken by the wind . Мое окно было разбито ветром.

Слайд 45

Мы употребляем предлог with , когда называем, какой инструмент , материал , ингредиент применял исполнитель (агент).

Слайд 46

The photo was taken with a digital camera . Эта фотография сделана цифровой камерой .

Слайд 47

The dish is made with four types of cheese . Блюдо готовится из четырех сортов сыра .

Слайд 48

His desk was covered with papers . Его стол был завален бумагами .

Слайд 49

Глаголы, которые могут иметь две пассивные конструкции give, lend, promise, send, show

Слайд 50

Active We sent Andy a birthday card . косвенное прямое дополнение дополнение We sent a birthday card to Andy . прямое косвенное дополнение дополнение

Слайд 51

В страдательном залоге эти глаголы give , lend , promise , send , show etc. могут иметь две пассивные конструкции .

Слайд 52

Active We sent Andy a birthday card . Passive Andy was sent a birthday card. A birthday card was sent to Andy.

Слайд 53

Образование вопросительной и отрицательной формы в страдательном залоге

Слайд 54

При образовании вопросительной формы в страдательном залоге вспомогательный глагол ставится перед подлежащим .

Слайд 55

Am I invited ? Меня приглашают ? When were you paid ? Когда тебе заплатили ?

Слайд 56

Если вспомогательный глагол употребляется в сложной форме ( am being , have been и т.д.), то только первый вспомогательный глагол ставится перед подлежащим.

Слайд 57

Have I been invited ? Меня пригласили? When will it be played ? Когда это сыграют?

Слайд 58

Who (Whom, Which) ……… by ? Who were you given this book by ? Кем была дана тебе эта книга?

Слайд 59

By whom were you given this book? Кем была дана тебе эта книга?

Слайд 60

При образовании отрицательной формы в страдательном залоге частица not ставится после вспомогательного глагола

Слайд 61

We were not met at the door. We weren’t met at the door. Нас не встретили у входа.

Слайд 62

Stamps are not sold here. Stamps aren’t sold here. Марки здесь не продаются.

Слайд 63

Если вспомогательный глагол употребляется в сложной форме ( am being , have been и т.д.), то частица not ставится после первого вспомогательного глагола

Слайд 64

We have not been invited to Ann ’ s party We haven’t been invited to Ann’s party .

Слайд 65

Употребление страдательного залога после глаголов hear , help , make , see , watch

Слайд 66

После глаголов hear , help , make , see, watch в страдательном залоге следует инфинитив с частицей to

Слайд 67

Active She made me lie . Она заставила меня лгать. Passive I was made to lie . Меня заставили лгать .

Слайд 68

После глаголов hear , see , watch может следовать причастие настоящего времени ( Present Participle ) , как в активной , так и в пассивной конструкции .

Слайд 69

Active We saw her stealing . Мы видели, как она воровала . Passive She was seen stealing . Ее видели, когда она воровала.

Слайд 70

Употребление страдательного залога после модальных глаголов

Слайд 71

В страдательном залоге, как и в действительном залоге, после модальных глаголов can , may , must , should следует употреблять начальную форму без частицы to .

Слайд 72

The cathedral can be seen from anywhere in the city. Собор можно увидеть с любой точки в городе.

Слайд 73

Passive Voice be V 3


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

It was the last evening of the music festival and it had been raining for two days non-stop. “I’ve had a great time, but I’m really looking forward to going home and getting warm and dry!” I said to my friends. Look at this extract and answer the questions: What type of writing may it be? What characteristic features of this type can you name?

Слайд 2

Writing a STORY Paragraph plan (guess and check) Para 1: Introduction (set the scene) Para 2-3: Main body (events in the order they happened) Para 4: Conclusion (end the story, describe feelings)

Слайд 3

Read the story on p.90 and answer the questions. Where did the story take place? Who were the main characters? What was the weather like? What happened in the end?

Слайд 4

Put the events of the story in the correct order. A There was a violent storm. B The procession began. C The girls took a look around. D The girls arrived in Notting Hill. E The girls had coffee together. F Sarah saw Rachel’s umbrella. G Thousands of people lined the streets. H The girls travelled to London by train. I Sarah got separated from Rachel. J The girls were reunited. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Слайд 5

What makes a good story? Setting the scene Adjectives Adverbs Expressing feelings Using a variety of verbs Linkers Beginning/ending the story Participles

Слайд 6

Setting the scene What does it mean? (your ideas) Now read. To start a story you need to set the scene: who the main characters are where they were what time of year it was what the weather was like why they were there Work in pairs and set the scene for your own story.

Слайд 7

What does it mean? (your ideas) Now read. A variety of adjectives and adverbs livens up your story. Use more sophisticated adjectives and adverbs instead of simple ones: fabulous = good, wonderful = nice, beautiful = breathtaking, etc. Do ex.6b and 7a on p.91 in SB. Adjectives Adverbs

Слайд 8

What does it mean? (your ideas) Expressing feelings ADJECTIVE SYNONYM ANTONYM Scared 2. Exhausted 3. Anxious 4. Angry 5. Thrilled 6. Sure 7. Miserable Use a dictionary to fill in the table.

Слайд 9

What does it mean? (your ideas) What verbs can you use instead of “said”? What verbs are used in the story on p.90 instead of “said”? Now read. Use verbs, such as “thought, begged, replied, cried out, screamed, wondered, exclaimed, whispered” , etc. to avoid repeating “said” all the time. Using a variety of verbs Do ex.9b on p.92 in SB.

Слайд 10

What does it mean? (your ideas) Now read. When narrating an event, use linking words to link your ideas and/or write longer, more complex sentences. Now check on p.92 and do ex.10b on p.93 in SB. Linkers What linkers can you use for (write your ideas in your exercise-books): adding points expressing opposing ideas expressing cause/effect expressing time

Слайд 11

What does it mean? (your ideas) In pairs return to the scene you have set. Think about the beginning and the ending of your story. Beginning/ending the story You can start your story by: ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ You can end your story by: ___________________ ___________________ ___________________ ___________________

Слайд 12

What does it mean? (your ideas) Now read. Use present and past participles to join sentences into longer ones to make your narration more exciting. Now check on p.94 and do ex.13b on p.94 in SB. Participles Practice: 1) I shook with anger. I ran after Toby. (present participle) 2) He was confused . He asked for help. (past participle)

Слайд 13

To sum up! Creating a mental image Who were the characters? (age, relationship) What did they look like? What were they like? When did your story take place? (year, season, time of the day) What was the weather like? Where did your story take place? Why were the characters there? What were they doing? (information the reader needs in order to follow the story) Developing the story What events happened? (Make a plotline) What happened in the end? How did the characters feel in the end?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

« Типы грамматических заданий на уроках английского языка для старшеклассников.»

Умение грамотно сочетать слова, изменять словосочетания в зависимости от того,  что вы хотите сказать в данный момент, является одним из важнейших условий использования языка как средства общения...

Роль лексико-грамматического минимума на уроках английского языка

Лексико-грамматический минимум для 6 класса. Тема: предлоги, артикли, времена....

Развитие грамматических навыков на уроках английского языка.

В данной   статье я остановлюсь на одном из аспектов изучаемого языка — грамматике....

Методы и приемы развития грамматических навыков на уроках английского языка.

Методика преподавания иностранного языка в школе. Методы и приемы работы....

Атлас опорно-функциональных схем, применяемых при изучении грамматических явлений на уроках английского языка в 6 классе (при работе с учебником Spotlight)

Сложность усвоения грамматических явлений в связи с большим объемом грамматических правил и их разрозненностью обусловило необходимость выработки новых стратегий при работе с ними. Считаю, что учащихс...

Опыт работы с грамматическими сказками на уроках английского языка

laquo;Грамматическая сказка» – это такое изложение грамматического материала, при котором академическая терминология  заменяется доступными детскому восприятию образами-ассоциациями...