Развитие критического мышления на уроках иностранного языка
презентация к уроку по английскому языку

Гаспарян Елена Владимировна

Упражнения для РКМ

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rkm.pptx2 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Критическое мышление – это способность анализировать информацию с позиции логики и личностно- ориентированного подхода.

Слайд 4

1. Найди отличия в картинках There is\are there was\ were

Слайд 6

What is common? A horse and a rabbit They are…. They eat.. They have… Назовите свойства предмета What ’ s this ? It ’ s an apple . What can you say about it ? It is …. It can be….

Слайд 7

Распределение по группам Критерии группы нужно придумать самим : части речи, начинается с гласной или согласной, заканчивается на гласную или согласную и т.д.

Слайд 8

Hens, cats, pigs, frog Hens, cats, pigs, dogs Rabbit, dog, cockerel, cat Cockerels, rabbits, hens, ducks One, ten, hen, ele v en

Слайд 9

The Armoury Chamber, the Bolshoi Theatre, the Mariinsky Theatre, Red square, the Kremlin 2. St. Petersburg, Moscow, Washington, Deli, Kiev, Tokyo St. Basil’s Cathedral, Kazan Cathedral, Peterhof The Tretyakov Gallery, the Kunstkammer , the Summer Garden, the Hermitage, the Russian Museum The Caspian Sea, the Dead Sea, the Japan Sea, the Black Sea, the Chukchi Sea, the Baltic Sea

Слайд 10

Продолжи ряд! tag, football,… kind, funny, friendly,… Henny Penny, Minnie Mouse, Pussy Cat,… Hen- pen, mind- kind, foster- monster, silk-? ability- bronze-cartoon- gold- hard- ?

Слайд 11

What word is odd? s wimming, running, canoeing, surfing, windsurfing, synchronized swimming, water polo, rafting Water sports

Слайд 12

Какая буква лишняя? i e o v u a c s g q u d ? -----bus, ship, plane, ferry, yacht, train

Слайд 13

Выберите лишнее слово! Actually, personally, sympathy, properly Volunteer, after, runner, provider, babysitter, speaker Contribute, donate, organize, support Need, needle, needy, needs, needful UNICEF, RSPCA, Save the Children, Children in Need

Слайд 14

Geschichte, Englisch , Samstag , Deutsch, Erdkunde , Sport, Literatur Dienstag , Montag, Sonntag, Russisch , Donnerstag Kanninchen , Antilope , Hase , Lowe, Hund , Fisch , Katze Dreizehn , neun , zwanzig , heute,vier , eins , sieben Spazierengehen , fernsehen , malen , Schi laufen , Schlitschuhe laufen , rechnen , Sport treiben , lesen , basteln Kugelschreiber , Spitzer, Schultasche , Kleberstoff , der Radiergummi , Zirkel , Buch Die Brille , die Schere , die Tasche , die Katzen

Слайд 15

Ассоциации по теме As Tommy Snooks , and Bessie Brooks Were walking out one Sunday; Says Tommy Snooks to Bessie Brooks, "To-morrow will be Monday." “Of all the days that’s in the week I dearly love but one day, And that’s the day that comes between A Saturday and Monday.”

Слайд 16

What weekdays were in the poem? What were names of people? What were they doing? Where were they? Why do you think? Draw a picture! What are your associations with Monday….?

Слайд 17

Парадоксальные связи Choose two words from new words. Make up a word combination a sentence A story

Слайд 18

Match! I think…. I know… inventions электричество electricity распределение distribution сохранять phenomenal что-л., воздействующее на сознание, меняющее образ мыслей digital феноменальный a villain цифровой preserve злодей, негодяй mind blower замечательный remarkable изобретения

Слайд 19

Make up word combinations! the distribution of electricity to preserve energy digital cameras phenomenal inventions

Слайд 20

Make up a story using these word combinations! Who is the story about ? What was his name? What kind of person was he? What did he want to do? What was his invention? What did he do? What was the result?

Слайд 21

One minute English video https:// www.elllo.org/video/1501/1505-Cess-Movie.html What is the question? Can you remember the date of cinema’s invention ? Who did it ? Where did they? What was the 1 st film? What was the 1 st colour film ? What is a good movie you saw recently? Recently I saw…

Слайд 22

Instructions (выбираем вопрос в зависимости от темы, от того, какую конструкцию нужно отработать принимаем все варианты) Let’s take a tooth brush ! What can we do using it? For cleaning your teeth(PL) For painting……

Слайд 23

Who is she? What is she? How old is she? What can you say about her family? Where is she from? What city is she from? Can she speak English? How well does she speak English? How long has she been learning English? Why does she learn English? What does she want to become? What things may happen to her in the future if she will learn English? What is her hobby? Biography Look at the picture! Think about this girl!

Слайд 24

Фантазеры What are they looking at? What do they see? What is the Queen pointing at? How has she prepared for the event?

Слайд 25

Questions стихотворение Clouds Why do clouds fly? They fly because the wind blows. Why does wind blow?

Слайд 26

I Want To Play By anitapoems.com Lisa and Dennis, went to the park, Where they met, Jenny and Mark. Lisa wanted to play, a fun sport like tennis. We have no racquets, explained frowning Dennis. How about baseball? Jenny proposed, We have no gloves, Mark shyly exposed. Dennis yelled, Let's play basketball instead. We don't have a net, Lisa laughed as she said. Mark asked them, can we play soccer? Jenny said, I forgot the ball in my locker. So they all stood there, thinking which sport to play, It was certainly, a beautiful day. Then they noticed, Other kids begin to run, It looked like tag, Not a sport but still fun.

Слайд 27

For and against Themes: Inventions\ Charity\ Ecology Буквенный бенефис Make up a sentence using words with letter W\L. Don’t forget about grammar/ Nine nice night nurses nursing nicely. S…………..

Слайд 28

Перестановка Passive and Active voice причем подлежащее и дополнение не меняем местами. Будет смешно или нелепо, но запомнится. The cat caught this little mouse. The cat was caught by this little mouse.

Слайд 29

One yellow dot can be What can you see ? Картинки из Теста Роршаха . Рисуем сами I can see two butterflies. They are flying.

Слайд 30

Заголовок Рассмотрите с учениками фотографию и попросите их придумать странный/смешной/злобный/страшный заголовок к нему на английском языке

Слайд 31

How can you use this pencil? For Ving Предложите ученикам придумать как можно больше способов использовать любой обычный предмет и рассказать об этом на английском языке. Например, стул, чашку или карандаш. Да что угодно!

Слайд 32

Вторая половинка фото Покажите детям половину фотографии. Пусть они попробуют догадаться, что изображено на второй части.

Слайд 33

What is a frog’s favorite exercise ? What do you do when you see an elephant with a basketball? jumping Get out of the way

Слайд 34

Collaging information

Слайд 35

Синквейн English Helpful, interesting, difficult Understand, learn, use. A lot of people speak Knowledge.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

" Использование технологии критического мышления на уроках иностранного языка для формирования коммуникативной компетенции в условиях реализации ФГОС нового поколения.

Использование технологии критического мышления на уроках иностранного языка для формирования коммуникативной компетенции в условиях реализации ФГОС нового поколения....

Выступления на педагогическом совете на тему: "Использование технологии критического мышления на уроках иностранного языка"

Материал содержит информацию о том, что такое критическое мышление и о том, как применять технологию КМ на уроках иностранного языка....

Презентация-сопровождение к выступлению "Использование технологии критического мышления на уроках иностранного языка"

В презентации содержится материал о сущности технологии критического мышления и классификация методов этой технологии....

Выступление на педагогическом совете. Доклад на тему: "Применение метода критического мышления на уроках иностранного языка".

Выступление на педагогическом совете. Доклад на тему: "Применение метода критического мышления на уроках иностранного языка"....

Практическое использование технологии развития критического мышления при обучении иностранным языкам: из опыта учителя.

Чтобы учение стало учебной деятельностью необходимо не только и  не просто получение знаний, а главное  -  способы их приобретения. Важно, чтобы учащиеся  самостоятельно добывали з...

Мастер-класс "Эффективные приемы развития памяти и критического мышления на уроках иностранного языка"

Опыт использования приемов и методов развития памяти и мышления на уроках английского языка путем прямого показа последовательности действий, приемов, форм, используя методику конструирования понятий ...