Урок на тему:«Правильно питаться - оставаться здоровым»+презентация к уроку по английскому языку (6 класс)
презентация к уроку по английскому языку (6 класс)

Ефременко Татьяна Александровна

Урок построен на основе базового и дополнительного материала по теме «Правильно питаться-оставаться здоровым» с использованием универсальных учебных действий (УУД), которые обеспечивают возможность каждому ученику самостоятельно осуществлять деятельность обучения, ставить учебные цели, искать и использовать необходимые средства и способы их достижения, уметь контролировать и оценивать учебную деятельность и её результаты. Также они создают условия для развития личности и её самореализации.

ЦЕЛИ:

Образовательная цель - закрепить лексический материал по теме «Правильно питаться-оставаться здоровым», развивать информационные компетентности учащихся:

умения работать в паре, в группе и индивидуально;

умения переводить визуальную информацию в вербальную;

умения соотносить звуковую информацию со зрительными образами;

умения обобщать и делать выводы.

Развивающая цель - развитие познавательного интереса учащихся к сведениям о «здоровой и правильной» пище:

развитие воображения и логического мышления;

развитие навыков парной и коллективной работы;

развитие активизации внеклассной работы по английскому языку.

Воспитательная цель - воспитывать интерес учащихся к изучению английского языка через нестандартные приёмы и методы работы:

воспитывать умения работать в группе и индивидуально;

воспитывать умения слышать и слушать друг друга;

развивать эстетический вкус при работе над оформлением информации.

Я использую общеучебные познавательные универсальные действия: поиск необходимой информации, построение речевого высказывания в устной и письменной форме, выбор эффективных способов решения задач, контроль и оценка процесса и результатов деятельности, смысловое чтение.

А также я применяю коммуникативные учебные действия на данном уроке, их развитие происходит в процессе выполнения практических заданий, предполагающих работу, как в группе, так и индивидуально, а также творческих работ, выполняемых группой. Большое значение для развития коммуникативных навыков имеют групповые задания, которые представляют собой командные соревнования.

Результатом обучения должно стать формирование у учащихся «умения учиться», т.е. формирование у них общеучебных навыков и способности самоорганизации своей деятельности, позволяющих решать различные учебные задачи, такие как: воспитание культуры общения на уроке, развитие умения отстаивать свою точку зрения, создать условия для развития личности и её самореализации.

 

Слайд 1

The topic of the lesson is : « E A T W E L L - S T A Y H E A L T H Y »

Слайд 2

Тема урока: «ПРАВИЛЬНО ПИТАТЬСЯ - ОСТАВАТЬСЯ ЗДОРОВЫМ»

Слайд 3

Good food has seven important things . They give us energy, make us strong, helps us grow, they are very important for eyes, skin, bones, hair and other parts of our body. What are they?

Слайд 4

Write the transcription and translation of the words : water fats vitamins fibre minerals protein carbohydrates

Слайд 5

Let’s think… What products contain vitamins, protein, minerals, water, fibre, fats, carbohydrates?

Слайд 6

It is important that our food has vitamins, protein, minerals, water, fibre, fats and carbohydrates. But it is also important that you don’t eat too much or too little! Now let’s talk about calories. How much calories do you need?

Слайд 7

Calories per day: for boys - 2650 ; for girls 2150 Different foods have different numbers of calories. Cornflakes(30 g) 100 Chips (100 g) 180 Cheese (100 g) 300 Rice (100 g) 100 Chocolate (50 g) 250 Potato (100 g) 50 Fish (100 g) 100 Orange (100 g) 40 Bread (50 g) 150 Cola (100 ml) 250 Doughnut (100 g) 350 Milk (100 ml) 70 Find out how many calories you eat for breakfast, lunch, dinner and supper in one day. You must calculate it.

Слайд 8

If Peter eats 60 g of cornflakes and 200 ml of milk, 100 g of bread, 50 g of cheese, and 100 g orange for breakfast, how many calories is that?

Слайд 9

THE RIGHT ANSWER 8 3 0 calories

Слайд 10

Test ”What do you eat?” You need choose the right variant for you: a) 3 points b) 2 points c) 1 point

Слайд 11

TEST What do you eat ?

Слайд 12

1. HOW MANY MEALS DO YOU EAT EVERY DAY ? A - three or more B - two C - one

Слайд 13

2. HOW OFTEN DO YOU EAT FRUIT ? A - three times a day B - once or twice a day C - three or four times a week (or less)

Слайд 14

3. HOW OFTEN DO YOU EAT VEGETABLES OR SALAD ? A - once or twice a day B - three times a day C - three or four times a week (or less)

Слайд 15

4. HOW OFTEN DO YOU EAT FRIED FOOD ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 16

5. HOW OFTEN DO YOU DRINK COLA OR OTHER FIZZY DRINKS ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 17

6. HOW OFTEN DO YOU EAT SWEETS ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 18

Now calculate your answers…

Слайд 19

6-9 points – You don’t eat well, you often eat unhealthy food and high in calories. You are in danger! 10-14 points – You need more healthy food, it’s excellent way to keep fit! 15-18 points – You are quite healthy person and eat “right” food!

Слайд 20

ROBIN! What a man! DANGER! Don’t eat so much!

Слайд 21

Let’s sing a song ! « I like chocolate !» I like milk, I like cheese, I eat vegetables, I drink juice, I like nuts and I like greens, I like rice, I like fruit, I like cereals, I like beans, I like pasta every way, These are things my body needs. I eat good things every day. CHORUS: REPEAT CHORUS But late at night, I like honey on my bread, Under my bedclothes, I like salad and I like eggs, I eat chocolate, I drink water all day long, And no-one knows. All these things make me strong. REPEAT CHORUS

Слайд 22

W h a t ’ s t h e w o r d ? Say it clearly! F I S H T G C G S R F R H N U E R G A F T H V R I S M E A T B U T T E R E A W C Q V N M O I DO R J U E U I E O P L M D C E R E A L S S U Q Z E G G S B E R D F G E J S W Q Z X D F R E M F H K V P O T A T O E S E R I T I G F R U I T L I P N A Y L T E D T U I O P L M D S D W K R V E G E T A B L E S G

Слайд 23

Your homework is: 1. You’ll try to solve the crossword p.27 ex.8.1 2. Write the healthy menu for breakfast, lunch and dinner.

Слайд 24

Thanks for good work! Good bye, children!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon urok.ppt2.91 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The topic of the lesson is : « E A T W E L L - S T A Y H E A L T H Y »

Слайд 2

Тема урока: «ПРАВИЛЬНО ПИТАТЬСЯ - ОСТАВАТЬСЯ ЗДОРОВЫМ»

Слайд 3

Good food has seven important things . They give us energy, make us strong, helps us grow, they are very important for eyes, skin, bones, hair and other parts of our body. What are they?

Слайд 4

Write the transcription and translation of the words : water fats vitamins fibre minerals protein carbohydrates

Слайд 5

Let’s think… What products contain vitamins, protein, minerals, water, fibre, fats, carbohydrates?

Слайд 6

It is important that our food has vitamins, protein, minerals, water, fibre, fats and carbohydrates. But it is also important that you don’t eat too much or too little! Now let’s talk about calories. How much calories do you need?

Слайд 7

Calories per day: for boys - 2650 ; for girls 2150 Different foods have different numbers of calories. Cornflakes(30 g) 100 Chips (100 g) 180 Cheese (100 g) 300 Rice (100 g) 100 Chocolate (50 g) 250 Potato (100 g) 50 Fish (100 g) 100 Orange (100 g) 40 Bread (50 g) 150 Cola (100 ml) 250 Doughnut (100 g) 350 Milk (100 ml) 70 Find out how many calories you eat for breakfast, lunch, dinner and supper in one day. You must calculate it.

Слайд 8

If Peter eats 60 g of cornflakes and 200 ml of milk, 100 g of bread, 50 g of cheese, and 100 g orange for breakfast, how many calories is that?

Слайд 9

THE RIGHT ANSWER 8 3 0 calories

Слайд 10

Test ”What do you eat?” You need choose the right variant for you: a) 3 points b) 2 points c) 1 point

Слайд 11

TEST What do you eat ?

Слайд 12

1. HOW MANY MEALS DO YOU EAT EVERY DAY ? A - three or more B - two C - one

Слайд 13

2. HOW OFTEN DO YOU EAT FRUIT ? A - three times a day B - once or twice a day C - three or four times a week (or less)

Слайд 14

3. HOW OFTEN DO YOU EAT VEGETABLES OR SALAD ? A - once or twice a day B - three times a day C - three or four times a week (or less)

Слайд 15

4. HOW OFTEN DO YOU EAT FRIED FOOD ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 16

5. HOW OFTEN DO YOU DRINK COLA OR OTHER FIZZY DRINKS ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 17

6. HOW OFTEN DO YOU EAT SWEETS ? A - once or twice a week (or less) B - three or four times a week C - almost everyday

Слайд 18

Now calculate your answers…

Слайд 19

6-9 points – You don’t eat well, you often eat unhealthy food and high in calories. You are in danger! 10-14 points – You need more healthy food, it’s excellent way to keep fit! 15-18 points – You are quite healthy person and eat “right” food!

Слайд 20

ROBIN! What a man! DANGER! Don’t eat so much!

Слайд 21

Let’s sing a song ! « I like chocolate !» I like milk, I like cheese, I eat vegetables, I drink juice, I like nuts and I like greens, I like rice, I like fruit, I like cereals, I like beans, I like pasta every way, These are things my body needs. I eat good things every day. CHORUS: REPEAT CHORUS But late at night, I like honey on my bread, Under my bedclothes, I like salad and I like eggs, I eat chocolate, I drink water all day long, And no-one knows. All these things make me strong. REPEAT CHORUS

Слайд 22

W h a t ’ s t h e w o r d ? Say it clearly! F I S H T G C G S R F R H N U E R G A F T H V R I S M E A T B U T T E R E A W C Q V N M O I DO R J U E U I E O P L M D C E R E A L S S U Q Z E G G S B E R D F G E J S W Q Z X D F R E M F H K V P O T A T O E S E R I T I G F R U I T L I P N A Y L T E D T U I O P L M D S D W K R V E G E T A B L E S G

Слайд 23

Your homework is: 1. You’ll try to solve the crossword p.27 ex.8.1 2. Write the healthy menu for breakfast, lunch and dinner.

Слайд 24

Thanks for good work! Good bye, children!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема урока: My family! Базовый учебник: И.Н. Верещагина, К.А.Бондаренко Английский язык. 2 класс («English 2»). Москва, «Просвещение», 2012 г

Цель: закрепление лексического материала по теме.Задачи:•      образовательная: формировать общеучебные умения и навыки (умение обобщать, анализировать), развивать навыки диал...

Презентация к уроку по теме "Wales and Russia" к учебнику Ю.А, Комаровой "Английский язык" 5 класс

Данная презентация может быть использованя на этапе урока в 1 разделе 4 урока The Place Where I Live. Информация была взята из книги для учителя Ю.А. Комаровой "Английский язык " 5 класс....

Раздаточный материал к уроку по теме " Saving the World" к учебнику Ю.А, Комаровой "Английский язык" 5 класс

Раздаточный материал может быть использован при изучении 4 раздела на уроке 21 "Saving the World" по учебнику Ю.А. Комаровой "Английский язык" 5 класс. На данно уроке ученики знакомятся с больши колич...

Презентация к уроку по теме "Степени сравнения прилагательных" к учебнику Ю.А, Комаровой "Английский язык" 5 класс

Данная презентация может быть использована на уроках изучения и закрепления степеней сравнения прилагательных. Конкретно презентация составлена к уроку в 5 разделе 25 урока "Friends".  В презента...

Урок по теме "Правильные и не правильные дроби"

Урок по теме "Правильные и непраильные дроби"...