Праздники в англоязычных странах
план-конспект урока по английскому языку (9 класс)

Калайтанова Олеся Васильевна

освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

 

совершенствовать продуктивную письменную речь;

 

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

 

научить работать в группах;

 

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

 

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

 

развивать умения монологической речи;

 

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

 

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

 

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

 

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Праздники в англоязычных странах20.27 КБ
Файл urok_no2.docx20.27 КБ

Предварительный просмотр:

Урок №2. Конспект урока английского языка в 9 классе

«Праздники в англоязычных странах»

Модуль 1 CELEBRATIONS (Праздники)

Тема: Culture Corner. Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

совершенствовать продуктивную письменную речь;

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

научить работать в группах;

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

развивать умения монологической речи;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика: impressive, spectacular, seller, trader, stadium, arena, exhibit, display, bursts, explode, stands, stalls, refreshments, treats, crafts, handicrafts.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 9, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.

ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we continue to speak about celebrations and at the end of our second lesson you will make your own project about an interesting cultural event in our country. Personally, I just love travelling. Do you? Unfortunately I can’t travel everywhere I wish. But still there is such a program as “Travellers’ Club”.  Do you ever watch it? Enjoy it? Well…It tends to be very exciting. Fancy going on travelling anywhere just now? How about going to North America…

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

T: Find the hidden words within the grid of letters. (HO)

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение. Predicting the context of the text/

reading and listening for confirmation Ex.1 p.21.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: I’ll be your guide and you’ll be a tourist group. If you want to know something interrupt my story for asking. Look at the screen, please. There are different pictures related to Pow-Wow. You are going to listen to music and look at the pictures. Your task is to think of what Pow-Wow is. So what do you think Pow-Wow is?

P: It’s probably the celebration related to a Native Americans festival.

T: Good thinking! That’s the best idea. It’s the biggest celebration of Indian way of life in North America.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь.

spectacular

[spektækjʊlər ]

впечатляющий

arena

[ərinə]

арена

explode

[ ɪkspləʊd ]

взорваться

trader

[ treɪdər ]

торговец

handicrafts

[hændɪkrɑft ]

Вещь ручной работы

treats

[trits]

угощения

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Now let’s read an article about this colorful festival for understanding details. Go over the True/ false/not stated statements first.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного. Ex.2 p.21.

T: Read through the statements (1-5) and underline the key words. Read the text again and complete the task individually.

P: 1 F 2 F 3 T 4 Ns 5 Ns

d) Understanding new vocabulary. Ex.2b p.21.

T: I suppose you’ve guessed the meaning of the new words in bold from the context. Match them to their synonyms. I’m  giving you two minutes.

P1: Spectacular-impressive Arena-stadium Explodes-bursts Trader-seller

P2: Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

e) Summarising a text/Talking from notes. Ex.3 p.21.

T: That’s right! I really enjoyed your answers. Now, let’s see if you can just give a brief description of this magnificent festival. What do you think should be included in your report to make it interesting?

P1: Well, as I see it, we should put the name and the place of the festival.

T: That’s a good idea.

P2: Well, we could also put activities, food and music.

T: Correct answer! Have you got any other thoughts?

P3: Well, I think we should add people’s feelings.

T: That’s a pretty good idea. Here are our headings. You’re going to listen and read the story once again and make notes under the headings. Divide yourself into four groups. You will have eighteen minutes to make a report.

P4: As a travel writer I’ve been to the Albuquerque Pow-Wow in New Mexico in North America. It is the biggest and most impressive celebration of the Indian way of life. It  was surprising when dancers enter the arena group by group from all four entrances. The arena burst with color and musical rhythms of Native American culture. I felt excited to visit the Indian trader’s market, where artist displayed their traditional handicrafts and try the local treats such as enchiladas, bannock or tostados. No matter how exhausted I was at the end of the event but I did new things and made new friends.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Writing 2. Развитие умений письма. Cовершенствовать продуктивную письменную речь. Writing an article about a cultural event in your country. Ex.4 p.21.

T: All right! Today you read an article about the biggest celebration of the Indian way of life in North America. Now it’s time to make your on projects about an interesting cultural event in Russia. You will work in pairs. You will be given some minutes to write an article.

Someone from our class is going to spent holiday in St Petersburg. You’ve been there this year. Tell about one interesting cultural event in Russia.

P: The White Nights Arts Festival is one of StPetersburg’s liveliest cultural events. It is a famous festival held at the end of June and the beginning of July. People from all over the world visit the city to celebrate the arts of ballet, opera and classical music. Many musical concerts take place in the St Petersburg Philharmonic Hall. There are theatrical performances and street events too. Drinks and refreshments are sold along the city’s streets and music concerts with famous singers get everyone feeling in a festive mood. This event makes Russian people feel proud of their culture and history.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Сделать туристический буклет в любую англоязычную страну. Прочитать, устно перевести упр.2 на стр.22. Повторить лексический материал прошлых уроков и выучить новый.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Сбор Наций

Каждый год цветы и музыкальные ритмы индейской культуры оживают на Пау-вау по всей Америке. Альбукерке Пау-вау в Нью-Мексико является крупнейшим и самым зрелищным индейским празднованием в Северной Америке. Более 3000 танцоров представляют более 500 различных индейских племен из США и Канады на пау-вау.

Мероприятие всегда начинается с Великого Выхода Танцоров. Танцоры выходят на арену группа за группой через все четыре входа. Вскоре арена взрывается цветами, звуками и движением. В конце мероприятия вручаются призы лучшим танцорам и певцам.

Индийский рынок торгашей также очень привлекателен для людей, приезжающих в пау-вау. Индийские художники демонстрируют им традиционные промыслы. Красиво оформленные украшения и очаровательные сумки, это лишь некоторые товары из тех которые продаются. Здесь есть также продуктовые лавки, где можно отведать угощения, такие как энчиладас, пресная лепешка или tostados.

Альбукерке Пау-вау - это великолепный праздник. Это один из самых красочных и зрелищных мероприятий в США.



Предварительный просмотр:

Урок №2. Конспект урока английского языка в 9 классе

«Праздники в англоязычных странах»

Модуль 1 CELEBRATIONS (Праздники)

Тема: Culture Corner. Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

совершенствовать продуктивную письменную речь;

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

научить работать в группах;

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

развивать умения монологической речи;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика: impressive, spectacular, seller, trader, stadium, arena, exhibit, display, bursts, explode, stands, stalls, refreshments, treats, crafts, handicrafts.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 9, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.

ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we continue to speak about celebrations and at the end of our second lesson you will make your own project about an interesting cultural event in our country. Personally, I just love travelling. Do you? Unfortunately I can’t travel everywhere I wish. But still there is such a program as “Travellers’ Club”.  Do you ever watch it? Enjoy it? Well…It tends to be very exciting. Fancy going on travelling anywhere just now? How about going to North America…

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

T: Find the hidden words within the grid of letters. (HO)

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение. Predicting the context of the text/

reading and listening for confirmation Ex.1 p.21.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: I’ll be your guide and you’ll be a tourist group. If you want to know something interrupt my story for asking. Look at the screen, please. There are different pictures related to Pow-Wow. You are going to listen to music and look at the pictures. Your task is to think of what Pow-Wow is. So what do you think Pow-Wow is?

P: It’s probably the celebration related to a Native Americans festival.

T: Good thinking! That’s the best idea. It’s the biggest celebration of Indian way of life in North America.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь.

spectacular

[spektækjʊlər ]

впечатляющий

arena

[ərinə]

арена

explode

[ ɪkspləʊd ]

взорваться

trader

[ treɪdər ]

торговец

handicrafts

[hændɪkrɑft ]

Вещь ручной работы

treats

[trits]

угощения

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Now let’s read an article about this colorful festival for understanding details. Go over the True/ false/not stated statements first.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного. Ex.2 p.21.

T: Read through the statements (1-5) and underline the key words. Read the text again and complete the task individually.

P: 1 F 2 F 3 T 4 Ns 5 Ns

d) Understanding new vocabulary. Ex.2b p.21.

T: I suppose you’ve guessed the meaning of the new words in bold from the context. Match them to their synonyms. I’m  giving you two minutes.

P1: Spectacular-impressive Arena-stadium Explodes-bursts Trader-seller

P2: Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

e) Summarising a text/Talking from notes. Ex.3 p.21.

T: That’s right! I really enjoyed your answers. Now, let’s see if you can just give a brief description of this magnificent festival. What do you think should be included in your report to make it interesting?

P1: Well, as I see it, we should put the name and the place of the festival.

T: That’s a good idea.

P2: Well, we could also put activities, food and music.

T: Correct answer! Have you got any other thoughts?

P3: Well, I think we should add people’s feelings.

T: That’s a pretty good idea. Here are our headings. You’re going to listen and read the story once again and make notes under the headings. Divide yourself into four groups. You will have eighteen minutes to make a report.

P4: As a travel writer I’ve been to the Albuquerque Pow-Wow in New Mexico in North America. It is the biggest and most impressive celebration of the Indian way of life. It  was surprising when dancers enter the arena group by group from all four entrances. The arena burst with color and musical rhythms of Native American culture. I felt excited to visit the Indian trader’s market, where artist displayed their traditional handicrafts and try the local treats such as enchiladas, bannock or tostados. No matter how exhausted I was at the end of the event but I did new things and made new friends.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Writing 2. Развитие умений письма. Cовершенствовать продуктивную письменную речь. Writing an article about a cultural event in your country. Ex.4 p.21.

T: All right! Today you read an article about the biggest celebration of the Indian way of life in North America. Now it’s time to make your on projects about an interesting cultural event in Russia. You will work in pairs. You will be given some minutes to write an article.

Someone from our class is going to spent holiday in St Petersburg. You’ve been there this year. Tell about one interesting cultural event in Russia.

P: The White Nights Arts Festival is one of StPetersburg’s liveliest cultural events. It is a famous festival held at the end of June and the beginning of July. People from all over the world visit the city to celebrate the arts of ballet, opera and classical music. Many musical concerts take place in the St Petersburg Philharmonic Hall. There are theatrical performances and street events too. Drinks and refreshments are sold along the city’s streets and music concerts with famous singers get everyone feeling in a festive mood. This event makes Russian people feel proud of their culture and history.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Сделать туристический буклет в любую англоязычную страну. Прочитать, устно перевести упр.2 на стр.22. Повторить лексический материал прошлых уроков и выучить новый.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Сбор Наций

Каждый год цветы и музыкальные ритмы индейской культуры оживают на Пау-вау по всей Америке. Альбукерке Пау-вау в Нью-Мексико является крупнейшим и самым зрелищным индейским празднованием в Северной Америке. Более 3000 танцоров представляют более 500 различных индейских племен из США и Канады на пау-вау.

Мероприятие всегда начинается с Великого Выхода Танцоров. Танцоры выходят на арену группа за группой через все четыре входа. Вскоре арена взрывается цветами, звуками и движением. В конце мероприятия вручаются призы лучшим танцорам и певцам.

Индийский рынок торгашей также очень привлекателен для людей, приезжающих в пау-вау. Индийские художники демонстрируют им традиционные промыслы. Красиво оформленные украшения и очаровательные сумки, это лишь некоторые товары из тех которые продаются. Здесь есть также продуктовые лавки, где можно отведать угощения, такие как энчиладас, пресная лепешка или tostados.

Альбукерке Пау-вау - это великолепный праздник. Это один из самых красочных и зрелищных мероприятий в США.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация "Праздники и традиции англоязычных стран" 1 часть

Презентация предназначена для обобщающего повторения по теме....

Положение о проведении конкурса на лучшую презентацию о празднике Рождества в англоязычных странах.

Полжение разработано для проведения конкурса на лучшую презентацию о празднике Рождества в англоязычных странах. положение позволит правильно организовать работу жюри  и оценить работы учащихся....

Праздники народов англоязычных стран

"Праздники народов англоязычных стран" для учащихся  13-14 лет...

презентация к уроку "Праздники в англоязычных странах"

Тема: Культурные традиции родной страны и стран изучаемого языка: праздники. Формирование лексических  навыков чтения и говорения.Тип урока: комбинированныйЦель: 1. Введение и тренировка ЛЕ по те...

Презентация "Праздники в англоязычных странах"

презентация разработана для 5 класса по теме: "Holidays"(праздники)...

Памятка с основными праздниками англоязычных стран

Введение в лингвострановедение для самых маленьких...

Праздники, традиции и обычаи в англоязычных странах

Внеклассное мероприятие "Hello! Halloween!" для учащихся 5-7 кл...