Упражнение на прогнозирование в чтении №2
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку (7 класс)

Чикина Елена Алексеевна

Упражнение на прогнозирование в чтении №2 составлено на основе аутентичного материала. Предназначено для отработки лексики в 7-8 классах школ с углубленным изучением английского языка.

Скачать:


Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level A

 Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

1

to put out one’s hand in order to reach something

2

to go on tips of the feet

3

to run as fast as possible

a handle

4

a special tool for repairing cars

5

an object that is made for opening the door

6

a hand of the person standing next to you

to slip

7

to move secretly

8

to be asleep

9

to walk slowly

to creep (crept, crept)

10

to climb upwards

11

to look at something

12

to move slowly touching the floor with the body

bulged

13

be full of

14

cut into pieces

15

not having anything inside



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level A (KEYS)

 Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

1

to put out one’s hand in order to reach something

2

to go on tips of the feet

3

to run as fast as possible

a handle

4

a special tool for repairing cars

5

an object that is made for opening the door

6

a hand of the person standing next to you

to slip

7

to move secretly

8

to be asleep

9

to walk slowly

to creep (crept, crept)

10

to climb upwards

11

to look at something

12

to move slowly touching the floor with the body

bulged

13

be full of

14

cut into pieces

15

not having anything inside



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level B

 Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

to put out one’s hand in order to reach something

to go on tips of the feet

to run as fast as possible

to jump like a ball

a handle

a special tool for repairing cars

a glass window cut out in a door

an object that is made for opening the door

a hand of the person standing next to you

to slip

to move secretly

to be asleep

to move suddenly towards something

to walk slowly

to creep (crept, crept)

to climb upwards

to look at something

to move slowly touching the floor with the body

to touch things in darkness

bulged

be full of

cut into pieces

small in size

not having anything inside



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level B (KEYS)

 Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

1

to put out one’s hand in order to reach something

2

to go on tips of the feet

3

to run as fast as possible

4

to jump like a ball

a handle

5

a special tool for repairing cars

6

a glass window cut out in a door

7

an object that is made for opening the door

8

a hand of the person standing next to you

to slip

9

to move secretly

10

to be asleep

11

to move suddenly towards something

12

to walk slowly

to creep (crept, crept)

13

to climb upwards

14

to look at something

15

to move slowly touching the floor with the body

16

to touch things in darkness

bulged

17

be full of

18

cut into pieces

19

small in size

20

not having anything inside



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level C

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

1

to put out one’s hand in order to reach something

2

to walk on the toes (пальцы ног)

3

to run as fast as possible

4

to go on tips of the feet

5

to jump like a ball

a handle

6

a special tool for repairing cars

7

a glass window cut out in a door

8

an object that is made for opening the door

9

a part by which a thing can be carried

10

a hand of the person standing next to you

to slip

11

to move secretly

12

to be asleep

13

to move suddenly towards something

14

to walk slowly

15

to make one’s way unnoticed

to creep (crept, crept)

16

to move with the body close to the ground

17

to climb upwards

18

to move slowly touching the floor with the body

19

to look at something

20

to touch things in darkness

bulged

21

cut into pieces

22

be full of

23

unusually increased in quantity

24

small in size

25

not having anything inside



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level C (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

But there was a thief in the house, and it was Tom, the bad boy of the village! He had tiptoed to the front door, and gone to the garden door and tried both handles – no, the door was fast locked! Then he had slipped round to the kitchen door, and to his surprise and delight had found it opening when he turned the handle.

He had crept inside and he was just looking for what could be taken.

He saw the sack lying by the Christmas Tree - how it bulged with the parcels   (свертки) inside it! Tom smiled in delight.

to tiptoe

1

to put out one’s hand in order to reach something

2

to walk on the toes (пальцы ног)

3

to run as fast as possible

4

to go on tips of the feet

5

to jump like a ball

a handle

6

a special tool for repairing cars

7

a glass window cut out in a door

8

an object that is made for opening the door

9

a part by which a thing can be carried

10

a hand of the person standing next to you

to slip

11

to move secretly

12

to be asleep

13

to move suddenly towards something

14

to walk slowly

15

to make one’s way unnoticed

to creep (crept, crept)

16

to move with the body close to the ground

17

to climb upwards

18

to move slowly touching the floor with the body

19

to look at something

20

to touch things in darkness

bulged

21

cut into pieces

22

be full of

23

unusually increased in quantity

24

small in size

25

not having anything inside


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Занимательные упражнения, способствующие формированию навыков чтения.

Занимательные упражнения,способствующие формированию навыков чтения.выступление на методическом объединении учителей-логопедовКочубеевского района("разбит" по страницам)...

Упражнения для развития техники чтения

Упражнения для развития техники чтения...

Упражнение на прогнозирование в чтении №1

Лексическое упражнение на развитие прогнозирования в чтении №1. Рекомендовано для учащихся 7-8 классов, углубленный уровень изучения английского языка. Упражнение представлено в трех уровнях - А, В и ...

Упражнение на прогнозирование в чтении №3

Упражнение на прогнозирование в чтении составлено на основе аутентичного материала на английском языке. Предназначено для учащихся 7-8 классов , изучающих английский язык углубленно. Упражнение раздел...

Упражнение на прогнозирование в чтении №4

Упражнение на прогнозирование в чтении №4 предназначено для учащихся 7-8 классов, работающих по программе углубленного изучения английского языка. Упражнение разделено на три уровня - А, В и С....

Упражнение на прогнозирование в чтении №5

Упражнение  на прогнозирование в чтении №5 подготовлено на базе аутентичного материала на английском языке. Рассчитано на учащихся 7-8 классов школ с углуюленным изучением английского языка. Упра...