Упражнение на прогнозирование в чтении №5
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку (7 класс)

Чикина Елена Алексеевна

Упражнение  на прогнозирование в чтении №5 подготовлено на базе аутентичного материала на английском языке. Рассчитано на учащихся 7-8 классов школ с углуюленным изучением английского языка. Упражнение разделено по уровням - А,В и С.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Level  A  

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

a badge

5

an identification card

6

a micro-chip implanted under the skin

8

a poster showing some information

to fix

10

to fasten something  to an object

11

to glue to something

12

to staple to something

to prick up one’s ears

13

to set back the ears

15

to raise the ears so as to listen attentively

16

to drop one’s ears

a streak

17

a strip (полоса)  that moves very quickly

19

a shape of a tree

20

an image of a house



Предварительный просмотр:

 Level  A (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

a badge

5

an identification card

6

a micro-chip implanted under the skin

8

a poster showing some information

to fix

10

to fasten something  to an object

11

to glue to something

12

to staple to something

to prick up one’s ears

13

to set back the ears

15

to raise the ears so as to listen attentively

16

to drop one’s ears

a streak

17

a strip (полоса)  that moves very quickly

19

a shape of a tree

20

an image of a house



Предварительный просмотр:

 Level B

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

4

a rear leg of a dog

a badge

5

an identification card

6

a micro-chip implanted under the skin

7

a label fixed on a product

8

a poster showing some information

to fix

9

to tie

10

to fasten something  to an object

11

to glue to something

12

to staple to something

to prick up one’s ears

13

to set back the ears

14

to shake one’s ears

15

to raise the ears so as to listen attentively

16

to drop one’s ears

a streak

17

a strip (полоса)  that moves very quickly

18

a shadow of a dog

19

a shape of a tree

20

an image of a house



Предварительный просмотр:

 Level B(KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

4

a rear leg of a dog

a badge

5

an identification card

6

a micro-chip implanted under the skin

7

a label fixed on a product

8

a poster showing some information

to fix

9

to tie

10

to fasten something  to an object

11

to glue to something

12

to staple to something

to prick up one’s ears

13

to set back the ears

14

to shake one’s ears

15

to raise the ears so as to listen attentively

16

to drop one’s ears

a streak

17

a strip (полоса)  that moves very quickly

18

a shadow of a dog

19

a shape of a tree

20

an image of a house



Предварительный просмотр:

Level C

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

4

a lace for controlling an animal

5

a rear leg of a dog

a badge

6

an identification card

7

a micro-chip implanted under the skin

8

a label fixed on a product

9

an emblem worn as a mark of office

10

a poster showing some information

to fix

11

to tie

12

to fasten something  to an object

13

to install, to mount

14

to glue to something

15

to staple to something

to prick up one’s ears

16

to set back the ears

17

to shake one’s ears

18

to raise the ears so as to listen attentively

19

to drop one’s ears

20

to make ears erect

a streak

21

a strip (полоса)  that moves very quickly

22

a shadow of a dog

23

a shape of a tree

24

an image of a house

25

a thin line different from what surrounds it



Предварительный просмотр:

Level C (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.

“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.

Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).

They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!

“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).

a lead

1

a rope tied to a dog to control it

2

the back side of the neck

3

another word for “tail”

4

a lace for controlling an animal

5

a rear leg of a dog

a badge

6

an identification card

7

a micro-chip implanted under the skin

8

a label fixed on a product

9

an emblem worn as a mark of office

10

a poster showing some information

to fix

11

to tie

12

to fasten something  to an object

13

to install, to mount

14

to glue to something

15

to staple to something

to prick up one’s ears

16

to set back the ears

17

to shake one’s ears

18

to raise the ears so as to listen attentively

19

to drop one’s ears

20

to make ears erect

a streak

21

a strip (полоса)  that moves very quickly

22

a shadow of a dog

23

a shape of a tree

24

an image of a house

25

a thin line different from what surrounds it


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Занимательные упражнения, способствующие формированию навыков чтения.

Занимательные упражнения,способствующие формированию навыков чтения.выступление на методическом объединении учителей-логопедовКочубеевского района("разбит" по страницам)...

Упражнения для развития техники чтения

Упражнения для развития техники чтения...

Упражнение на прогнозирование в чтении №1

Лексическое упражнение на развитие прогнозирования в чтении №1. Рекомендовано для учащихся 7-8 классов, углубленный уровень изучения английского языка. Упражнение представлено в трех уровнях - А, В и ...

Упражнение на прогнозирование в чтении №2

Упражнение на прогнозирование в чтении №2 составлено на основе аутентичного материала. Предназначено для отработки лексики в 7-8 классах школ с углубленным изучением английского языка....

Упражнение на прогнозирование в чтении №3

Упражнение на прогнозирование в чтении составлено на основе аутентичного материала на английском языке. Предназначено для учащихся 7-8 классов , изучающих английский язык углубленно. Упражнение раздел...

Упражнение на прогнозирование в чтении №4

Упражнение на прогнозирование в чтении №4 предназначено для учащихся 7-8 классов, работающих по программе углубленного изучения английского языка. Упражнение разделено на три уровня - А, В и С....