Упражнение на прогнозирование в чтении №3
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку (7 класс)

Чикина Елена Алексеевна

Упражнение на прогнозирование в чтении составлено на основе аутентичного материала на английском языке. Предназначено для учащихся 7-8 классов , изучающих английский язык углубленно. Упражнение разделено на три уровня - А,В и С.

Скачать:


Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level A

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be taken to hospital because of some disease

3

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

4

to move one’s tongue across something

5

to wash the dishes clean

6

to chew loudly

I’m full

7

silly , unintelligent

8

hungry

9

can’t eat any more

a torch

10

a computerized navigator

11

a map of the neighbourhood

12

a small electric light in a tube carried in hand

a nuisance

13

a person or thing causing trouble

14

somebody or something that brings joy

15

a celebrity, a famous person



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level A KEYS

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be taken to hospital because of some disease

3

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

4

to move one’s tongue across something

5

to wash the dishes clean

6

to chew loudly

I’m full

7

silly , unintelligent

8

hungry

9

can’t eat any more

a torch

10

a computerized navigator

11

a map of the neighbourhood

12

a small electric light in a tube carried in hand

a nuisance

13

a person or thing causing trouble

14

somebody or something that brings joy

15

a celebrity, a famous person



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level B

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be brought nearer some place

3

to be taken to hospital because of some disease

4

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

5

to drink quickly

6

to move one’s tongue across something

7

to wash the dishes clean

8

to chew loudly

I’m full

9

completely filled with something

10

silly , unintelligent

11

hungry

12

can’t eat any more

a torch

13

a computerized navigator

14

a map of the neighbourhood

15

a small electric light in a tube carried in hand

16

a compass

a nuisance

17

a person or thing causing trouble

18

a person who behaves badly

19

somebody or something that brings joy

20

a celebrity, a famous person



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level B

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be brought nearer some place

3

to be taken to hospital because of some disease

4

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

5

to drink quickly

6

to move one’s tongue across something

7

to wash the dishes clean

8

to chew loudly

I’m full

9

completely filled with something

10

silly , unintelligent

11

hungry

12

can’t eat any more

a torch

13

a computerized navigator

14

a map of the neighbourhood

15

a small electric light in a tube carried in hand

16

a compass

a nuisance

17

a person or thing causing trouble

18

a person who behaves badly

19

somebody or something that brings joy

20

a celebrity, a famous person



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level C

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be brought nearer some place

3

to be taken to hospital because of some disease

4

to be given special food that tastes good

5

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

6

to drink quickly

7

to move one’s tongue across something

8

to wash the dishes clean

9

to make stroking (to stroke -гладить) movements  with one’s tongue

10

to chew loudly

I’m full

11

completely filled with something

12

silly , unintelligent

13

having eaten enough food

14

hungry

15

can’t eat any more

a torch

16

a computerized navigator

17

a map of the neighbourhood

a small electric light in a tube carried in hand

18

19

a compass

20

a portable battery-powered electric light

a nuisance

21

a person or thing causing trouble

22

a person who behaves badly

23

somebody or something that brings joy

24

a celebrity, a famous person

25

a person or thing causing annoyance(раздражение)



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th  Form.  Level C KEYS

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

The children had a wonderful tea, and finished up with an ice-cream each. Timmy the dog was treated to a cake and biscuit, and licked George’s ice-cream glass clean.

“Well – I don’t know if we can manage to walk to the station now!” said Dick. “I feel pretty full. What’s the matter, George?”

“I was just feeling Timmy’s collar – and he’s lost his badge! It’s got his name and address on it! I must come back and find it! It’s already dark, but oh yes, I’ve got a torch.”

“Do you mean you are going all alone?” said Anne. “I’ll come too. Timmy’s being a bit of a nuisance today, aren’t you, Tim? Bringing too much chaos and anarchy …”

to be treated to something

1

to serve food you don’t eat very often

2

to be brought nearer some place

3

to be taken to hospital because of some disease

4

to be given special food that tastes good

5

to be punished because one has eaten something forbidden

to lick

6

to drink quickly

7

to move one’s tongue across something

8

to wash the dishes clean

9

to make stroking (to stroke -гладить) movements  with one’s tongue

10

to chew loudly

I’m full

11

completely filled with something

12

silly , unintelligent

13

having eaten enough food

14

hungry

15

can’t eat any more

a torch

16

a computerized navigator

17

a map of the neighbourhood

18

a small electric light in a tube carried in hand

19

a compass

20

a portable battery-powered electric light

a nuisance

21

a person or thing causing trouble

22

a person who behaves badly

23

somebody or something that brings joy

24

a celebrity, a famous person

25

a person or thing causing annoyance(раздражение)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Занимательные упражнения, способствующие формированию навыков чтения.

Занимательные упражнения,способствующие формированию навыков чтения.выступление на методическом объединении учителей-логопедовКочубеевского района("разбит" по страницам)...

Упражнения для развития техники чтения

Упражнения для развития техники чтения...

Упражнение на прогнозирование в чтении №1

Лексическое упражнение на развитие прогнозирования в чтении №1. Рекомендовано для учащихся 7-8 классов, углубленный уровень изучения английского языка. Упражнение представлено в трех уровнях - А, В и ...

Упражнение на прогнозирование в чтении №2

Упражнение на прогнозирование в чтении №2 составлено на основе аутентичного материала. Предназначено для отработки лексики в 7-8 классах школ с углубленным изучением английского языка....

Упражнение на прогнозирование в чтении №4

Упражнение на прогнозирование в чтении №4 предназначено для учащихся 7-8 классов, работающих по программе углубленного изучения английского языка. Упражнение разделено на три уровня - А, В и С....

Упражнение на прогнозирование в чтении №5

Упражнение  на прогнозирование в чтении №5 подготовлено на базе аутентичного материала на английском языке. Рассчитано на учащихся 7-8 классов школ с углуюленным изучением английского языка. Упра...