Открытый урок в 5 классе по теме: «House and furniture»
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Депутатова Виктория Александровна

Открытый урок в 5 классе по теме «House and furniture»

 

Цель: закрепить полученные знания по теме «Мебель».

Задачи:

1. Активизация изученной лексики;

2. Выполнение грамматических упражнений по теме «Мебель»

3 Формирование навыков говорения на тему «Мебель»

4. Формирование восприятия английской лексики на слух.

5. Повторение грамматического оборота There is/There are.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_v_5_klasse_house_and_furniture.docx302.93 КБ

Предварительный просмотр:

Филиал Муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения

«Советская средняя школа» Карабатовская основная школа

Открытый урок в 5 классе по теме:

«House and furniture»

img9.jpg

Подготовила учитель английского языка

Депутатова Виктория Александровна

2020 год

Открытый урок в 5 классе по теме «House and furniture»

Цель: закрепить полученные знания по теме «Мебель».

Задачи:

1. Активизация изученной лексики;

2. Выполнение грамматических упражнений по теме «Мебель»

3 Формирование навыков говорения на тему «Мебель»

4. Формирование восприятия английской лексики на слух.

5. Повторение грамматического оборота There is/There are.

Ход урока:

1. Вступление

Teacher: Good morning, dear pupils!

Pupils: Good morning, Good morning!

Good morning to you!

Good morning, dear teacher!

I’m glad to see you.

Teacher: I’m glad to see you, too! Sit down, please! Answer my questions:

- What day is it today?

Pupils: Today is …. (Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday)

Teacher: - What date is it today?

Pupils: Today is ….

Teacher: - What the weather is it today?

Pupils: Today is …. (sunny, warm, cool, cold, cloudy, rainy)

Teacher: OK! Let’s start our lesson! Today we’re going to speak about house and furniture. We’ll practice our skills in speaking, reading, listening and writing. I WISH YOU TO WORK VERY WELL!

2. Основная часть (на экране презентация на тему «My house»)

Teacher: Now looking at the screen, please. Name and write words on the theme in your notebooks, please. On each picture you have few seconds.

(Pupils write: a house, a bookcase, a lamp, a window, a living room, a kitchen, a cooker, a table, a sink, a fridge, a washbasin, an armchair, a wall, a toilet, a bath, chairs, a carpet, a mirror, a stair, a coffee table, a floor, a painting, a TV, a computer, a garden, a wardrobe, a bed, a bathroom, a sofa)

Teacher: Are you ready? The next exercise! Now you need find some words in crossword. The crossword is on your desk, too. (Кроссворд на слайде, такой же, в виде распечатки лежит на каждой парте у детей).

(Pupils write: a desk, chairs, a mirror, a bed, a sofa, a lamp, a table, a carpet)

Teacher: Are you ready? Let’s continue!

Teacher: I think we should listen to our classmate. He/ She is talking presentation on the topic «My house». Listen to him/her, please!

(Ученик заранее готовит презентацию)

Teacher: And now we have exercises!

- Look left, Look right,

Look up, Look down,

Look around.

Look at your nose,

Look at that rose.

Close your eyes,

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again!

Teacher: Great! And stand up, please. The second exercise will do! Looking at the video, please! Repeat! (Видео с зарядкой «hokey pokey super simple songs»).


Teacher: Now we’re watching cartoon. And after we’ll answer my questions: Who does the cartoon talk about? Why fridge was going out?

(Мультфильм под названием «Любимый холодильник»)

Teacher: Well, Who does the cartoon talk about?

Pupil 1: There is a boy!

Teacher: Good. What else?

Pupil 2: And fridge.

Teacher: Great! Why fridge was going out?

Pupil 3: Because it thought the boy wanted to buy a new fridge. (Примерные ответы, которые дети могут запомнить и сказать)

Teacher: OK. You’re right!

Teacher: Let’s continue! Next we need independent work. Open your textbook, page fifty-four exercises one, two. In the first task we will remember there is/there are. And the second task we need cross the odd word out. Begin, please! (учебник Spotlight 5 класс, стр.54 №1-2)

3.Заключение

Teacher: Our lesson has come to the end. Hand over your notebooks, please.

Teacher: In this lesson we remember vocabulary about topic house and furniture; watched cartoon, listened to your classmate and did independent work.

Teacher: Now, open your diary and write your homework. Page fifty-four exercises three, four and five. Do you understand me?

Pupils: Yes! We don’t have any questions.

Teacher: You will learn your grades in the next lesson.

Teacher: Thanks for your consideration. Good luck! See you on…. (День недели).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс по теме "Соединения алюминия"

Здоровьесберегающие технологии на уроках химии....

Открытй урок 7 класс по теме "Предлоги места"

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода....

открытый урок 7 класс по теме "Правописание НЕ с причастиями"

Изучение нового материала по теме "Правописание не с причастиями" 7 класс. Мини-проекты детей о частице НЕ. Сказка о частице НЕ. работа в группах....

Открытый урок. 7 класс. Алгебра. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики.

Конспект открытого урока . Алгебра 7 класс. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики....

Разработка открытого урока 3 класс по теме "Christmas is coming"

Разработка урока предназначена для использования на итоговом уроке по теме "Рождество", учебник М. З. Биболетова...