Тема: «At the doctors. Illnesses and treatment»
план-конспект занятия по английскому языку (7 класс)

Ершова Людмила Сергеевна

Тема: «At the doctors. Illnesses and treatment»

Задачи: - Образовательные

- Повторить и закрепить пройденный лексический материал

- Совершенствовать коммуникативные навыки учащихся - монологическую и диалогическую речь, навыки чтения, аудирование на материале темы «At the doctors. Illnesses and treatment».

Развивающие

- Продолжить развитие мышления, памяти, внимания, логики;

- Развитие восприятия на слух чужой речи;

Воспитательные

-- Развитие мотивации к изучению иностранного языка;

- Воспитание познавательной активности уланов

-Показать важность здорового образа жизни

Методы обучения: фронтальная беседа, парная работа опрос; беседа.

Наглядность: презентация, картинки для активизации лексических единиц; карточки с лексикой, индивидуальные карточки.

Технологии: индивидуальная, парная работа, ролевая игра « На приеме у врача», использование ИКТ, здоровье сберегающие технологии.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Тема: «At the doctors. Illnesses and treatment»24.74 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект открытого урока,

проведённого в 7 классе

учителем английского языка: Ершова Людмила Сергеевна

Тема: «At the doctors. Illnesses and treatment»

Задачи: - Образовательные

- Повторить и закрепить пройденный лексический материал

- Совершенствовать коммуникативные навыки учащихся - монологическую и диалогическую речь, навыки чтения, аудирование на материале темы «At the doctors. Illnesses and treatment».

- Развивающие

- Продолжить развитие мышления, памяти, внимания, логики;

- Развитие восприятия на слух чужой речи;

- Воспитательные

-- Развитие мотивации к изучению иностранного языка;

- Воспитание познавательной активности уланов

-Показать важность здорового образа жизни

Методы обучения: фронтальная беседа, парная работа опрос; беседа.

Наглядность: презентация, картинки для активизации лексических единиц; карточки с лексикой, индивидуальные карточки.

Технологии: индивидуальная, парная работа, ролевая игра « На приеме у врача», использование ИКТ, здоровье сберегающие технологии.

Этапы урока:

1. Организационный момент

2. Знакомство с целями и задачами урока.

3. Warming-up (речевая разминка)

#1055;роверка домашнего задания

5. Отработка новой лексики в речи.

#1060;изминутка.

7. Чтение и пересказ текста.

8. Повторение грамматического материала о модальных глаголах

9. Составление и инсценирование диалогов

10. Подведение итогов. Выставление оценок.

1. Организационный момент. Рапорт дежурного.

Teacher: Good morning. Sit down. I am very glad to see you. What is the date today? How’s the weather? What is your homework for today? Are you ready for the lesson?

2. Знакомство с целями и задачами урока.

Today at the lesson we’ll speak about illnesses and their treatment, we’ll repeat vocabulary, learn how to give advice, using modal verbs. You will make and reproduce dialogues.

3. Warming-up (речевая разминка)

Answer my questions.

When do people go to the dentist?

When do they drink warm milk and honey?

When do you call a doctor?

When do you take aspirin?

Why do you sometimes go to bed early?

Speech pattern I go to the dentist when I have a toothache ( образец ответа учащихся).

Фонетическая зарядка.

The poem: “Ruth has a ;

Ruth has a toothache.

Teddy has a cold.

Fred has a headache.

Eddie's getting old.

Sam has a stomachache.

Frankie has the flu.

Jack has a headache.

Tony has it too.

Контроль домашнего задания. Пересказ текста по плану упражнения 5 на странице 105

3. Отработка новой лексики в речи.

Vocabulary.

A cold, a cough, a toothache, a sore throat, hurt, twist an ankle, a temperature, to strip to the waist, to feel pulse, blood pressure, prescription, chemist’s, a burn, insomnia, recover, a headache, a pain in the leg, sprain a wrist, break a leg, а plaster, а bandage

#1056;абота со слайдом на интерактивной доске.

Guess what health problem do they have?

5.Повторение грамматического материала о модальных глаголах

Should You should take some medicine.

Must They must stay in bed.

Have to I have to go to the dentist when I have got a toothache.

#1042;ыполнение упражнения 11 Giving advice

Работа с таблицей.

If you ‘ve got the flu

If you’ve got a cold

If you’ve got a cough

If you’ve got a burn

If you’ve got a cut

If you’ve got toothache

If you’ve got a sore throat

If you’ve cut your finger

If you’ve burnt your arm

If you’ve broken your leg

If you’ve broken your arm

you should

you shouldn’t

you must

you have to

stay in bed and keep warm

drink hot milk with baking soda and honey

go out

have X-ray

take tablets and drink much water

pull your tooth out

put a plaster on it

put a bandage on it

put your finger under cold water

drink hot herbal tea

drink tea with raspberry jam

eat onion and garlic

drink tea with cranberry jam

eat ice-cream and drink cold water

7.Составление диалогов. Pupil B is a doctor. Listen to the patient’s problems, give him(her) advice and fill in the patient’s card.

Doctor’s card

name

age

problem

treatment

Предполагаемые диалоги учеников:

Hello, doctor!

Hi, what’s your name?

My name is Ben.

How old are you?

I’m 13.

Well, what’s your problem?

I have got a sore throat, a temperature and a headache. What should I do?

Oh, poor you. Sorry to hear that. Open your mouth, please. It’s red. And what’s your temperature?

37 ,doctor.

I see. If you have got a sore throat you should stay in bed. Drink hot milk with honey. Eat vitamins, onion and garlic, raspberry jam with hot tea. And you will feel better soon.

Thank you, doctor. Good-bye.

Make your own dialogue according to the example. Use the new words and expressions you have learnt.

Example:

Pupil A : Hello, doctor!

Pupil B : Hi! What’s the matter?

Pupil B: Oh, I’ve cut my hand. What should I do?

Pupil A : Oh dear. Sorry to hear that. You should put a plaster on it.

#1055;одведение итогов урока, выставление оценок.Домашнее задание: выучить слова на диктант, сочинение “A Visit to the doctor

Приложение.

Words to remember.

A cold- простуда

a cough- кашель

a toothache- зубная боль

a sore throat- больное горло

hurt- болеть, причинять боль

twist an ankle подвернуть лодышку

a temperature- температура

to strip to the waist- раздеться до пояса

to feel pulse- послушать пульс

blood pressure- артериальное давление

A bandage- бинт, повязка.

chemist’s- аптека

a burn- ожог

insomnia- бессонница

a headache- головная боль

a pain in the leg(in the arm, in the chest, ) боль в ноге, руке,груди.

sprain a wrist -растянуть запястье

break a leg- сломать ногу.

Plaster- гипс

Doctor’s card

name

age

problem

treatment

Give advice

If you ‘ve got the flu

If you’ve got a cold

If you’ve got a cough

If you’ve got a burn

If you’ve got a cut

If you’ve got toothache

If you’ve got a sore throat

If you’ve cut your finger

If you’ve burnt your arm

If you’ve broken your leg

If you’ve broken your arm

you should

you shouldn’t

you must

you have to

stay in bed and keep warm

drink hot milk with baking soda and honey

go out

have X-ray

take tablets and drink much water

pull your tooth out

put a plaster on it

put a bandage on it

put your finger under cold water

drink hot herbal tea

drink tea with raspberry jam

eat onion and garlic

drink tea with cranberry jam

eat ice-cream and drink cold water

and reproduce the dialogue( for the students who have difficulty in making dialogues)

— Good morning! Can I help you?

— Good morning. I have a sore throat.

— Is it difficult to breathe?

— Oh, yes, it is. It is difficult to swallow and breathe.

— Do you have a high temperature?

— No, I don't. Have you taken any medicine?

— Not yet.

— When did you fall ill?

— I fell ill two days ago.

— Will you open your mouth and show me your tongue?

You are really ill.

— What should I do to get well?

— You should take warm milk with butter or mineral

water and buy a good

medicine for cold. You will also take vitamins.

— When should I visit you again?

— You will visit me in a week.

— Thank you very much.

— You are welcome.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по теме "An apple a day keeps the doctor away" в 6 классе

Урок по теме "Здоровье" в 6 классе по УМК Кузовлева В.П....

Разработка урока английского языка в 3 классе по теме “ An apple a day keeps people the doctor away”.

Конспект урока по английскому языку  в 3 классе "Урок здоровья"....

Урок английского языка по теме "An Apple а Day Keeps а Doctor Away".

Цель урока: привитие учащимся навыков межличностного общения, умения инициировать и поддерживать беседу, а также контроль усвоения лексических единиц и использования их в речевых блоках, как в д...

План - конспект урока на тему "Doctor, doctor!" с применением ИКТ для 7 класса

План-конспект урока с презентацией для учащихся 7 класса на тему "Doctor, doctor!"  к учебнику "Spotlight"....

Doctor, Doctor 6B Upsteam Elementary A2

Тема презентации: "Профессия - доктор". Презентация предназначена для учеников 7-8 классов....

Презентация к уроку английского языка в 11 классе по теме"Illnesses."

Презентация к уроку английского языка в 11 классе по теме: "Болезни."(УМК "Spotlight")...

Методическая разработка по английскому языку "Diseases and treatment"

Конспект урока по английскому языку "Болезни и лечение "...