Методическая разработка по английскому языку "Diseases and treatment"
методическая разработка по английскому языку

Романова Анна Александровна

Конспект урока по английскому языку "Болезни и лечение "

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл bolezni_i_lechenie.docx24.39 КБ

Предварительный просмотр:

                                           Diseases and treatment

Задание 1. Прочитайте слова и выражения по теме.

cough — кашель
blocked nose — заложенный нос
rash — сыпь
bleeding — кровотечение
cold — простуда

to catch a cold - простудиться
chicken pox — ветряная оспа
allergies — аллергия
gastritis [gaˈstrʌɪtɪs] гастрит

sore throat — больное горло
strep throat — фарингит, воспаление горла

food poisoning Пищевое отравление

influenza [ɪnflʊˈɛnzə], flu [fluː] Грипп
measles [ˈmiːz(ə)lz] Корь

pneumonia [njuːˈməʊnɪə] Пневмония

quinsy [ˈkwɪnzi] Острый тонзиллит, ангина

dislocation  Вывих

sharp pain — острая \ сильная боль
healthy person — здоровый человек
contagious illness — заразная болезнь
medical treatment — медицинское лечение

Задание 2.  Прочитайте и соотнесите название врача с его определением.

1. A pediatrician|ˌpiːdɪəˈtrɪʃən|

  1. an eye specialist

2. An anaesthetist  |əˈniːsθətɪst|

  1. a doctor who does operations in a hospital

3. A nurse

  1.  a doctor or nurse who has been specially trained to medical technician give people anesthetics.

4. EMT / an emergency

  1. a specialist who works on an X-ray machine and examines the patients’ bones and organs inside the body

5. An ophthalmologist  |ɒfθalˈmɒlədʒɪst| 

  1.  a doctor who helps people in state of emergency and gives the first aid

6. A surgeon  |ˈsəːdʒ(ə)n|

  1.  a doctor trained in the treatment of mental illness

7. A psychiatrist  |sʌɪˈkʌɪətrɪst|

  1. a doctor who deals with children and their illnesses

8. An X-ray technician

  1. someone whose job is to look after people who are ill or injured, usually in a hospital

Задание  3. Соотнесите слово и определением.

  1. brain
  1. one of a pair of organs which separate waste liquid from the blood
  1. heart
  1. two small, fleshy organs in the throat
  1. kidney (почка)
  1. one of a pair of breathing organs in the chest
  1. liver (печень)
  1. An organ in the head which controls thought and feelings
  1. lung (легкое)
  1. one of twenty-four bones protecting the chest
  1. rib (ребро)
  1. A large organ which cleans the blood
  1. tonsils (гланды)
  1. An organ in the chest which controls the flow of blood

Задание 4. Дайте совет другу, у которого проблемы со здоровьем.

If you ‘ve got flu

If you’ve got a cold

If you’ve got a cough

If you’ve got a burn

If you’ve got a cut

If you’ve got toothache

If you’ve got a sore throat

If you’ve cut your finger

If you’ve burnt your arm

If you’ve broken your leg

If you’ve broken your arm

you should

you shouldn’t

stay in bed and keep warm

drink hot milk with baking soda and honey

go out

have X-ray

take tablets and drink much water

pull your tooth out

put  a plaster on it

put a bandage on it

put your finger under cold water

drink hot herbal tea

drink tea with raspberry jam

eat onion and garlic

drink  tea with cranberry  jam

 eat  ice-cream and drink cold water

Задание 5. Найдите русские эквиваленты словам, которые выражают симптомы болезней.

  1. chill
  1. жар
  1. fever
  1. озноб
  1. cough
  1. боли в груди
  1. headache
  1. рвота
  1. discharge
  1. давление
  1. vomiting |ˈvɒmɪtɪŋ| 
  1. головная боль
  1. pressure
  1. кашель
  1. chest pains
  1. выделения

Задание 6. Прочитайте выражения, вставьте подходящие названия болезней:

                          headache (головная боль)   toothache (зубная боль), 

sore throat (боль в горле  ) stomachache (боль в животе)  pain in the knee (боль в колено).

1. Pamela ate too much ice-cream yesterday and today she has got a______.

2. Tom played football yesterday. He fell down and now he has got a _______.

3. Den didn’t wash his hands before supper yesterday and today he has got a _

4. Amanda often has got a ________ because she watches TV form morning till night.

5. Fred doesn’t visit dentist regularly, that’s why he often has got a _______.

Задание 7. Соедините предложения по смыслу.

  1. I have a horrible headache.
  2. My back hurts.
  3. I have a sore throat.
  4. I’ve got a stomach ache.
  5. Take a short break.
  6. I have a high temperature.
  1. Have a cup of tea with honey.
  2. You will work better after it.
  3. I ate something bad in the morning.
  4. Take an aspirin.
  5. You should lie down.
  6. I worked too much yesterday.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык»

Books in our Life/Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык», авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»/ Цель: Формирование ...

Методическая разработка урока английского языка в 6 классе по УМК "Английский в фокусе" по теме "Мой дом и мой микрорайон" с использованием технологической карты

Данный урок использует дополнительно к материалам учебника видеоматериалы учебного пособия " Speakout Elementary", что позволяет успешно решать задачу формирования монологического высказывания по теме...

Методическая разработка урока английского языка в 10а классе по УМК "Английский в фокус"по теме «Экология.Переработка мусора"

Данный материал содержит методическую разработку  урока английского языка в 10а классе по УМК "Английский в фокус"по теме  «Экология.Переработка мусора"...

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

Методическая разработка урока "В зоопарке" методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Данный урок основан на учебнике Spotlight 5. Тема урока: В зоопарке . УМК: «Английский в фокусе» (Spotlight- 5) Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Тип урока: урок актуализ...