Сценарный план дискуссии на английском языке "Цели устойчивого развития ООН"
методическая разработка по английскому языку (10 класс)

Голякова Екатерина Геннадьевна

Предлагаю Вашему вниманию сценарный план дискуссии на английском языке для старшеклассников общеобразовательных школ на тему "Цели устойчивого развития ООН", вошедший в авторскую методическую разработку "Сборник сценарных планов по английскому языку, направленных на реализацию системы работы по формированию безарьерной межкультурной коммуникации". В ходе дискуссии обучающиеся обсудят потенциальные решения глобальных проблем мирового социума.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Hi, guys! Today we are going to broach the subject of global sustainable development. This topic is related to you directly as you are the students of UNESCO associated school and even if the subject might seem to you as the global one, I want to tell you: everything is up to you.

What is sustainable development in your point of view? How do you understand this notion?

To start with, let`s look at the screen. While watching I want you to listen carefully and to give a summary of what you will hear.

Ok, so I`ll repeat my question: what is sustainable development? Which fields of our life are the target ones? Why?

You`re right. Let me give you the definition. Sustainable development is an organizing principle for meeting human development goals while simultaneously sustaining the ability of natural systems to provide the natural resources and ecosystem services on which the economy and society depend on. The desired result is a state of society where living conditions and resources are used to continue to meet human needs without undermining the integrity and stability of the natural system. Sustainable development can be defined as development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs.

To achieve these development The UNO (the United Nation Organization) established purposes of sustainable development. There are 17 of them. Read them. Which of them are the most important? (all of them) Which of them should be solved ASAP? Why? Who should solve these problems?  

Lets talk about the first one? No poverty? Is it real to be solved or not? What can you personally do to help this purpose to be achieved? Which purpose is closely connected with it? No hunger. Same questions. Which purpose is above them?

We`ll build a pyramid of purposes.

Conclusion: before we will achieve the basic purposes we won`t be able to achieve the rest of them.

That were brilliant but abstract ideas of the students of Eureka private school. Now I want to give a word not to scholars but to the members of the UNO who really can solve these problems. There are 3 graphs of the current world situation in education, economics and ecology. I want you to analize it. And try to make a conclusion. What`s the problem? Why do the world have it and how to solve it?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарный план педагогического совета "Методологическая культура педагога,как фактор его профессионального развития", презентация к работе.

В работе представлен полный материал проведения педагогического совета. При проведении педсовета использованы разнообразные  современные методы и приёмы: деловая игра, мозговой штурм, анкетирован...

Сценарный план урока английского языка в 5 классе "Путешествие в Лондон"

Разработка открытого урока в виде ролевой игры для общеобразовательного класса со средним или выше  среднего показателем качества знаний по программе к УМК «Enjoy English» («Английский с удо...

Сценарный план урока Английского языка «Великие умы человечества» 8 класс

Урок разработан с требованиями ФГОС ОО по линии УМК "Spotlight"....

Презентация к уроку «Возникновение экологических понятий «устойчивость» и «устойчивое развитие»»

Презентация к уроку «Возникновение экологических понятий «устойчивость» и «устойчивое развитие»»...

План-конспект урока-дискуссии по английскому языку в 11-м классе "Компьютер в нашей жизни: преимущества и недостатки"

Урок направлен на развитие интеллектуальных и познавательных способностей у учащихся, расширение языковой и коммуникативной компетенций. Создание проблемных ситуаций, использование в ходе урока з...

Сценарный план урока по физической культуре "Легкая атлетика. Развитие силовой ловкости и координационных способностей."

Целью данного урока является улучшение физического состояния обучающихся с легкой умственной отсталостью....

Сборник сценарных планов по английскому языку, направленных на реализацию системы работы по формированию безбарьерной межкультурной языковой коммуникации

В данном сборнике собраны сценарные планы уроков и внеурочных занятий по английскому языку, направленных на реализацию системы работы по формированию безбарьерной межкультурной языковой коммуника...