Конспект урока в 5 классе по теме:«Выходные», УМК "Spotlight"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Оксана Александровна Лисовол

Урок закрепления и обобщения знаний с элементами рефлексии в 5 классе по теме "Выходные"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_5_klass_spotlight_weekends_.docx26.59 КБ

Предварительный просмотр:

Учебный предмет: английский язык.

Учитель: Лисовол Оксана Александровна

 Класс: 5 класс

Авторы УМК: «Английский в фокусе» 5 класс, Ваулина Ю.Е., Дули Дж., Подоляко О.Е., Эванс В.

Тема урока: «Выходные»

Тип урока: урок закрепления и обобщения знаний с элементами рефлексии

Цель урока: активизировать материал по теме «Выходные»

Задачи урока:

Практические:

1.Совершенствование речевых навыков;

2. развитие умений говорения (делать сообщение по заданной теме, описывать свои повседневные дела);

3. развитие умений читать с разными стратегиями (выделение главных и второстепенных фактов, формирование детального понимания прочитанного с целью дальнейшего использования полученной информации);

4. расширение лексического запаса.

Воспитательные:

1. Способствовать формировании позитивного отношения к иностранному языку, к культуре англо-говорящих стран, формировать позитивное отношение к собеседнику;

2. воспитание убежденности в приоритетности общечеловеческих ценностей;

3. воспитание потребности к творчеству.

Познавательные:

1. Раскрытие понятия «выходные»;

2. формирование произносительных и речевых навыков;

3. систематизация умений поискового и ознакомительного чтения.

Оборудование: интерактивная доска, рабочие листы, учебник, рабочая тетрадь, аудиозапись, презентация.

Структура урока (45 мин.):

  1. Организационный момент

1. Приветствие (1 мин.)

2. Речевая зарядка (2 мин.)

3. Фонетическая разминка (5 мин.)

  1. Вхождение в тему урока (2 мин.)
  1. Основная часть урока

1.Повторение грамматического материала (3 мин.)

2.Физкультминутка (1 мин.)

3.Аудирование (6 мин.)

4.Проверка домашнего задания (10 мин.)

5.Игра (6 мин.)

  1. Заключительный этап

1.Подведение итогов (3 мин.)

2. Домашнее задание (2 мин.)

3.Рефлексия (4 мин.)

Содержание урока

  1. Организационный момент

1. Приветствие

- Good morning, children! I`m glad to see you!

- Good morning!

- Sit down, please!

- Let`s start our lesson. Answer my question:

1) Who is on duty today? (I am)

2) What is the date today? (Today is the 5th of February)

3) What day of week is it today? (Today is Wednesday)

4) What is the weather like today? (The weather is cold)

- Thank you. Sit down, please.

2. Речевая зарядка

- Let`s talk about your daily routine. Answer my question, please:

1) What do you usually do in the morning/afternoon/evening? (I have breakfast/do my homework/go to bed)

- So you can do so many different activities during the day.

3. Фонетическая разминка

- Now It`s time to warm up. Let`s read the poem. (приложение 1) Now read by heard, please.

- I want to tell you a little story. Last weekend there was a strong storm. It was so strong that it mixed the words. I need your help to gather words again. Take your activity sheets on your desk and match the words to form phrases. (Приложение 2) You have 1 minute to do the task.

- Check up yourself! Count the points.

- Let`s read the words!

4.Вхождение в тему урока

- Look at the blackboard, please. When do people usually do such activities? When do people rest, relax and they don`t work? Students don`t go to school? (Weekends).

- You`re right. So tell me, what is the theme of our lesson? (Weekends)

- Yes, the theme of our lesson is “Weekends”. But what are weekends? (Saturday and Sunday; When people don`t work; When students don`t go to school)

- What do you usually do at your weekends? (I visit my friends; I relax; I go shopping…)

- What are the people doing in the picture? (She is drinking coffee now; They are washing dog; She is writing email…)

  1. Основная часть урока

1. Повторение грамматического материала.

- It`s time to do some grammar test. Take your activity sheets. You have 2 minutes to do the test! (Приложение 3)

- Exchange your activity sheets. Check up! Write down points.

2. Физкультминутка

- Let`s have a break and do some exercises.

One, two, three, four.

Look at the window, look at the door.

Look at the ceiling, look at the floor.

One, two, three, four.

3.Аудирование

- Open your books at page 80. Look at the letter. Who is this letter from? (Rosies).

Who is this letter to? (Linda)

What is Rosie doing? (She`s doing her homework)

What is Rosie`s mum doing? (She`s making some phone call)

What about her sister? (She`s playing with her friend)

- Let`s read the letter.

- Now the listening will be more clear for you. Take your activity sheets. (Приложение 4). Your task is to listen to the letter and choose the correct answer.

You have 4 minutes.

- Check up yourself.  I hope you have done this test well.

4. Проверка домашнего задания

Let`s check how you did your homework. Open your WorkBook at page 51. Let`s check exercise 1.

- How often do the shopping? (often, always, sometimes…)

- How often watch a DVD? (often, always, sometimes…)

 - How often go jogging? (often, always, sometimes…)

- How often work on computer? (often, always, sometimes…)

Let`s move on to the next exercise.

1.Nancy sometimes has a cup of tea in the afternoon. — Нэнси иногда выпивает чашечку чая днем.

2.Gareth and Tonia never go to bed early. — Гарет и Тоня никогда не ложатся спать рано.

3.Lara usually practises kickboxing in the evening. — Лара обычно занимается кикбоксингом вечером.

4.My parents always relax at the weekends. — Мой родители всегда отдыхают по выходным.

5.My friends often visit me at home. — Мои друзья часто навещают меня дома.

And now work in group! Make a sentence. (Students put words into sentences)

- Well done! Exercise 4.

1.What does your mum do? — (B) — She’s a teacher.

2.What is she doing? — (C) — She’s doing a crossword.

3.What’s the time? — (D) — It’s ten o’clock

4.What time do you usually have dinner? — (A) — At 9 o’clock.

- And  put the verbs in the correct box. 

Ing: open, sleep, study, hurt, relax.

E+ing: ride, leave

Double consonant: stop, run, put, swim

5.Игра

It`s time to play. You did homework well, let`s check how you deal with the game. The game is called “Conductor”. In Russian «Дирижер». I will be the conductor. I will show the card. Your task is to read the question all together. Then I will point to student and she or he will read out the sentence. And we say what is he or she doing.

Let`s try! Take your card.

-What are you doing?

- I`m drinking coffee!

- She/He is drinking coffee!

  1. Заключительный этап

1.Подведение итогов

- So our lesson is coming to an end. Take your activity cards and Student`s Check Form (Приложение 5). Count the points. Look at the blackboard. It help you.

2. Домашнее задание

- It`s time to write down your homework. Your homework is write a letter about your weekend -  in Language portfolio page 41.

3. Рефлексия

- Children, do you like our lesson today? (Yes, I do/No, I don`t)

- I will explain in Russia: на ваших столах лежат листочки дерева разных цветов. Зеленый листок означает enjoy – урок понравился, и то, что большинство заданий сделал правильно; желтый – like, урок понравился, также означает, что на уроке встретились трудности; красный – like, but very much, встретились трудности и совершил много ошибок. Повесьте, пожалуйста, ваши листочки на дерево.

- The lesson is over. Thank you for your working at the lesson! Have a good day. Good-bye!

Приложение 1

The world is full of animals.

Some are big and tall,

Some are strong and dangerous,

Some are cute and small.

All creatures are amazing –

Just like me and you.

Help protect the animals,

This is their world, too.

Animals are wonderful:

They`re beautiful to see.

Help them live a happy life.

Help to be free.

Приложение 2

Test 1

Match the words to form phrases.

  1.      Write                 a. with a friend
  2.      Plant                  b. an email
  3.      Play                   c. in the garden
  4.      Make                 d. flowers
  5.      Work                 e. phone calls
  6.      Read                  f. books                                          Points

Приложение 3

Test 2

Choose the correct answer.

Present Simple

  1. A leopard …… very fast
  1. run                           b. runs                    
  1.  …… a leopard eat grass? No, it doesn`t.
  1.  Do                           b. Does
  1. Children ……. to school on Sundays.
  1. goes never                b. go never             c. never go
  1. Mrs Simpson ……..maths.
  1. teach                         b. teaches
  1. Tom plays on his computer….. the afternoon.
  1. in                              b. on                        c. at

Present Continuous

  1. Look at Sam! He…… with his toys.
  1. is playing                 b. playing
  1. Tom ………to the radio now.
  1. listens                      b. listen                     c. is listening
  1. Sara and Mary are………coffee in the living room.
  1. Drinking                  b. eating
  1. What……..she doing?
  1. Does                         b. has                        c. is
  1. Mary ………the dishes at the moment.
  1. washes                     b. is washing             c. washing  

Приложение 4

Test 3

Listening

Choose the correct answer:

  1. What is Rosie doing?
  1. She is doing her homework.         b. She is making some phone call.
  1. What is Tom doing?
  1. He is making some phone call.     b. He is planting some flowers.
  1. What is Zoe doing?
  1. She is helping her father.              b. She is playing with her friend.
  1. Where is Rosie`s mum?
  1. She is in the living room.             b. She is the garden.
  1. Where is Rosie`s father?
  1. He is in the living room.               b.He is in the garden.

Приложение 5

Students` Check Form

Name: ________________________

Steps of the lesson

Points (max.)

My points

1. the beginning of the lesson

1                      1

2. speaking practice

              5

        3. test 1

5                      5

4. test 2

             10

5. test 3

              5

6.homework

              15

7.game

               3

8.the end of the lesson

               1

TOTAL AMOUNT

              45


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока 8 класс Масленица + презентация к открытому уроку

Цель урока: повторить и обобщить знания по ДПИ, правила создания коллажа.Задачи: Обучающие:     показать особенности изображения одного и того же явления в разных видах ...

Конспект урока в классе эстрадного вокала с обучающейся 4 класса

Тема урока: "Работа с интонационной дикцией. Скэт - как способ развития голоса."...

Конспект урока 6 класс. Причастие. Урок обобщения и систематизация изученного материала.

Тема:                   ПричастиеТип урока:          Урок о...

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конспект урока 6 класс обществознание. Урок разработан по технологии РКМЧП. Тема урока: «Межличностные отношения».

Тема  урока:  « Межличностные отношения».План урока:Какие отношения называются межличностными.Чувства- основа межличностных отношений.Виды межличностных отношений.Планируемые рез...

Конспект урока 11 класс обществознание. Урок разработан по технологии проблемное обучение. Тема урока: «Демографическая ситуация в современной России и проблема неполных семей».

Тема урока: «Демографическая ситуация в современной России и проблема неполных семей».Цель: сформировать у учащихся понятие о демографической ситуации в России, об основных тенденциях разв...

Урок английского языка по теме: "Выходной день"

Урок соответствует ФГОС, представлена тезнологическая карта урока....