Как работать над полилогом. Методические рекомендации
учебно-методический материал на тему

Тугутова Туяна Доржиевна

В методических рекомендациях представлена форма работы  над полилогами в учебном процессе по бурятскому языку.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon metodicheskie_rekomendatsii_kak_rabotat_nad_polilogom.doc59.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тугутова Т.Д.

Методические рекомендации

Как работать над полилогом

Предлагаемые задания – это задания по развитию устной речи в сфере повседневного общения с учётом коммуникативного принципа.  Задания могут быть  использованы в изучении бурятского языка для учащихся начального, среднего, продвинутого этапов обучения. От уровня владения языком зависит:

  • Возможность включения всего материала или выборочно.
  • Подключение дополнительного материала.
  • Разыгрывание более сложных ситуаций.

Структура заданий следующая:

  1. Введение, сообщение о том, чему мы научимся?
  2. Полилог разбит на микротексты. В заголовок внесены названия интенций. Полилог представляет собой множество различных речевых ситуаций, объединённых общим сюжетом. Отбор речевых ситуаций производится  с учётом их частотности в повседневном общении.
  3. Активизация лексико- грамматического материала.

     В этот раздел включены упражнения, закрепляющие материал, ситуации, ролевые игры.

Последовательность работы над полилогом.

1. Введение

  • Преподаватель читает реплики полилога, предлагая каждую из них  обучающимся. Если встречаются незнакомые слова,  то преподаватель их объясняет или переводит.

Цель этого предъявления - правильное восприятие текста.

  • Текст полилога раздаётся обучающимся, преподаватель вновь читает, делая после каждой фразы паузы.

Цель: закрепление текста путём подражания преподавателю.

2. Отработка полилога.

  • Преподаватель читает микротекст полилога, обучающиеся повторяют его хором и в парах.
  • Отрабатываются отдельные лексические и грамматические формы путём многократного повторения в играх.

Например:

1. Игры,  эстафеты: «Кто больше?», « Кто быстрее?», игры типа лото, домино, игра « Снежный ком», игра « Собери правильно».

Цель игры:  развитие речевых навыков.

     3. Выход в речь.

Цель: развитие речевых умений.

Обучающимся  предлагаются ситуации и этюды, требующие творческого решения их самими учащимися. Они при этом опираются на те речевые образцы, которые ими получены ранее, но должны творчески применяться  в новых ситуациях.

Преподаватель, организующий всю творческую работу обучающихся, должен руководствоваться следующими правилами:

  • Создавать на занятиях доброжелательную обстановку.
  • Стимулировать активность обучающихся.
  • Формировать группы на основе данных тестирования, т. е. использовать психолого -  педагогический  инструментарий.

Желаем успеха!

Танилсая!

Ямар юумэндэ hурахабибди? – Хайшан гээд танилсахаб.

        Танилсахадаа юун тухай асуухаб.

        Хайшан гээд хүнүүдые танилсуулхаб.

 

Юу хэжэ шадаха болохобибди?- Хүүндэ баярые хүсэхэ.

        Мэндэшэлхэ, амаршалха.

           

Хүндэтэ нүхэд!

Манай ниислэл хото Улаан- Υдэдэ Сагаан hарын найрта хабаадаха зорилготойгоор айлшад ерэнхэй. Тэдэ булта танилсанад, бэе бэен тухайгаа олон юумэ мэдэжэ абахые оролдоно.

 

  1. Та бүгэдэниие мэндэшэлхые зүбшөөгыт.

 Амар сайн, хүндэтэ нүхэд! Манай  Улаан- Υдэдэ айлшан боложо ерэhэндэтнай халуун баярые хүргэнэбди. Сагаан hараар! Сагаалганаар!

Ажалдатнай амжалта, элүүр энхые хγсэнэбди! hайнаар  сагаа  үнгэргэжэ, олон юумэ мэдэхэ болохо бэзэт гэжэ найданабди.

 

  1. Сайн байна!

 Тантай танилсахыемни зүбшөөгыт. Минии нэрэ Баярма. Би Байгалай хойто  талын арадуудай заншалта урлалнуудай колледжын оюутанби. Мүнөө би танай хүтэлбэрилэгшөөр толилогдонхойб. Асуудалнуудай гараа hаа, намда хандахадатнай болохо.

Танай нэрэ хэн бэ? Хаанахибта? Ямар мэргэжэлтэйбта?

  1. Сайн!

Тантай танилсахамни гү? Энэ басагантай танил бэшэ гүт? Танилсуулхамни гү?  Саран Туяа - хүршэ Монгол  оронhоо айлшаар бууhан. Дуушан мэргэжэлтэй. «Сагаан  hарын одод» гэhэн  фестивальда хабаадаха зорилготой.

-Ямар  hонин юун бэ?

- Дуушан гэжэ гү?

- Хэдытэйб?

-Монголой ямар хотонhообта?

- Улаан- Баторай. Би Улаан- Удын хүгжэмэй  колледждэ  hуранаб. Минии дуулахые  шагнаа  hэн гүт?

- Ямар гоёор дуулана гээшэб?

- Хγгжэмынь θθрθθ  зохеоно гүт?

- Тиигэнэ. Би багаhаа хүгжэм зохёодогби.

  1. Мэндэ амар!

- Хүлисэгты, та хаанахибта?

- Би Дотор Монголhооб.

- Ямар таниhан нюур шарай гээшэб! Хаана таниие хараа гээшэбиб?

- Аа, сэнхир экранаар харааб. Тиимэ бэзэ?

- Тиимэ. Би hая « Буряад орон» дамжуулгада хабаадааб. Дотор Монголдо Сагаан hара хайшан гээд угтадаг тухайгаа хθθрэжэ үгθθhэнби.

  1. Мэндээ!

Хγлисыт, энэ эхэнэр хэн гээшэб?

- Энэтнай Намгар Лхасаранова. Агын басаган, бэрхэ дуушан, мγнθθ  сагта Москвада ажаhууна.

- Намгар ямар hонин нэрэб!

- Та хадамтай гγт?

- Тиимэ. Нэгэ хүбүүтэйб. Нүхэрни баhа дуушан.

- Та ямар дуунуудые дууланабта?

- Элдэб янзын дуунууд репертуар соомнай бии.

  1. Ши намайе танинагγй гγш?

 -Үү, хэниие харанабиб! Дарима гүш?  Ши намайе танинагүй гүш?

- Оо, Солбон гγш? Хаанаhаабши? Ямар hонин уулзалга гээшэб!

- Сагаалганаар гэртээ ерээб, аба эжыгээ золгохоёо. Ши гээшэ гγш али бэшэ гээшэ гγ-гайхажа байгааб.

- Алтан дэлхэй уужамшье hаа, уулзаха ушар дайралдадаг гээшэ энэл даа.

- Энэ минии  hургуулиин нγхэр. Сугтаа нэгэ ангида hураhанбди, hургуулияа дγγргэhээр уулзаагγйбди.

- Аяар арбан жэл γнгэршэбэ. Ши юу хэнэбши?

- Би Ивалгын колледж  улаан дипломоор дγγргээд, Зγγн – Сибириин технологическа университедтэ hураhанай удаа, θθрын ателье нээгээд, буряад хубсаhа оёноб.

- анханай бэрхэ hэн бэлэйш.

  1. Хγлисыт, та хэмта?

 - Болохо гγ? Хγлисыт хойнтоhондомни.

- Та хэм та?

- Би – Долгор Дамбаевна. Яруунаhааб.

- Тантай танилсаhандаа ехэ баяртайб.

-Би тан тухай олон юумэ уншаа hэм. Нγхэд, энэ манай мэдээжэ уран зурааша, Долгор Дамбаевна, танилсагты.

- Ямар hонин уулзалгаб?

  1. Танилсахамнай гγ?

- Би Эрдэниб. Ши?

- Би Баярби. Хэзээ ерээбши?

- Үсэгэлдэр. Хаанахибши?

- Захааминайб . Ши?

- Зэдынби.

  1. Манай дунда  Ивалгаhаа хγн бии  гγ?

- Хγлисыт, Ивалгаhаа хγн бии гγ ? Бадма ерэхэ байгаа.

- Би Ивалгынхиб. Доржо гэжэ нэрэтэйб. Бадма ерэжэ шадаагγй.

- Хэhэн ажалнуудаа намтай эльгээгээ.

- Ямар гоёор модоор hиилэнэ гээшэб!

- Бэрхэ багшатай ха юм.

- Манай колледжодо  олон hиилγγршэд бии.

10.                  Тантай γшθθ  танилсаагγй байнабди.

-Тантай γшθθ  танилсаагγй байнабди. Та хэн гээшэбта?

- Би Сэсэгмааб.

- Ямар гоё нэрэ гээшэб!

- Ородоор « цветок» болоно.

 - Нээрээ гγ?

  1. Та намайе нэрлээгγй байнат,

- Та γшθθ  намайе нэрлээгγй байнат.

- Хγлисыт даа, мγнθθ  нэрлэхэеэ байгааб. Энэ манай эгээ бэрхэ басагадай нэгэн- Дулма – хибэс нэхээшэн.

- Юугээр хибэс нэхэнэбта?

- Ехинхидээ мориной дэлhээр, hγγлээр. Гобелен гэдэг юм.

- Ажалнуудаа харуулыт.

- Манай колледж  айлшалагты, олон hонин юумэ харахат.

  1. Хэн гээшэб?

- Хэн гээшэб?

- Юундэ ерээгγйб?

- Ямар шалтагаан гарааб?

- Минии  нютагай хγн байжа болоо.

- Хожомдоод ерэжэ магадгγй.

Даабаринууд:

  1. Дээрэ дурсагдаhан хγнγγдэй нэрэнγγдые нэрлэгты.
  2.  Ямар мэргэжэлтэй хγнγγдтэй танилсаабта?
  3. Хаанаhаа ерэhэн х γнγγ д  бэ?
  4. Ямар  мэндэшэлгын  γгэнγγдые хэлэнэд бэ?
  5. Юун тухай Дарима  Солбон хоёр хθθрэлдэнэб?
  6. Ямар хотонуудhаа, аймагуудhаа, гγрэнγγдhээ ерэhэн зон бэ?
  7. Эхэнэрнγγдэй нэрэнγγдые hанагты.
  8. Эрэшγγлэй мэргэжэлнγγдые нэрлэгты.
  9. θθр тухайгаа хθθрэгты.
  10. Эдэ  γгэнγγдые ород хэлэн дээрэ оршуулагты: дуушан, хибэс нэхээшэн, hиилγγршэн, Дотор Монгол, Захаамин, сугтаа hураhан нγхэр, шалтагаан, минии  нютаг.
  11. Таанад айлшадые  угтанат. θθрыгθθ  тэдээндэ нэрлэгты.
  12. Таанад айлшаар ерэбэт. Нэгэшье хγниие танинагγйт.
  13.  Гэрэй эзэн ерээдγй. Хайшан гээд танилсахабта?  
  14. θθрынгθθ  нγхэрые  гэртэхинтэеэ танилсуула: γбгэн абатаяа, эжытэеэ, дγγ басагатаяа.
  15. Хэн хаанаhаа гээшэб? Хэлэжэ γгыт.
  16. Хэн хойнтоод ерээб? Ямар мэргэжэлтэйб?
  17. Балданов Б .- шэнэ хγн ерээ. Ямар асуудалнуудые hурахабта?
  18. Хэн  эгээ hонин нэрэтэйб?
  19. Нютагhаа холо гарахадаа, гэртэхинэйнгээ фото-зурагуудые абаад ябанат. Тэдээн тухайгаа хθθрэжэ γгыт!
  20.  Эндэ байhан хγнγγдтэй бултантайнь танилсахаяа оролдо. Хэды саг соо энэ даабари дγγргэхэбши гэжэ тэмдэгэлэ.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Статья "Работа с текстом. Методические рекомендации"

подбор упражнений для обучения чтению при подготовке к ЕГЭ...

Фонд оценочных средств по учебной дисциплине ЕН.01. Математика, МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К САМОСТОЯТЕЛЬНЫМ РАБОТАМ, МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К ПРАКТИЧЕСКИМ РАБОТАМ

Фонд оценочных средств по учебной дисциплине ЕН.01. Математика программы подготовки специалистов среднего звена по специальности 38.02.01 «Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)»,базов...

Научно-исследовательская работа в школе . Методические рекомендации.

Задача данного пособия – помочь педагогу в организации и в осуществлении научно-исследовательской работы школьников. Читателю предложен необходимый методический материал по организации подобного...

Научно-методическая работа БД.04 История: Аннотация к рабочей программе, Рабочая программа, Методические указания по выполнению практических работ, Методические рекомендации по выполнению самостоятельной работы для обучающихся по специальностям СПО

БД.04 ИсторияАннотация к рабочей программе,Рабочая программа,Методические указания по выполнению практических работ,Методические рекомендации по выполнению самостоятельной работы для обучающихся...

РОДИТЕЛЬСКОЕ СОБРАНИЕ КАК ФОРМА РАБОТЫ ПЕДАГОГА – ПСИХОЛОГА Методические рекомендации

В наши дни психолог в школе из явления экзотического стал привычным, он все активнее встраивается в повседневную жизнь школы. К традиционным формам его работы (диагностика, консультирование и т. д.) д...

Методические рекомендации по выполнению самостоятельных работ по ПМ.02 Социальная работа с семьей и детьми МДК 02.03. Технологии социальной работы с семьей и детьми для студентов специальности 39.02.01 Социальная работа

методические рекомендации предназначены для выполнения самостоятельных работ по профессиональному модулю Социальная работа с семьей и детьми для студентов специальности 36.02.01 Социальная работа в СП...