Тесты по мокшанскому языку
тест

Кузина Татьяна Михайловна

Тесты по мокшанскому языку. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_moksha_2.docx14.93 КБ
Файл test_moksha_3.docx16.18 КБ
Файл test_moksha_4.docx16.67 КБ
Файл test_moksha_5.docx13.49 КБ
Файл test_moksha_6.docx15.6 КБ
Файл test_moksha_7.docx14.54 КБ

Предварительный просмотр:

2 класс

1 вариант

  1. Соедини стрелками предложения на мокшанском языке
    с их переводом на русский  язык.

Монь пинезе оцю.            У меня есть машина.

Тонь катоце ёмла.             У меня собака большая.

Монь ули машиназе.        У тебя кошка маленькая.

2.Из правого столбика подбери и запиши слова по образцу.

Образец: Корхтак — корхтада.

     Сувак —             озада

Озак —               сувада

Листь —             стяда

Стяк —               лиседа

3.Переведи слова на русский язык

Тядя- ______________

Аля    ______________

Баба _______________

Щава ______________

Сазор ______________

Ката _______________

Пине _______________

Няка _______________

Топа _______________

4. Продолжи предложение:

         Монь лемозе ___________________ .

5. Какие слова здесь спрятались. Найди и запиши их.
Щавамашинадуганаляпартастирнясамолётцёраня

______________________________________________

______________________________________________

 

2 вариант

  1. Соедини стрелками предложения на мокшанском языке
    с их переводом на русский язык.

Монь ули топозе.             У тебя сестра маленькая.

Тонь  сазорце  ёмла.        У меня есть мяч.

Монь ули машиназе.       У  меня есть машина.

  1. Из правого столбика подбери и запиши слова по образцу.

Образец: сувак — сувада.

морак —        .        стяда

корхтак —        .        морада

листь —        .        корхтада

стяк —        .        лиседа

3.Переведи слова на русский язык:

шумбрат- ______________

стирня    ______________

цёраня _______________

нумол ______________

офта ______________

баба _______________

унок _______________

дуган_______________

топа _______________

4. Продолжи предложение:

Монь  фамилиязе  ___________________ .

5. Какие слова здесь спрятались. Найди и запиши их.
алянякапинекатакнигаручкамашинатяла

______________________________________________

______________________________________________



Предварительный просмотр:

 Вариант 1

1.Раздели цепочку на слова.Запиши полученные слова.

Каташуфтатувавирьлофцапряшурьхкяпинепижесазорнумол

________________________________________________________________

2. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.

Модась                                        якстерь.        

Лофцсь                                        сянгяря.

Куярсь                                        акша.

Помидорась                                равжа.

3. Переведи слова на русский язык.

тяла  -    ___________________

тракс  -    __________________

вирь  -  ____________________

шуфта  -  ___________________

офта  -      ___________________

ката  -    ____________________

4. Ответь на вопрос. Выбери нужное слово из предложенных вариантов.

Коса эряй офтсь?

Офтсь эряй  ... .

варианты ответов:

  • ляйса
  • вирьса
  • кудса
  • паксяса
  • эрьхкса

5. Продолжи предложение. Выбери нужные слова из предложенных.

Кудонь жуватат: … , … , … , … .

  • ката
  • атя
  • тяла
  • уча
  • ялга
  • тракс
  • ава
  • сява
  • ур

6. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы

Киза, шуфта, тяла, сёксе, тунда.

Якстерь,лямбе,сенем, сянгяря,акша.

Капста, шурьхкя, пурьхкя,помидора,алаша.

Кши, лофца,ал, шама,вай.

7. Напиши  название чисел  словами.

Машань портфельса 1(_________)   дневник,3(____________) и 5(_____________)  книгат. Пеналса 2 ( ______________)  ручкат и 10(_________________)   карандашт

Вариант 2.

1.Раздели цепочку на слова .Запиши полученные слова.

Келазьуртувакапсталопапурьхкяпинемодамарьбабатракс

____________________________________________________________________________________________________

2. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.

Лопась                                        якстерь.        

Ловсь                                        сянгяря.

Марьсь                                        акша.

Тиклась                                          тюжя

3. Переведи слова на русский язык.

сёксе  -    ___________________

алаша  -    ___________________

дуган  -  ___________________

кши  -  ___________________

нумол  -      ___________________

пине  -    ___________________

4. Ответь на вопрос. Выбери нужное слово из предложенных вариантов.

Коса эряй врьгазсь?

Врьгазсь эряй  ..

  • ляйса
  • вирьса
  • кудса
  • паксяса
  • эрьхкса

5. Продолжи предложение. Выбери нужные слова из предложенных.

Вирень жуватат: … , … , … , … .

  • ур
  • врьгаз
  • уча
  • келазь
  • тракс
  • сеель
  • тува
  • офта
  • нумол

6. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы

Тядя,аля, баба,модамарь,сазор.

Пине,тува,ур, алаша,тракс.

Лямбе, акша, сенем,сянгяря,якстерь.

Кши, лофца,ал, шама,вай,

Келу,пиче, уштор,тума,келазь.

7. Запиши названия чисел словами.

10 _________                             4______________        

9 __________                         11______________

3 ___________                            20_______________        



Предварительный просмотр:

Вариант 1.

1. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы.

Кядь, пильге, маци, пря, шалхка.

Пиче, варма, тума, уштор, куз.

Варси, псьмар, локсти, панар, кирьхкс.

2. Раздели цепочку на слова.Запиши полученные слова.

Вирьменелькизатюжяцёраняморафтанпайгонятяламарь

___________________________________________________

3. Запиши числа.

кемгафтува _____                         комсь_____

кеветие                                          кемгафксува ______

кефкие  ____                                вейхкса ______

4. Определи животное по его признакам.

Эряй вирьса. Кизонда уле, тялонда акша.  Пиленза кувакат. Тя _________ .

Кудонь жувата. Ванфты куд.  Ломанть цебярь ялгац. Тя ________________ .

5. Раздели слова на две группы:

Офта, ситявня, нумол, яксярга, сеель, върьгаз, куку, варси,ур,псьмар

1. дикие  животные______________________________________________

2.птицы___________________________________________________________

6. Как называется Дед Мороз по-мокшански? Выбери из вариантов ответов:

  • Якшам атя
  • Ловонь стирня
  • Шиньстяма
  • Тяштеня

7. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.

Ловсь                                        пизи.        

Ляйсь                                        шуди.

Маша                                        ласьки.

Нумолсь                                        сёрмады.

Пиземсь                                        солай.        

8. Вставь вместо точек нужные слова, выбери из слов для справок. Запиши предложения.

Тяла.

Ётась сёксесь. Сась __________________ . Прась ______________ . Шабатне лиссть ___________. Цёранятне курькснихть _______________________ . Стирнятне   курькснихть _________________________

С л о в а   д л я   с п р а в о к :  тялось,   ульцяв,  конькаса,   нурдоняса, лов.

Вариант 2.

1. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы.

Атяньжи, шавши,менель, вержи,шуваланя.

Келу,пою,пизелкс,тума,сеель.

Карга, пзьгата, сязьгата, панар, шякшата.

2. Раздели цепочку на слова.Запиши полученные слова.

сенемменельмодапангастирняпанчфситявнятуваур

___________________________________________________

___________________________________________________

3. Запиши числа.

кемонь _____                                          комсь_____

кемгафтува _____                                кеветие ______

кефкие  ____                                        вейхкса ______

4. Определи животное по его признакам.

Эряй вирьса. Кизонда якай, тялонда уды.   Тя _________ .

Кудонь жувата. Ярхцай тишеда.  Максы лофца. Тя ________________ .

5. Раздели слова на две группы:

Панар, ор,капста, варягат, якстеряпс, кямот, тикла, куяр, валенцят,руця,паля

1. одежда_________________________________________________________

2. овощи_________________________________________________________

6. Как называется  Снегурочка по-мокшански? Выбери из вариантов ответов:

  • Якшам атя
  • Ловонь стирня
  • Шиньстяма
  • Тяштеня

7. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.

Цёранясь                                        уфай.        

Вармась                                        салмоксу

Маша                                        морай.

Нумолсь                                        сёрмады.

Сеельсь                                        акша.        

8. Вставь вместо точек нужные слова, выбери из слов для справок. Запиши предложения.

Киза.

Ётась тундась. Сась __________________ . Ульцяса_______________ . Шабатне лиссть ___________. Цёранятне налхксихть _______________________ . Стирнятне налхксихть_____________________.  

С л о в а   д л я   с п р а в о к : кизось,  пси,  ульцяв, някаса, топоняса,



Предварительный просмотр:

1. Ответь на вопросы по-мокшански.

Кода тонь лемце?                

Кодама класса тонафнят?      

Мъзяра тонь кизодот?              

Кода тядяцень лемоц?                

Кода аляцень лемоц?      

2. Выбери и зачеркни лишнее слово.

Капста, пурьхкя, якстеряпс, марь, снав.

Ава, атя, стирня, цёраня, тонафты.

Пря, пильге, нармонь, сурхт, кядь.

3. Соедини стрелочкой слова так, чтобы получились предложения.

Пинесь                                         пизи.        

Вармась                                        увай.

Саша                                                морай.

Нармонць                                        сёрмады.

Пиземсь                                        суви.        

4. Вставь нужные слова в предложения. Выбери из предложенных: панар, шарф, понкст, варягат, кямот, шапка, панар.

Коля моли  ульцяв.  Прязонза  путы ________________, кядезонза  щай  ___________________ . Къргазонза  соты  ___________________ .

Пильгозонза тонги  ____________________ .

5. Раздели слова на группы.

Панар, тюжя, тума, сараз, равжа, куз, понкст, сянгяря, маци, пиче, курка, сенем, руця, атякш, келу, пулай.

1. одежда________________________________________________________

2. деревья________________________________________________________

3. цвета__________________________________________________________

4. животные______________________________________________________

6. Расставь знаки препинания в тексте.

Ётась   сёксесь    сась   тялось    прась    акша    лов    шабатне  кенярдсть      Коля     курьксни    конькаса     Миша   и    Ваня    тиихть     ловонь     баба     Оля      арды       нурдоняса.

7. Запиши названия чисел.

сисем                         ____                        

сяда                                 ____

кевейхксые                        ____                        

комсь                                ____

ведьгемонь колма         ____                        

комсь нилие                _____

сяда колмогемонь         ____

кафта                                _____



Предварительный просмотр:

1. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы.

Шапама, сяпи, ламбама, акша, салу.

Лувомс, сёрмадомс, рястамс, кулхцондомс, азондомс.

Инези, пиче, шукштору, ксты, чивге.

2. Допиши предложения, используя слова для справок.

Тунда мон … .

Сёксенда мон … .

С л о в а   д л я   с п р а в о к : васьфтьса Очижить, учан лямбе масторста сай  нармоттнень, аноклан пъсьмаронди кудня, учан тялоть саманц, тядязень и алязень мархта тарган модамарьхть,  ванан шуфта пряста лопатнень пяяремаснон лангс, нолнян венчкат шудерькскава.  

3. Запиши числа в порядке возрастания.

Сяда ведьгемонь кота, колмогемонь вейхкса, вейксогемонь кафтува, ведьгемонь, кеветие, сизьгемонь колмува, кафкса, вейхксогемонь сисем.

4. Прочитай текст. Выбери слова, обозначающие названия деревьев. Выпиши эти слова.

Кельгса кизонда вирьгя якамазень. Мазыста морайхть нармоттне. Шуфттнень эшксса ваймоце кяши пси шить эзда. Якан, ванца эрь шуфтть. Вов касы кеме тумось. А вакссонза акша панарса наряжаф келунясь. А сяда тоса мазы ушторсь, лопанза бъта кядь лапшт венептьфт. Вов сери пичесь таргавсь шить сюролданзон ала. Мон молян сяда тов пяшетнень вакска. Тяса эздост оцю кужа. Ватта, кужеть кучкаса касы кузня! Мазыхть шуфттне кизонда, пяк мазыхть и поюфне, и пяшетне. Сембе мазыхть.

Выпиши ответы на вопросы:

Кит мазыста морайхть вирьса?

Мезе касы кужеть кучкаса?

5. Прочитай текст. Придумай заголовок к тексту.

___________________________________________

Тядязе пиди лям. А минь лезттама теенза. Алязе керси сиволь. Сазорозе ваткай модамарьхть. Дуганозе ваткай шурьхкя прят. Мон штаян пурьхкат. Сазорозе якась лавкав, рамась сыр, колбаса, лофца и вай. Бабазе кеняртьфтезень уноконзон танцти пярякаса. Атязе керсесь кши. Аказе лездсь шрать лангс аноклама. Пяк танцти ярхцамбяльсь лиссь!

Выбери и выпиши из текста предложения, перевод которых ты видишь.

Дедушка нарезал хлеб.

Брат чистит лук.

Мы ей помогаем.

Сестра чистит картофель.

6. Допиши предложения, вставляя подходящие по смыслу прилагательные.

Сахорсь ламбама, а лимонць  __________________ .

Тишесь алняня, шуфтсь ___________________ .

Кизонда шись кувака, а весь  __________________ .

Ловсь акша, а модась  __________________ .



Предварительный просмотр:

1. Используя слова для справок, составь пословицы. Запиши.

шуфтсь, Кодама, и, тарадонза, стамот.

Кафта, панят, мельге, нумол, аф, фкявок, кундат.

ломанць, Родинафтома, пизофтома,  кода, нармонць.

2. Найди и зачеркни лишнее слово из каждой группы.

Шапама, сяпи, ламбама, акша, салу.

Лувомс, сёрмадомс, рястамс, кулхцондомс, азондомс.

Инези, пиче, шукштору, ксты, чивге.

3. Найди границы предложений. Запиши текст, расставляя знаки препинания.

Степан Дмитриевич Эрьзя – содаф скульптор сонь лемоц содаф сембе мирса Степан Эрьзя шачсь-кассь Ардатовскяй райононь Баева велеса эсь народонц лемонц тиизе эсьтеенза омбоце лемкс аньцек сёрмадсь эсонза ляпе тяштеня(мягкий знак)  - Эрьзя.

4. Запиши числа в порядке возрастания.

Сяда ведьгемонь котува, колмогемонь вейхксые, вейхксогемонь кафтува, ведьгемонь, кеветие, сизьгемонь колмува, кафкса, вейхксогемонь сисем.

5. Прочитай текст. Озаглавь.

_____________________________________

Михаил Петрович Девятаев – Мордовия Республикать почётнай гражданиноц. Шачсь Торбеева велеса. Отечественнай войнаста сон ульсь истребителень авиаполконь командирокс. Прафтсь фашистонь вейхкса самолётт. Фкя бойса ульсь ранендаф и повсь пленц. Лётчиксь ворьгодсь фашистонь пленцта немецонь самолётса кемонь пленнай ялганзон мархта.

Ответь на вопросы. Выпиши из текста ответы на вопросы.

Где родился М.П.Девятаев?

Сколько самолётов он сбил?

6. Прочитай текст. Придумай заголовок к тексту.

___________________________________________

Тячи тядянь ши. Минь рамаме танцти торт. Мъзярда сембе саме куду,  озаме шра ваксс торт мархта чайда симома. Тядяньконди казеськ питни казняньконь. Алязе казсь зърнянь суркс и мазы панчфт. Щаваньконди казсь сянгяря руця и сёвонень кукшень.  Шабатне кельгома тядяснонды казсть мокшень мазы мора и якстерь панчфт.

Выбери и выпиши из текста предложения, перевод которых ты видишь.

Маме подарили дорогие подарки.

Сегодня день матери.

7. Допиши предложения, вставляя подходящие по смыслу прилагательные.

Сахорсь ламбама, лимонць  __________________ .

Тишесь алняня, шуфтсь ___________________ .

Кизонда шись кувака, а весь  __________________ .

Ловсь акша, а модась  __________________ .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные задания по мордовскому (мокшанскому) языку.

В данном материале содержатся контрольные задания по мордовскому (мокшанскому) языку для учащихся 3, 4, 5 классов руусскоязычных школ....

Проблемы изучения мокшанского языка.

Проблемы изучения мокшанского языка...

Открытый урок мокшанского языка на тему «Зима» ( Тяла) 3класс

 Конспект  урока  по теме: «Зима» Цели урока: 1. Показать красоту зимней природы. 2. Рассмотреть названия зимующих  птиц, развивать умения чтения по ролям3. Воспитывать любовь к природе....

План-конспект урока мокшанского языка во 2 классе на тему "Школьные дела".

План-конспект урока мокшанского языка во 2 классе на тему "Школьные дела"....

Конспект урока мокшанского языка в 5 классе по теме "Неопределённая форма глагола"

Конспект урока мокшанского языка в 5 классе по теме "Неопределённая форма глагола"...

Тесты по мокшанскому языку

Тесты по мокшанскому языку....