Главные вкладки

    Открытый урок в 8 классе по теме "Все работы хороши, выбирай на вкус"
    план-конспект урока (8 класс) по теме

    Разработанный урок по английскому языку в 8 классе (углубленное изучение) по теме "Все работы хороши, выбирай на вкус", презентация к уроку

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл konspekt.docx20.09 КБ
    Office presentation icon jobs.ppt2.51 МБ

    Предварительный просмотр:

    Муниципальное общеобразовательное учреждение лицей №20 г.Ульяновск

    КОНСПЕКТ

    Открытого урока по теме

    «Все работы хороши, выбирай на вкус»

     (All works are good, choose to your liking)

    для 8 класса (углубленное изучение)

    Учитель английского языка

    первой квалификационной категории

    Решетникова Юлия Юрьевна

    Тема: Все работы хороши, выбирай на вкус

    Цели:

    - обучающая: совершенствование лексических навыков

    - воспитывающая: воспитание уважительного отношения и формирование интереса к разным профессиям

    Задачи:

    1. Активизировать ранее изученную лексику по теме «Профессии».
    2. Развивать навыки монологической речи.
    3. Развивать навыки аудирования.
    4. Формировать и совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся, развивать интерес к языку.

    Тип урока- урок изучения нового материала и систематизации ранее полученных знаний по теме.

    Методы обучения: ролевая игра, диалог,  сoздание ситуации новизны.

    Формы организации познавательной деятельности учащихся

    фронтальная, парная, индивидуальная.

    Оснащение урока: УМК, доска, мультимедийная презентация, аудиоматериал, раздаточный материал.

    ХОД УРОКА

    1.Организационный момент, постановка задач урока

    Good morning, everyone! Take your seats and we’ll start our lesson. First, I would like you to look at the screen, read today’s epigraph and tell me what we’re going to talk about at the lesson.

    P: (reads) “Every man is the architect of his own fortune”. An English proverb

    “Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.” (Unknown Author)

    (ответы учеников)

    T: You are right. So, we should continue our talk on the topic « The world of jobs. All works are good, choose to your liking». Today we’ll do some lexical exercises to improve your speech.

    2.Фонетическая зарядка

    На доске – слова, учащиеся тренируются в чтении существительных и прилагательных.

    Teacher: Let’s do a phonetic drill . Look at the blackboard and read the words which end with suffixes:

    NOUNS:

    -cian  physician,

     -ist  physicist,

     -er  photographer, programmer, manager, cashier, teacher, fashion designer, bricklayer, bus driver

     -or  conductor, tailor

     -ant  accountant

    ADJECTIVES:

    -al rational, practical

     -ive communicative, creative

     -ic artistic

     -ful helpful

     -able sociable

    Other helpful words: prestigious, organized, observant, reliable, imaginative, humanities

    3. Речевая зарядка

    Teacher: First of all, I’d like to tell you about  the difference between the words: profession, job, occupation and work.(определения выводятся на экран)

    Profession – a job that needs a special education and training.

    Job – the regular paid work that you do for an employer.

    Occupation – a job or profession.

     Work – to do the job that you are paid for.

     

    Teacher: Now answer the questions using the word combinations on the screen (get/find, take/accept, lose, leave/quit a job, apply/try to get a job, job satisfaction, change jobs,Saturday/summer/holiday job,by profession/choose sth as a profession.)

     1. What is your mother by profession?

     2. What is your father by profession?

     3. What company does your father work for?

     4. Is it an easy matter to get a job nowadays?

     5. What profession will you choose?  

           

    4. Активизация использования лексики. Игра “Угадай профессию”

    Teacher: Now it’s time for a guessing-game “What profession is it?” (учащиеся выбирают карточку с описанием и называют профессию)

    1. someone who can count well and keeps the money records of a business

     2. someone who makes walls with bricks

     3. someone who designs clothes

     4. someone who writes computer programs

     5. someone who stands in front of the group of musicians or singers and directs their playing or singing

     6. someone who gets cash or pays out money in a shop

     7. someone who works at the reception desk of a hotel

     8. someone who changes spoken words from one language to another

     9. someone whose job is to design buildings

     10. someone whose job is to manage a company

     11. someone who studies or works in physics

                       

    1. Совершенствование навыков говорения.
    1. Вопросно-ответная форма работы

    Teacher: You know, among professions we can find modern and ancient, noble, dangerous, prestigious. Will you describe some of the professions giving some more details? What professions can be dangerous?

    T: Can you describe one of them?

    T: Good. Thank you. And what professions are considered to be noble? Do you know them?

    T: Thank you. Are there any doctors in your family?  Do you know what  most of the girls dream of?

    T: Well, girls did you used to dream of such professions?

    T:There is one special profession. You meet those people every day. What is more – I think they influence your life, your mood and even your future… Have you guessed what kind of profession it is?

    T:And what do you think of this profession?

    b) Now let’s play a game which is called “a hot chair”. The game is simple. One of you will come up here and sit down on the “hot” chair,  the others will speak honestly about his(her) traits of character and give their advice or recommend what occupation suits him/her most.

    Remember, you may agree with him/her or disagree, support him or not.

    o What do you want to be (to become)?

    o Why do you want to be…? (Why did you choose this occupation?)

    o Who helped you to choose it?

    o Where will you get education?

    o Do you think you have qualities required for this job?

    c) Say what jobs you would recommend these school leavers to take up if you were a school career adviser. (учащиеся выбирают карточку)

    Примеры карточек:

    a) Name-Mike

    Surname-Peterson

    Qualification and experience-1 am quite a good driver, I have a driving license, I have been driving for two years.

    Preferences-1 am not sure that I want to go to university. I like working with machines but I don't mind working with people.

    Other information- Me hobby is taking pictures. I like giving pictures to my friends as presents.

    б) Name – Mary

    Surname – Colins

    Qualification and experience-1 sometimes babysit for my neighbours Preferences-I'd like to work with children. Other information- I'm good at languages and history

    T: What would you recommend these school-leavers if you were a school career adviser.

    P: If I were a school career adviser I would recommend Sam (Lisa, Melissa…)to become a ...

    6. Подготовка к аудированию (Listening and speaking, Macmillan, Unit 12)

    Teacher: Now we are going to listen to how these people describe their everyday duties. Look at the screen and say what  professions of these people are .

    Ученики смотрят на экран и называют: photographer, teacher, cook, judge, shop assistant, radio DJ.

    Teacher: Say what they usually do every day?

    Ученики описывают их профессиональные каждодневные обязанности.

    7. Развитие навыков аудирования по теме

    Teacher: Now you will listen to these people. (учащиеся выполняют письменно задание после прослушивания)

    8. Подведение итогов урока. Выставление оценок. Домашнее задание.

    T:  And I want to finish our lesson with a poem. (На экран выводится следующий слайд презентации со стихотворением)

     I Want to Ве

    Some people often say to mе:

    “Have уоu decided what уоu want to bе?”

    I usually answer, “I don’t know,”

    But it isn’t really so.

    I want to win аn Olympic race,

    I want to see the Earth from space,

    I want to travel to Katmandu

    I want to bе rich and famous, too.

    I want to bе оn Hollywood’s screen,

    I want to invent а new machine,

    I want to bе very clever and wise,

    I want to win the Nobel prize,

    But most of all, I want to bе

    Healthy and strong, and nice.

    T: Really, whatever you chose, become healthy, kind and just good people.


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    Презентация к уроку английского языка в 8 классе по теме « All works are good, choose to your liking » Автор: учитель английского языка Решетникова Юлия Юрьевна МОУ лицей №20 г.Ульяновск

    Слайд 2

    “ Every man is the architect of his own fortune.” (proverb) “ Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.” (unknown author)

    Слайд 3

    physician photographer manager helpful teacher creative bricklayer sociable bus driver prestigious accountant cashier artistic reliable tailor rational conductor communicative PHONETIC DRILL

    Слайд 5

    Professions can be modern dangerous prestigious ancient rare noble widespread well-paid low-paid

    Слайд 6

    Listening Comprehension

    Слайд 7

    I WANT TO BE Some people often say to me “ Have you decided what you want to be?” I usually answer, ”I don’t know,” But it isn’t really so. I want to win an Olympic race, I want to see the Earth from space, I want to travel to Katmandu I want to be rich and famous, too. I want to be on Hollywood’s screen, I want to invent a new machine, I want to be very clever and wise, I want to win the Nobel prize, But most of all, I want to be Healthy and strong, and nice.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Викторина « Все работы хороши - выбирай на вкус» Викторина « Все работы хороши - выбирай на вкус» викторина "

    Цель:- расширить и конкретизировать знания детей о профессиях,- способствовать самостоятельности мышления и выбора,- формировать у детей интерес к будущей профессии,- воспитывать уважительное от...

    Интегрированный урок математики и русского языка в 6 классе на тему «Все работы хороши, выбирай на вкус!»

    Данный урок решает следующие проблемы: находить способы и средства связи предложений в тексте, умение редактировать неудачно построенные предложения, как применять нахождение числа по его дроби при ре...

    Классный час в начальных классах «Все работы хороши, выбирай на вкус!»

    Классный час по профориентации. Подробно раскрывается  профессия повара....

    Игра по профориентации «Все работы хороши - выбирай на вкус» (5-6 класс)

    Здравствуйте, ребята!Ребята, вы сейчас – ученики школы, но не далек тот час, когда вы вступите в новую пору своей жизни. Сейчас главным для вас является учеба, ваше разностороннее развитие –  это...

    Открытый урок, объединенное занятие для девочек и мальчиков 5 классов по курсу технологии "Все работы хороши, выбирай на вкус"

    Открытый урок, где девочки выпиливают украшение из фанеры, а мальчики готовят банановый десерт....

    классный час: Игра по профориентации «Все работы хороши - выбирай на вкус» (5-6 класс)

    Чтобы получше познакомить с профессиями и тем, чем занимаются люди этих профессий,  мы совершим с вами путешествие в ваше будущее и попробуем себя в разных видах деятельности....

    Открытое внеклассное мероприятие по профориентации "Все работы хороши, выбирай на вкус"

    Создание условий для ознакомления учащихся с разнообразием профессий; выявить у учащихся уже имеющиеся знания о профессиях.  Формировать познавательный интерес к людям труда и профессиям;Воспитат...