Методические разработки открытых уроков по английскому языку с применением интерактивного оборудования
план-конспект урока по теме

Разработка открытого урока в 4 классе

интерактивная игра «Угадай-ка»

Тема: «Путешествие в волшебную страну»

Цель урока:формирование коммуникативных умений и навыков учащихся по пройденному материалу, обобщить и систематизировать знания, полученные в ходе занятий.

Задачи:

·       повторить и закрепить грамматические временные структуры;

·       систематизировать и закрепить речевые конструкции вопросно-ответной формы;

·       активизировать лексические единицы;

·        развивать воображение, способности к распределению и переключению внимания, развивать память, внимание, мышление посредством игровых упражнений на уроке и использованием достаточного количества наглядного материала;

·       развивать навыки коммуникативной деятельности;

·       воспитывать интерес к изучению английского языка посредством применения мультимедийных устройств.

Тип урока: 

Урок обобщения  и  закрепления  знаний.

 

Используемые учебники и учебные пособия: "Английский с удовольствием" учебник для 4 класса Биболетова И.В.

Оборудование урока:компьютер, мультимедиа проектор, раздаточный материал (карточки).

Краткое описание: 

урок формирования коммуникативных умений и навыков через выполнение упражнений.

Ход урока.
I. Организационно - мотивационный этап урока.
Учитель: Good morning! I’m glad to see you! Today we’ll travel to Wonderland.
II. Введениевтемуурока.
So, children, it’s time for us to visit  Wonderland .

Работапопрезентации.

Слайд1: Расшифроватьпословицу. (There is no place like home.)

Слайд2: Speak about your clothes.

Слайд3: Подобратьцветкодежде: blouse   coat   dress   jacket    blouse   coat   dress   jacket     T-shirt    trousers scarf    mittens

Слайд 4: Составить словосочетания и рассказать что вы обычно делаете? Complete word combinations and say: What usually do you do at home?

Wash               my homework

Have                                     TV

Watch            face and hands

Go                            breakfast

Do                                 tobed

Слайд 5: Обозначить группы слов одним словом.

Rainy, sunny, warm, snowy, cloudy

Mum, grandma, grandpa, brother

Volleyball, table tennis, hockey

Winter, spring, summer, autumn

December, June, August, September

Слайд6:    Составитьизбуквслова:                                

                                           z u p z e s l

                                            s r w e l o f

                                             g n i p s p h o

                                              l a b t e

                                               teska

                                                ekib

Слайд 7: Составить из слов предложения:

                  1.

is, a, big, There, window, bedroom, my, in.

                  2.

  are, no, house, our, in,  parties, There.

                  3.

     a, with, shares, He,  room, friend, his.

Cлайд 8: Вставить пропущенные буквы:

      _hone, cl_ck,  hil_,

         fam_ly,   sis_er,

                bridg_

Слайд9: Answer gnome’s questions:

What animals do you know?

What do you need for school?

What do you need for school?

What will you do tomorrow?

Do you help your mumat home? Whatdoyoudo?

IV. Подведение итогов, рефлексия, оценки за работу.
Учитель: Well, you have travelled to Wonderland. Let’s summarize the information about it. Do you like our travelling? Youarewelldone!!!
 

V. Заключительный этап. Объяснение домашнего задания.
And now your homework. Remember all words which you learned during the 1st and 2d unit. Your marks today are: Now the lesson is over. Thank you.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razpabotki_urokov.doc49.5 КБ
Office presentation icon traditions_and_customs_in_great_britain.ppt613 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка открытого урока в 7 классе по теме: «Основные обычаи и традиции Англии».

 Тема: The main customs and traditions of England.

 Цель урока: формирование коммуникативных умений и навыков учащихся по теме: «The main customs and traditions of England»

Задачи:

  1. познавательная - ознакомить учащихся с  праздниками и обычаями страны изучаемого языка;
  2. развивающая – развивать воображение, способности к распределению и переключению внимания, развивать память к восстановлению причинно-следственных связей во фразе, структуре;
  3. воспитательная – воспитывать толерантное отношение к другим народам, потребности и способности понимать их образ жизни и культуру;
  4. учебная развивать навыки коммуникативной деятельности

Тип урока: 

Урок изучения и  закрепления новых знаний.

Используемые учебники и учебные пособия: "Английский язык" учебник для 7 класса Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Оборудование урока: компьютер, мультимедиа проектор, раздаточный материал (карточки).

Краткое описание: 

урок формирования коммуникативных умений и навыков через страноведческий материал

Ход урока.
I. Организационно - мотивационный этап урока.
Учитель: Good morning! I’m glad to see you! Today we’ll continue to speak about tradition and holidays of Great Britain.
The topic of our lesson is: The main customs and traditions of England .

II. Введение в тему урока.
So, children, it’s time for us to visit London.
Let’s read the motto of our lesson “It’s better to see something once then to hear about it a hundred times”. That’s why today at the lesson we’ll try to do so.
Watch the multimedia presentation about The main customs and traditions of  Great Britain.

Работа по презентации.
Read and answer the questions.
Слайд 1: Ознакомление с содержанием презентации.
Слайд 2: День Святого Валентина.
 St.Valentine’s Day. When  we celebrate St. Valentine’s Day?
Слайд 3: День смеха.
 April Fool’s Day. What do you know about this holiday?

Слайд 4:День солнцестояния. Midsummer’s Day What is the longest day of the year?

Слайд 5: День Гая Фокса. Guy Fawkes’ Day When  we celebrate Guy Fawkes’ Day?

Слайд 6: РождествоThe History of Christmas What Christmas symbolizes nowadays?

Слайд 7: Хэлоуин Halloween What children do on Halloween?

Слайд 8: «Встать не с той ноги» «Wrong side of the bed» What the left means?

Слайд 9: Задувание свечей. «Blowing out the candles» From whom this custom comes?

Ученики читают аннотации к слайдам.

Первый ученик: St.Valentine’s Day is February the 14th. On this day, people send Valentine cards to their relatives and friends  to show them their love.

Второй ученик: St.Valentine’s Day is February the 14th. On this day, people send Valentine cards to their relatives and friends  to show them their love.

Третий ученик: Midsummer’s Day is June the 24th. It’s the longest day of the year. On this day you can see a very old custom at Stonehenge, in Wiltshire, England.

Четвёртый ученик: Guy Fawkes’ Day is November the 5th. On this day in 1605 Guy Fawkes tried to kill King James I, but he was defeated. Today people burn his figure, made by straw.

Пятый ученик: Christmas is an annual holiday celebrated on December the 25th that marks and honors the birth of Jesus of  Nazareth. In the Early Middle Ages, Christmas was regarded as misrule and drunkenness and it was banned.

Шестой ученик: In 1660 Charles II ended the ban. Today Christmas in England is a celebration time when people shed off their grievances and spread the feeling of brotherhood.

Седьмой ученик: October the 31st is Halloween. A long time ago it was the time of mysterious things. Today it’s a time for fun in Britain. People make special lamps called Jack-o-Lantern, have parties, and dress as ghost and witches.

Восьмой ученик: Bobbing for apples is a well-known Halloween tradition. On this day people cook apple cakes with a coin hidden inside.

Девятый ученик: When people are in the bad mood we say that they must have got out of bed on the wrong side. The wrong side-the left one. The left means the evil.

Десятый ученик: This custom comes from the ancient Greeks. The number of candles means the person’s age and an extra one to represent the light of life.

Conclusion:  England has preserved its old ceremonies and traditions to a greater extend than any other country in the world. British people are proud of their traditions and carefully keep them up.
Учитель: Which  holidays of the UK (Great Britain and London) do you associate with the following words?

IV. Подведение итогов, рефлексия, оценки за работу.
Учитель: Well, you have met with customs and holidays of GB. Let’s summarize the information about it. What  holidays and traditions of England do you like most of all and what do you know about them?

V. Заключительный этап. Объяснение домашнего задания.
And now your homework. Make up your own multimedia presentation about one holiday of GB. Your marks today are: Now the lesson is over. Thank you.

Разработка открытого урока в 4 классе

интерактивная игра «Угадай-ка»

Тема: «Путешествие в волшебную страну»

Цель урока: формирование коммуникативных умений и навыков учащихся по пройденному материалу, обобщить и систематизировать знания, полученные в ходе занятий.

Задачи:

  1. повторить и закрепить грамматические временные структуры;
  2. систематизировать и закрепить речевые конструкции вопросно-ответной формы;
  3. активизировать лексические единицы;
  4.  развивать воображение, способности к распределению и переключению внимания, развивать память, внимание, мышление посредством игровых упражнений на уроке и использованием достаточного количества наглядного материала;
  5. развивать навыки коммуникативной деятельности;
  6. воспитывать интерес к изучению английского языка посредством применения мультимедийных устройств.

Тип урока: 

Урок обобщения  и  закрепления  знаний.

Используемые учебники и учебные пособия: "Английский с удовольствием" учебник для 4 класса Биболетова И.В.

Оборудование урока: компьютер, мультимедиа проектор, раздаточный материал (карточки).

Краткое описание: 

урок формирования коммуникативных умений и навыков через выполнение упражнений.

Ход урока.
I. Организационно - мотивационный этап урока.
Учитель: Good morning! I’m glad to see you! Today we’ll travel to Wonderland.
II. Введение в тему урока.
So, children, it’s time for us to visit  Wonderland .

Работа по презентации.

Слайд 1: Расшифровать пословицу. (There is no place like home.)

Слайд 2: Speak about your clothes.

Слайд 3: Подобрать цвет к одежде: blouse   coat   dress   jacket    blouse   coat   dress   jacket     T-shirt    trousers scarf    mittens

Слайд 4: Составить словосочетания и рассказать что вы обычно делаете? Complete word combinations and say: What usually do you do at home?

Wash               my homework

Have                                     TV

Watch            face and hands

Go                            breakfast

Do                                 to bed

Слайд 5: Обозначить группы слов одним словом.

Rainy, sunny, warm, snowy, cloudy

Mum, grandma, grandpa, brother

Volleyball, table tennis, hockey

Winter, spring, summer, autumn

December, June, August, September

Слайд 6:    Составить из букв слова:                                

                                           z u p z e s l

                                            s r w e l o f

                                             g n i p s p h o

                                              l a b t e

                                               t e s k a

                                                e k i b

Слайд 7: Составить из слов предложения:

                  1.

is, a, big, There, window, bedroom, my, in.

                  2.

  are, no, house, our, in,  parties, There.

                  3.

     a, with, shares, He,  room, friend, his.

Cлайд 8: Вставить пропущенные буквы:

      _hone, cl_ck,  hil_,

         fam_ly,   sis_er,

                bridg_

Слайд 9: Answer gnome’s questions:

What animals do you know?

What do you need for school?

What do you need for school?

What will you do tomorrow?

Do you help your mum at home? What do you do?

IV. Подведение итогов, рефлексия, оценки за работу.
Учитель: Well, you have travelled to Wonderland. Let’s summarize the information about it. Do you like our travelling? You are well done!!!

V. Заключительный этап. Объяснение домашнего задания.
And now your homework. Remember all words which you learned during the 1
st and 2d unit. Your marks today are: Now the lesson is over. Thank you.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Traditions and Customs in Great Britain Ермоленко Н.Ю.

Слайд 2

Crufts Dog Show In February. Valuable dogs from all over the world compete in Birmingham. The best dog gets the title Crufts Supreme Champion.

Слайд 3

Saint Valentine’s Day February 14 Was started in the time of Roman Empire. Is dedicated to St. Valentine. People send a card to someone they love, like, fancy or admire.

Слайд 4

The Boat Race In March A rowing race between the universities of Oxford and Cambridge. On the river Thames in London (7,2 km).

Слайд 5

Pancake Day In March The last day before Lent. Pancake race-running while holding a pancake in a frying pan. Competitors have to throw it in the air and catch it again in the pan.

Слайд 6

Easter In April. The celebration of the Resurrection of Christ Schools are closed for two weeks. People give each other chocolate eggs that are wrapped in silver paper.

Слайд 7

The London Marathon One of the biggest marathons in the world. Each year about 30,000 people start the race and about 25,000 finish. Raise money for charity.

Слайд 8

May Day May 1 A pagan festival to celebrate the end of winter and welcome summer. Children dance around the maypole and sing songs.

Слайд 9

Chelsea Flower Show In May Britain’s most important flower and garden show. Thousands of people come to see the prize flowers and specially built gardens.

Слайд 10

Midsummer Day June 24 Summer solstice. People stay up until midnight to welcome in midsummer day. When the fires die down, men run or jump through it to bring good luck.

Слайд 11

Trooping The Colour The second Saturday in June. Celebrates the Queen’s official birthday. Lots of marching, military music and the soldiers are dressed in colourful uniforms.

Слайд 12

Saint Swithin’s Day July 15 Saint Swithin was England’s Bishop of Winchester. 40 days of bad weather will follow if it rains on this day.

Слайд 13

Wimbledon The last week of July and the first week of June. At Wimbledon in South-West London. One of the four great world tennis championships and the only one which is played on grass.

Слайд 14

Notting Hill Carnival The last weekend in August. Takes place in Notting Hill. People dress up in fabulous costumes. Steel bands play African and Caribbean music.

Слайд 15

Halloween October 31 A pagan festival celebrates the return of the souls that visit their former houses. People dress up as witches, ghosts etc. Houses are decorated with pumpkins.

Слайд 16

Guy Fawke’s Night November 5 He was a terrorist. The day marks the discovery of a plot to blow up Parliament in 1605. People make models of him and burn them on big bonfires.

Слайд 17

Christmas Day December 25 Religious ceremony commemorating the birth of Christ. Children wake up early to find presents in their stockings. Traditional Christmas tree and dinner.

Слайд 18

Boxing Day December 26 It is usually spent in front of the TV, recovering from Christmas Day. Servants go from house to house with collecting boxes.

Слайд 19

New Year’s Eve December 31 Traditionally Scottish celebration. At midnight everybody joins hands and sings Auld Lang Syne.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 8 «А» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «Do you know Miss Manners?»

Цели урока:Познавательные:v знакомство учащихся с правилами поведения принятыми в Великобритании, с главными человеческими качествами. «В чем красота человека».Развивающие:v развитие умение ...

методическая разработка открытого урока по английскому языку тема:"Деньги" для специальности "экономика и бухгалтерский учёт" по отраслям

Вид урока:Комбинированный    Методы обучения:Словесный, наглядный, практический, исследовательский. Форма проведения урока:классно-урочная, групповая, индивидуальная, работа в парах. Пре...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку

Методическая разработка открытого урока по английскому языку по теме "Окружающая среда" , 9 класс...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку по теме "Семья"

        Данный урок разработан по теме "Я и моя семья" к УМК: «Английский с удовольствием»/”Enjoy English” для 2 класса. На базе новой лексики (члены семьи) учащиеся учаться...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку День рождения Кролика 3 класс

Методическая разработка открытого урока День рождения Кролика 3 класс....

Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 5 классе на тему: "Карта Великобритании"

Это урок открытия новых знаний, который был призван в рамках новых Федеральных Государственных Образовательных Стандартов решить следующие задачи:Обучающие: Понимать на слух запрашиваемую информацию и...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 8 классе (второй язык)

Методическая разработка открытого урока. Урок - диспут в 8 классе. Лексическая тема - "Средства массовой информации". Грамматика - второй тип условных предложений. С использованием ИКТ....


 

Комментарии

Делюсь своим опытом

Неделя иностранного языка

В 21 веке современному учителю невозможно дать качественного знания иностранного языка, если его знания почерпнуты исключительно из книг.