Конспект урока по английскому языку по учебному пособию «Enjoy English» М.З. Биболетовой для 6 класса
план-конспект урока (6 класс) по теме

Данный урок предназначен для обучающихся 6го класса. Конспект разработан по учебному пособию   «Enjoy English» М.З. Биболетовой 5-6 класс. Урок  повторения  лексики   по теме « London Zoo. Exotic animals».Цели урока:

-практическая:  совершенствование лексических навыков,  умения  говорения по теме: «London Zoo. Exotic animals»;

- образовательная:  расширение языкового кругозора учащихся;

- воспитательная:  нравственное воспитание цивилизованной личности, учить бережному отношению к животным;

- развивающая: развитие познавательного интереса, внимания, речевой догадки.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл конспект урока29.44 КБ
Файл презентация к уроку436.27 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение средняя образовательная школа № 1          с       углубленным изучением отдельных предметов им. Ю. Н. Янова города Вязьмы Смоленской области  

                                       Конспект урока по английскому языку в 6 Б классе                                                                          

                                    по учебному пособию  «Enjoy English» М.З. Биболетовой

                                         

                                      урок  повторения  лексики   по теме « London Zoo. Exotic animals»

                                                                                                               подготовила и провела урок

        Зиновьева Марина Сергеевна

        учитель английского языка

              2013

Цели:

- практическая:  совершенствование лексических навыков,  умения  говорения по теме: «London Zoo. Exotic animals»;

- образовательная:  расширение языкового кругозора учащихся;

- воспитательная:  нравственное воспитание цивилизованной личности, учить бережному отношению к животным;

- развивающая: развитие познавательного интереса, внимания, речевой догадки.

   Этапы

             Речь учителя

                Речь учеников

 Режим                                

Время

1.Оргмомент

- Good morning, children!

-Who is on duty today?

-Who is absent?

-What is the date today?

-What day is it today?

-What season is it now?

-Good morning!

A: “I am on duty today.”

A: “All are present  today”

A: “Today is the  14th of November”

A: “It is Monday”

B: “It is autumn”

T - Cl

T- P1, P2

    3

2.Фонетическая

     разминка

(магнитофон)

- Children, let’s listen and  repeat the poem “My dream”

-What is the Russian for “My dream”

- Let’s repeat  the first four lines.

- Very well!

 

F: “Моя мечта”

             My Dream

    I love all kinds of animals,

Dogs and cats and rabbits.

I love all kinds of animals,

Despite their little habits.

     

 If I had tons of money,

D’you know what I would do?

I would  buy lots of animals

And have my own zoo.

    But they wouldn't be in cages,

   They would be free to run around.

    And there's one thing they could feel,

   And that is safe and sound. 

  T - Cl

   5

3.Проверка

   домашнего

   задания

- Children, let’s check up your homework.

- Open the book at page 118 exercise  2.

- Lena, read the task, please.

- Sasha, translate the task, please.

- Anna, read the first  sentence.

- Good! Continue, please.

-What is the Russian for “endangered”

- Ok! Kolya, read the third  sentence.

- Well! Children, repeat after me: “insect” ,“ right”.

- Masha, the next sentence for you.

- Translate, please.

- Good! And the last sentence. Lesha, please.

- Well! Children, repeat after me:

“scientists”.

-What is the Russian for “scientists”.

- Good!

L: “ Fill in the missing words. Choose 10 words or phrases from the list given below.”

S: “Вставьте пропущенные слова. Выберите 10 слов или фраз из перечня, данного ниже ”

A: “Three month ago I joined the Zoological Society of London.”

A: “I decided to join the society because I want to help endangered animals.”

Cl: “находящийся под угрозой исчезновения”

K: “ I believe that every insect has the right to live.”

Cl: “insect” ,“ right”.

M: “All over the world many people are trying to save animals and birds, crocodiles  from death.”

M: “По  всему свету многие люди пытаются спасти животных, птиц, крокодилов  от смерти.”

L: “They organize Wild Animals’ Parks where scientists watch the animals and their young.”

 

Cl: “scientists”.

Cl: “ученые.”

T- P1, P2, P3

  T - Cl

 7

4. Повторение изученной лексики

- речевой этап

-pазвитие речевой догадки

(слайды)

-работа с текстом

Цель: Today we are going to speak about  London Zoo and exotic animals.

-Children, open the book at page 105 exercise 6.

Anna read the task, please.

- We will work in pairs. One pupil will read the question, another pupil will answer.

- Lena, read the first question, please.

- Tonya, answer the question.

- Good! Kolya and Sasha, the next

question.

- Ok! Nastya and Misha, your  question.

- Good!

- Now  let’s speak about exotic animals. You should  name the animals, described by me.

 It is long and green.  It can be very terrible and aggressive.  It likes to eat meat  and  fish.   It lives in the water.

- What is it?

- Open your dictionaries and write down the word “crocodile   [‘krɔkədaɪl ] ”.

- Children, repeat together “crocodile”

-  The next  slide. Anna, read, please.

- What is it?

- Write down the word  “whale [ weil]”

- Children, repeat together “whale”

- Good! The next  slide. Lena, read, please.

- What is it?

- Children, repeat together, please “monkey”

- Ok! Nastya, read, please.

- What is it?

- Write down the word “elephant [elifənt ]”

-  The last  slide. Tonya, read, please.

- What is it?

- What is the Russian for “pocket” , “carries”

- Ok! “pocket”- карман, мешок. “carries – носить.

- Children, repeat together “kangaroo”

- Write down the word  “kangaroo”

  [,kæŋgə’ru: ]

- Good!

- I see you are very tired. I think it’s time to take a rest.

Hands up,

Hands down,

Hands on hips,

Sit down.

Hands up,

To the side,

Turn left,

Turn right.

One, two, three, hop

One, two, three, stop.

Stand still.

- Now, let’s speak about   exotic animals in London Zoo.

 - Open the book at page 106 exercise  10.  

- Kolya, read the task, please.

- Read the text independently. Five

minutes for you.

- Are you ready?

- Anna, answer the question: “When did exotic animals appear in Great Britain for the first time?”

- Ok. Sonya: “ Where is the zoo now?”

- Very well!

Find the English equivalent to the Russian Phrases:

1. говорят

2. в 13 веке

3.получил   подарок

4. полярный медведь

5. любопытные люди

- Good!

A: “Look at the letters the zoo has received from children all over the world. Try to answer some of the questions asked in those letters.”

L: “What kind of animals can we see at the zoo?”

T: “We can see elephants, monkeys, birds at the zoo”

K: “Can I take my dog into the zoo?”

S: “No, you can’t.”

N: “How can we join the Zoological Society of London?”

M: “You can write the letter to Lifewatch, London Zoo, Regent’s Park, London, NWI 4 RY”

Cl: “Крокодил”

Cl: “crocodile”  

A: “It is the biggest animal in the world.  It lives in the ocean,  but it is not a fish.”

Cl: “Кит”

Cl: “whale”

L: “It is funny and clever. It lives in the forest in the trees. It can run, climb, jump very well.  It likes bananas.”

L: “monkey”

Cl: “monkey”

N: “It is the second biggest animal in  the world. It can eat 300 kilos of food and  drink 200 liters of water. It lives in Africa and India.”

Cl: “elephant”

This animal is very unusual. It has a front pocket and  it carries a baby there. It lives in  Australia.

Cl: “We don’t  know”

Cl : “We don’t  know”

Cl : “Кенгуру”

Cl : “kangaroo”

K:  “Read the text. And answer   the following questions.”

Cl: “Yes, you are”

A: ““Exotic animals appeared in Great Britain the thirteenth century.”

S: “London Zoo is situated in Regent`s Park.

A: “they say”

D: “in the thirteenth century”

S: “received a gift”

L: “polar bear”

K: “curious people”

   P1-P2

P3-P4

T – Cl

T – Cl

T – P1,P2,P3

 8

7

10

5. заключительный этап

домашнее задание

-Today we have spoken  about  London Zoo and exotic animals.

-At home you need do  exercise 6 and 8 at page 119 in writing. Repeat the words in topic “Animals in our life”

-Your marks:

Sonya-  5,  Kolya – 5, Misha – 5, Nasty-5.

-The lesson is over. Good-bye.

-Good-bye.

T-Cl

5


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

EXOTIC ANIMALS

Слайд 2

It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to eat meat and fish. It lives in the water.

Слайд 3

Crocodile [‘ krɔkədaɪl ]

Слайд 4

It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean, but it is not a fish.

Слайд 5

Whale [ weil ]

Слайд 6

It is funny and clever. It lives in the forest in the trees. It can run, climb, jump very well. It likes bananas.

Слайд 7

Monkey [‘m Λ ŋki ]

Слайд 8

It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and drink 200 liters of water. It lives in Africa and India.

Слайд 9

Elephant [ elifənt ]

Слайд 10

This animal is very unusual. It has a front pocket and it carries a baby there. It lives in Australia.

Слайд 11

Kangaroo [, kæŋgə’ru : ]

Слайд 12

The end


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Английское Рождество». Конспект урока по английскому языку в 3-м классе с использованием ИКТ. ( к УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English 3»)

Данный урок обобщения и систематизации знаний к УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» посвящён развитию продуктивных речевых навыков и является завершающим по теме «Рождество», связывая этап фо...

Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме "Школьные клубы по интересам" (УМК М.Биболетова «Enjoy English» 5 класс)

Конспект урока английского языка в 5 классе и презентация по теме "Школьные клубы по интересам" (УМК М.Биболетова «Enjoy English» 5 класс)Цели, задачи, планируемые результаты: - понимать на слух полно...

конспект-урока по английскому языку на тему "Everyjne has a story to tell" 5 класс

Конспект-урока по английскому языку на тему "Everyjne has a story to tell" 5 класс. Основные задачи урока: повторить лексику по теме "Семья"; развить навыки монологической речи; уметь работать в групп...

Конспект урока по английскому языку "Вымирающие животные", УМК "Enjoy English -6", 6 раздел.

Конспект урока по английскому языку "Вымирающие животные", УМК "Enjoy English-6", Биболетовой М.З., 6 раздел учебника....

Конспект урока по английскому языку в 5б классе на тему «Узнаем больше друг о друге» по УМК “Enjoy English” для 5-6 классов (авторы М.З.Биболетова, Н.В.Добрынина)

Цель урока: развитие лексических навыков по теме «Узнаем больше друг о друге».Задачи урока: Обучающие:·...