Главные вкладки

    Учебно-методический материал (8 класс) на тему:
    Переводной экзамен. 8 класс. УМК Биболетова М.З.

    Контрольная работа для переводного экзамена учащихся из 8 класса в 9 класс. 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл perevodnoy_ekzamen_8_klass_umk_biboletova_m.z.docx16.07 КБ

    Предварительный просмотр:

    Переводная экзаменационная работа по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 2013-2014 уч. год

                                    8 класс

    1. Listen to two teenagers talking about their jobs.  Fill in the table. (6 points)

    Wendy

    David

    Where does she/he work?

    How much is she/he paid?

    What  do they spend their money on?

    1. Read and translate the text. Decide if the following sentences true (+) or false (-) (6 points)

    The most horrible ecological disaster befell Ukraine and its people after the Chernobyl tragedy in April 1986. About 18 percent of the territory of Byelarus were also polluted with radioactive substances. A great damage has been done to the agriculture, forests and people's health. The consequences of this explosion at the atomic power-station are tragic for the Ukrainian, Byelorussian and other nations. Environmental protection is of a universal concern. That is why serious measures to create a system of ecological security should be taken. Some progress has been already made in this direction. As many as 159 countries — members of the UNO — have set up environmental protection agencies. Numerous conferences have been held by these agencies to discuss problems facing ecologically poor regions including the Aral Sea, the South Urals, Kuzbass, Donbass, Semipalatinsk and Chernobyl. An international environmental research centre has been set up on Lake Baikal. The international organisation Greenpeace is also doing much to preserve the environment. But these are only the initial steps and they must be carried onward to protect nature, to save life on the planet not only for the sake of the present but also for the future generations.

    1. One hundred and sixty-nine  countries have set up environmental protection agencies.
    2. Environmental protection isn’t of a universal concern.
    3. There isn’t an organization to preserve the environment.
    4. About 18 percent of the territory of the South Urals  were also polluted with radioactive substances.
    5. The most horrible ecological disaster befell Ukraine and its people after the Chernobyl tragedy in April 1986.
    6. A lot of  conferences have been held to discuss problems facing ecologically poor regions.

    Answer the questions according to the text. Give the short answers. (5 points)

    1. When was the Chernobyl tragedy?
    2. What are ecologically poor regions?
    3. How many countries are the members of the UNO?
    4. What is the international organization which preserves the environment?
    5. Must we save our planet?

    1. Complete the sentences, putting the verbs into the correct form. (6 points)
    1. If he ….(be) late, he would miss the train.
    2. If she had known everything, she ….(be).
    3. If my brother had a bike, he …(ride) it.
    4. If they had listened to the radio,  they … (know) the news.
    5. If her father  worked hard, he …(win) the first prize.
    6. If your younger brother had been a  good sportsman, he …(take) part in the competition.

    1. Say the following statements in Reported Speech. (10 points)
    1. They said:”We don’t believe you ”
    2. The teacher ordered: “Don’t open the book”
    3. My grandmother asked:”Why did they come  late yesterday?”
    4. My mother said:”Invite all your friends to the party”
    5. Nancy asked:”Is there a ball in the box?”

    5*.  Translate from Russian into English. (15 points)

    1. Некоторые люди способны творить и делать мир лучше, тратят все свои силы и силы на охрану природы.
    2. Если бы каждый убирал свою улицу и город, то жизнь стала бы приятней и удобной.
    3. Я хочу заниматься шахматами, но у меня нет времени.  Я планирую начать это в следующем году.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    РАБОЧАЯ ПРОГРАММА И КТП 8 КЛАСС, УМК БИБОЛЕТОВА М.З.

    РАБОЧАЯ ПРОГРАММА И КТП ПРЕДНАЗНАЧЕНО ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ, РАБОТАЮЩИХ В 8 КЛАССАХ ПО УМК БИБОЛЕТОВОЙ М.З....

    Урок английского языка в 5 классе УМК Биболетовой М.З. “Enjoy English-3” 5-6 класс

    Тема: “Learning more about each other”.   «Узнаем больше о друг друге».Сюжет: “Traits of character. Family.”   «Черты характера. Семья.»...

    Открытый урок английского языка в 5 классе УМК Биболетовой М.З. . “Enjoy English-3” 5-6 класс Тема: “The Places of Interest in London ”. («Достопримечательности Лондона»)

    Открытый урок английского языка в 5 классе  УМК Биболетовой М.З. . “Enjoy English-3” 5-6 класс  Тема: “The Places of Interest in London ”....

    Административная контрольная работа по английскому языку для 8 класса (УМК Биболетовой М.З.)

    Данная административная контрольная работа  по английскому языку разработана для проведения промежуточного контроля знаний в 8 классе  к УМК Биболетовой М.З.. Работа состоит из двух варианто...

    Контрольная работа по английскому языку 8 класс. УМК Биболетовой М.З

    Данную контрольную работу можно использовать в качестве итогового контроля по теме "Средства массовой информации" по различным УМК...

    Рабочая программа по английскому языку для 8 класса (УМК Биболетова М.З.)

    Рабочая программа по английскому языку для 8 класса составлена на основе авторской программы под редакцией Биболетовой М.З, Трубаневой Н.Н «Программа курса английского языка к УМК «Enjoy E...

    Контрольная работа по английскому языку 8 класс (УМК Биболетова М.З.)

    Целью данной работы является контроль уровня сформированности знаний, умений, навыков учащихся по изученным в 8 классе темам. В работе 5 заданий, но они позволяют проверить знания большого количества ...