План-конспект урока английского языка в 8 классе по теме "Is the Earth a Dangerous Place?"
план-конспект урока (8 класс) на тему

Поан-конспект урока по английскому языку в 8 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc53.5 КБ
Office presentation icon 8_klass.ppt837 КБ

Предварительный просмотр:

Класс: 8

Школа: МОУ СОШ №2 п. Пангоды

Учитель: Бабаева Эльмира Икрамовна

Тема: "Is the Earth a Dangerous Place?"

Цели урока:  

  • Практическая: 

отработать употребление лексических единиц по теме “Природные катастрофы” в речи учащихся;

  • Образовательные: 

развивать навыки устной речи, аудирования; повторить правила образования Past Simple и Past Continuous;

совершенствование навыков монологической речи; умение логично и связано высказываться; умение анализировать и выражать свое мнение, описывать происходящие события;

  • Развивающие: 

развивать речевые способности, способность логически излагать; умение сравнивать, анализировать, воображать; формировать языковые навыки учащихся;

  • Воспитательные:

воспитание уважения к мнению других, умения слушать.

Речевой материал:

 Лексический - материал, усвоенный на предыдущих уроках.

 Грамматический – Past Simple, Past Continuous.

Оборудование: Student’s book (Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English VIII ), компьютер, аудиозапись, видео, доска, проектор, презентация.

Ход урока

Этап

Деятельность на урок (Слова учителя)

Режим работы

Средства

Время

Начальный этап

Good morning! I’m glad to see you. Sit down, please. How are you today?  Who is absent today?

Last time I gave you a home task. What was it? (to read the text about the Yungay Earthquake p. 24)

Ok, today we continue talking about natural disasters. We’re going to revise the vocabulary we have already covered and check your home task. Then we’ll watch a short video and revise some grammar.  

Teacher – class

-

1 min

Основной этап

Let’s start working then.  I’d like to begin our lesson by showing you some pictures that you can see on the screen. Look at them and tell me what natural disasters you can see there. Match the pictures and the letters. (Answers: a – volcano, b- tornado, c –drought, d- flood, e – hurricane, f - earthquake).

Well done! Now look at the next slide, please. So now let’s try to define these natural disasters. P1 read and translate the definitions, please.  Listen to the recording and match the definitions and the disasters.

 Ex:  1… is a large amount of water which covers a place that is usually dry land.

         4... is a very violent wind in the form of a funnel of air that spins at great speed.

(Answers: flood, earthquake, hurricane, tornado, volcano, drought)

Very good! And now let’s revise some vocabulary we’ve already learned. Listen and repeat after me:

achievement, to damage, flood, exploration, planet, the universe, spaceman, satellite, research, to launch, humid, disaster, to destroy, awful, terrible, to hurt, to injure, miserable, foggy, stormy, wet, star, the Moon, the Earth .

Now give me English equivalents for the following words. Let’s do it one by one:

влажный,  туманный, исследовать, ужасное бедствие, исследователь, запускать, мокрый, спутник, Земля, землетрясение, вселенная, наводнение, засуха, звезда, жалкий, разрушать до основания.

Now give me two adjectives that mean «ужасный» - terrible, awful - and two verbs for «разрушать, ломать» - damage, destroy and break.

Good. Now let’s pass over to checking your home task. Read and translate the text.

Who wants to start?

Ok. Let’s correct some of your mistakes.

Now let’s answer the questions after the text.

Based on the text you’ve read we’re going to do one more task. Look at the screen, please. So your task is to fill in the table. Give me 5 nouns, 5 verbs, 5 adjectives and 5 adverbs to describe the earthquake.

(ground, noise … jump, break … terrible, great … suddenly, up and down…)

Now we’re going to watch a short but interesting video and you’ll have to answer some of my questions. Let’s start watching.

1. What was the video about?

2. What cities were mentioned in the video?

3. Where did the most terrible earthquake take place and when did it happen?

4. What the engineers focus on today?

Well done, my dears!

Now let’s pass over to probably the less interesting part of the lesson for you, the grammar. We’re going to revise the usage of the Past Simple and the Past Continuous tenses. Who can come up to the blackboard and write down how are we to form these two tenses? When do we usually use them?

Very good, thank you. And now, what markers do we usually use with them?

Ok. Let’s do the exercise on the usage of these two tenses.    

Open your books on page twenty-six and do the exercise eighty-six. Put the verbs in to the correct form: the past continuous or the past simple.  Let’s look at the example

Ex: She  … (cook) dinner when the earthquake n… (shake) the town. – She was cooking dinner when the earthquake shook the town.

So what do we use in the first part of the sentence? You’re right, the Past Continuous, as this action happened in the middle of the second event.

So let’s do the other sentences.

Teacher – class

Pupil 1, Pupil 2, Pupil 3, etc.

Teacher-Class

Pupil 1,

Pupil 2,

Pupil3

Teacher- Class

Pupils in chain

Teacher-Class

Pupil 1,

Pupil 2, Pupil 3,

Pupil 4

Teacher-Class

Teacher-Class

Pupil 1,

Pupil 2,

Pupil 3,

Pupil 4

Teacher- Class

Pupils-  in chain

Computer, Power Point Presentation, projector

Computer, PPP, projector, recording

Student’s Book (p.37)

Student’s Book (ex. 81,82, p.24)

Computer, projector, PPP, blackboard, Student’s Book

Computer, projector, a video file

Student’s  Book (p. 25-26, ex. 86)

3 min

3 min

4 min

10 min

5 min

4 min

2 min

7 min

Заключительный этап

So tell me, please, what was the topic of our lesson today? What did we do today?

What was the most interesting piece of information that you’ve learned about the natural disasters today?

Thank you very much for your work. I’m pleased with your work. So write down your home task – WB № 1, 2, p.17; SB № 85, p.25. Come up to me with your diaries. The lesson is over. Good-bye.

Teacher  -class

Blackboard, diaries

 1 min


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.

Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Презентация и план-конспект театрализованного урока английского языка во 2-м классе по теме «The Ugly Duckling» by Hans Christian Andersen («Гадкий утенок» Ганса Христиана Андерсена)

В своей работе я использовала инсценировку сказки "The Ugly Duckling" by Hans Christian Andersen и в завершении учебного года мы показали ее для родителей. Автор и произведение сказки «Гадкий утенок» ...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...