Внеклассное мероприятие. Морской бой "Спорт и игры"
методическая разработка (9 класс)

Жернокова Юлия Алексеевна

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл morskoy_boy.docx22.14 КБ

Предварительный просмотр:

Морской бой по теме «Спорт и игры»

Цели: тренировка лексических навыков по теме «Спорт»; совершенствование навыков устной речи и чтения.

Ход мероприятия

Организационный момент.

Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

 How are you, children…

Today we shall play the game “Sea Battle”. We have two teams. I hope you know how to play this game. You will try to guess where the ship of the enemy is. Then you will have the task. If the pupils of the teamdo the task better, they will have the ship. At the end of the game the teams will count the ships and we shall find out who the winner is.

(Команды по очереди открывают клетки игрового поля , на котором расположено 6 кораблей. Каждый корабль занимает 1 клетку игрового поля. Если команда назвала номер клетки, на которой расположен корабль, обе команды выполняют задание. Команда, выполнившая задание лучше и успешнее, получает корабль. Выигрывает команда, которая «захватила» больше кораблей.)

Корабль А4. Конкурс «Кто больше?»

Let’s remember kinds of sport and games. You will have 2 minutes to write down the names of different kinds of sport and games. It is important to write the words correctly. Are you ready to start?

(Команды получают листок бумаги, на котором в течение 2 минут записывают по-английски названия видов спорта или спортивных игр на английском языке. После выполнения задания, ученик каждой команды записывают их на доске по очереди. Нельзя повторяться или дописывать слова во время проверки.)

Корабль В1. Конкурс «Согласись или не согласись»

Will you stand up, please? The next task for you is to agree or disagree with me. I’ll throw you the ball, you’ll catch it and express your opinion. Repeat the statement if it is true. Disagree with it and correct the statement if it is false.

(Ученикам предлагается выразить согласие или несогласие с утверждениями ведущего.)

Примерные утверждения:

1.You are swimming now. (I disagree with you. I am not swimming now.)

2. Children like to ski and skate very much. (I agree with you. Children like to ski and skate very much.)

3. Your brother went to the stadium yesterday. (I agree with you. My brother went to the stadium yesterday.)

4. We haven’t played basketball since last year. (I disagree with you. We have played basketball since last year.)

5. You will take part in racing next week. (I agree with you. I will take part in racing next week.)

6. You don’t like to play tennis. (I agree with you. I don’t like to play tennis.)

7. Your friend can’t play volleyball. (I disagree with you. My friend can play volleyball.)

8. You mustn’t attend Physical Education lessons. (I disagree with you. I must attend Physical Education lessons.)

9. Your father is good at running. (I disagree with you. My father isn’t good at running. )

10. Your friend can play table tennis. (I agree with you. My friend can play table tennis. )

Корабль С3. Конкурс «Спортивное снаряжение»

Will you look at the blackboard? You will see the pictures there. These pictures will help you to do the crossword. You’ll have to remember the names of different things which are used in sport and games and write them down. Then you’ll be able to read the key word.

Картинки на доске: 1) шайба; 2) воланчик; 3) шахматы; 4) клюшка;

5) коньки; 6) мяч; 7) перчатки для бокса; 8) ракетка; 9) кольцо для баскетбола; 10) шашки.

Ключевое слово: chessboard.

Корабль D5.Конкурс «Спортивные игры»

It’s time to read the stories and match them with the names of sports games. You can see the names of sports games on the blackboard. Let’s read them all together. Is everything clear? Start then.

Учитель предлагает небольшие рассказы – описание различных видов спорта. Задание для команд: прочитать рассказы и соотнести их с названиями спортивных игр, заранее записанными на доске. Количество названий игр больше, чем количество рассказов, таким образом, некоторые слова на доске не будут использованы учащимися.

Запись на доске: football, baseball, table tennis, basketball, cricket, chess, softball, golf.

Задание на карточке:

It is the game of two players. Each of them starts having sixteen different playing pieces to move on a board. The aim of the game is to move your pieces so that your opponent’s king will be taken.

This game is played on a court with a large orange ball. There are 5 players in each team. Two teams try to score goals by throwing a ball through a net fixed to a metal ring at each end of court. The players bounce the ball while running, and pass it to each other. The team which has the most number of point wins.

This game is very similar to baseball, but it is played with a larger ball. It is a popular game among American women and co-ed (combined of men and women) teams.

It is a game between two teams and it is played on a field with a bat and a small white ball. Each team consist of nine players. The teams take turns playing in the field and batting the ball.

It is a game played between 2 teams of 11 players. The players kick a ball around a field trying to score a goal. The team which has more points wins. This game is very popular in our country and all over the world.

It is sometimes called an English national game. It is known that people played it in England in 1550. It is a very long game. International matches last for 5 days. This game is not played only by men. Girls and women play this game too.

Ключи: 1. Chess; 2. Basketball; 3. Softball; 4. Baseball; 5. Football; 6. Cricket.

Корабль E6. Конкурс «Составляем рассказ»

I can see you know much about sport and games. But it is interesting to find out what sport means for you. Let’s make up the story about the role of sport in our life. We’ll work in a chain.

Учитель предлагает командам составить по цепочке рассказ «Спорт в нашей жизни»

Корабль F2. Игра «Расшифруй высказывание»

It’s time to look at the wall newspaper. You can see some numbers there. It is our last task. You must read the saying using the code.

Примерная запись на плакате:

52*6143095&30#1&

Код расшифровки: p-2; t-1; s-5; n-9; e-3; m-4; r-6; o-*; l-#; a-0; h-&.

Ключ: sport means health.

Подведение итогов

Thank you for your work. Now it’s time to finish our work. It is interesting to know who the winner today is. I want you to count your ships. Let’s clap our hands. Will you stand up, please? Thank you for your work. See you next week.

Sport is very important thing in our life. People all over the world are fond of sport and games. I fact we can’t imagine our life without sport. Sport makespeople healthy and keeps them fit. All necessary facilities are provided for them: stadiums, sports grounds, swimming pools, skating rings, football fields.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к внеклассному мероприятию "Морские кадеты - слава России"

презентация к сценарию "Морские кадеты - слава России"...

Технологическая карта внеклассного мероприятия "Морские кадеты - слава России"

Классный час, посвящённый кадетским традициям. В данном сценарии 4 информационных блока, которые ведут "военные историки" и "знатоки кадетских традиций", и 4 разговорных блока, в котором обсуждение ор...

Внеклассное мероприятие "Морской бой"

Внеклассное мероприятие...

Разработка внеклассного мероприятия "Морской десант"

Материал подработан к обучающимся 7 класса, посвящен 23 февраля....

Внеклассное мероприятие "Морской бой"

Игра "Морской бой" разработана для учащихся 5-6 классов и проводится в конце учебного года или на неделе "Естествознания". Игра занимательна, познавательна, эмоциональна. Позволяет расширить кругозор ...

Разработка внеклассного мероприятия. Морской бой.

Разработка внеурочного мероприятия по английскому языку для 8-х классов...

Внеклассное мероприятие "Морская мозаика".

Игровое мероприятие для учащихся 6 класса....