Задание 4 устной части ЕГЭ по английскому языку
материал для подготовки к егэ (гиа, 11 класс)

Симонянц Галина Акоповна

Подробный план ответа на задание 4 устной части ЕГЭ по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zadanie_4_uch.doc88.5 КБ

Предварительный просмотр:

Task 4 (задание, возможный ответ и фразы)

Imagine that you are doing a project “Life without gadgets” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to tell the friend about the photos:

  • give a brief description of the photos (2 features connected with the subject of the project in each photo minimum);

  • say in what way the pictures are different (2 features connected with the subject of the project minimum);

  • mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two types of books;

  • explain how these photos illustrate the project “Life without gadgets”;

  • express your opinion on the subject of the project – whether you would like to live without gadgets and why yes or no.

You will speak for not more than 3 minutes (2–3 sentences for every item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.

9

Hi, Lisa! I’ve found two photos for our project "Life without gadgets" and I’d like to tell you about them.

The first photo shows a girl in a library holding a book in her hand. She might be looking for some information for her project. The second photo depicts a girl sitting on a sofa at home. She is holding an e-book in her hands and probably doing some research, too.

These photos have some differences. Firstly, the girl in the first picture is not using any gadgets, she is reading a book, while the girl in the second shot is using an e-book. Secondly, the girl in the first picture is surrounded by other people who also do without gadgets and work together in order to exchange their knowledge and experience, whereas the girl in the second picture is studying the material alone, as everything she needs is in her e-reader.

I think that both kinds of books have their advantages and disadvantages. For instance, printed books are too heavy, especially when one needs several books at once. However, they do not do any harm to people's eyesight when used for several hours on end and this is a real benefit. As for electronic books, they have a considerable advantage – it is very convenient to search for specific information within a document, but there is a drawback – such books are not accessible if the e-reader or other gadget is broken or its battery is dead.

In my opinion, these photos perfectly illustrate our project. Firstly, we can see that life without gadgets is possible because there are plenty of books with all necessary information, as the first photo shows. Secondly, nowadays we need to have quick access to  information, and in this respect the girl in the second photo definitely has an advantage over the girl in the first photo.

As for me, I wouldn't like to live without gadgets because they help me a lot in all spheres of my life. For example, I use them to do my homework, chat with

friends who live in other cities, listen to music and watch series. Life without gadgets is my idea of hell.

That’s all for now. I'll be waiting for your opinion about these photos!

11


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материалы для подготовки к устной части ЕГЭ по английскому языку(говорение ) с образцами ответов на задания С-4,С-5,С-6

Материалы для подготовки к устной части ЕГЭ по английскому языку(говорение ) с образцами ответов на задания С-4,С-5,С-6...

«Тренировочные задания к устной части экзамена по английскому языку в 11 классе».

Тренировочные задания к устной части экзамена по английскому языку в 11 классе включают в себя три части:1) раздел для тренировки умения задавать общие и специальные вопросы с целью получения дополнит...

Устная часть ЕГЭ по английскому языку (задание 2)

Главной целью обучения иностранному языку является обучение речевой деятельности. В 2015 году к традиционным разделам Единого государственного экзамена по английскому языку (аудирование, чтение, лекси...

Учимся правильно задавать вопросы в задании 2 устной части ЕГЭ по английскому языку

Данная методическая разработка представляет последовательное развитие умения задавать различные типы вопросов на английском языке, а также простую схему, зная которую, учащиеся смогут справиться с пос...

СТРАТЕГИИ ВЫПОЛНЕНИЯ ЭКЗАМЕНАЦИОННЫХ ЗАДАНИЙ УСТНОЙ ЧАСТИ ЕГЭ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ (ЗАДАНИЯ C3, C4)

Целью обучения устной речи является овладение учащимися навыками неподготовленной монологической, диалогической и полилогической речи. Отличительными особенностями устной речи являются ее спонтанность...

Критерии оценивания выполнения заданий устной части ЕГЭ по английскому языку (202-2021 учебный год)

Критерии оценивания выполнения заданий устной части ЕГЭ по английскому языку (202-2021 учебный год)...

«Подготовка учащихся к выполнению заданий устной части ОГЭ по английскому языку»

Материал предназначен для подготовки учеников к экзаменам...