Урок Clil для 3 класса
план-конспект урока

Это технологмческая карта Clil-урока для  3 класса по теме "Food"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3_klass_clil.docx25.21 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока с применением технологии CLIL

CLIL lesson plan

Teacher’s name:

Date

Global goal (Цель урока)

Expanding vocabulary concerning the topic of  shapes.

Aims (задачи)

  1. Revise the vocabulary concerning the topic of food.
  2. Enable learners to talk about healthy lifestyle.
  3. To understand and create a healthy diet

Criteria for assessment (критерии оценивания)

Teaching objectives

  1. Content

1. Introduction of the topic.

  1. Cognition
  1. Provide learners with opportunities to understand the key concepts.
  2. Enable learners to identify and name the notions, compare and contrast them.
  3. Encourage students to classify materials.
  4. Arouse learner’s curiosity about predicting, reasoning and recording findings.
  1. Culture

Awareness of the possibility of explaining the topic in English

  1. Communication

Oral communication with the teacher and the classmates and written communication using the English language for both processes.

  1. Language of learning

Key vocabulary: What do you usually have for breakfast? I usually have ... / For my healthy breakfast I would like to have …,  health, healthy, unhealthy, protein, fats, carbohydrates

  1. Language for learning

Asking questions

Comparing and contrasting 

Giving definitions:

  1. Language through learning
  1. Distinguish language needed to carry out activities.
  2. Retain language revised by both the teacher and the students.
  3. Record, predict and learn new words which arise from activities.

Learning outcomes (планируемые результаты)

By the end of the lesson the students will be able to:

  1. Differentiate between Healthy and unhealthy food .
  2. Talk about meals
  3. Classify information.
  4. Successfully engage in visual matching between concepts and images.
  5. Interpret visual information.

Resources (техническое обеспечение)

Computer, smartboard, worksheets, pens, pencils.

School subjects: Science, Art

Procedure (Этапы урока)

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Формируемые УУД

Warm up

(организационный этап)

The teacher greets the students.

Tongue twister:  Kitty cought the kitten in the kitchen
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/tongue-twisters/kitten-the-kitchen 

The students greet the teacher.

Students repeat the tongue-twister and revise the rules of articulation for the [k] sound.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные

Starting routine

  • Постановка цели и задач урока.
  • Мотивация учебной деятельности

T shows class a striking food image such as a very tall sandwich or an elaborately decorated cake and asks them what they think of it. Learners can comment on whether it looks tasty, horrible and so on, and any elements they don’t like. T asks class, what they eat for lunch and discuss it with the student.

The students set the goal of the lesson with the help of the teacher.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные

Previous knowledge

  • актуализация знаний, обобщение
  • Систематизация знаний

The teacher uses Wordwall to revise the previous vocabulary.

T shows class pictures of  food items T asks learners, ‘Do you like X? Learners, ‘Yes, I do’, ‘No I don’t’, ‘So-so’ etc.

Learners name the food items.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные

Thinking activity

  • Применение знаний и умений в новой ситуации

T asks class, ‘Are all foods healthy? Look at this plates. What do  they show us?’

The teacher offers to do a worksheet where student should choose a healthy lunch. Then they swap their sheets to check their answers.

T show student different types of food (protein, fats, carbohydrates). Talk about creating balanced meals by having food from each food group

After that T ask  students to prepare their healthy lunch - draw pictures on the plates. Ask  students to share their ideas on healthy lunch in pairs.

Learners look at the pictures then answer.

L do the task.

L discuss Healthy food.

Draw Healthy plates.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные

Assessment 

  • Контроль и оценка результатов деятельности.

The teacher monitors students’ activity and checks their worksheets.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные

Ending the lesson

  • Рефлексия.

The teacher asks students to write down three new notions they have learnt throughout the lesson and circle one of the emojis that represent their mood after the lesson in the worksheet.

Students write down three new notions they have learnt throughout the lesson and circle one of the emojis that represent their mood after the lesson in the worksheet.

Регулятивные

Познавательные

Коммуникативные


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.»

урок "Развитие психомоторики и сенсорных процессов" предназначен для учащихся 1-4 классов коррекционной школы VIII  вида. Урок "Мозаика из рваной бумаги.Птицы" развивает мелкуюмоторику, мышление,...

Урок-презентация для уч-ся 10-11 классов для любого УМК Рождество для всех, Материалы к уроку в 8 классе о творчестве Р.Дала "Разыскивается", Мониторинг знаний уч-ся 9 класса ( Листы контроля ) в рейтинговой системе оценки

Уроки разработаны  к УМК Миллениум , пособия помогают учителям разнообразить материал для чтения младших школьников и подготовиться к урокам-тестам...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

5 класс. Математика.Проект урока и презентация к уроку по теме: решение уравнений и несложных задач на составление уравнений, урок в коррекционном классе 7-го вида

Урок может быть использован как для класса коррекции, так и для общеобразовательного класса.Урок проходит в виде соревнования по рядам, при этом дети сидят на своих местах, как они привыкли. Формы раб...

5 класс. Математика.Проект урока и презентация к уроку по теме: решение уравнений и несложных задач на составление уравнений, урок в коррекционном классе 7-го вида

Урок проходит в игровой форме, в виде соревнования по рядам. Урок состоит из 10 этапов. В процессе урока учащиеся участвуют в 7 конкурсах....

5 класс. Математика.Проект урока и презентация к уроку по теме: решение уравнений и несложных задач на составление уравнений, урок в коррекционном классе 7-го вида

Урок может быть использован, как для проведения в коррекционном классе, так и для общеобразовательного класса....

CLIL 6 класс

CLIL (Content and Language Integrated Learning) – это методика обучения, при которой акце занятия могут быть осуществлены в форме проектов, дискуссий, игр, экскурсий или других активных форм обу...