«Конфликтлер болгаш оларны шиитпирлээринин аргалары»
презентация к уроку (10 класс) на тему

Догбал Чодураа Михайловна

Класс шагы

Сорулгалары:
1. Конфликтлернин чылдагааннарын тодарадып билиринге ооредири, оларны шиитпирлээри;
2. Уругларнын аажы-чанында эки чуулдерни оттурары, бодунга шын унелел бээринге ооредири;
3. Хундуткелдиг болурунга кижизидери;

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon azhyk_kl.shagy_konfliktler.ppt146 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Класс шагы «Конфликтлер болгаш оларны шиитпирлээринин аргалары» Сорулгалары: 1 . Конфликтлернин чылдагааннарын тодарадып билиринге ооредири, оларны шиитпирлээри; 2. Уругларнын аажы-чанында эки чуулдерни оттурары, бодунга шын унелел бээринге ооредири; 3. Хундуткелдиг болурунга кижизидери;

Слайд 2

Конфликт дугайында билиг Конфликт (латин состен « conflictus » - столкновение) - дээрге чорулдээлешкен талаларнын киржикчилеринин бот-боттарынга хамаарылгазынын туннелинде сонуургалдарында, узел-бодалдарында, коруштеринде удурланышкак чуулдерни шиитпирлээринин чидиг аргазы болуп турар. Конфликтлер ооренир эртемни конфликтология деп адаар.

Слайд 3

Конфликтлернин хевирлери: Внутриличностный (кандыг-ла бир кижинин бодунга хамаарыштыр конфликт) - чижээ: «Гроза» деп драмада Катеринанын овур-хевири. Межличностный (Кандыг-ла бир кижилернин бот-боттарынын аразында конфликт) – Чижээ: Банкга оочур дээш 2 кижинин маргыжы бергени. Внутригрупповой (Кандыг-ла бир болуктун иштинде болуп турар конфликт)- Чижээ: 10 класстарнын оореникчилери бот-боттарынын аразында маргышкан. Межгрупповой (кандыг-ла бир болуктернин аразында болуп турар конфликт) - Чижээ: 10 биле 11 класстар аразында маргыжыышкын. Социальный (социал байдалдардан унген конфликт)- А) Конфликт потребностей (кандыг бир-ле чуулду хереглээнинден тывылган конфликт) Б) Конфликт ценностей (ат-алдар, арын-нуур дээш тыптып келир конфликт) Межнациональный (ангы-ангы нация чоннарнын аразында конфликт) Педагогический («башкы-оореникчи» харылзааларнын аразында конфликт) Супружеский (ог-буленин кол ээлеринин аразында конфликт).

Слайд 4

Конфликтлерни шиитпирлээринин аргалары Чанчыгары (приспособление) – чорулдээлешкен ийи таланын бирээзи оскези – биле буруну-биле чопшээрежип турар, ынчалза-даа бодунун бодалын бодап, ону чугаалаарындан коргар. Дезип, ойталаары (избегание)- чорулдээлиг байдалдан дезип чоруптары. Компромисс – кайы-даа таланы хомудатпайн турар шиитпирни хулээп алыры, дугуржулга. Адаанажылга (соперничество) – бот – боттарынга дужуп бербейн, удур демисежилге. Кады ажылдажылга (сотрудничество) – ниити шиитпирни хулээп алыры, демнежилге.

Слайд 5

Анкетанын туннелдери 6-8 балл – тоомча чок арга (игнорирующий подход)– чорулдээлиг байдалдарны шиитпирлээрде, силернин кандыг-даа киржилгенер чок. 9-11 балл – оожургадыр, чавырылдырар арга (затушевывающий, сглаживающий подход) – силер тайбынны, оожургалды арттырып алыксап турар силер, ынчалза-даа конфликтлерже кичээнгей салбазын, аргалыг-ла болза анаа киришпезин кызыдар силер. 12-14 балл – проблемалыг шиитпирлээшкин (проблемно-разрешающий подход) – конфликтини кончуг дурген, денге, чогаадыкчы арга-биле шиитпирлээрин кызыдар силер. 15-17 балл – быжыг, медерелдиг арга (трезвый подход) – конфликт кылган улуска хамаарыштыр улегерлиг кижи болуксап турар силер, ынчалза-даа оларны башкарарын бодап, кым «меге», кым «шын» деп чуулду сайгарар силер. 18 балл – компромисс (компромиссный подход)- ийи таланын денге эптежип, кайызынга-даа тааржыр шиитпирни ундурерин кызыдар силер.

Слайд 6

М. Исаковский. «И кто его знает» На закате ходит парень Возле дома моего. Поморгает мне глазами И не скажет ничего. И кто его знает, Чего он моргает Как приду я на гулянье Он танцует и поет А простимся у калитки Отвернется и вздохнет. И кто его знает, Чего он вздыхает. Я спросила : Что не весел? Иль не радует житье? Потерял я – отвечает- Сердце бедное свое. И кто его знает, Зачем он теряет. А вчера пришло по почте Два загадочных письма: В каждой строчке -только точки – Догадайся, мол, сама. И кто его знает, На что намекает.

Слайд 7

Тренинг «Ритмы свободы» Хлопни в ладоши три раза. Топни правой ногой. Топни левой ногой. Поднимись. Посмотри на друга. Улыбнись. Помаши руками. Глубоко вдохни, задержи дыхание. Сделай полный выдох. Медленно, как сдувающийся шарик, опустись на пол. Медленно поднимись. Повернись три раза вокруг себя. Громко скажи: «Я свободен!»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методические рекомендации "Чогаадыг бижиириниң аргалары"

Чогаадыг бижиириниң аргалары.( методиктиг суме)       Үстүкү класстарга чогаадыг бижилгези - өөреникчинин бердинген темага бодалдарынын чедимчелиг, утка талазы-биле...

"Нарын состер болгаш оларны шын бижиири"

Чаа теманы уругларга ханы, медерелдиг билиндирер болгаш дыл-домаан сайзырадыры. Торээн чуртунга ынак болгаш хумагалыг кылдыр ооредип, кижизидер....

Чаа тема тайылбыры кичээл: Нарын сөстер болгаш оларны шын бижиири (5 класс)

Чаа тема тайылбыры кичээл: Нарын сөстер болгаш оларны шын бижиири (5 класс)...

Презентация «Нарын сөстер болгаш оларны шын бижиири» (5 класс)

Презентация «Нарын сөстер болгаш оларны шын бижиири» (5 кл.)...

Чогаадыг бижииринин аргалары

Үстүкү класстарга чогаадыг бижилгези - өөреникчинин бердинген темага бодалдарынын чедимчелиг, утка талазы-биле дес-дараалашкак, системалыг болурун негээр бижимел ажылдарнын кол хевири болур. Тыва...