урок-презентаци
материал (5 класс) по теме

"Тинех хелле ситре"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tineh_helle.urok_.docx18.9 КБ

Предварительный просмотр:

«Тинех х.лле =итр.»

(5-м.ш класра ирттермелли чёваш ч.лхи урок.)

Т.ллевсем%

1?Х.л кун.пе:ачасен х.ллехи .=.-х.л.пе паллаштарасси?Глаголён пулас вёхёч.пе пуплевре усё курма в.рентесси?

2?Пуплеве аталантарасси?

3?Ачасен тёван ч.лхене юратас кёмёлне =.клесси:=ут=анталёка упрама хавхалантарасси?

Урокра кирл. хат.рсем%

К.неке «Чёваш ч.лхи» (Г?В?Абрамова:А?Л?Краснова):словарь:мультимедиа проектор:компьютер:карточкёсем:хутран тунё юр п.рчисем?

Урок юхём.?

1?Класа й.ркелесси?

Ч.лхене аталантармалли хёнёхтарёва пурнё=ласси?

Шёнкёрав сас пач.:

Урока ч.нсе?

П.т.м класс шёпланч.:

Парта хушшинче?

2?Урокён т.ллев.семпе паллаштарасси?

3?Иртн. темёна аса илни?

_Ачасем:хал. Х.лле-и е к.ркунне;

_К.ркуннехи уйёх яч.сем хёшсем;

(Авён-юпа-ч\к?)

_Часах пир.н м.нле =улталёк вёхёч. =итет;(Х.лле?)

_Х.лле юр =ёвать-и;(+апла?)

_Урамра шап-шурё-и;(Урамра шап-шурё?)

_Паян юр =ёвать-и;(Паян юр =умасть?)

_Х.л кун.сем к.ске-и е вёрём;(Х.л кун.сем к.ске?)

_Ачасем м.н тёва==.;(Ачасем =унашкапа:й.лт.рпе:конькипе ярёна==.?)

_Анюк:эс. час-часах й.лт.рпе ярёнатён-и;(Эп. час-часах =унашкапа ярёнатёп?)

_Ачасем тата м.н тёва==.;( Ачасем юр к.летке тёва==.?)

_Часах пир.н м.нле пра=ник =итет;(Часах пир.н +.н. =ул пра=ник. =итет?)

_Пет.р:сана х.л кил.шет-и;(Мана х.л кил.шет?)

(Ачасем айтёр-ха хамёр в.ренн. +.н. =ул юррине юрласа илер?)

Юрё «Юр п.рчи»?

4?+.н. сёмахсемпе .=лени?

Тинех-наконец то?

Чётёмсёррён-с нетерпением?

Й.лт.р-лыжи?

Вит.нч.=-покрылись?

П.ве-пруд?

Лёплантар-успокой?

Ку= курать-видно будет?

П.рре те- нисколько?

Саватпёр- обожаем?

(Сёнчёрпа вулани:ушкёнпа .=лени:т.сл.хсемпе =ир.плетсе хёварни?Пусёмсене т.р.с лартса вулани?)

5?Кану саманч.?

Мулкач ларать пашкаса:

Ик хёлхине вылчтса?

Ак =апла: ак =апла:

Ик хёлхине вылятса?

6?Текстпа .=лени?Ыйтусе =инее хуравлани?

4-м.ш хёнёхтару(117)?

Хитре вулакана вулаттарни «Тинех х.л =итр.»%

-вулани*

-ку=арни*

-5-м.ш хёнёхтару(118)?Ыйтусем =инее хуравлани?

Ыйтусем%

_Тинех м.нле вёхёт =итр.;

_Ир те ка= та м.н =ёвать;

_М.нле кунсем тёра==.;

_Эп. х.ле м.нш.н к.тет.п;

_Паян эп. ё=та васкарём;

_Манпа п.рле кам та пыч.;

_Х.лле эпир м.н тёхёнатпёр;

_Эпир м.нпе ярёнатпёр;

_П.ч.к сёвё м.н =инчен;

7?+.н. тепёпа .=лени?

Пулас вёхётри глаголсем?

Пурлё форма?

Пулас вёхётри глаголсене усё куратпёр:хё=ан та хё=ан калакан хёй.н пуласлёхне шансах кайман чухне пулать-ши вёл е =ук?

Т.сл.хрен%

_Ыран эп. парка кайёп?

_Сёпат тёрёх =аплп ылмашёнать?

эп. канёп                                                 эпир канёпёр

эс. канён                                                 эсир канёр

вёл кан.                                                   в.сем кан.=

Т.сл.хсемпе .=лени%кил.п:=ырёп:вулёп?

8?К.некери текстпа .=лени?

_Текстра пулас вёхётри глаголсене тупни:хёш сёпатра:хисепре пулнине лартни?

9?+ыру .=.?(3-м.ш хёнёхтару с?116?)

Усё курмалли сёмахсем%ил.:парнел.:ил.п:кай.?

Ыран математика урок.нче эп. «пилл.к»???????? ?Анне паян пасарта апельсин??????????? Атте ыран кёмпана??????????Асанне мана альбом ???????????

(Доска ум.нче .=лени)?

10?Тупмалли юмахсен тупсёмне тупни?

Унпа х.лле ярёна==.: вёл =унашка мар;

Унта ачасем шыва к.ре==.;

11?П.т.млет\ туни?

_Паянхи урокра эпир м.не в.рент.м.р;

_+.н. сёмахсене ёса хутёмёр: пулас вёхётри глаголсене тупма в.рент.м.р?

+ут=анталёк пулём.пе паллашрёмёр?

12?В.ренекенсен .=не хакласси?Ачасене парне парса тухни?(Хутран тунё юр п.рчисем)?

13?Киле .=%п.р те п.р пулас вёхётри глагола сёпат тёрёх ылмаштарса =ырасси?

14?В.ренекенсемпе сыв пулашни?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - игра по математике для 5 класса. (Конспект урока, презентация для проведения урока).

Первый урок математики в 5 классе проводится в форме игры  для мотивации учащихся на изучение математики и повторения  изученного в начальной школе. К  разработке урока прилагается през...

Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.

При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока.  Презентация отражает  создание условий для учебных действий на уроке....

Урок-презентация немецкого языка в 11-ом классе по Редактировать Урок-презентация немецкого языка в 11-ом классе по теме "Bildende Kunst"

Знакомство учащихся с творчеством выдающихся художников немецкоговорящих стран, в частности с творчеством Альбрехта Дюрера...

Урок математики (технологическая карта урока, презентация и приложения к уроку) в 5 классе "Десятичная запись дробных чисел"

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКАЦели учителя: формировать сущность понятия «десятичная дробь», умения и навыки алгоритма перевода обыкновенной дроби, знаменатель которой единица с несколькими нулями, в десятичну...

Урок математики (технологическая карта урока, презентация и приложения к уроку) в 6 классе "Нахождение дроби от числа"

Учитель: Дронова Ирина Александровна, МАОУ «СОШ №1 с УИОП», г. Губкин Белгородской областиЦели педагога:·        обеспечить осознанное усвоение учащимися понятия нах...