Тема. Шарт табили муреккеп джумлелер. (Сложносочиненное предложение с условной связью) 9 класс
план-конспект урока (9 класс) на тему

Меметова Зенура Шефиковна

Тема. Шарт табили муреккеп джумлелер. (Сложносочиненное предложение с условной связью)

Цель: ознакомить учащихся с темой «Табили табили муреккеп джумлелер»; научить различиям от других сложносочиненных предложений; развивать навыки мышления (письменного);  прививать любовь и уважение к родному языку.

Оборудование: учебник, презентация.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

9класс. Крымскотатарский язык. № 19.

22.01.2018г.

Тема. Шарт табили муреккеп джумлелер. (Сложносочиненное предложение с условной связью)

Цель: ознакомить учащихся с темой «Табили табили муреккеп джумлелер»; научить различиям от других сложносочиненных предложений; развивать навыки мышления (письменного);  прививать любовь и уважение к родному языку.

Оборудование: учебник, презентация.

Ход урока

I.Организационный момент.

- селямлашув, дерс мевзусыны ве макъсадыны илян этюв.

II.Опрос домашнего задания.

-Кечкен дерсте насыл мевзуны кечтик? (Макъсат табили мурекке  джумлелер)

-Эвге насыл вазифе берильген эди?

Суаль –джевап шеклинде иш.

1.Макъсат табили муреккеп джумлелер деп насыл джумлелерге айталар?

2. Багъ васталарына коре насыл чешитлерге болюнелер?

3.Багълайыджылы макъсат табили дж-лер бу насыл джумлелер? Мисаллер кетиринъиз.

4. Багълайыджысыз макъсат табили дж-лер бу насыл джумлелер? Мисаллер кетиринъиз

III. Новая тема.

            Оджа:         

-Табили муреккеп джумлелер акъкъында  баягъы бильги бар, бугунь дерсте  «Шарт табили муреккеп джумлелер» мевзусынен танышаджамыз.

                                                      (Презентациянен чалышув)

Презентациягъа  дикъкъат:

Шарт табили муреккеп джумлелерде  баш джуледеки иш-арекетнинъ олувы таби джумледе къоюлгъан шартларнен багълы олгъаны бильдирилир.  Насыл шартнен ? суали къоюлыр.

Багъ васталарына коре, бойле джумлелер багълайыджысыз ве багълайыджылы олурлар.

Багълайыджылы шарт табили муреккеп джумле

1.-са, -се ялгъамаларынен багълана.

Меселя: Халкъымыз озь омюрлерини къурбан этмесе, гъалебе къазанмаз эдик.

2. Эгер багълайыджысы таби джумленинъ башында къулланылыр.

Меселя: Эгер къасевет олмаса, къуванч да олмаз.

3. Исе мунасебетчисинен.

Меселя: Бал ашамакъ истер исенъ,

                 Къоркъма балкъурт чакъышындан.

                 Балыкъ тутмакъ истер исенъ,

                 Къоркъма озен акъышындан.

4. –май, -мей, -майынджа, -мейиндже, -мадан, -меден киби ялгъамаларынен кельген ве сыфатфииллерден –джа, -дже ялгъамаларынен япылгъан алфииллернен ифаделенген хаберлернен кельген къысымлар багълана.

Меселя: Танъ атмай, кунь догъмаз.

Ель эсмеден, япракъ тепренмез.

III. Закрепление новой темы.

  1. Работа с книгой (письменно):  с.82, 141-иш.
  2. Карточкалар боюнджа иш.

Карточка № 1.

Джумлелерде токътав ишаретлерини къойып, баш ве таби джумлени бельгиленъиз, суаль къойынъыз.                                                                                1.Эгер къурбанлар олмагъан олса гъалебе де олмаз эди.                                                                                             2. Къасевет олмаса къуванч да олмаз.                                                                                                              3. Эгер ада ишчен олса бойле адамгъа эр кес къол тута.

Карточка № 2.

Джумлелерде токътав ишаретлерини къойып, баш ве таби джумлени бельгиленъиз, суаль къойынъыз.                                                                                

1.Койде ким эв къураджакъ олса о анда пейда ола эв саибине ярдым эте.                                     2. Эмек къойсанъ таш устюне гуль битер.                                                                                              3. Эгер мектюптеки малюмат догъру олса не ичюн оны язгъанлар имзаларыны къоймагъанлар?

IV.Физминута.

V.Итоги урока.

1.Суаль –джевап иши:

  1. Бугюнки мевзуны насыл анъладынъыз?
  2. Шарт табили джумлелер –бу насыл джумлелер?
  3. Багъ васталарына коре насыл чешитлерге болюнелер?

2.Оценивание.

3.Домашнее задание: с.82,144-иш.

Карточка № 1.

Джумлелерде токътав ишаретлерини къойып, баш ве таби джумлени бельгиленъиз, суаль къойынъыз.                                                                                1.Эгер къурбанлар олмагъан олса гъалебе де олмаз эди.                                                                                             2. Къасевет олмаса къуванч да олмаз.                                                                                                              3. Эгер ада ишчен олса бойле адамгъа эр кес къол тута.

Карточка № 2.

Джумлелерде токътав ишаретлерини къойып, баш ве таби джумлени бельгиленъиз, суаль къойынъыз.                                                                                

1.Койде ким эв къураджакъ олса о анда пейда ола эв саибине ярдым эте.                                                                                                    2. Эмек къойсанъ таш устюне гуль битер.                                                                                              3. Эгер мектюптеки малюмат догъру олса не ичюн оны язгъанлар имзаларыны къоймагъанлар?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Зачетная работа по теме "Сложносочиненное предложение". Русский язык . 9 класс

Материалы предназначены для итоговой проверки знаний учащихся по теме "Сложносочиненное предложение", содержит пунктуационные задания разных видов: расстановка знаков препинания, составление схем, тес...

Урок русского языка по теме "Сложносочиненное предложение. Защита проекта". 9 класс

Урок построен  с применением метода проекта.  Данный проект расширяет знания учеников о сложносочиненном предложении, совершенствует навыки постановки знаков препинания в ССП, готовит к тест...

Проектирование урока русского языка в 9 классе: "Сложносочиненное предложение: его строение и виды связи в нем"

Данная разработка-попытка представить опыт проектирования урока в деятельностной парадигме. В основе системно-деятельностный подход, основанный на формировании субъектной позиции, помогающей определит...

Комплекс упражнений по немецкому языку по теме: "Сложносочиненные предложения" для обучающихся 9 классов

Комплекс упражнений  по немецкому языку по теме:"Сложносочиненные предложения" для обучающихся 9 классов...

Урок русского языка в 10 классе по теме "Повторение. Знаки препинания в сложносочиненном предложении. "

Урок русского языка в 10 классе по теме "Повторение. Знаки препинания в сложносочиненном предложении."  Сценарий урока составлен в соответствии с ФГОС с использованием карточек платформ...

Урок русского языка в 9 классе по теме: "Группы сложносочиненных предложений по значению и союзам. Знаки в сложносочиненных предложениях"

Презентация к уроку русского языка "Группы сложносочиненных предложений по значению и союзам. Знаки в сложносочиненных предложениях" (9 класс)...