Конспект урока в 5 классе
план-конспект урока (5 класс)

Бекоева Изета Афанасьевна

Конспект урока по осетинскому языку с использованием современных образовательных технологий

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nomdar.docx29.43 КБ

Предварительный просмотр:

Кълас: 5 (ирон æвзаг) Ахуыргæнæг: Бекъойты И.А.

Урочы тема

Рацыд армаг «Номдар».                                                                                                      

Граматикон тема:

Сылгоймаг! Мад! Ды да уалдзагау расугъд, царддаттаг, хуры тынта уараг!                                                                                

Урочы нысантæ.

1.Номдарæй рацыд æрмæг бафидар кæнын.

2.Ныхасы рæзтыл бакусын.

3.Мадæлон æвзагмæ уарзондзинад гуырын кæнын.

Урочы хуыз.

Рацыд æрмæг фæлхат кæныны урок.

Хъомыладон хас:

Ныййараг мадан аргъ канын.

Грамматикон хас:

Арахсын дзырдты ранхъы рахицан канын номдарта. Номдарима алыхуызон хаславардта аххаст канын арахсын.

Урочы ахуырадон фæстиуджытæ.

Предметон: предметæй зонындзинæдтæ, арæхстдзинæдтæ райсын

Метапредметон: хъомыл кæнын хибарæй ахуыр кæныны, ахуыры нысантæ бæрæг кæнын.

Удгоймагон: ахуырмæ бæрнон цæстæнгас дарын.

Ахуыры методтæ æмæ формæтæ.

Иртасæн-абарсты метод, проектон метод, индивидуалон, къордгай куыст.

Æххуысгæнæг фæрæзтæ.

компьютер, интерактивон фæйнæг, магнитофон, чиныг /ахуыргæнæн,таблицæтæ

дидактикон æрмæг

УАА

  1. Предметон: Сбæрæг кæнын ахуырдзауты зонындзинæдтæ лексикæйæ, арæхсын хицæн кæнынмæ иунысанон дзырдтæ бирæнысанон дзырдтæй;

а) ахуырадон- арæхсын анализ кæнынмæ; алыхуызон информацийæ раст пайда кæнын зонын; дзургæ дзырдмæ арæхсын; ахуыр кæнын хи хатдзæгтæ кæнын, хи хъуыдытæ дзурыныл æмæ сæ хъахъæныныл.

æ) удгоймагон – рæзын кæнын уарзондзинад мадæлон æвзагмæ,

б) регулятивон – хибарæй кусынмæ арæхсын; цæлхдуртæ аиуварс кæныныл кусын; кæрæдзийы куыстæн аргъ кæнынмæ арæхсын

в) коммуникативон- арæхсын диалог аразынмæ ахуыргæнæг æмæ скъоладзаутимæ

Урочы цыд.                                                                                                      

1. Бацаттаганан растаг.                                                                    

-Сываллатта уа бонта хорз.                                          

Цавар анкъарантима арбацыдыстут абон на урокма? (Зардарухсай, хъалдзагай, ныфсима, куыстхъомай).                                

Ца на бахъаудзан абоны цамай на урок рауайа мидисджын ама зардамадзауга? (Зонындзинадта, арахстдзинадта, хъуыды канын).                                                                                      Чи у абон радон?                                                                        

-Загъ ма абон кацы нымац у?                                                                                                 -Бонтай та, цы бон у?                                                                              

-Абон у цыппарам. Бон у райдзаст, зардайан датты ахсызгондзинад.                                                                  

     

 Эпиграф.    Ныййараг мад,ныййараг мад,да номыл,

                           Ма цинта, ма ма сагъаста баттын.

                      Аз федтон хур, да къухтай хуыд хадоны,

                      Да хуыд дзабырты базыдтон цауын.

                          На рухс фандта дын растаджы уынарма,        

                          Цъах арвы тынтай къабата хуыйам.

                          Нахи сарта ысурс ваййынц уаддар ма,

                          На мадалтан сываллатта ваййам.

                                                      Чеджемты Ахсар.

                                                     

 Эпиграф.                                                  
                                  Дунейыл най манай фылдар,

                                  Царын амбалттима ангом.

                                  Ныхасы хайттан дан са сар,

                                  Хассын аз предметан йа ном.

                                                           

Гаппуаты Хъасболат.

Мадан малаты бон най,

Мадан йа рухс ном – на масыг.

Тыбылты Сослан.        

Мади къохтай фалмандар,адаймаган нечи ес,

Мадии къохта сирдтан дар, са равдауаг, са чи ес.

Мади къохтай суваллон, хуаздар хуаруй а къабар.

Мади къохтай авалмон ие рауайуый къахтабал.

                   

 Дзардуатон куыст.

а) Кълас, скьоладзау, налгоймаг, уарди, хахта, сылгоймаг.

б) Райдзаст, ахсарджын, барзонд, фазминаг, расугъд, сырх.                                                              

Урочы темайыл куыст.                                                                      

На урочы хъуама ардзурам, номдарай цы базыдтам, ууыл.                                                                                    а)Номдары тыххай хъуама зонам.
Цы у номдар.
б) Номдары нысаниуаг на ныхасы.
Тексты номдарта арын,ныхасы са пайда канын.
Беседа съоладзауты ахсан. (са карадзима даттынц фарстата.                                                                                  ---Цы у номдар?
-Цаварта ваййынц номдарта?(Сарамагонд ама иумайаг. Удджын ама анауд.)

-Цал нымацы ис номдаран?

-Куыд тасындзаг каны номдар?ама аф.д.                                

Текстыл куыст: Хорз скъоладзау.

 Абон Ахсар скъолайа куы арцыдис, уад нанайан загъта: «Нана, аз абон фондз райстон ирон авзагай. Ахуырганаг ма тынг раппалыдис, стай ма отличник схуыдта.»

-Ма къона, Ахсар да нывонд фауон, загъта заронд ус: «Аз дын ныртакка фаткъуыджынта акандзынан, ды та ма хур, дуканийа сакар арбадав.»

-Андар ма ма цы мат ис! Заронд усыл йа къухта сцагъта лаппу.

-Ман ныр рауай бауайма нал авдалы. Аз отличник дан

                                     

                                              Хас.

Сымахма гасга цавар у нана ама мад.

Мад: саран, агъдауджын, халарзарда, расугъд, уаздан.

Нана: уарзагой, амондджын, фалманзарда,равдауаг.

                              Хас.

Саварут номдар мад хъауга хауанты.

Мад хъомыл каны сываллоны.

Мад… комма касут!

Адам бира уарзон зарджыта скодтой мад…

Мад… зардайа фалмандар най дуйнейыл.

Мад… йа баллиц цоты хур.

Мад… фалман ныхас канут.

Мад… адджындар ама зынаргьдар най.

-Сымахан хас уыдис , чысыл нывацонта мады тыххай.

1-аг скъоладзау. Мад. Уый диссаг у авадза. Уый йа хъабул улафт дардма хъусы. Йа хъабул та зарондма куЫ фацара уаддар ай йа сываллон хоны ама йын хур бон хур тавдай тарсы, къавда бон суазалай.Мады зарда сызгъарин у.

2-аг скъоладзау. Мад! Цыма ис мадай зынаргъдар? Цы ис мадай фалмандар ама хъармдар? Дзагъалы йа на фабарынц хуры фалман тынима ама заххыл цидариддар расугьддзинадай ама сыгъдагдзинадай ис, уыдонима. Ама цалынма хуры тынта захх хъарм каной, уадма мад дар хъарм кандзан йа сабийы. Нкацы хазнадонима ис абаран мадан.

3-аг скъоладзау. Мад ама хъабулы уарзтай стырдар уарзт най. Мады зарда алцыдар амбары. Мадыл ис бира расугъд амдзавгата фыст. Мадан цыфанды авзар куы уа йа хъабул, уаддар ай никуы аппардзан. Аххуыс ын кандзан ама йа цард раст фандагыл араздзан. Мадай зынаргъдар най ацы заххыл.

4-аг скъоладзау. Ныййараг мад у алкамандар тынг адджын. Мадима баст сты на царды расугъддар бонта, на зардайы ахсызгондар уарзт. Мады фаллой никуы ама ничи бафыста фидга дар ай на бакандзан.

5-аг скъоладзау. Дети самое Ценное,дорогое для матери. Счастлив тот, кто с детства знает материнскую любовь, заботу, ласку. На свете не существует человека роднее и ближе матери. Ее любовь к детям безгранична, бескорыстна, полна самоотверженности Мать всегда помнит о своём ребенке, где бы он не нахадился. А материнство на Руси всегда была равноценно синониму святости.

                                         Хас.

Дзырды карадтам бафтаут уидагта.

Мад ма                          ы

         ыл                          ай

         ан                           ау

Хас: Текстима бакуыст.

  Заххыл ис бира расугъд ама фалман ныхаста. Фала са диссагдар ама зынаргъдар, уарзондар дзырд у мад!

   Мады зарда у уарзты суадон. Мады равдыд у уалдзыгон хурау.

    Ныййараг! Уый у аппат сабиты царды райдайан. Уый амоны йа хъабултан: «Царды сайрагдар растдзинад, халардзинад ама адамма уарзондзинад».

   Мад! Уый уарзтай сыгъдаг дар най. Уый адзухдар хъахъхъаны йа сабиты. Хъахъхъанут уа ныййырджыты. Уымай зынаргъдар, уарзондар ницы ис заххыл.

Хас:Дзырдта фапырх сты дыууа цаджындзай. Сармагонд                         Иумайаг

   Дзауджыхъау, кълас, уалдзаг, Сослан, боныг, Урсдон, дур, Ирыстон, хох.

Хас: Равзарын хъуыдыйад уангтам гасга.

Мад авары бинонтан харинаг.

-Къордты куыст.

1-аг кьорд. Хас: дзырдта дыууа цаджындзыл адих канут. Фыццаг цаджындз анауд предметы намтта, дыккаг-удджын предметы намтта.

Нана, барз, журнал,Франк, алтьами, скъола, цирк, горат, ветеран, постхассаг, ахуырганаг, афсымар.

2-аг къорд. Хас: хауанты фарстата раст афыссын.

Номон

Гуырынон

Даттынон

Иртастон

Аддагбынатон

Цадисон

Хуызанон

3-аг къорд.Хас: Бираон нымацы авард номдарты нахма фыссут са иууон нымац.

Арфгуыта-

Фардгуыта-

Уангуыта-

Хандгуыта-

Уайгуыта-

Масгуыта-

Уидгуыта-

Хъаздгуыта-

Хас: Амбисандты цухгонд номдарта саварут.

… зарын куы райдайынц, уалдзаг уад ралаууы.

Мады… зонаг.

Сываллон йа … ахсыры ад каны.

Мады зарда сабийан …, фыды зарда май.

Хас: Иууон нымацы номдартай саразут бираон нымац.

Цасгом, къух, барагбон, уарди, чиныг.

Аулафт: Балавар ма канам на мадалтан быдирон дидинджыта. Амбырд ма са канам. Къласы ранхъыты ахсан  дидинджыта калд амбырд ма дзы канам на ныййарджытан.Скъоладзаута амбырд канынц дидинджыта.

Хас: Дзырдтай саразут хъуыдыйадта.

Балавар, сырх, мадан, кодтон, ма, дидинджыта.

Нана, хызынима, арбацыдис, уаззау.

Хас: Ссарут уалдай дзырдта.

Балас, зарда, хъад, захх, сыф,хур,судзын, уаздан.

Хас: Баххаст канын таблица.

Н. адаймаг       сыфта

 

Ахуырганаджы раныхас: Уада уа мадалты рох макуы канут, аххуыс сын канут, аудут сыл, ныллаг сын уа сарай кувут.

Мин - мин фыдабоны

На басастой ныййараджы

Аваццаган ыл

Уыман саразтой

Мин - мин зараджы

                         Рефлекси.

  1. Урочы аз куыстон (харз, авзар).
  2. Ма куыстай урочы (дан разы, на дан разы).
  3. Урок мам факаст (цымыдисаг, анкъард).
  4. Урочы армаг манан уыд (анцон амбаран, зын амбаран).
  5. Урок ма зардама (фацыд, на фацыд).

Саварын бараггананта.

Хадзарма куыст. Лавард хъуыдыйадты фабараг канын номдарта ама са атасындзаг канын.

 
                                                                                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока 8 класс Масленица + презентация к открытому уроку

Цель урока: повторить и обобщить знания по ДПИ, правила создания коллажа.Задачи: Обучающие:     показать особенности изображения одного и того же явления в разных видах ...

Конспект урока 6 класс. Причастие. Урок обобщения и систематизация изученного материала.

Тема:                   ПричастиеТип урока:          Урок о...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Военные походы фараонов»

Предмет      история           Класс    5Тема урока    «Военные походы фараонов»Цель урока: ...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Боги Древнего Египта»

Урок  история Класс 5 классТема урока «Боги Древнего Египта»Тип урока: овладение новыми знаниями (ОНЗ) с применением проблемной технологии.Образовательные:-...

Конспект урока в классе со сложной структурой дефекта, по предмету "Социально-бытовая ориентировка". Тема урока "Приготовление бутербродов"

Конспект урока в 6 классе по предмету "Социально-бытовая ориентировка". Тема урока "Приготовление бутербродов"...

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конспект урока 6 класс обществознание. Урок разработан по технологии РКМЧП. Тема урока: «Межличностные отношения».

Тема  урока:  « Межличностные отношения».План урока:Какие отношения называются межличностными.Чувства- основа межличностных отношений.Виды межличностных отношений.Планируемые рез...