Примеры заданий по ГИА английский язык.
тест по английскому языку (9 класс) по теме

Астапова Ольга Александровна

Инструкция по выполнению заданий по ГИА и примеры заданий. Попробуйте свои силы!

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл KIM_GIA_po_angliyskomu_yazyku.docx41.39 КБ

Предварительный просмотр:

Инструкция по выполнению работы.

Экзаменационная работа по английскому языку стоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа. В этой части ра боты предлагается выполнить 23 задания, которые да ны в следующей  последовательности.    

В разделе1 (задания пo аудированию) предлагает ся прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание усльщанного, Рекомендуемое время на выполнение данного раздела— 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных тек стов. Рекомендуемое время на выполнение заданий —20 минут.        

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) (состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела — 20 минут,        

В разделе 4 (задание по письму предусмотрено 1 за дание, предлагающее написать личное письмо опреде лённого объема. Рекомендуемое время на выполнение задания-30 минут.                

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена (раздел 5) состоит из одного за дания: монологического высказывания по заданной теме. Время устного ответа — 2-3  минуты на одного учащегося.

Желаем успеха!

Вариант 1.

Раздел 1. ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ

В1.

Вы услышите 5 высказываний. Установите со ответствие между высказываниями каждого гово рящего 1 —5 и утверждениями, данными в списке А— F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В зада нии есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A.        The speaker talks about watching a football game.

B.        The speaker talks about the most popular kind of sport.

C.        The speaker talks about his/her attitude towards sport.

D.        The speaker talks about his/her favourite sport.

E.        The speaker talks about people who watch sport in stead of doing it.

F.        The speaker talks about making career in sports.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите разговор двух друзей. Определите, какие из приведённых утверждений Al —A4 соответствуют со держанию текста (1 True), какие не соответствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основа нии текста нельзя дать ни положительного, ни отрица тельного ответа (3 Not stated). Обведите номер выбран ного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

Al. Tom wants to stay at home for the weekend.

1) True        2) False        3) Not stated

A2. Anna agrees with Tom's plan.

1) True        2) False        3) Not stated

A3. The weather is going to be good.

1) True        2) False        3) Not stated

A4. Tom and Anna's friends are going on a picnic.

1) True        2) False        3) Not stated

РАЗДЕЛ 2. ЗАДАНИЯ ПО ЧТЕНИЮ

Прочитайте текст. Установите соответствие между высказываниями АF и пронумерованными абзацами текс та 1—5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть одно лишнее высказывание.

A. Encourage your friends to take a summer job.

B.  Don't give up if you fail.

C. Make use of your previous work experience.

D. Take a summer job for your future.

E. Check all the opportunities carefully.

F. Don't miss the time to start looking for a summer job.

Start planning for a summer job in advance. Find out when companies start looking a applications for summer jobs. In many companies this happens up to 6 months before summer. Make direct con tact with companies you are interested in by call ing the person in the personnel management who is responsible to find someone for a job. You will have to call up to more than 20 companies to find something that you will like. Also you will have to go to a lot of interviews until you find the best sal ary for you.

Never worry if you are not lucky the first time. Be prepared to contact a number of employers and have a negative result. Getting the first summer job, in particular, may require dozens of applications, phone calls, and interviews. You can make mistakes at first. You can say or do something wrong or wear the inappropriate clothes for the interview, but you don't stop your search after the first negative re sult and you'll soon have a positive one.

Offers for summer jobs can be found in newspapers or on websites, and further tips can be found on company homepages. You can also ask about avail able summer jobs in your local employment agen cy. Check the notice boards in your school careful ly, as offers for local summer jobs are often an nounced there as well. You could also ask your friends about their experiences in getting a summer job. Don't ignore your parents' advice as their ideas may help a lot, too.

Many young people like to work in the summer to gain work experience and earn some money of their own. Young people like to get a view on working life by seeing, doing and experiencing it themselves. Many summertime casual workers have taken an in terest in the field and later, after graduation, found a job in a company that they know. To the employer offering a summer job to a young person is not a sacrifice but an investment in the future. If you have had a summer job before, phone the com pany you worked for in good time and ask to work there again. In the conversation remind them about the results of your work, especially if you were a success there and they really liked you. You will al so have an advantage, as you already know the way they operate, the work demands and the people there. It will help you a lot to avoid stress of having a lot of interviews and calls with no result at all.

1

2

3

4

5

Прочитайте текст. Определите, какие из приведён ных утверждений А5—А8 соответствуют содержанию текста (1 True), какие не соответствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного отве та (3 Not stated). Обведите номер выбранного вами ва рианта ответа.

Once upon a time there was an old man who dearly loved his only son. His son enjoyed riding horses and swimming in the swift waters of mountain rivers, but most of all he liked hunting. The old man was proud that his son was full of courage but he was afraid of his pas sion for hunting. Once in a dream he saw that his son would be killed by a huge lion. The poor father was afraid that this dream would come true and decided to save his only son. The man built a nice big house for his son and set in a high place where he could keep his eye on him.

The father didn't allow the young man to leave the house. In order to please and entertain his son, the old man put paintings of every kind of animal in one of the rooms. There was a buffalo, a wolf, an elephant, a rhino and deer in the pictures. Among them there was a lion. But look ing at all the animals did not distract the young man from his boredom.

One day, he approached the painting and spoke angrily to the lion in it: "You damned beast, it's because of you and my father's lying dream that I am kept here in this prison. I can't do what I want. I can neither climb the mountains nor hunt in the forest. It's your fault. What can I do to you?" And as he said this, he struck his fist against the wall to blind the lion. But a small sharp piece of wood got under his fingernail and the young man could not get it put. The old man called for a doctor but the doc tor wasn't able to help his son. The finger became red and hurt unbearably, it increased to an enormous size. Soon the young man died of the fierce fever.

The lion, even though it was only a painted one, had indeed killed the young man, just as his father had fore seen.

A5. The old man's son was against killing animals.

1) True        2) False        3) Not stated

A6.The son liked staying inside the house.                    
1) True        2) False        3) Not stated

A7. The old, man decorated the house with the most expensive pictures.

1) True        2) False        3) Not stated

A8. The old man failed to save his son.

1) True        2) False        3) Not stated

Раздел .3. ЗАДАНИЯ ПО ГРАММАТИКЕ И ЛЕКСИКЕ

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗВ9, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова ми. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ—В9.

I knocked at Mike's door, but nobody answered. I tried again without any result at all. It was strange as   I  B3)  HEAR                    that somebody was in. I thought that the door  B4 )                LOCK                     but when I pushed, it opened easily. Mike was sitting in front of his com puter,   his eyes   focused    on    the monitor - he   was   playing   and  B5)  NOT SEE                   

                          me. Several minutes passed before he noticed me.        "Hi", he said. "Look, I  B6)   PLAY                    on- line.  It's a great game! It's the  B7)  GOOD                       game I've ever played! Would you like to join me?" Without waiting for my an swer, he turned to the monitor and then forgot about me. Well, the situation was  B8)  BAD                that I had expected it to be.  Mike had found a new game and nothing could make him quit before the game was over.   "You  B9)  NOT REMEMBER                   about   our training in the gym today, do you?" I   asked.    "I certainly   do",    said   Mike. "Don't worry, I'll be ready in five min utes".   However, I  understood  that  I would have to go to the gym alone.

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10В14  так, чтобы они грамматически и лексически соот ветствовали содержанию текста. Заполните пропуски полу ченными словами. Каждый пропуск соответствует отдель ному заданию В10В14.

Andy was the tallest girl in her class and that's why she was shy. She wanted to become a famous   В10)  SING                        or an      actress but she wasn't popular even with her classmates. She never wore В11) EXPENSE                  clothes and she never took part in school concerts. Nobody guessed that she had a beautiful voice and was dreaming about the stage since her B12) CHILD                    

However, one day everything changed. Andy was offered a supporting role in the school theatre musical. She had only a few words but Andy was so excited about it that she learnt the whole play by heart. On the day of the  В13)  PER FORM                       the girl who was to play the leading role got a sore throat and wasn't able to say a sin gle word. Andy came up and said that she knew her part. You can guess what happened next, can't you? Andy was a great success and enjoyed applause and flowers for the first time in her life. B14) SUDDEN                     , she became the  most popular girl at her school.

РАЗДЕЛ 4. ЗАДАНИЕ ПО ПИСЬМУ

C1.

Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист.

При выполнении задания С1 обратите внимание на то, что ваш ответ будет оцениваться только по запи сям, сделанным на отдельном чистом листе.

Никакие записи в черновике не будут учитываться во время проверки.        

Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объема письма (80100). Письмо недоста точного объема, а также часть текста письма, превы шающая требуемый объём, не оценивается.

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Ben.

... In July I'm going to a science youth summer camp. It's an international camp, but the working language is English. My elder brother went to this camp last year and liked it there a lot. He could also practice his French. By the way, is science your favourite subject? Would you like to join me? What kind of youth summer camps do you have in Russia?

... As for the latest news, I've passed my driving test and my elder brother said he'll let me use his car!

Раздел 5. Задание по говорению.

C2. Give a talk on traditions.

Remember to discuss:

why it is important to keep up traditions

whether old traditions survived in Russia, why

what traditions are kept in your family, why

Инструкция по выполнению работы.

Экзаменационная работа по английскому языку стоит из двух частей (письменной и устной) и включает 25 заданий.

Сначала выполняется письменная часть. На её выполнение отводится 1,5 часа. В этой части ра боты предлагается выполнить 23 задания, которые да ны в следующей  последовательности.    

В разделе1 (задания пo аудированию) предлагает ся прослушивание нескольких текстов и выполнение 5 заданий на понимание усльщанного, Рекомендуемое время на выполнение данного раздела— 20 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) включает 5 заданий, которые позволят оценить понимание прочитанных тек стов. Рекомендуемое время на выполнение заданий —20 минут.        

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) (состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение раздела — 20 минут,        

В разделе 4 (задание по письму предусмотрено 1 за дание, предлагающее написать личное письмо опреде лённого объема. Рекомендуемое время на выполнение задания-30 минут.                

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Устная часть экзамена (раздел 5) состоит из одного за дания: монологического высказывания по заданной теме. Время устного ответа — 2-3 минуты  на одного учащегося.

Желаем успеха!

Вариант 2.

Раздел 1. ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ

В1.

Вы услышите 5 высказываний. Установите со ответствие между высказываниями каждого гово рящего 1 —5 и утверждениями, данными в списке А— F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В зада нии есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A.        The speaker talks about a negative experience while shopping.

B.        The speaker explains how he/she does shopping.

С.        The speaker talks about his/her friend's attitude to wards shopping.

D.        The speaker talks about buying unnecessary things.

E.        The speaker explains how to buy clothes in sales.

F.        The speaker talks about who does shopping in his/her

    family.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите разговор двух друзей. Определите, какие из приведённых утверждений А1 —А4 соответствуют со держанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основа нии текста нельзя дать ни положительного, ни отрица тельного ответа (3 — Not stated). Обведите номер выбран ного вами варианта ответа. Вы услышите текст дважды.

Al. Cathy is going to go to another school.
l) True             2) False        3) Not stated

A2. Cathy is going to have a room of her own.

1) True             2) False        3) Not stated

A3. Cathy wants to become a designer in the future.
1) True            2) False        3) Not stated

A4. Jim wants to help Cathy's family in moving the house.

l)True        2) False        3) Not stated

Раздел 2. ЗАДАНИЯ ПО ЧТЕНИЮ

Прочитайте краткое содержание книг. Установите соответствие между героями книг, указан ных в списке АF, и пронумерованными текстами 15. Запишите свои ответы в таблицу. Исполь зуйте каждую букву только один раз. В задании указан один лишний герой.

A.        A group of teenagers.

B.        Young people telling their own stories.

C.        A young boy fighting for his life.

D.        A girl and two of her friends.

E.        A girl in a fairytale school.

F.        A teenager of royal blood.

1. The book "Princess Academy" by Shannon Hale is about the life of a girl called Miri. She and her par ents live a simple life. Then the king's priests visit her small village and name it the home of the future princess. In a year's time, the prince himself will come and choose his bride from among the girls of the village. The king's ministers set up an academy on the mountain, and every teenage girl must at tend and learn how to behave like a princess. Miri soon finds herself arguing with academy teachers. She also suffers from cruel competition among the girls. But when bandits come to the academy to kid nap the future princess, Miri decides to save herself and her classmates.

2. The book entitled "Names Will Never Hurt Me" by Jaime Adoff describes the period of school life. The paths of four teenagers with different histories cross in the school. There's Kurt, a "strange guy" who tries hard to escape from hooligans; Tisha, fac ing a problem with other teenagers who are jealous and dislike him; and Floater, who doesn't respect his friends. On this day, teasing, racism, loneliness, and secrets bring each of them to one and the same point to meet. Now they must help each other escape from a tragedy.

3. The book "Rise of the Golden Cobra" by Henry T. Aubin describes a young man with revenge on his mind. There's going to be a pharaoh's war for the honor of Egypt. During a picnic 14-year-old Nebi notices the riders on horses first. The riders turn out to be pharaoh's enemies and kill Nebi's master, head of the police. The boy escapes as the only living witness. Nebi's adventures take him to the court of the pharaoh himself, to friendship with Prince Shebitku, and even to war. Nebi fights against the pha raoh's enemies. Meanwhile, pharaoh's victory unites North and South Egypt, making him the one true pharaoh. Only now can he wear the golden co bra crown.

4. The book "Journeys of Strength, Love and Faith" is a collection of stories by different authors. For most teenagers, life is a journey with dangerous crossroads. In these stories 20 students share how they have found faith, love and strength which helped them move along the roads of life. The book consists of true life stories. Reading their stories makes you think and reflect on your own life, and admire these teenagers' courage and strong desire to overcome difficulties. It also gives hope for those teenagers who have already faced life's problems.

5.The book "Love Rules" by Dandi  Daley Mackall is a romance novel that revolves around Emma, her friends Ma tie and Jake. Emma has to stay in Hamilton, Missouri, while Mattie and Jake choose to continue their education in the West Coast col lege. To stay in touch while they're gone, Emma makes Jake and Mattie promise to her that they will send a postcard to her once a week. In the process of writing those postcards, Jake and Mattie discover that love was right under their noses. Their post cards to Emma become different. They start to un derstand what kind of a girl-friend they want to have.

1

2

3

4

5

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А5—А8 соответствуют содержанию текста (1 True), какие не соответствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа.

Drew Blythe Barrymore was born on February 22, 1975, in California, to John Drew Barrymore and Ildiko Jaid. Her father and mother had parted two months before she was born, and Jaid had to raise baby Drew alone.

The actress's career began with a TV advertisement made before she had completed her first year, and, aged 4, she appeared on the screen. Her godfather, Steven Spielberg, made her a star in one of his best movies "ET" and three years later Stephen King created a role in his film especially for her. Then it all went terribly wrong.

Jaid started taking Drew to Hollywood parties and at the age of 9 the young girl already had alcohol and drug-related problems. Her mother put her into a special hospital, and by 14 Drew overcame all her problems at last.

She became more optimistic and wrote her auto biography, "Little Girl Lost". Drew also returned to acting. She took part in some TV films. But she wasn't very successful there. After a series of forgettable TV films she played a leading part in 1996's hit "Scream". "Success is the best revenge in the world," she said. "And I'm back." Eager to have more creative plans Drew and her business partner Nancy Juvonen founded a production company called "Flower Films" in 1994. They were a success with the hit "Charlie's Angels". Drew hopes for a family of her own one day. But she says, "It's not like playing dolls", perhaps thinking about her difficult relationship with her own mum.

Now Drew says, "I like the position I'm in — happy about life and comfortable in my skin".

A5. Drew's first steps as an actress weren't a success.

1) True        2) False        3) Not stated

A6. At first Drew was afraid of working with famous actors.

1) True        2) False        3) Not stated

A7. Drew is not just an actress but a producer, too.

1) True        2) False        3) Not stated

A8. Drew is satisfied with her present life.

1) True        2) False        3) Not stated

Раздел .3. ЗАДАНИЯ ПО ГРАММАТИКЕ И ЛЕКСИКЕ

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗВ9, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова ми. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию ВЗ—В9.

Julian woke up very early that morn ing. It was very quiet in the flat but Julian B3) NOT CAN __________    sleep.                                                                                                                                     

 It was his birthday and he wanted the day to start as soon as possible. He liked birthdays   B4 ) MUCH              than New Year or any other holidays.

The curtains  B5) CLOSE ________  and it was almost dark in the room. "When Mum's awake, she'll come to my room and give  me a kiss. She  B6) SAY _______,  "Happy Birth- day!" and give me a present. It' s going to be something useful — a woolen sweater or a pair of leather boots". Julian sighed. He had always dreamt about a dog, but the parents were against it. Suddenly, Julian   B7) HEAR   _______  that the front   door opened. Then there   B8 ) ВE   

______  some funny noise in the corridor. "Happy Birth day!" Mum and Dad entered the room. They were wearing coats and looked very happy. "Look, what we    B9) BRING ______to you!"  Dad opened the large bag — bright brown eyes looked at Julian from inside.

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10—В14, так, чтобы они грамматически и лексически со ответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует от дельному заданию Bl 0—B14.

I've met lots of nice people in my life but Tommy has always been my best friend. I met him in school when he was a funny red-haired boy. His father was a famous opera   B10) SING  ________  . Sometimes Tommy’s mother took us to his father’s   B11) PERFORM __________. Tommy's parents had a big beautiful house and he had a lot of    B12) EXPENSE  __________  toys. But all those things were not important. What brought us together   in our    B13) CHILD   ___________ was the hobby we shared.   We both enjoyed reading science fic tion and adventure books about pirates I and travelers. We had lots of adven tures our selves. Tommy was brave and was always ready to stand for me. I knew that I could
rely on him in any  
B14) DANGER  ___________ situation.  

РАЗДЕЛ 4. ЗАДАНИЕ ПО ПИСЬМУ

C1.

Для ответа на задание С1 используйте отдельный чистый лист.

При выполнении задания С1 обратите внимание на то, что ваш ответ будет оцениваться только по запи сям, сделанным на отдельном чистом листе.

Никакие записи в черновике не будут учитываться во время проверки.        

Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объема письма (80100). Письмо недоста точного объема, а также часть текста письма, превы шающая требуемый объём, не оценивается.

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Charlie.

... 2 weeks ago we went out into the countryside for a family picnic. It rained cats and

dogs but we had a great time. Does your family often go on picnics, if at all? It's fun

in any weather, isn't it? I imagine you probably have the same weather problems as we

do in England?

My exam results arrived today! Ah well - at least today the sun's shining.

Write soon,

Charlie.

Раздел 5. Задание по говорению.

Give a talk on nutrition.


          Remember to discuss:

- why it is important to eat healthy food

- whether eating habits have changed in recent years, why

- whether it is good to follow a special diet, why

- what your eating preferences are

You will have to talk for 1.5—2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Использование коммуникативного метода на примере одного урока по английскому языку

Использование коммуникативного метода на уроках английского языка...

Пример написания письма на английском языке по теме "Problem-solving"(способы решения проблем).

Пример описания восстановления доступа к электронному почтовому ящику....

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Пример написания эссе на английском языке

Шаблон написания эссе -мнения на английском языке....

Использование инновационной технологии «эдьютенмент» как средство формирования стойкого интереса и мотивации к изучению иностранного языка на примере методической разработки «Идиомы английского языка. Источники их происхождения».

   В статье  "Использование инновационной  технологии «эдьютенмент» как средство формирования стойкого интереса и мотивации к изучению иностранного языка на...

Примеры заданий на уроках русского языка, направленных на формирование у школьников универсальных учебных действий, функциональной грамотности

В работе с учащимися активно использую составленные мною компетентностные задания, направленные на  формирование универсальных учебных действий, функциональной грамотности («объясните,...

Статья "Применение дифференцированных учебных заданий на уроках английского языка на примере 6 класса."

Дифференциация обучения – это дидактический принцип, согласно которому для повышения эффективности создается комплекс дидактических условий, учитывающий типологические особенности учащихся (их и...