План конспект урока по УМК “Enjoy English» в 4 классе на тему «Home,Sweet Home».
план-конспект по английскому языку по теме

Буглаева Любовь Алексеевна

Данный урок является заключительным уроком по данной теме, это урок обобщения и систематизации знаний учащихся.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon 1.ppt2.45 МБ
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_po_umk.doc35.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Our tasks

Слайд 3

Phonetic warming up

Слайд 4

[i] kitchen, picture, video [e] bed, bedroom, desk [i:] street, green, between [a:] armchair, carpet, dark, art, car [ͻ:] ball, tall, wall, hall [ou] window, sofa, telephone, wardrobe [εa] chair, where, there

Слайд 5

Speech warming up

Слайд 6

What’s this? .

Слайд 7

What’s this?

Слайд 8

What’s this?

Слайд 9

What’s this?

Слайд 10

What’s this?

Слайд 11

What’s this?

Слайд 12

What’s this?

Слайд 13

What’s this?

Слайд 14

What’s this?

Слайд 15

What’s this?

Слайд 16

What’s this?

Слайд 17

What’s this?

Слайд 18

What’s this?

Слайд 19

What’s this?

Слайд 20

Choose the words to the topic “house and flat” A sofa, travelling, bookshelves, a carpet, dinner, pictures, a TV set, an armchair, flowers, a winter, a wardrobe, a snowman, , a chair, a bed, a picnic, a poster, seasons, rainy, a desk, a kite, a fireplace, tomorrow, a pantry, go shopping, a floor .

Слайд 21

PREPOSITIONS in the middle of under above in the left corner of in the right corner of next to behind between in on

Слайд 22

1.Where is the cat? The cat is _ the ball.

Слайд 23

2.Where is the cat? The cat is _ the balls.

Слайд 24

3.Where is the cat? The cat is _ the ball.

Слайд 25

4.Where is the cat? The cat is _ the ball.

Слайд 26

5.Where is the cat? The cat is _ the ball.

Слайд 28

Предложения с there is\there are мы переводим на русский язык с конца . Сначала мы скажем, ГДЕ находится предмет, а потом – ЧТО это за предмет. There is a nice carpet in the middle of the living room . В середине гостиной лежит красивый ковер . Как правильно перевести?

Слайд 29

Fill in is or are . 1.There… a telephone on the table. 2.There… many books in the shelf . 3.There… an armchair ne xt to the window. 4 .There… 3 posters on the wall. 5 .There… a carpet in the middle of the room . 6 .There… a TV in the left corner.

Слайд 30

Fill in the prepositions of place. 1. The telephone is … the table. 2. The carpet is … the room. 3. Our room is nice because there are nice pictures … the wall. 4. There is a wardrobe … my room. 5. The posters are … the shelf.

Слайд 31

Make up the sentences. 1.a, picture, wall, the, on, there, Is? 2.living-room, There, posters, are, four, the, in. 3.table, in, a, is, kitchen, There, the. 4.are, armchairs, There, bedroom, the, in. 5.a, There, clock, on, table, the, is.



Предварительный просмотр:

Открытый урок по УМК “Enjoy English» в 4 классе по теме «Home,Sweet Home».

Цели   урока:

1. Обучение навыкам устной речи.

2. Развитие лексико-грамматических навыков.

3. Воспитание чувство любви и уважения к своему дому.

Задачи урока:

1. Повторение основных лексических единиц по теме «Home, sweet home” (описание дома, квартиры, комнаты, предлоги места).

2. Повторение основных грамматических структур (обороты There is/are).

3. Активизация навыков монологической и диалогической речи

Ход урока:

1.Организационный момент

(слайд №1)

   Good morning, children! Glad to see you today! Sit down, please!

   What date is it today? What day is it today? What is the weather like today?

2.Сообщение целей и задач урока.

(слайд №2)

The topic of our lesson is “Home, sweet home”. Today we’ll speak about the place we live in. But we are not ordinary students today, we are fashionable designers. First of all we should check our knowledge of professional words, constructions and prepositions. And we are waiting today our client-Mr. Brown. He wants to have a nice living room with a fireplace and a bedroom with big windows. These rooms should be comfortable too. We’ll help him in it.

Основная часть урока:

  1. Фонетическая зарядка.

(слайд №3, №4)

  1. [i] kitchen, picture, video

[e] bed, bedroom, desk

[i:] street, green, between

[a:] armchair, carpet, dark, art, car, darts

[ͻ:] ball, tall, wall, hall

[ou] window, sofa, telephone, wardrobe

[εa] chair, where, there

  1. Речевая зарядка.

Listen to me and answer my questions

  1. Where do you live?
  2. What is your address?
  3. Do you live in a house or a cottage?
  4. Which floor do you live on?
  5. How many rooms are there in the flat?
  6. Is your house big or small?
  7. Is your flat comfortable?
  8. Have you got a living room in your house?
  9. Have you got a kitchen?
  10. Is your living room comfortable?
  11. How many windows are there in your bedroom?
  12. What colour are the walls in your living room?
  13. Are there many pictures in your room?
  14. Where is the mirror?
  15. Where is the clock?
  16. Do you like your room?
  1. Work in pairs.

What’s this?-This  is a …

(слайд №5-№19)

  1. Choose the words to the topic “house and flat”

(слайд №20)

  1. Употребление предлогов места.

Where is the cat?

(слайд №21-27)

  1. Активизация грамматического материала.

(слайд №29)

   1)Fill in is or are.
1.There… a telephone on the table.
2.There… many books in the shelf.
3.There… an armchair next to the window.
4.There… 3 posters on the wall.
5.There… a carpet in the middle of the room.
6.There… a TV in the left corner.  
 

   2) Fill in the prepositions of place.

(слайд №30)

  1. The telephone is … the table.
  2. The carpet is … the room.
  3. Our room is nice because there are nice pictures … the wall.
  4. There is a wardrobe …  my room.
  5. The posters are … the shelf.

3) Make up the sentences.

(слайд №31)

      1.a, picture, wall, the, on, there, Is?

      2.living-room, There, posters, are, four, the, in.

      3.table, in, a, is, kitchen, There, the.

      4.are, armchairs, There, bedroom, the, in.

      5.a, There, clock, on, table, the, is.

 7. Проектная работа.

( Дети делятся на 2 группы. Зараннее заготовлены 2 листа ватмана с изображением пустых комнат и картинки с предметами мебели для гостиной и спальни)

1 группа- «Living room”

  1. группа «Bedroom»

7.Дети представляют у доски свои дизайнерские работы, описывают подробно комнаты.

(слайд № 32)

I think, Mr. Brown will be  very satisfied with your work. Both rooms are nice and comfortable. He will like them.

8.Подведение итогов. Выставление оценок.

(слайд № 33)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План – конспект урока английского языка в 6 - м классе по теме"Home, Sweet Home" по УМК В.П. Кузовлев

Тип урока: урок комплексного применения знаний, умений и навыков учащихся   Цели урока: Социокультурный аспект:  - знакомство с разными видами домов в Великобритании. Развивающий аспект...

Конспект открытого урока по английскому языку на тему Home sweet home 5 класс

As you know the topic of the unit is "House and Home". The theme of our lesson today is "Welcome to my home". We are going to revise vocabulary, ordinal numbers, and prepositions of place, to read and...

Поурочные планы к учебнику Биболетовой :"Enjoy English" 7 класс.

Конспекты и тематическое планирование уроков  7 класса по учебнику Биболетовой...

Конспект открытого урока английского языка в 6 классе Тема: Home, Sweet Home!

Тип урока: урок-обобщения. Цель урока: обобщение и систематизация знаний учащихся по теме: "Дом, квартира".Задачи:образовательные:• активизировать ранее изученные ЛЕ по теме;&bull...

План - конспект урока английского языка в 3 классе "Home. Sweet Home"

Заключительный урок по теме с применением современных образовательных технологий: информационно- коммуникативной, игровой, здоровьесберегающей, проектной. Формируемые на уроке УУД: 1) коммуникативные ...

Разработка урока по учебнику Биболетова"Enjoy English" 4 класс "Home Sweet Home"

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22053600","attributes":{"alt":"","class":"media-image"}}]][[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22053606","attributes":{"alt":"","class"...