Сценарий сказки "House in the Wood" для 2 класса
занимательные факты по английскому языку по теме

Сценарий сказки предполагает  проведение внеклассного мероприятия и базируется на лексическом минимуме по учебнику Биболетовой "Enjoy English". Музыкальное сопровождение  взято из учебника "Милли" для 2 класса. Надеюсь, разработка сослужит вам хорошую службу. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon scenariy_skazki.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

Инсценировка сказки “The House in the Wood”

Действующие лица: (13 человек) ведущий, шесть ребят читают слова автора, Мышка, Лягушка, Зайчик, Лиса, Волк и Медведь.

Декорации: маски животных, домик, стулья, магнитофон, песни из учебников «Милли»- 2 класс, фоновая музыка для сказки.

Приветствие гостей и участников спектакля

           ♫   Learning English ♫(из учебника «Милли» 2 класс)

Hello! Come in! It`s nice to meet you!

Hello! Come in! It`s nice to meet you!

Hello! Come in! It`s nice to meet you!

Hello! Hello! Hello!

Hello! Let`s start learning English!

Hello! Let`s start learning English!

Hello! Let`s start learning English!

Hello! Hello! Hello!

Hello! It`s fun learning English!

Hello! It`s fun learning English!

Hello! It`s fun learning English!

Hello! Hello! Hello!

I.Весь класс исполняет песню The Alphabet Song

A B C D E
Stand up and look at me!
F G H I J
I play football every day!
K L M N O
I like cake, oh, oh, oh!
P Q R S T
Hey people. Listen to me –
U V W X Y Z
The alphabet is in my head!

II. Ведущий: Dear mothers, fathers, sisters, brothers, grandmothers, grandfathers and our teachers! We are glad to see you here! And today we want to show you a fairy tale “The House in the Wood”

☼Child 1

Here is the house in the wood.

A Mouse is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

MOUSE: Knock, knock, knock. Who lives here?
FROG: I live here.

MOUSE: Who are you?

FROG: I`m a Frog. Sorry and who are you?

MOUSE: I`m a Mouse. Hello, Frog!

FROG: Hello, Mouse!

MOUSE: May I com in?

FROG: Do, please. Come in.

MOUSE: Thank you. (Входит в теремок)

☼Child 2

Here is the house in the wood.

A Hare is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.


HARE: Knock, knock, knock. Who lives here?

FROG, MOUSE: We live in the house.

HARE: Who are you?

FROG: I am a frog.

MOUSE: I`m a mouse. Sorry, and who are you?

HARE: I`m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

FROG, MOUSE: Do, please. Come in.

HARE: Thanks. (Входит в теремок)

☼Child 3

Here is the house in the wood.

A Fox is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

FOX: Knock, knock, knock. Who lives here?

FROG, MOUSE, HARE: We do.

FOX: Who are you?

FROG: I`m a frog.

MOUSE: I`m a mouse.

HARE: I`m a hare. Sorry, and who are you?

FOX: I`m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

ALL: Do, please. Come in.

FOX: Thank you very much. (Входит в теремок)

☼Child 4

Here is the house in the wood.

A Wolf is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

WOLF: Knock, knock, knock. Who lives here?

FROG, MOUSE, HARE, FOX: We live in the house.

WOLF: Who are you?

FROG: I am a frog.

MOUSE: I`m a mouse.

HARE: I`m a hare.

FOX: I`m a fox. Sorry, and who are you?

WOLF: I`m a wolf. Hello, Frog! Hello, Мouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I come in? May I live with you?

ALL: Do, please. Come in.

FOX: Thanks a lot. (Входит в теремок)

☼Child 5

Here is the house in the wood.

A Bear is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

BEAR: Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

FROG: I am a frog.

MOUSE: I`m a mouse.

HARE: I`m a hare.

FOX: I`m a fox.

WOLF: I`m a wolf. And who are you?

BEAR: I`m a bear. May I live with you?

ALL: No, you are too big! Run away! Run away!

BEAR: Please, please. May I come in?

ALL: OK!  Com in.

☼Child 6

Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf, a bear live here. They are friends and they are happy!

Song  «The more we are together, the happier we are»

The more we are together, together, together.

The more we are together, the happier we are!

For my friend is your friend.

And your friend is my friend

The more we are together, the happier we are!

Ведущий: Thank you for your attention. We are glad you are here. Have a nice day! Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий выпускного вечера в 9 классе

Сценарий выпускного вечера для учащихся 9 классов...

Сценарий выпускного вечера в 11 классе.

Стихи, песни, поздравления....

Сценарий праздника "Прощание с 1 классом" (для класса со сложной структурой дефекта).

Разработка мероприятия для учащихся 1 класса со сложной структурой дефекта....

Сценарий Последнего звонка для 11 класса "Класс Веселых и Находчивых"

Представлена подробная разработка праздника Последнего звонка для одиннадцатиклассников. В сценарии сочетаются выступления выпускников, первоклассников, учителей, родителей. Предусматриваются юмористи...

 мастер-классы (творческие выступления) участников, демонстрирующие суть воспитательной системы (или её части).. Сценарий по воспитательной системе 5 класса "Классный Классный" "ПРЕОДОЛЕНИЕ"

В воспитательной работе используются в основном традиционные методы и формы работы, которые подбираются исходя из целей и задач каждого мероприятия, а также возможностей его организаторов. При проведе...

Внеклассное мероприятие по русскому языку в 5, 6, 7 классе Сценарий КВН для учащихся средних классов "Подумай и ответь"

КВН - одна из наиболее популярных и полезных форм работы. Во время игры любой учащийся может раскрыться, он не боится неудач. У учащихся формируется чувство коллективизма, развиваются умения  быстро о...

Сценарий праздника Последний звонок 11 класса «Праздник непослушания или неожиданные приключения 11х классов»

Необычный сценарий, с использованием новых технологий. Добавит изюминку последнему школьному празднику, хотя и требует серьёзной предварительной подготовки....