Урок английского языка в 6а классе.
методическая разработка (английский язык, 6 класс) по теме

Ткачева Людмила Викторовна

Урок на тему:Authors and Books.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo__yazyka_tkacheva.doc40 КБ

Предварительный просмотр:

                

             Урок английского  языка

         по теме  “Authors and Books”.

Учитель английского языка ГБОУ лицея

№ 329 Невский Район Санкт-Петербург   Ткачева Людмила Викторовна 18.02.12г.

Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции учащихся по теме “Писатели и книги”.

Задачи урока:

        Образовательные:

1.Формирование умения вести диалог по теме

2.Развитие аудио-фонематических навыков

3.Умение составлять высказывания с помощью опор

      Развивающие:

1.Формирование способности и готовности вступать в иноязычное общение

2.Развитие различных видов памяти

3.Развитие мыслительной деятельности;

4.Умение перенести знания в определенную ситуацию;

5.Развитие языковой догадки.

          Воспитательные:

1.Воспитание культуры общения;

2.Эстетического вкуса, творческой активности,

расширение кругозора, поднятие интереса к английской и американской литературе.

   Оснащение урока:

Портреты английских и американских писателей, выставка книг на английском языке, карточки с заданиями, магнитофон.

                        Ход урока.

  1. Организационный момент.

T. – Good morning! Glad to see you.

P.- Good morning.

T.- Let’s begin our lesson. Today we are going to speak about English and American writers and their books.

Do you like reading?

-Yes, we do or no we donot.

And why do you like reading?

(отвечают по речевым клише)

1.I like reading because……

  Books can tell us a lot about:

          Lives of famous people

          Ancient times

         Plants and animals

Books help:

     To descover new  lands

      To educate

2.I do not like reading because……

        It is borring

       It takes too much time.

-Have you read books of English or American writers?

Yes or no/

-What books have you read?

----------------

-And when you want to read a book where do you usually go?

        -To the library.

And who works at the library?

           -A librarian.

2.Активизация изученной лексики по теме. Развитие навыков диалогической речи. Диалог в библиотеке.

L.  Hello. Can I help you?

P. Yes, I want to take out a book.

L. What kind of books do you like to read?

P. I like books about…or I like…..stories.

L . Fine. We’ve got. Here you are.

P. Thanks.

                                         Диалог о книгах.

P1. What is the title of the book?

P2. The title of the book is…..

P1. Who is the author of the book?

P2. The author of the book is…

P1. What is the book about?

P2. The book is about….

      And now I see that you have read many books of English and American writers.

Will you guess some characters from famous books for children?

(Читаю описание некоторых героев книг).

1.Brave and strong                                     2. Strict and kind

   Clever and honest                                     fond of children

   Fond of nature                                        clever and full of wonderful ideas

Not afraid of wild animals                        can make things magic

A  true friend of his animal friends                 can make children happy

Ready to save his animal friends        

3. lively and brave                                        4. Beautiful and clever

  Naughty and lazy                                           tidy and clean

 A true friend                                                  kind and hardworking

  Full of ideas                                                 ready to help other people.

  Fond of adventures

        

        3. I see you know a lot. And can you do such kind of work?

Match the authors and the titles of the books.        

Walter Scott                The  Spy

Jack London                        The  Lost World

Conan Doyle                Pygmalion

Bernard Show                White Fang

Fenimor Cooper                           Ivenhoe

Jerom K. Jerom                        Three men in a boat.

                        …..wrote….

                        4.Групповая работа.

As you know books and authors I want you to make a biography of famous English and American writers with the help of these cards.

        Card 1        Mark Twain(1835-1910)

        

        A famous American writer

        A small town on the Missisippi River

        Began to work (12)

        First story-1867

        Best novel- The Adventures of Tom Sawyer (1876)

        Card2                        Walter Scott(1771-1832)

                A famous writer of Scotland

                Edinburgh Scotland

                Was interested in Scottish ballads

                Historical novels

                First novel- 1814 Rob Roy

                Best novel – Ivanhoe

        Card3                        Georg Bernard Shaw (1856-1950)

                

                One of the greatest English playwrites

                Ireland

                Famile- poor, middle-class

                Went to London -20

                Plays

                Best play- Pygmalion

                           5. Работа в парах.

Read the notes (a-e) and put them in the correct order to make a story.

        1-b, 2-e, 3-d, 4-a, 5-c.

And now read the text in Past Simple.

    6. The end of the lesson.

Well done. I like all your  answers.  So  today  we have spoken about  English and American  writers, about  books, we made stories. You worked very hard and got good marks.

Do you like the lesson?

What do you like most of all?

        And now you home task is Ex.3 p.45 in PB. You have to make a story.

So goodbye. The lesson is over. You may go.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

открытый урок английского языка в 7 классе по теме "Английский язык - язык мира"

Данный урок актуализирует знания учащихся по теме "Иностранные языки". Данный урок построен на использовании всех видов речевой деятельности: метод "Мозговой штурм" при активизации лексического матери...

План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...

Открытый урок английского языка в 7 классе по теме: "Английский язык -язык мира"

Материал этого урока предназначен для проведения открытого урока английского языка в 7 классе. Он прививает детям интерес к изучению иностранного языка, развивает навыки чтения, устной речи...