Конспект урока английского языка в 6 классе "Let's Discuss Animals' Problems""
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме

План - конспект урока английского языка в 6 классе

(УМК: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. «Enjoy English»: Учебник для 6 кл. общеобраз. учрежд.- Обнинск: Титул, 2008 )

 

Тема:  Lets discuss animals problems

Тип урока: совершенствования знаний, умений и навыков

Вид урока: комбинированно-речевой

Цели и задачи:

Образовательные:

- познакомить учащихся с мировыми обществами защиты животных;

-  повторить и закрепить лексический и грамматический материал по теме «Animals in Our Life»;

Развивающие:

- Развивать внимание, память, языковую догадку;

Воспитательные:

- способствовать формированию бережного отношения к окружающей среде;

- способствовать формированию навыка парной работы;

Практические:

- закрепить навык чтения

- тренировать навыки устной и письменной речи.

Оборудование:

- авторская разработка  в программе Smart Notebook, интерактивная доска, проектор, компьютер, раздаточный материал (листы для выполнения задания)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_6_klass_lets_discuss_animals_problems.doc587 КБ

Предварительный просмотр:

План - конспект урока английского языка в 6 классе

(УМК: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. «Enjoy English»: Учебник для 6 кл. общеобраз. учрежд.- Обнинск: Титул, 2008 )

Тема:  Let’s discuss animal’s problems 

Тип урока: совершенствования знаний, умений и навыков 

Вид урока: комбинированно-речевой

Цели и задачи:

Образовательные:

- познакомить учащихся с мировыми обществами защиты животных;

-  повторить и закрепить лексический и грамматический материал по теме «Animals in Our Life»;

Развивающие:

- Развивать внимание, память, языковую догадку;

Воспитательные:

- способствовать формированию бережного отношения к окружающей среде;

- способствовать формированию навыка парной работы;

Практические:

- закрепить навык чтения

- тренировать навыки устной и письменной речи.

Оборудование:

- авторская разработка  в программе Smart Notebook, интерактивная доска, проектор, компьютер, раздаточный материал (листы для выполнения задания)

Структура урока

Вид работы

Время (мин)

1.

Организационный момент. Приветствие.

2

2.

Сообщение темы, целей урока

3

3.

Фонетическая зарядка

3

4.

Проверка домашнего задания

5

5.

Тренировка навыка чтения

7

6.

Тренировка навыка монологической речи, закрепление изученного грамматического материала

7

7.

Тренировка навыка письма, закрепление изученного лексического материала

7

8.

Знакомство с новым материалом: «Animal Protection Societies”

6

9.

Пояснение домашнего задания

3

10.

Подведение итогов, выставление отметок

2

Итого

45

1. Организационный момент. Приветствие.

Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please

Who is on duty today?

Who is absent today?

Thank you

Good morning, we are glad to see you too.

I’m on duty today.

… are absent

2. Сообщение темы, целей урока.

Слайд1



Слайд 2


So, today we continue to speak about animals’ problems. Look at the smart board, please. I suggest you to read Hermann Hesse’s saying and guess what problem we will discuss today.



“Only when the last tree has died

and the last river has been poisoned

and the last fish has been caught

we will realize that we can't eat money”

Today we will discuss the bad influence of people on animals’ life.

Today we will speak about the problem of endangered species….


3. Фонетическая зарядка.

Слайд 3

Yes, you are right. But first let’s read the words we will need this lesson. Repeat after me, please:

Endangered…








Endangered

Species

Die

Pollute

Poison

Fur

Tusk…

        4. Проверка домашнего задания.

And now let’s check up your home task: ex. 20 p. 109. Your home task was to think over 6 reasons why animals die and make sentences. Let’s read them.



Thank you. And now let’s choose the reasons that are connected with people.







Animals die because of their age.

Animals die because they kill each other.

Animals die because people kill them.

Animals die because they have no food to eat…..



Animals die because people kill them….


5.Тренировка навыка чтения.

Слайд 4


Слайд 5


Слайд 6

I suggest you to discuss three of these reasons thoroughly. Look at the smart board and name them.







Let’s think why people kill these animals.


Yes, you are right. But sometimes people kill animals because they eat our food. Among such animals – dolphins. Let’s read about these amazing animals.




Now answer my questions:

  1. Do dolphins live in groups?
  2. Do they help each other?
  3. They haven’t got their own language, have they?
  4. What do they do for people?
  5. Do you like dolphins?




People kill them

People destroy their habitats

People pollute air, earth, water




People kill seals because of their fur.

People kill rhinos and elephants because of their valuable tusks…..






It is one of the cleverest animals on our planet. Dolphins are social, they live in groups. They have their own language and even names. Dolphins will stay with injured (раненный) or ill individuals, even helping them to breathe by bringing to the surface if needed. There are many cases when dolphins save people from sharks or after shipwreck.

6. Тренировка навыка монологической речи.

Слайд 7

Thank you. But not only hunting leads to the disappearing of some kinds of animals. Pollution of environment becomes one of the reasons why animals die. Let’s think over how this factor influences their life. Look at the pictures and try to guess how animals suffer from the pollution.

I think that the pollution of water causes the animals diseases because they drink dirty water.

I think that pollution of water is the reason why some kinds of fish are disappearing.

I think that pollution of the earth causes the death of many animals because their food becomes poisoned….

7. Тренировка навыка письма, закрепление изученного лексического материала.

Слайд 8



Very good. Thank you. And now we should discuss one more reason why animals die because of people. Name it please.

Right you are. Look at the smart board and read why people do that. 

Листы с заданием (приложение 1)

        




People destroy animals’ habitats.



To build new houses and roads people cut forests and dry rivers. Every year many animals die because they have no food to eat and no place to live.





Слайд 9


 And one of the animals who suffer from ruined habitats is panda. We have already read some information about these funny animals and now I want you to work in pairs and complete the text about pandas.

Now let’s check up what you have done.







Pandas are endangered animals. Today there are only about 1000 pandas in the forests of China. They are killed by hunters because their fur is valuable. Sometimes pandas die because the areas they live in run out of bamboo. Bamboo is the food they need to stay alive.

The giant panda is the symbol of WWF (World Wide Fund for Nature). WWF has worked with the Chinese government for a long time and has helped to make 33 special parks for pandas. These nice animals can live there in safety.









8. Знакомство с новым материалом: «Animal Protection Societies».

Слайд 10




Слайд11







As you have just read panda is the symbol of World Wide Fund for Nature. Today many people all over the world are trying to save endangered species. Look at the smart board. There are many animal protection funds in the world nowadays. And every day they try to help animals. I suggest you to get acquainted with some of their posters. Let’s read what they are about.  

















“Save Paper, Save Animals”

“She needs her fur more than you do”

“We are one in the same. So, save a life today”

“Don’t breed or buy while homeless die”

“We’d rather go naked than wear fur”

“Each of us can stop this cruelty”










9. Пояснение домашнего задания.

Слайд12

Thank you. And your home task is to find some information about one of the animal protection societies and make your own poster in defence of animals. You may work in pairs.



10. Подведение итогов, выставление отметок.


So let’s sum up what we have done today. What have you learnt?







Yes, you are right.

Well, children, thank you for your work. Your marks are …. See you tomorrow. Good bye.

Today we have discussed the problem of endangered species and influence of people on animals life.

We have learnt some new information about animal protection societies.

Now we know more about dolphins and pandas

Приложение 1

         

Fill in the missing words:

Pandas

Pandas are ____________ animals. Today there are only about 1000 pandas in the ____________ of China. They are killed by ___________ because their ____________ is valuable. Sometimes pandas ___________ because the areas they live in run out of ___________. Bamboo is the food they need to stay __________.

The giant panda is the ___________ of WWF (World Wide Fund for Nature). WWF has worked with the Chinese government for a long time and has helped to make 33 special _________ for pandas. These nice animals can live there in ____________.

Forests, fur, endangered, alive, die, parks, safety, bamboo, hunters, symbol

Список литературы

  1. Биболетова М.З. Денисенко О.А.,Трубанева Н.Н. «Enjoy English»: Учебник для 5-6 кл. общеобраз.учрежд.- Обнинск:Титул, 2010
  2. Биболетова М.З и др. Аудио приложение (МР3)  к учебнику «Enjoy English»: Учебник для 5-6 кл. общеобраз.учрежд. - Обнинск:Титул, 2010
  3. Coralyn Bradshaw and Jill Hadfield, Susannah Reed. Excellent 2. Pupil’s book. Longman-2010

Интернер - ресурсы:

http://payvand.com/blog/blog/2010/12/02/posters-tokyo-designers-week-2010-awards-iranian-artist/

http://gabriolus.hubpages.com/hub/Animal-abuse-Cruelty

http://www.ecokids.ca/blog/?p=631

http://www.theblacksheep.org.nz/animal-protection-society.html

http://morrisonworldnews.com/?p=45122http://fantasyflash.ru/anime/index.php?kont=newy&n=4

http://www.sodahead.com/united-states/who-are-more-likely-to-hunt-baby-seals-democrats-or-republicans/question-507981/

http://news.nationalgeographic.com/news/2009/09/090921-kenya-animals-drought-water/

http://tritroichki.narod.ru/animashki-newyear.html

http://vcechtonado1.narod.ru/newyear3.html

http://www.smayli.ru/multyashki.html

http://www.smayli.ru/edaa_3.html

http://smiles.33b.ru/smile.bereich1_153_4200.html

http://lyrik.rc-mir.com/smiles/smile.bereich0_135_90.html

http://smiles.33b.ru/bereich1_135_0.html

 

           

     

     

   

Пешеходько Т.А., учитель английского языка, МОУ гимназия №76


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка

Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме   « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...

План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...

Конспект урока английского языка по теме: "Reading and discussing books" для учащихся 10 класса УМК "Английский в фокусе"

Конспект урока может быть использован в разделе темы: увлечения подростков в свободное время. Чтение книг. Тип урока: урок рефлексии в рамках системно - деятельностного подхода....

Конспект урока английского языка для 5 класса Тема урока: Суффиксы -er, -or, -ist, -man в английском языке для образования профессий.

Конспект урока английского языка для 5 классаТема урока Суффиксы -er, -or, -ist, -manв английском языке для образования профессий....