Открытый урок в 5 классе по теме "Talking about school", 2012-2013 г.
методическая разработка (английский язык, 5 класс) по теме

Открытый урок по теме "Talking about school" был  разработан учителем английского языка Штейнбрехер Анной Владимировной  для 5 класса.  Основная цель урока -  обобщение материала по теме "Школа". Материал урока позволяет закрепить лексику по теме "Школа", развивает навыки чтения, аудирования, устной речи по данной теме, повторить простое настоящее время. Задания по аудированию выполняются учениками за компьютерами (компьютерное тестирование).  К плану урока прилагается электронная презентация.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл talking_about_school.rar2.13 МБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок в 5-м классе по теме: "Talking about School"

 (УМК М.З. Биболетова "Enjoy English")

Цели урока:

Обобщение материала по теме «Школа!»;

Активизация лексико-грамматических навыков и навыков аудирования;

Тренировка монологической  речи.

Оборудование:

Интерактивная доска, компьютеры, карточки.

Ход урока:

Организационный момент.

Good morning, dear girls and boys. Nice to meet you! Today we’ll speak about school in Great Britain and Russia.

Фонетическая зарядка.

But firstly let’s remember some sounds. Repeat after me. All together.

[t] timetable, technology, Information Technology, Art, subject;

Read the words in a chain. Translate the word…

[f] form, uniform, physical, Physical Education, foreign;

[h] - how, History, homework, happy;

Let’s learn the poem. Listen to me attentively.

Don't run in the school,                                                                                                                                     Always walk.                                                                                                                                                   Listen to the teacher.                                                                                                                                     Please, don't talk.

Now, repeat after me.

Речевая разминка:

Now look at the screen, please. This is Larry. He is from Great Britain. He is our guest today. But he has a problem. He has no time to put the things in his school bag.  Let’s help him.                                                                What do we use at school? (слайд)

Example: We use a pen at school. Repeat after me. Translate. Make up sentences.

Чтение:

Larry thanks  you for your help. And now we shall play. Let’s read and translate the letter from Larry. We have 2 teams: green cucumbers and red tomatoes. And now we should revise these words. Read after me and translate.

P.E. (Physical Education            [     ])

Subject                                        []

Tuesday                                               []

 “Green cucumbers” begin to read the first sentence.

(Дети читают по одному  предложению, ).

Hi, my name is Larry White. I’m eleven. I live in London. I am in the fifth form and I want to tell you about my school. My lessons start at 9 o’clock. We usually have five or six lessons a day. Tuesday is not a good day for me at school. We have Maths and French. They are not my favourite subjects. We also learn English, History, Information Technology, Physical Education (P.E.), Music and Art. I like history and P.E. a lot. We don’t go to school on Saturday or on Sunday.

Yours,     Larry.

Thank you for your work, children.

Take these  cards on your desks, children.  Choose the right answer. Example:

1. Larry lives in … .

a) London
b) a small town
c) a village

Учитель читает и переводит пример.The right answer is London.  “Green cucumbers”, the next 2 tasks are for you. “Red tomatoes”, you also have 2 tasks. You have one minute.

Now it’s time to answer.

1. Larry lives in … .

a) London
b) a small town
c) a village

2. Larry is … years old.

a) 10
b) 11
c) 12

3. Usually Larry has got … lessons.

a) three
b) five or six
c) six

4. … is not a good day for him.

a) Tuesday
b) Thursday
c) Friday

5. Larry’s favourite subjects are … .

a) History and Maths

b) History and P.E.

c) Music and Art.

Физкультминутка:

I think you are tired. Let’s have a rest. Please stand up.

Hands up, hands down

Hands on hips, jump jump jump

Stand still bend right, bend left

Touch your toes, turn around

Hands up, hands down and sit down.

Практика речи:

So, now we know a lot about  schools in Britain. Tell Larry about your school day. Take your cards and use the words:

For example: I get up at 7 o’clock.

My day

Use the words:

 get up at seven o’clock; have breakfast with my family; go to school; have 5 or 6 lessons a day; Then (затем)… come home and  have dinner; do sports, go for a walk, and take the dog for a walk; Then… do my homework and help my Mum; watch TV, read books,  and play computer games in evenings; go to bed at 10 o’clock.

(дети составляют  по одному предложению). Well done.

Аудирование.

Now take your seats at the computers. Watch cartoons. Be attentive.

(Учитель просит детей сесть за компьютеры для прохождения теста. Дети смотрят  видео).

We’ll have a test. Choose the right answer, please.

Задания теста к разделу урока: «Обучение аудированию »

Where is Lary’s pencil?

It’s on his desk.

It’s under his desk.

It’s in his pencil case.

Where is Larry’s pencil case?

It’s at Larry’s house.

It’s on the window.

It’s in Larry’s school bag.

Where is Larry’s school bag?

It’s on the chair.

It’s in the classroom.

It’s in the bus.

That’s great. Take your seats.

Итоги урока:

We have 2 teams today. Now we’ll know who is the first. Count with me. “Green cucumbers”, you have… points. Good work. “Red tomatoes”, you have …points. It’s fantastic! Green cucumbers, your marks are fives. “Red tomatoes”, you are the winners, your marks are fives plus.

 Stand up. Let’s sing a song.

My pencil case

My pencil case, my pencil case

My pencil case is red and blue

5 pencils in my pencil case

5 pens and a rubber too.

My pencil case, my pencil case

My pencil case is really full

It’s a lovely pencil case

It goes with me to school.

Thank you for the lesson, children! Hands up, good – buy.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока 5 класс "School"УМК "Enjoy English"

Конспект открытого урока 5 класс "School"УМК "Enjoy English"   ...

Рабочая программа предмета «Чтение» для 3 класса школы І вида (ЗПР) на 2012-2013 учебный год

Данный курс разработан для обучающихся, имеющих - тугоухость  III-IV  степени, глухоту - задержку психического развития - грубое недоразвитие речи...

Рабочая программа и календарно-тематическое планирование по обществознанию для 8 класса школы VII вида на 2012-2013 учебный год

Рабочая программа и календарно-тематическое планирование по обществознанию для 8 класса школы VII вида на 2012-2013 учебный год.Рабочая программа для школы VII вида разрабатывается так же, как програм...

Открытый урок по английскому языку по теме «School», 5 класс, учебник «Enjoy English», автор М.З. Биболетова.

Данный урок является обобщающим уроком по теме «Школа». На уроке использованы:  технология личностно- ориентированного обучения и технология применения современных ИКТ; компьютерная презента...

«Анализ итогов государственной аттестации учащихся 11-х классов в формате ЕГЭ в 2012/2013 учебном году»

Был сделан «Анализ итогов государственной аттестации учащихся 11-х классов в формате ЕГЭ в 2012/2013 учебном году» по географии. Выявлены задания, которые вызвали затруднения у учащихся  и д...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку по теме «School», 5 класс. Хазеева Э.С.

Цель: применить полученные знания и умения на практике с последующим            выходом на монологическое высказывание по теме.Образовательные за...