Урок английского языка. 8 класс.Тема"British Parliament.In the Palace of Westminster"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Голованева Надежда Николаевна

Урок для учащихся 8 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka.doc39 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка.

Тема «British Parliament. In the Palace of Westminster».

Цели урока:

 Обучающая цель: Познакомить учащихся со структурой Британского парламента. его работой. Формировать умение объяснить те или иные факты.

Развивающая цель: развивать умение найти требуемую информацию в воспринимаемом на слух тексте. Расширить знания учащихся о Британском парламенте. Познакомить с культурными и историческими реалиями ВЕЛИКОБРИТАНИИ.

ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ ЦЕЛЬ: СОЗДАТЬ ПОЛОЖИТЕЛЬНУЮ МОТИВАЦИЮ К ИЗУЧЕНИЮ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. РАСШИРИТЬ КРУГОЗОР УЧАЩИХСЯ.

Оснащение урока: Таблица, презентация. Аудиокассета.

Ход урока

1.Организационный момент. Знакомство с темой урока.

Good morninig! My dear boys and girls! I am glad to see you! How are you today? The topic of our lesson is British Parliament. The aim of the lesson is to learn about the structure of British

 Parliament and its work.

Today we’ll learn, listen and speak about it.  

2.Повторение пройденного материала по теме «Великобритания»

Презентация.

Now let’s do the Quiz. What do we know about UK?

3.Проверка домашнего задания.

Answer the questions.

1. Who is the head of state in the UK?

2. Who is the head of the government in the UK?

3. What is the British Parliament called?

4. How many Houses does it consist of?

5. Which House represents the people of Britain?

6. How often do British people vote for MPs?

7. What are the members of the House of Commons called?

4.Знакомство с культурными и историческими реалиями Великобритании.

Children, look at the pictures and try to match people/objects and places with their names.

Ex.2 p.56.

5.Аудирование текста с целью развития умения найти требуемую информацию в 6воспринимаемом на слух тексте. (Аудиокассета)

6.Диагностика уровня подготовленности к аудированию учащихся.

Do Ex.6 p.58 choose the correct answers

1. How many parts does the Palace of Westminster consist of?

a) one        b) two        c) three

2. What are the main colors of the Houses of Parliament?

a) gold, read

d blue        b) gold, green and red         c) red and green

3. Who writes the Queen’s Speech?

a) The queen         b) the Government         c) the Lord Chancellor

4. Which are Britain’s two main political parties?

a) Democratic, Republican and Conservative

b) Conservative and Democratic

c) Labor and Conservative

5. Whose shoe should a Conservative touch?

a) David Lloyd George’s        b)Winston Churchill’s         c) The Queen’s

6. Why do MPs sometimes sit on the steps?

There are more MPs then seats in the House of Commons.

       b) It’s a part of an old tradition.

c)It’s a punishment for those who are late.

7.When can you see the Mace in the House of Commons?

a)It’s always there.        b)Only when the Queen come

c)When the House is debating.

8.How old is Westminster Hall?

more than a thousand years old .

more than a hundred years old.

More than four hundred years old.

7.We’ve learned much about the British Parliament and its work at our lesson.

Let’s play! Fill in the crossword puzzle and read the name of the river where the Palace of Westminster stands.

1.What do MPs do with their feet?

2.What is the surname of one of the most famous British Prime Ministers

(“the Iron Lady)?

3.What does the Lord Chancellor sit on ?

4.What are the members of the House of Commons called?

5.Who opens the Parliament?

6.Who presides over the House of Commons?

7.Домашнее задание.

At home you need to read the dialogue .Ex. A p.58 for detail and say: Is Mr Jenkins a good teacher? Why? What is the best translation for Mr Know-it-all?

8.Подведение итогов. Рефлексия.

T: Let’ draw a conclusion. Have we reached the aim of our lesson?

P: Yes.

P: We’ve learned much information about British Parliament and its work.

T: It’s time to give marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языкав3 классе.Тема: "Специальное вопросительное предложение"

Урок английского языка в 3 классе по ФГОС.Учебник М.З. Биболетовой,Н.Н. Трубанёвой "Enjoy English".В конспекте расписано всё поэтапно:1.Приветствие.2.Фонетическая разминка.3.Речевая разминка.Целеполаг...

Тема “The British Parliament.” Урок 3 “How did the British Parliament begin?”

Урок построен на материале УМК “Happy English.ru”, авторы: К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман. Задачи урока.Учебная: 1) познакомить обучающихся с придаточными цели и обеспечить отработку данного граммати...

Презентация к уроку английского языка на тему: «British writers»

Данная презентация расчитана на учащихся 9-го класса и может быть использована на уроке английского языка....

Развитие навыков монологической речи на уроке английского языка по теме British food

Содержит комплекс упражнений для развития монологической речи на основе видео British food (“Window on Britain” Richard Mac Andrew, Oxford University Press)...

Урок английского языка по теме " British and Russian Holidays"

Тема: «British and Russian Holidays»Цель урока: развитие иноязычной коммуникативной компетенции   обучающихсяЗадачи:1.     Учебно-практическая: активизировать и закреплят...

План-конспект урока английского языка по теме «British holidays»

Цели урока: учащиеся должны   обобщить и систематизировать имеющиеся знания по теме «Британские праздники» и научиться подписывать поздравительную открытку....

Урок английского языка Do the British need the Queen?

Урок английского языка для 9 класса в технологии проблемно - диалогического обучения....