Кауфман 6 класс_план-конспект урока "Past Simple.Irregular verbs"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Ксения Эдуардовна Мишанова

План-конспект урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon kaufman_6_klass_past_simple_irregular_verbs.doc45.5 КБ

Предварительный просмотр:

План- конспект урока

 по учебнику  К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Нарру English.ru» за 6 класс

Выполнила: Мишанова К.Э

МОБУ СОШ № 20 г. Белорецк

Тема :  Past Simple. Irregular verbs.

Цели:

Образовательные:

- формирование нового грамматического понятия – неправильные глаголы;

- продолжение знакомства учащихся с ИЯ как средством общения;

Развивающие:

- развитие умения преодолевать трудности, связанные с использованием нового грамматического материала;

- развитие иноязычные речевые механизмы зрительного восприятия, выбора и комбинирования;

- развитие логическое мышление, память, догадку;

- развитие умение правильно подбирать материал для решения коммуникативной задачи;

Воспитательные:

- поддержание интереса к общению и формировать познавательную активность;

- воспитание потребность в практическом использовании языка;

- воспитание организованности, усидчивости, активности и внимания;

-воспитание культуру общения.

Практические задачи:

  1. ввести новое грамматическое понятие – неправильные глаголы;
  2. научить описывать действия, которые происходили вчера;
  3. автоматизировать навык употребления глаголов в Past Simple;
  4. развивать и совершенствовать умения диалогической речи;
  5. учить читать неподготовленный текст;
  6. проверить умение употреблять формы согласия и несогласия

Языковой материал:

а) новый:  неправильные глаголы в Past Simple (2форма)

б)для повторения:  Past Simple, правильные глаголы в Past Simple;

Учебные пособия: учебник, наглядность, листы с неправильными глаголами каждому.

Ход урока

 I  Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.

  1. Ориентирующее замечание учителя

T.: Good morning, children! I’m very glad to see you. Sit down, please. Today we are going to continue our travel in the town which is called Past Simple. We have already visited some of its inhabitants. They are Regular Verbs. Today we will get acquainted with Irregular Verbs. We will also revise the text about Robin, and recall how to say what you did yesterday.

2) Речевая зарядка                                                     T-Cl, T-P1P2

T.: Children, I know one funny poem. I often repeat it because it makes me smile. I want you to smile too. I will share it with you. I hope you will like it. In this poem we’ll have to pronounce the sound [i] very often. Let’s pronounce it all together.

T.: Fine! Now you, please, Dima, Lera…

T.: Now you are ready to listen to my favourite poem. Listen to it, be attentive.

This little pig went to market,

This little pig stayed at home,

This little pig had roast beef,

This little pig had none,

And this little pig went wee, wee, wee,

All the way home.

T.:  Have you understood everything? What is it about?

T.: Good. Now look at this picture. Here is the poem. Let’s read and translate it line by line. Lena, Tanya…

T.: Let’s read it all together faster.

T.: Good. Can you read a bit more faster? Let’s try all together.

T.: It was nice. I see that now you are I good mood. You are smiling and we can visit our friends.

II  Автоматизация Past Simple (с правильными глаголами)       T-Cl, T-P1P2

T.: I hope you have not forget about our trip. Look at the blackboard. Here is a map of the country DoDidDone. Who can show where we are?

T.: Quite right you are. We are in the town which is called Past Simple. Please, tell me some words about it.

P1P2:  рассказывают правило

T.: Thanks a lot. We have also got acquainted with some of its inhabitants. They are all wearing green coats with big letters –ED on them. We call them  Regular Verbs. What do you know about them?

P1P2: рассказывают правило

T.: and do you remember the name of the street where we have been last time?

T.: Right you are. It is Positive Sentence Street. What do Regular Verbs do there? How do they behave?

P1P2: рассказывают правило

T.: So, we have revised everything we need to say what my friend Mike did yesterday. He cannot write but he can draw. That’s why he painted everything he did yesterday. Look at these pictures and describe his actions.

(демонстрируются картинки, на которых изображены действия, которые можно выразить правильными глаголами)

T.: Thanks.

 III  Работа над текстом (р.170-171)                                     T-Cl, T-P1P2  

T.:  Children, do you remember the legend which Regular Verbs told us?

        1) Проверка понимания:

Упр.1

  1. Say what the legend is about

Упр.2

  1. Children, Regular Verbs want to share this legend with their friends but, unfortunately, they cannot. The sentences got mixed up in their heads. They need our help to do the text. Let’s arrange the sentences in the logical order.(предложения даны в беспорядке)
  1. Упражнения по тексту

Упр.1

  1. Say if I’m right or wrong. Which formulas help us to do it?
  1. The name of the boy was Peter.
  2. His father was a wizard.
  3. The boy and his father lived in Wales.
  4. The boy believed in a Scottish legend about the Stone of Destiny.
  5. He never answered his father’s questions about the future.

Упр.2

  1. We know some facts about Robin and his father. Finish my sentences, add as much information as you can.
  1. Robin lived in …….
  2. His father was a …………
  3. Robin’s father wanted ………….
  4. But something……………..

Упр.3

  1. Regular Verbs do not know how Robin managed to return home. And what do you think of it? Maybe somebody helped him. Imagine who it could be.

IV  Введение нового грамматического понятия – Irregular Verbs (Lesson 6, p174)                                                                                      T-Cl, T-P1P2

T.: Thanks a lot. You helped Regular Verbs to revise the legend. Now they can tell it to their friends. Oh, here they are. Look at the blackboard. They do not look like Regular Verbs. They are wearing coats in different colors with number 2 on them. They are called Irregular Verbs. Please, open your books at page 174 and read about them.

T.: What did you learn about Irregular Verbs? Tell us, Kolya.

T.: Итак, ребята, как вы уже поняли, неправильные глаголы – это те глаголы, которые не подчиняются правилу V-ed. Именно поэтому их назвали неправильными. Их формула – V2. Чтобы не запутаться в неправильных глаголах, создана специальная таблица. Вот  в ней  во 2-ой колонке мы будем смотреть форму неправильного глагола в Past Simple.

T.: Let’s have a look at it. Open your books at page 245. Here is the table. At home I want you to put down the first ten verbs into your vocabulary.

T.: Our new friends are going for a walk. Let’s join them. Oh, look, it is Positive Sentence Street. Let’s see what Irregular Verbs do there. Look at page 175, read the rule. Repeat it again, Katya.

T.: Thank you. Now we will conjugate some irregular verbs in Past Simple. First, look at the example on page 175.  ( to become, to build…..)

T.: Good of you. I know that it’s not an easy matter to learn irregular verbs. That’s why I will give you a poem which can help you. Today we will write down only a small part of this poem.

To write - wrote - written,

To eat - ate - eaten,

To speak - spoke - spoken,

To break - broke - broken.

To come - came - come,

To become - became - become,

To run - ran - run,

To swim - swam - swum.

T.: Let’s read it all together. Thank you.

 V Заключительный этап урока                                          T-Cl, T-P1P2

        Подведение итогов:

Well, children, I liked the way you spoke English today. Your marks for the lesson are……….

        Домашнее задание

T.: Open your books and write down your homework. I want you to learn the poem by heart. Look up in the dictionary the translation of the verbs. And do ex.4 p.176.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Человек в горниле времени. Раннее романтическое творчество М.Горького. 11 класс. План-конспект урока и презентация.

Предложенные материалы входят в состав проекта "Золотые уроки учителей Петербурга".Ознакомиться с видео-уроком можно в разделе Видео или на сайте школы №27....

Решение задач с помощью систем уравнений второй степени. 9 класс . план-конспект.

План - конспект "Решение задач с помощью систем уравнений  второй степени" составлен на основе требований ФГОС по математике для 9 класса. Урок познования нового материала  с применением про...

Первые уроки в 11 классе. План конспект урока №1

План-конспект урока № 1. А.11 класс. Повторение материала 10 класса. Производная и ее применение....

Металлообработка 6 класс. План – конспект. Тема: "Измерения штангенциркулем".

Цель:Освоить приёмы нарезания резьбы метчиком  и плашкой. Формировать умение контролировать готовые  детали по чертежу,  навыки безопасной работы при нарезании внутренней и наружной рез...

Конспект урока по русскому языку в 6 классе План – конспект урока по русскому языку в 6 классе по теме : « Лексика. Слово и его лексическое значение».

Конспект урока по русскому языку в  6 классеПлан – конспект урока по русскому языку в 6 классе по теме : « Лексика. Слово и его лексическое значение»....