Урок-концерт в 4 классе по теме "Рабочий день"
методическая разработка по английскому языку на тему

Абламонова Светлана Алексеевна

Весь урок составлен из стихов и рифмовок, которые дети изучалт на уроках по темам "Рабочий день", " Еда", " Школа". Необычная форма урока позволяет более эффективно повторить изученные темы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok1.dockoncert.doc52 КБ

Предварительный просмотр:

Урок в 4 классе.

Тема: «Рабочий день».

                                    (Повторение тем: «Школа», «ЕДА»,)

Цель: повторить лексический материал по темам.

Образовательная задача: - повторить активную лексику по темам с помощью рифмовок,                

стихов, песен.

Развивающие задачи: - развивать навыки аудирования, правильную интонацию и произношение,

 - развивать творческие способности (инсценирование стихов, выразительность, эмоциональность); повысить интерес учащихся к изучению английского языка.

Воспитательная задача: - воспитывать активность, ответственность, коллективизм, правильные манеры поведения.

Оборудование:   -тематические картинки,

                              -«раскладушки» со стихами,

                              -декорации спальной комнаты,

                              -часы,

                              -макет светофора,

                              -магнитофон.

Технологии: игровые, личностно-ориентированные, здоровьесберегающие.

Тип урока: урок – концерт.

Формы работы: индивидуальная, групповая.

Формы контроля:

Этапы: Организационный момент

               Повторение лексики по теме «Рабочий день»

               Повторение лексики по теме «Школа»

               Повторение лексики по теме «Еда»

               Подведение итогов урока. Домашнее задание

Ход урока.

        Организационный момент.

Teacher:  Today we have unusual lesson. Last years we learnt a lot of poems and songs. And now, let’s remember them. Let’s show our working day using these poems and songs.

        Повторение лексики по теме « Рабочий день»

                                         (Сцена 1. мальчик спит.)

Ведущий:  When the sun is over head

                   Every child sleeps in bed.

                   Then at night the stars come out

                   The children get up and jump about.

Ученик 1:  Oh, no! You are wrong! At 7o’clock in the morning we get up.

                                          (звенит будильник)

Mother:       Get up, little Freddy!

                    Breakfast is ready:

                    Butter and cheese,

                    All that you please.

Son:                     I am calling good-morning,

                            Good-morning to you

                            This bright sunny morning.

                            How are you?

Mother:       I am calling good-morning

                    Good-morning to you,

                    This bright sunny morning

                    Quite well and you?

Son:    I’m fine, thank you.

Ведущий:   It's time  to do morning exercises.

Mother:      Get up, little Freddy!

                    Breakfast is ready:

                    Butter and cheese

                    All that you please.  

Ведущий:  Then we wash ourselves, have breakfast and go to school.

                                (все дети поют и показывают):

Pupil:          This is the way we wash our hands,

                   Wash our hands, wash our hands.

                   This is the way we wash our hands

                   Every day in the morning.

          Ведущий:  Now, it's time to have breakfast.

Ученики ( продолжают петь):

                  This is the way we eat our bread,

                  Eat our bread, eat our bread.

                  This is the way we eat  our bread

                  Every day in the morning.

Pupil 2:               Milk and bread

                            For little Fred,

                            Tea and jam

                            For brother Sam.

        Повторение лексики по теме «Школа», правил дорожного движения.

       

Ученики (продолжают петь):

                  This is the way we go to school,

                  Go to school, go to school.

                  This is the way we go to school

                  Every day in the morning.

Pupil 3:                In the street the buses run

                            Two by two, or one by one.

Pupil 4(изображая инспектора ГАИ):

                  Stop! Stop!

                  Be very, very careful

                  When you cross the street.

                  Use your eyes and use your ears,

                  And then use your feet.

                            Look to the left,

                            Look to the right,

                            Then look up

                            And check the light.

                 When all the cars have stopped,

                 It’s time for you to go.

                 Walk between the lines.

                 That’s the safest way I know.

Pupil 5:                 Look to this side,

                             Look to that side.

                             The green says, ”Go!”.

                             Now, go slow!

                             The red says,” Stop!”

                             Now, do so!

                   (дети рассаживаются за парты)

Ведущий:  Now we are at school.

Pupil 6:    I can read, I can write,

                I can speak English, too.

                I love learning English

                And what about you?

Teacher:  What subject do you like?

Pupils:  - I like Russian.

  - I like Literature.

  - I like History. Etc

Pupil 7:                Play and look!

                             Look and play!

                             You will learn

                             Day by day.

Pupil 8:    Twice one are two –

                And easy sum to do.

                            Twice two are four –

                            Four apples and no more.

                Twice three are six –

                Three red and three blue bricks.

Pupil 9:               One, one, one –

                            One from two is one.

                            One, one, one –

                            Two from three is one.

Pupil 10:  One, two, three!

                One, two, three!

                 I can count well,

                As you can see.

Pupil 11:             We are good friend,

                            My book and I.

                            We have such fun

                            My book and I.

Pupil 12:  One from three –

                 Two books for me.

                 One from two –

                 One book for you.

                 One from one –

                 And we have none.

Pupil 13:             Peter has a pencil,

                           Peter has a pen.

                           He draws with his pencil

                           And writes with his pen

       Повторение лексики по теме «Еда», «Помощь по дому»

Ведущий: Come to dinner,

                  Come to dinner.

                  Ding, dong, dell.

                  Ding, dong, dell.

Pupil 14:             Soup, meat and potatoes,

                            Soup, meat and potatoes.

                            Ding, dong, dell.

                            Ding, dong, dell.

Pupil 15:   Mother lay the cloth for tea,

                  Cups for Jack and Mary and me.

                  Spoons and plates we all can see

                  Sugar, milk, a pot of tea.

Pupil 16:             I like coffee, I like tea.

                            I like apples on that tree.

Pupil 17:   “I like milk and bread,”

                            Says little Fred.

                 “And I like tea and jam,”

                            Says little Sam.

Mother:     Tell me, little Pete,

                  What you like to eat.

Pete:          Well, I like to eat

                  What is good and sweet.

Pupil 18:            Mummy’s in the kitchen

                           As busy as can be,

                           Cooking lots of good things

                           For Daddy and for me.

Pupil 19:   Help your mother lay the table

                 With the knives and forks and spoons;

                 Help your mother lay the table

                 Every afternoon.

                           Help your mother clear the table,

                           Take the knives and forks and spoons;

                           Help your mother clear the table

                           Morning, night and noon.

Pupil 20:  On Monday, Tuesday, Wednesday,

                 On Thursday, Friday and

                 On Saturday and Sunday

                 I’d like to see my friend.

                 At 1o’clock, at 2o’clock,

                 From 2 to 10,

                 At half past one, at half past two

                 I’m glad to see my friend.

Pupils (продолжают петь):

                 This is the way we kick the ball,

                 Kick the ball, kick the ball.

                 This is the way we kick the ball

                 On a cold and frosty morning.

                           This is the way we dance and sing,

                           Dance and sing, dance and sing.

                           This is the way we dance and sing

                           On a cold and frosty morning.

Pupil 1:    Breakfast in the morning,

                Dinner in the day,

                Tea comes after dinner,

                Then it’s time to play.

Pupil 2:               Supper in the evening

                            When the sky is red.

                            Then the day is over

                            And we go to bed.

Pupil 3:    Go to bed late –

                 Stay very small.

                 Go to bed early –

                 Grow very tall.

Pupil 4:               Good-night, Father,

                            Good-night, Mother,

                            Kiss your little son.

                 Good-night, Sister,

                 Good-night, Brother,

                 Good-night, everyone.

  Подведение итогов урока. Домашнее задание.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-концерт в 3 классе "Подготовка к Рождеству"

Урок-концерт в 3 классе "Подготовка к Рождеству"...

Урок - концерт в 7 классе литература. Стихи рожденные войной.

Урок-концерт. Литература. 7 класс Мокрушина Елена Арташовна, учитель русского языка и литературы Стихи, рожденные войной. Люди! Покуда сердца стучатся,- помните! Какой ценой завоевано счастье,- пожалу...

Технологическая карта урока-концерта в 6 классе.

Технологическая карта урока-концерта. Планирование действий учителя, учеников, результата, УУД....

Урок-концерт в 5 классе "Фуд-шоу"

Данный вид урока представлен в нетрадиционной форме- урок-концерт как заключительный по теме   в 5 классе или может быть проведен как внеурочное мероприятие на неделе английского языка. Можн...

Презентация к уроку-концерта "Один день в деревни"

Методическое сопровождение в виде презентации "Один день в деревни"...

Урок-концерт в 6 классе «Святки на Руси: обычаи и традиции празднования»

Открытый урок-концерт в 6 классе «Святки на Руси: обычаи и традиции празднования».Тип урока: урок развития речи.Форма урока: урок-концерт.Педтехнологии:  театральная педагогика, колле...