Разработка урока английского языка в 4 классе
план-конспект урока по английскому языку по теме

  Form 4 b                                                                                                                                            

Practical aims:

  • To develop pupils’ lexical, phonological habits;
  • To develop pupils’ skills in speaking, reading, hearing.

Educational aims:

  • To develop pupils’ mental abilities.

Cultural aims:

  • To extend pupils’ knowledge of the world in which they live.

Equipment: teaching aids and materials, visual materials (pictures, cards), tape recorder, computer, TV screen.

Literature: “Way Ahead. A foundation course in English 3” by M. Bowen, Macmillan, 2010.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_otkrytogo_uroka_4_klass_birthdays.doc26 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока английского языка в 4 классе

Неткачёва Т. А., учитель английского языка школы-гимназии № 17 г. Актобе

Theme: Birthday

                                                                                                                   Form 4 b                                                                                                                                            

Practical aims:

  1. To develop pupils’ lexical, phonological habits;
  2. To develop pupils’ skills in speaking, reading, hearing.

Educational aims:

  1. To develop pupils’ mental abilities.

Cultural aims:

  1. To extend pupils’ knowledge of the world in which they live.

Equipment: teaching aids and materials, visual materials (pictures, cards), tape recorder, computer, TV screen.

Literature: “Way Ahead. A foundation course in English 3” by M. Bowen, Macmillan, 2010.

The Procedure of the Lesson

  1. Org. moment

T: Good morning, pupils! How are you today? What date is it today? What day is it today? What season is it now? Do you like autumn? Why?  Look at the screen and guess the theme of the lesson. Can you guess?

T: Yes, we’ll speak about birthdays and revise ordinal numbers and months.

  1. Phonetic drill

T: Let’s repeat the names of the months. Look at the screen and repeat after me:  January.  T – Cl

T: What does it mean? Repeat again.    T – Cl

T: What is the English for …?  Name the months in order, backwards. T – P1, P2  

  1. Oral practice.

T:  Look at the Princess. What does she ask?  Read together.  T – Cl  

T:  When is your birthday? T – P1, P2

T: Each month has its own number in the year. Let’s repeat the ordinal numerals. How do we make them? Do you remember? Look at the board. Repeat after me.  T – Cl  

T: Open your books at p 28 ex 1. Read the task. I’ll give you the cards with the month. Come to the blackboard and speak about your month as in example.  T – P1, P2

  1. Speaking

T: Look at the board. Let’s learn two new words. Read the sentences and guess the meaning.  

T: Repeat them together: before/ after.  T – Cl

T: Let’s play a guessing game (ex 2 p 28).  Read the example.

T: Are you tired? Let’s go to the Zoo and see monkeys! Look at the board and repeat  the poem after me. T – Cl

There are eight monkeys at the Zoo:

The first monkey is tall,

The second monkey is small,

The third monkey is green,

The fourth monkey is clean,

The fifth monkey is red,

The sixth monkey is sad,

The seventh monkey is old,

The eighth monkey is cold.

T: Now I’ll give some pupils the line from the poem to learn by heart in 1 minute. Now come to the blackboard and recite the poem, please. T – P1, P2, P3…

T: Let’s sing a song. Ex 3 p 28. Read it for yourself and listen to the tape.

There are twelve months in a year.

There are twelve months in a year.

From January to December

There are twelve months in a year.

It’s the fourth month.

It’s the fourth month.

It’s the fourth month in the year.

It’s April!

It’s April!

It’s the fourth month in the year.

T: Sing together. T – Cl

T: Let’s play a game “Fingers”.  When is your birthday? It’s in ….

  1. Writing

      T: Look at the board and answer the Princess’s question (“When is your birthday?”) in the written form. T – P1, P2  

  1. Giving home task

T: Pupils, write down your home task, please: wb p 27, pb p 28  

  1. Conclusion

The results of the lesson, marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка урока английского языкав 5 классе "Встреча с корреспондентами журнала"по УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English"

Разработка урока в 5 классе «Встреча с корреспондентами журнала» может быть использована коллегами при  изучении темы «Семья», «Черты характера» в разделе «Узнаем  больше друг о друге»...

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

"Enjoy English" Разработка урока английского языка 5 класс (УМК К. И. Кауфман "Happy English.ru")

Разработки к уроку английского языка в 5 классе по теме "Enjoy English". Представлен подробный план урока, алгоритм проведения урока, рекламный проспект, опоры к уроку, таблица МХК учащихся данного кл...

Разработка урока английского языка 2 класс с использованием интерактивной доски IQ Board Тема: «Праздник зверей»

Данный материал  позволяет повторить знание алфавита, лексики по теме "Животные". В разработке заложен мультфильм про тигренка и игра-пазл на развитие памяти....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...