Инсценировка по мотивам сказки "Теремок" для 2 класса
учебно-методический материал по английскому языку по теме

Коновалова Наталья Алексеевна

Данный материал можно использовать для подготовки внеклассного мероприятия во 2 классе. Он позволяет закрепить лексику по темам "животные", "цвета", а также элементарные разговорные фразы. Работа с инсценировкой повышает интерес к изучению английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon the_house_in_the_wood.doc27 КБ

Предварительный просмотр:

Инсценировка по мотивам сказки «Теремок» (2 класс)

“The House in the Wood”

Characters: an author, a mouse, a frog, a hare, a fox, a wolf,

a bear.

 Author: Here is the house in the wood.  

               A mouse is running. It sees the house. It stops at the door and knocks.                                              

Mouse: Who lives here?

Author: Nobody answers. And the mouse comes in.

              A frog is running through the wood. It sees the house. It stops at the door and knocks.            

Frog: Who lives here?

 Mouse: I do. I am a little grey mouse. And who are you?

 Frog: I am a little green frog. May I come in?

 Mouse: Do, please. Come in.

 Frog: Thank you.

Author: A hare is running through the wood.

              It sees the house. It stops and knocks at the door.

Hare: Who lives here?

Mouse, Frog: We do.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog. And who are you?

Hare: I am a little grey hare. May I come in?

Mouse, Frog: Do, please. Come in.            

Author: A Fox is running through the wood. It sees the house.

             It stops at the door and knocks.

Fox:  Who lives in the house?

Mouse, Frog, Hare: We do.

                                I am a little grey mouse.

                                I am a little green frog.

                                I am a little grey hare.

                                And who are you?

Fox: I am an orange fox. May I come in?

Mouse, Frog, Hare, Fox: Do, please. Come in.

Author: A Wolf is running through the wood. It sees the house.

              It stops at the door and knocks.

Wolf: Who lives in the house?

Mouse, Frog, Hare, Fox: We do.

                                         I am a little grey mouse.

                                         I am a little green frog.

              .                          I am a little grey hare.

                                         I am an orange fox.

                                         And who are you?                          

 Wolf: I am a grey wolf. May I come in?

All together: Do, please. Come in.

Author: A Bear is running through the wood. It sees the house. It stops at the door and knocks.

Bear: Who lives in the house?

All together: We do. I am a little grey mouse.

                   I am a little green frog.

                   I am a little grey hare.

                   I am an orange fox.

                   I am a grey wolf. And who are you?

Bear: I am a big brown bear. May I live with you?

All together: No, you are too big. You will break our house. Run away. Run away.

Bear: I want to live with you in the house.(Пытается войти в теремок и ломает его. Звери  прогоняют медведя и решают построить новый дом.)

All together: Let’s build a new house.

             .

             .

                         


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Инсценировки по истории 5-6 класс

инсценировки по истории 5-6 класс...

Инсценировка по мотивам повести В.Н. Крупина Большая жизнь маленького Ванечки

Инсценировка по мотивам повести В.Н. Крупина "Большая жизнь маленького Ванечки"...

Инсценировка "Капризка" (по мотивам одноименной пьесы для кукольного театра)

Театрализованное представление для начальных классов коррекционной школы VIII вида...

The Donkey’s favourite season. (инсценировка по мотивам одноимённой сказки из учебника М.З. Биболетовой «EnjoyEnglish»для 4класса)

Используя английские песенки и простые атрибуты, можно превратить сказку в спектакль....

Инсценировка по мотивам славянской сказки "Маменькина дочка"

Инсценировка  по мотивам славянской сказки "Маменькина дочка" с звуковым оформлением...

Разработка открытого урока по фортепиано на тему: «Работа над художественным содержанием сказочных образов в пьесах из фортепианных циклов: В.Ходоша «У Лукоморья» (по мотивам сказок А.С. Пушкина) и Е.Геллера «Сказки Андерсена» (по мотивам сказок Г.Х. Анд

Разработка открытого урока по фортепиано на тему: «Работа над художественным содержанием сказочных образов в пьесах из фортепианных циклов: В.Ходоша «У Лукоморья» (по мотивам сказок А.С. Пушкина) и Е....

"Инсценировка театрального представления в стихах "Русалочка" по мотивам одноименной сказки Г. Х. Андерсена"

Методическая разработка представляет авторский сценарий в стихах по мотивам сказки Г. Х. Андерсена "Русалочка" для постановки на сцене с учащимися средней и старшей школы дополнительного обр...