Разработка урока для 4 класса по английскому языку
план-конспект урока по английскому языку по теме

Гильметдинова Гулюса Тагировна

Тема разроботки: " В мире животных", с использованием новой структуры по стандартам ФГОС.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka.docx199.2 КБ

Предварительный просмотр:

       Тема: В мире животных.

        Цель: воспитывать интерес к изучению английского языка  при помощи игр, стихотворений, загадок.

       Задачи:

              познавательные:  - обобщение знаний учащихся, полученных  

             при изучении   раздела  «В    городе и в деревне. Дикие и  

             домашние животные»;

             - контроль уровня  сформированности умений и навыков по  

             теме «Степени сравнения прилагательных».

             развивающие:- развитие внимания, памяти, воображения,      

             мышления, смекалки;  

             - развитие эмоциональной сферы учащихся;

              воспитательные:- воспитание культуры общения в коллективной  

            деятельности.

Тип урока: Контрольно-обобщающий

Оборудование: картинки животных, карточки, буклеты, магнитофон, призы для  победителей.

Ход урока

        I.Организационный момент.

  • Good morning, boys and girls.
  • My name is Gulusa Tagirovna.
  • I’m glad to see you!
  • How are you?
  • I’m fine, thank you.

    II. Фонетическая зарядка. 

Звук [ ǽ ] – A fat cat sat on a mat.

Звук  [ δ ] – This is the cat

This is the rat

This is the dog

This is the frog

III. (Дети  разделены на группы, учитель объясняет ход урока)

 Children, at us today will pass a lesson game. We will check the knowledge of the passable subjects. You will work in teams. You are ready

Let’s begin our game.

  1. The teams in turn name one animal.

  1. Guess the riddles. (ученики по очереди вытягивают карточки, читают и отгадывают животное)

a) Long-ears, long-ears,

Hop, hop, and hop!

Long-ears, long-ears,

Never stop.

They like carrots,

They like hay.

They grow longer

From day to day.

b) Who is the king of the animal world?

c) It is a domestic animal. It likes fish.

d) This animal like grass, gives milk.

e) It is grey, but it isn’t a wolf,

    Long-eared, but not a hare,

    With hoofs (копыта), but not a horse.

    What is it?

f) Not a horseman, but wears spurs (шпоры).

    Not a watchman, but wakes people up.

    What is it?

   3. What animals can you see here?  (работа в группе, ученики задают    

    друг-другу  вопросы и соответственно отвечают)

   

 Whose tail is it?

 Whose eyes are these?

 Whose ears are these?

 Whose legs are these?

 Whose paws are these?

 Whose head is it?

III. Физкультминутка

Let’s have a rest.

One, one, one. Run, run, run.
Two, two, two. Go to the zoo.
Three, three, three. Climb a tree.
Four, four, four. Tаught the floor.
Five, five, five. Swim and dive.
Six, seven, eight. It was great!
Nine and ten. Count again.

-Go ahead!

4. Who can find the most animals? (на доске плакат из наборов букв , дети должны найти спрятанные животные)  

5. Write the names of the animals correctly:  

god,  nilo,  getry,  nomeky,  omuse,  sohre,  rabe,  helaw.

6. Match the name of the animal and its description.  

The animal is timid and shy.

Bear

The animal has a red bushy tail.

Zebra

The animal sleeps all winter in a den.

Lion

The animal can live without food and water for a long time.

Fox

The animal with a beautiful white skin with black stripes.

Rabbit

The animal has long hair around its neck.

Camel

7. How long do animals live?  

 A rabbit – 5, a sheep – 12, a cat – 13, a goat – 15, a cow – 25, a pig – 25,  

 a horse – 30, a camel – 40.

8. Compare these animals, using as many adjectives as possible:  

 a cat, a pig, a wolf;

 a tortoise,  a fox, a squirrel;

 a tiger, a bear, an elephant;

 a cock, a tiger, a wolf.

( strong, weak, big, small, kind, angry, fat, thin, clever, cunning, slow, quick)

9. Finish the saying:  

 

As hungry as ...

As brave as ...

As cunning as ...

As heavy as ...

As dirty as ...

As tall as ...

A busy as ...

As funny as ...

As slow as ...

10.Do you agree?  

These animals give wool: a sheep, a camel, a cat, a dog.

People drink milk of these animals: a cow, a goat, a sheep, a horse.

People use fur of these animals for making hats: a fox, a dog, a rabbit, a sheep.

These animals can carry things and men: a camel, an elephant, a dog, a kangaroo.

People eat meat of these animals: a bear, a horse, a sheep, a duck.

11. Read the information and decide if it is true or false.  

-Frogs cannot live in the sea.

-Some frogs live in Antarctica.

-There are poisonous (ядовитые) frogs in Russia.

-Some tropical frogs have red eyes.

-Monkeys begin to roar when they see a group of other monkeys. People  

 hear this roar up to 2.5 kilometers.

-Elephant can pick coins with tongue.

-Elephant is the cleverest animal.

-The cleverest domestic animals are dogs and horses.

-In some Russian rivers there are crocodiles.

-Crocodiles can hold their breath (задерживать дыхание) for more than an

 hour.

-When crocodiles get hot, they rest with their mouth open. Birds sometimes

 fly into their mouth and pick food from between their teeth.

-The Nile crocodile is the largest of all the world’s crocodiles.

IV. Подведение итогов

All worked very hard today. All good fellows.You are fine! I give you five.

V.Домашнее задание.

Homework to repeat all studied words and lexicon.

The lesson is over.

Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методическая разработка урока, презентация по теме "Английский - язык мира", проведен в 8 классе, по учебнику Афанасьевой О.В. "English VII"

Методические разработки уроков английского языка в начальной и средней школе по темам: "Экология", "Лондон", "В мире игрушек", "Мой дом", "Моя родина", "Английский - язык мира"...

Разработка урока и презентация по английскому языку в 5 классе по теме “Place where I live”

Урок обобщения знаний по английскому языку в 5 классе по теме "Place where I live"  с использованием НРК....

Методическая разработка урока - мастер - класса по английскому языку в 9 классе "Международные организации по защите прав человека"

Урок английского языка разработан к УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. для 9 класса. В ходе урока учителем решались следующие цели:Учебный аспект:...

Методическая разработка урока - лингвистического турнира по английскому языку в 5 классе "Британия: обычаи и традиции"

Урок разработан к УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. для 5 класса. В ходе урока решались следующие цели:Учебный аспект:...

Разработка урока по теме" Еда". Английский язык.

Подробная разработка урока по англий кому языку (3 класс) по теме " FOOD"...

Разработка урока к Дню космонавтики (английский язык, 8 класс)

Дана презентация на английском языке о первых покорителях космоса....