Главные вкладки

    План конспект урока "Легко ли быть молодым" 10 класс
    план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему

    Планконспект урока по теме «Is it easy to be young?»  10 класс


    Тема: Dating or waiting?

    Место урока в теме: 4

    Тип урока: комбинированный

    Цели урока:

    Практические:

    1. Развитие умений поискового чтения.
    2. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.
    3. Развитие умений восприятия иноязычной речи на слух.

    Развивающие:

    1. Развитие умений сравнения и сопоставления.
    2. Развитие памяти, внимания, мышления.

    Воспитательные:

    1. Воспитание интереса к культуре страны изучаемого языка.
    2. Воспитание культуры общения на занятиях и в повседневной жизни.

    Задачи урока:

    1. Совершенствование грамматических навыков.
    2. Введение нового лексического материала и формирование навыков его использования в рамках изучаемой темы
    3. Совершенствование произносительных навыков

    Оснащение урока:

    - Английский язык: учебник для 10-11 классов общеобразовательных учреждений. В.П. Кузовлев, Н. М. Лапа и др. –3-е изд. - М.: Просвещение, 2003

    Упражнения: 1(1,2,3), 2(1,2), 3(1,2,3).

     Языковой материал:

    Лексические единицы:

    Существительные: a date, a snack, a couple, a curfew.

    Прилагательные: double, blind.

    Выражения: double date, blind date, to go steady, to go Dutch.

    Глаголы: to date smb.
    Формы работы с классом:

    -фронтальный опрос;

    - групповая работа;

    - парная работа.

    Структура урока:

    1. Организационный момент.

    2. Речевая и фонетическая зарядка.

    3. Развитие умений поискового чтения

    3.1 Дотекстовый этап.

    3.2 Текстовый этап.

    3.3 Послетекстовый этап

    4. Совершенствование грамматических навыков.

    5. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.

    6. Домашнее задание.

    7. Сообщение оценок и подведение итогов урока.

    Ход урока:

    1. Организационный момент.

    Приветствие учеников, проверка отсутствующих.

    Учитель: Good morning! How are you? Who is absent today?

    ^ 2. Фонетическая зарядка:

    [t] – teen, teenager, government, adult, write, right, specialist, date.

    [d] – date, to date, dating, go steady, go Dutch, double.

    [r] – problem, report, arrange, regularly, generally.

    Речевая зарядка:

    Учитель: Agree or disagree with me: Teens have a lot of problems now.

    ^ Ученик: That’s right.

    Учитель: A lot of them have problems with drugs and alcohol.

    Ученик: That’s wrong.

    Учитель: Most adults don’t think seriously about teens.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: All young people can’t choose their own lifestyle.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: Being young has also advantages and disadvantages.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: It’s very exciting and interesting to be young.

    Ученик: ………………………..

    ^ 3. Развитие умений поискового чтения

    3.1 Дотекстовый этап.

    Учитель: Kristina, have you got a boy-friend? Where do you go together? Who else has a boy-friend or girl-friend?

    Ученики: отвечают.

    Учитель: To go somewhere with your friend you should firstly date this person. What is it date? To date? The topic of our discussion today is «dating». Pay attention to the frame on page 116. Pavel, please, read us, what is written there.

    Ученики: отвечают.

    Учитель: Now let’s read together about differences in the dating customs of the English-speaking countries.

    ^ 3.2 Текстовый этап.

    Ученики читают по очереди небольшие отрывки из упражнения 1, страница 116.

    Учитель: Now read the text on page 116 one by one/

    3.3 Послетекстовый этап.

    Учитель: Now let’s check up your understanding of the text we’ve just read. I give you three minutes for doing this test. (Приложение №1) Учитель предлагает ученикам тест по тексту (Multiple choice). Затем проверяются ответы.

    Учитель: Now, please, pay your attention to the funny pictures on page 117. What do think about the meaning of this idioms? Let me provide you a small situation for each picture and then you’ll tell me its meaning. (^ Приложение №2). Учитель читает ситуации-дефиниции к каждой из картинок со страницы 117б учащиеся догадываются о значении приведенных к картинкам идиом по контексту.

    Учитель: Now, look at exercise 3 on pate 118. These teenagers are speaking about their dating experience. What dating customs do they mean? Use our idioms. Nastya, please, read the first speech.

    Учащиеся читают высказывания, пытаясь определить, к какой из идиом подходит ситуация.

    Учитель: Why do you think, that it’s the situation on the idiom « to go steady»? What made you think so? Read, please.

    ^ 4. Совершенствование грамматических навыков.

    Учитель: Look at exercise 2 on page 119. Here we have two passages about dating etiquette. Now I give five minutes for filling the gaps with an appropriate verb-form. Don’t forget the fact, that the first passage about the past situation and the second one is connected with present. Write your answers in your exercise-books.

    Ученики: выполняют грамматическое задание.

    Учитель: Now let’s check it by reading the sentences one by one.

    Ученики: читают.

    Учитель: Thank you very much. Now tell me, do you agree that today teenagers exercise more freedom in dating then the teenagers of the seventies? Why What can prove your opinion?

    Ученики: отвечают.

    ^ 5. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.

    Учитель: Now I have some entertainment for you. Look at page 120. Here we have several lines from a poem. In the poem the author expresses her ideas about love. Take two minutes to arrange lines in the right order.

    Ученики: отвечают.

    Учитель: Let’s check what we got. Dasha, what is the first line?...second?...third?..

    ^ Ученики: отвечают.

    Учитель: Now let’s think about the end of the last line. Who can predict what words are there?

    Ученики: отвечают.

    Учитель: To summarize our work today I want to listen to your opinions on what is love for you?

    Ученики: отвечают.

    ^ 6. Домашнее задание.

    Учитель: For the next class, please, learn the words from the frame, idioms. Be ready to speak about the differences between our other countries dating customs. And be ready for the final test based on the Unit 4. Repeat, please, new words, phrases and also Past Indefinite time for the test.

    ^ 7. Сообщение оценок и подведение итогов урока.

    Учитель: Your marks for today are the following:….. Is everything clear? Thank you for your good work. Now you may be free. Good bye!


    Приложение №1

    Dating Customs

    Task: Choose the correct answer according to the text at page 116.


    1. Young people often start meeting someone of the opposite sex around the age of

      1. 15

      2. 14

      3. 17

      4. 16

    2. Do they need an older person to go with them?

    3. necessarily

    4. not always

    5. sometimes

    6. never

    7. two or three years older then they are

    8. two or three years younger then they are

    9. three or four years older then they are

    10. three or four years younger then they are

    11. only a gill

    12. only a boy

    13. either a girl or a boy

    14. their parents

    15. They can go out with one person one week and someone else the next one.

    16. They can go on dates with more than one person.

    17. Sometimes two couples go together.

    18. They necessarily go to the cinema.

    19. often

    20. very rarely

    21. usually

    22. always

    23. appropriate

    24. forbidden

    25. rare

    26. common

    27. very expensive

    28. very cheap

    29. costs less than $10

    30. free of charge.

    31. Girls sometimes date boys

    32. Who can invite someone on a date?

    33. What can do teenagers about dating in the English-speaking countries?

    34. Parents choose dates for their children:

    35. Hand holding and light kissing in public are

    36. Dating is often



    Приложение №2


    Double date: (Картинка №1)


    I and my friend Ann have boy-friends. We both like to go with them somewhere. For example, on weekends we are fond of going to the cinema, theater, cafes. Sometimes we date our boy-friends at the same time and go walking together.


    Blind date:(Картинка №2)


    Pete is very shy person. Recently he made friends with one girl by means of writing letters. Finally they decided to meet. So they dated to meet in a café, but it was very difficult because they didn’t know each other’s appearance.


    To go steady:(Картинка №3)


    Kate is 21. She has a boy-friend-Dan. Dan is her first boy-friend. But Kate haven’t dated someone else.


    To go Dutch: (Картинка №4)


    Kate and Dan like to go somewhere together. But nowadays dating is very expensive. So they often share their expenses.

     

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл plan.docx19.46 КБ

    Предварительный просмотр:

    План – конспект урока по теме «Is it easy to be young?»  10 класс


    Тема: Dating or waiting?

    Место урока в теме: 4

    Тип урока: комбинированный

    Цели урока:

    Практические:

    1. Развитие умений поискового чтения.
    2. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.
    3. Развитие умений восприятия иноязычной речи на слух.

    Развивающие:

    1. Развитие умений сравнения и сопоставления.
    2. Развитие памяти, внимания, мышления.

    Воспитательные:

    1. Воспитание интереса к культуре страны изучаемого языка.
    2. Воспитание культуры общения на занятиях и в повседневной жизни.

    Задачи урока:

    1. Совершенствование грамматических навыков.
    2. Введение нового лексического материала и формирование навыков его использования в рамках изучаемой темы
    3. Совершенствование произносительных навыков

    Оснащение урока:

    - Английский язык:
     учебник для 10-11 классов общеобразовательных учреждений. В.П. Кузовлев, Н. М. Лапа и др. –3-е изд. - М.: Просвещение, 2003

    Упражнения: 1(1,2,3), 2(1,2), 3(1,2,3).

     Языковой материал:

    Лексические единицы:

    Существительные: a date, a snack, a couple, a curfew.

    Прилагательные: double, blind.

    Выражения: double date, blind date, to go steady, to go Dutch.

    Глаголы: to date smb.
    Формы работы с классом: 

    -фронтальный опрос;

    - групповая работа;

    - парная работа.

    Структура урока:

    1. Организационный момент.

    2. Речевая и фонетическая зарядка.

    3. Развитие умений поискового чтения

    3.1 Дотекстовый этап.

    3.2 Текстовый этап.

    3.3 Послетекстовый этап

    4. Совершенствование грамматических навыков.

    5. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.

    6. Домашнее задание.

    7. Сообщение оценок и подведение итогов урока.

    Ход урока:

    1. Организационный момент.

    Приветствие учеников, проверка отсутствующих.

    Учитель: Good morning! How are you? Who is absent today?

    ^ 2. Фонетическая зарядка:

    [t] – teen, teenager, government, adult, write, right, specialist, date.

    [d] – date, to date, dating, go steady, go Dutch, double.

    [r] – problem, report, arrange, regularly, generally.

    Речевая зарядка:

    Учитель: Agree or disagree with me: Teens have a lot of problems now.

    ^ Ученик: That’s right.

    Учитель: A lot of them have problems with drugs and alcohol.

    Ученик: That’s wrong.

    Учитель: Most adults don’t think seriously about teens.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: All young people can’t choose their own lifestyle.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: Being young has also advantages and disadvantages.

    Ученик: ………………………..

    Учитель: It’s very exciting and interesting to be young.

    Ученик: ………………………..

    ^ 3. Развитие умений поискового чтения

    3.1 Дотекстовый этап.

    Учитель: Kristina, have you got a boy-friend? Where do you go together? Who else has a boy-friend or girl-friend?

    Ученики: отвечают.

    Учитель: To go somewhere with your friend you should firstly date this person. What is it date? To date? The topic of our discussion today is «dating». Pay attention to the frame on page 116. Pavel, please, read us, what is written there.

    Ученики: отвечают.

    Учитель: Now let’s read together about differences in the dating customs of the English-speaking countries.

    ^ 3.2 Текстовый этап.

    Ученики читают по очереди небольшие отрывки из упражнения 1, страница 116.

    Учитель: Now read the text on page 116 one by one/

    3.3 Послетекстовый этап.

    Учитель: Now let’s check up your understanding of the text we’ve just read. I give you three minutes for doing this test. (Приложение №1) Учитель предлагает ученикам тест по тексту (Multiple choice). Затем проверяются ответы.

    Учитель: Now, please, pay your attention to the funny pictures on page 117. What do think about the meaning of this idioms? Let me provide you a small situation for each picture and then you’ll tell me its meaning. (
    ^ Приложение №2). Учитель читает ситуации-дефиниции к каждой из картинок со страницы 117б учащиеся догадываются о значении приведенных к картинкам идиом по контексту.

    Учитель: Now, look at exercise 3 on pate 118. These teenagers are speaking about their dating experience. What dating customs do they mean? Use our idioms. Nastya, please, read the first speech.

    Учащиеся читают высказывания, пытаясь определить, к какой из идиом подходит ситуация.

    Учитель: Why do you think, that it’s the situation on the idiom « to go steady»? What made you think so? Read, please.

    ^ 4. Совершенствование грамматических навыков.

    Учитель: Look at exercise 2 on page 119. Here we have two passages about dating etiquette. Now I give five minutes for filling the gaps with an appropriate verb-form. Don’t forget the fact, that the first passage about the past situation and the second one is connected with present. Write your answers in your exercise-books.

    Ученики: выполняют грамматическое задание.

    Учитель: Now let’s check it by reading the sentences one by one.

    Ученики: читают.

    Учитель: Thank you very much. Now tell me, do you agree that today teenagers exercise more freedom in dating then the teenagers of the seventies? Why What can prove your opinion?

    Ученики: отвечают.

    ^ 5. Развитие умений иноязычного монологического высказывания.

    Учитель: Now I have some entertainment for you. Look at page 120. Here we have several lines from a poem. In the poem the author expresses her ideas about love. Take two minutes to arrange lines in the right order.

    Ученики: отвечают.

    Учитель: Let’s check what we got. Dasha, what is the first line?...second?...third?..

    ^ Ученики: отвечают.

    Учитель: Now let’s think about the end of the last line. Who can predict what words are there?

    Ученики: отвечают.

    Учитель: To summarize our work today I want to listen to your opinions on what is love for you?

    Ученики: отвечают.

    ^ 6. Домашнее задание.

    Учитель: For the next class, please, learn the words from the frame, idioms. Be ready to speak about the differences between our other countries dating customs. And be ready for the final test based on the Unit 4. Repeat, please, new words, phrases and also Past Indefinite time for the test.

    ^ 7. Сообщение оценок и подведение итогов урока.

    Учитель: Your marks for today are the following:….. Is everything clear? Thank you for your good work. Now you may be free. Good bye!


    Приложение №1

    Dating Customs

    Task: Choose the correct answer according to the text at page 116.


    1. Young people often start meeting someone of the opposite sex around the age of

    1. 15

    2. 14

    3. 17

    4. 16

    1. Do they need an older person to go with them?

    1. necessarily

    2. not always

    3. sometimes

    4. never

    1. Girls sometimes date boys

    1. two or three years older then they are

    2. two or three years younger then they are

    3. three or four years older then they are

    4. three or four years younger then they are

    1. Who can invite someone on a date?

    1. only a gill

    2. only a boy

    3. either a girl or a boy

    4. their parents

    1. What can do teenagers about dating in the English-speaking countries?

    1. They can go out with one person one week and someone else the next one.

    2. They can go on dates with more than one person.

    3. Sometimes two couples go together.

    4. They necessarily go to the cinema.

    1. Parents choose dates for their children:

    1. often

    2. very rarely

    3. usually

    4. always

    1. Hand holding and light kissing in public are

    1. appropriate

    2. forbidden

    3. rare

    4. common

    1. Dating is often

    1. very expensive

    2. very cheap

    3. costs less than $10

    4. free of charge.



    Приложение №2


    Double date: (Картинка №1)


    I and my friend Ann have boy-friends. We both like to go with them somewhere. For example, on weekends we are fond of going to the cinema, theater, cafes. Sometimes we date our boy-friends at the same time and go walking together.


    Blind date:(Картинка №2)


    Pete is very shy person. Recently he made friends with one girl by means of writing letters. Finally they decided to meet. So they dated to meet in a café, but it was very difficult because they didn’t know each other’s appearance.


    To go steady:(Картинка №3)


    Kate is 21. She has a boy-friend-Dan. Dan is her first boy-friend. But Kate haven’t dated someone else.


    To go Dutch: (Картинка №4)


    Kate and Dan like to go somewhere together. But nowadays dating is very expensive. So they often share their expenses.

    плохо

      5

    хорошо

      2

    отлично

      4

    Ваша оценка:


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

    В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

    План-конспект урока химии в 11 классе "Обобщение по теме "Основные классы неорганических соединений. Генетическая связь между классами неорганических соединений."

    Цель урока: обобщение, систематизация и углубление знаний по основным классам неорганических соединений, генетической связи между ними; подготовка учащихся к контрольной работе. Нетрадиционная форма у...

    план- конспект урока математики в 5 классе. Тема урока:: " Урок решения задач" Учебник: Математика 5 класс. Виленкин Н.Я.и др.,

    Урок содержит различные задачи практического содержания. Конспект составлен с использованием игровых технологий.. Основные этапы урока: нетрадиционный устный счет, кроссворд, задачи по комбинаторике....

    План-конспект урока по музыке (7 класс) по теме: Интегрированный урок музыки и технологии трудового обучения 7 класс. "Греция. Традиции и современность". Учителя Зырянова Т.В. и Некрасова Е.Г.

    Тема урока: Искусство  Греции- традиции и современность. 7 классеЦель урока: 1)формирование представлений о искусстве Древней Греции, ее отличительных особенностях; 2) развитие творческого н...

    План – конспект урока-игры в 8 классе по теме: «Генетическая связь между классами неорганических веществ».

    План – конспект урока-игры в 8 классе по теме: «Генетическая связь между классами неорганических веществ». Цель урока:усвоение знаний о генетической связи и генетическом ряде;обобщение и системат...

    План-конспект урока-проекта в 5 классе по учебнику «Английский язык» для 5 класса (авторы: И.Н.Верещагина, О.В.Афанасьева) «Parts of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland»

    Урок в форме проекта показывает приемы парной и групповой работы по обобщению изученного материала по теме ...

    планы воспитательной работы и краткие планы-конспекты внеурочных занятий и мастер-классов

    План внеклассных мероприятий на 2013-2014 учебный год классного руководителя подготовительных групп №2 и №3 Яковлевой Е.О.График проведения родительских собраний в 2015-16 учебном году....