Открытый урок в 4 классе по теме "Город и село" к УМК М.З. Биболетовой
план-конспект урока по английскому языку по теме

клишина наталья леонидовна

Конспект урока с презентацией

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_4_klass.rar2.07 МБ

Предварительный просмотр:

Тема: Город и село.( ARE THEY DIFFERENT: THE COUNTRY AND THE CITY?)

Цель: Совершенствование ГНГ и ЛНГ.

Сопутствующая задача: Совершенствование  умения читать и аудировать.

Развивающая задача: Развитие мышления.

Воспитательная задача: развитие познавательного интереса..

Оснащение:УМК  Биболетова М. З., компьютер с презентацией к уроку, картинки, раздаточный материал.

                                                     Ход урока.

  1)Организационный момент:

T:Hello, children! Be ready for the lesson. Take your sits. Let’s begin our lesson.

            Good morning, good morning, good morning to you.

            Good morning, good morning. I’m glad to see you.

2) Фонетическая зарядка:

A) Listen and read.

[a:]      car farm garden dark farmer large cart

[a ]      down  brown  how  owl  cow  town  now

[ ]     jump some up London butter funny country

[i]     big live hill windy bridge windmill city

B)  Name words on the topic “THE COUNTRY AND THE CITY” with the following sounds:

                         

                         [ h],[ks],[ f], [ d]

3)Речевая зарядка:

a) Аnswer the questions.

 Is it a cow?

 Is it a horse?

 Is it a river?

 Is it a  path?

Is it a  road?

b) Аnswer the questions:

1.  Where do you live?

2. Do you like your country?

3. Do you like your city?

4.What  is the  difference between the country and the city?

4) Совершенствование ЛНГ: Today we’ll continue to speak about the country and the city and  learn the degrees of comparison of adjectives.

 а) Find 10 words on the topic “THE COUNTRY AND THE CITY”. (плакат на доске)

a

p

r

i

v

e

r

m

f

h

o

r

s

e

p

s

i

g

s

w

o

o

d

f

e

a

h

r

o

a

d

m

l

r

e

h

s

w

l

m

d

d

e

h

i

l

l

k

a

e

p

p

p

a

t

h

n

n

c

h

u

r

c

h

b) Fill in the gaps with the following words: horses, a bridge, flowers, cows, houses, gardens. (раздаточный материал)

       1) There are a lot of small … in the country.

       2) There is a … on the river.  

       3) There are  many  …  in the flowerbed.

       4) There are  no  … in the city.

       5) There are  three … and  four … on the farm.

Exchange your cards and correct them. You should put “5” if there is one mistake,4-2,3-3,2-4.

What mark do you have?

4) Чтение.Read three texts about different places and match their descriptions with their titles: (раздаточный материал)

1) The country in Russia.

2) A green park.

3) A farmhouse.

Text1. There are a lot of farmers in the country. There are small woods in the country. In the woods and forests there are many animals and birds. In the country you can see small country churches. Some people like to go to the church on Sundays. In Russia the houses in the country are nice and small.

Text2. I live in the city. There are a lot of cars and people. There are no gardens at all. But I like one place in my city. It is a very nice place. There are many green trees and a lot of flowerbeds with red and yellow flowers. There (там) I like to play with my friends.

Text 3.My friend lives in the country .He has a very nice house. There is a garden, a river and a farm near it .On the farm there are five cows, two horses and many sheep. I’d like to visit his country.

5) Проверка домашнего задания:

At home you should make your stories about the places where characters from different fairies live. Tell us your stories.

6) Физкультминутка.

Let’s rest and sing our song “Clap your hands”.

7) Совершенствование ГНГ:

a)Now it’s time to meet Mr. Rule. We shall continue to learn the degrees of comparison of adjectives. Tell me please what ending we use for comparing things? Tell me please what ending we use for superlative form of adjectives? Now let’s check your home exercises.(ex. 5,6 p.93)

b) Now let’s look at exceptions to the rule.( p.83)

Let’s do exercises.

1) Pierro is …than Basilio.

  a)good   b) better  c)the best

2)Artemon has …friends than Jack.

 a) many    b)  more  c) the most

3) Basilio is … cat.

 a) bad   b) worse c) the worst

7) Аудирование.Look at this picture, listen to the text and say me what are their names.

SCRIPT: Hello! My name is Ben. I am the smallest in my family. My sister Jane is older than me. She is taller than my mother Ann. Jane’s hair is brown. My hair is brown too, but shorter. My mother’s hair is the longest.

8) Итоги урока.

9)Домашнее задание:( ех. 8,9 р. 94)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

открытый урок 7 класс к разделу "Sport is fun" к УМК М.З.Биболетовой

Образовательные задачи:1. Введение лексики по теме «Болезни» и закрепление ее в устной и письменной речи.2.  Активизировать навыки говорения по теме «Спорт».Воспитательные задачи:Воспит...

Открытый урок 9 класс. Тема урока: «Уравнения, приводимые к квадратным»

Цель: 1.     Проверка знаний учащихся по теме; 2.     Умение решать квадратные уравнения с параметром; 3.     Правильная запись решений....

Открытый урок 8 класс. Тема урока: “Global ecological problems”

Задачей современной школы является обеспечение условий для формирования у обучаемых адекватной современному уровню знаний картины мира и интеграции личности ученика в систему мировой и националь...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

План-конспект урока 5 класс по теме: "My friend" УМК М.З. Биболетова

Данный урок разработан с целью систематизировать знания учащихся по теме "My friend"....

Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Проект открытого урока «Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы»...

Открытый урок 4 класс Биболетова М.В.Тема цикла: Home sweet home (Дом, милый дом)

Тема урока: Моя комнатаТип урока: Урок комплексного применения знаний и умений (урок закрепления)...